דרוש מידע מה לענות לחמותי

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
חמותי מזמינה אותנו לשבת די הרבה,
ולאחרונה ממש לא באלי להגיע ממכלול של סיבות,
משבר כלכלי, חוסר יחס ואפ' התעלמות, יש לה בת עם פיגור רציני שנדבקת אלי...
בקיצר ממש לא באלי לבוא,
איזה תשובה אני יכולה להחזיר לחמותי שאנחנו לא באים שהכי פחות יפגע בה, ושהכי פחות יעורר סימני שאלה ורחמים?


האמת שאלולי המשבר הכלכלי הייתי מתגברת ומגיעה, אבל כרגע בתקופה שלא באלי לראות אנשים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
חמותי מזמינה אותנו לשבת די הרבה,
ולאחרונה ממש לא באלי להגיע ממכלול של סיבות,
משבר כלכלי, חוסר יחס ואפ' התעלמות, יש לה בת עם פיגור רציני שנדבקת אלי...
בקיצר ממש לא באלי לבוא,
איזה תשובה אני יכולה להחזיר לחמותי שאנחנו לא באים שהכי פחות יפגע בה, ושהכי פחות יעורר סימני שאלה ורחמים?


האמת שאלולי המשבר הכלכלי הייתי מתגברת ומגיעה, אבל כרגע בתקופה שלא באלי לראות אנשים.
איפה הבעל נמצא בכל הסיפור הזה? הוא בעד נגד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לפעמים הכי טוב להיות כנים ולומר שהמצב קשה ולא בא לי לראות אף אחד ויש משבר כלכלי
זה מאד משתנה מה היחסים ביניכם בכללי, מה הסגנון שלה, ומה הניואנסים במשפחה ובקהילה
ובקשר למשבר הכלכלי, ישועת ה' כהרף עין, ובקרוב תזכו לצאת מאפילה לאורה עם שפע ברכה וסייעתא דשמיא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
יקרה,
אשתף אותך שהיתה תקופה בה גם אני לא רציתי לראות איש ממטר...(לאחר לידה שקטה)
בזמנו אמרה לי אישה חכמה :עזבי את כולם, תעשי כרגע רק מה שטוב לך! אח"כ כבר תראי להשלים עם העולם.
זה קשה, במיוחד עם הקרובים לנו שרוצים כביכול לעזור

כל בנאדם שעובר נסיון צריך את הזמן שלו עם עצמו, לעבד נתונים לבד, להתחזק...
ובעז"ה עם מרוץ החיים והזמן כבר תשלימי עם כולם.

בואו נכניס לראש, בכל הזמנים, הכי בריא לעזוב את ה"מה יגידו/יחשבו/יעשו" , נחיה קצת את עצמנו.
תרגישי בנח עם מה שאת, קבלי את עצמך באהבה,
רק את כרגע יודעת מה הכי טוב בשבילך ולא אף אחד אחר מסביב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
תודה רבה על ההזמנה, אנחנו נאלצים לוותר הפעם בגלל כל מיני עניינים שמעסיקים אותנו, אנחנו בתקופה קצת עמוסה כרגע, אבל מאוד מעריכים את ההזמנה נשתדל להגיע בפעם אחרת...
ניסוח כזה שומר על הכבוד שלה, לא נכנס לפרטים אישיים, ומאפשר לך להתחמק מהגעה בלי לעורר רחמים או שאלות נוספות בס"ד
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
לא יודע מה הסיפור וגם לא רוצה לחפור,
אבל אני אגיד משהו שלמדתי מאדם חכם.

אנחנו צריכים לכבד את בני משפחת בן הזוג שלנו, אבל הוא זה שצריך לנהל מולם את התקשורת, בטח בדברים פחות נעימים.

אם הבעל יגיד "אני רוצה להשאר עם אשתי לבד השבת" יתקבל הרבה יותר בהבנה מאשר אם הכלה תגיד את זה..
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
היא כל הזמן אומרת לבעלי שזה לא טוב לעשות שבת לבד והכי טוב להתארח.
וכמה אני כבר יכולה להגיד לה שבת בבית שבת בבית?
וואו, הזיה...
שבעלך יבהיר לה בצורה מכבדת אך ברורה שאתם אוהבים להיות בבית בשבתות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מנסיון אין תשובה אחת מתאימה לכל אדם
אם את מתכוונת לפייס אותה
תצטרכי להתיעץ עם הקרובים אליה
אותו "תרוץ" מתקבל יפה ע"י אדם אחד
ומרתיח ופוגע באדם אחר
מותר לך לא לתת הסבר!
וזה המבחן לשוויגער אם היא נורמלית (גם אני שויגער ברוכה ב"ה)
אם היא מקבלת התנצלות ללא תרוצים והצטדקויות - זו אישה נבונה ובריאה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
תודה רבה על ההזמנה, אנחנו נאלצים לוותר הפעם בגלל כל מיני עניינים שמעסיקים אותנו, אנחנו בתקופה קצת עמוסה כרגע, אבל מאוד מעריכים את ההזמנה נשתדל להגיע בפעם אחרת...
ניסוח כזה שומר על הכבוד שלה, לא נכנס לפרטים אישיים, ומאפשר לך להתחמק מהגעה בלי לעורר רחמים או שאלות נוספות בס"ד
לא נכנס..... אלא מכניס לפרטים אישיים, ופותח צוהר לחפירות ארכיאולוגיות, וכידוע פרצה קוראת לגנב... וכ"ש וק"ו לשוויגער
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לא טוב שבת לבד?
את לא לבד את עם בעלך ויש לכם זוגיות וחיים לנהל
זוג צריך לבנות את עצמו ולא להיות כל החיים תלוי סביב אנשים אחרים
אם כל הזמן תתארחו או תארחו ותהיו עם אנשים מתי יהיה לכם את הפנאי להיות שניכם בפרטיות בשבת?
זוג שכל הזמן יתארח לא יהיה לו זמן לבנות את עצמו בכלל
לא צריך תירוצים
זכותך לרצות את הפרטיות שלך וזהו לא צריך הסברים
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
היא כל הזמן אומרת לבעלי שזה לא טוב לעשות שבת לבד והכי טוב להתארח.
וכמה אני כבר יכולה להגיד לה שבת בבית שבת בבית?
אל תהססי לדבוק בתשובה הזאת.
אם מבחינתכם שבת בבית זה הכי טוב, אין על זה עוררין!!

אגב שבת בבית זה דבר מאוד טוב! יש זמן למשפחה אחרי המרוץ השבועי, הילדים מקבלים יותר יחס . זה טוב לזוגיות....

לכי עם הלב שלך ומה שהכי טוב לכם
בסופו של דבר את צריכה לחשוב על המשפחה שלך ועליך ולשות מה שטוב לך למרות שזה פוגע בה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לא יודע מה הסיפור וגם לא רוצה לחפור,
אבל אני אגיד משהו שלמדתי מאדם חכם.

אנחנו צריכים לכבד את בני משפחת בן הזוג שלנו, אבל הוא זה שצריך לנהל מולם את התקשורת, בטח בדברים פחות נעימים.

אם הבעל יגיד "אני רוצה להשאר עם אשתי לבד השבת" יתקבל הרבה יותר בהבנה מאשר אם הכלה תגיד את זה..
בדיוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש לנו שכנים שרוצים את הדירה כשאנחנו עוזבים ולא נעים לנו לומר להם שאנחנו לא נותנים, אז אנחנו מעדיפים להישאר בבית
לא הבנתי למה אתם צריכים להפסיד מזה?
תרגישו בנוח שאתם נוסעים ולא משירים את הדירה.

בפעם הראשונה שאולי זה פחות נעים, תמיד אפשר להגיד שהחלטתם ברגע האחרון לנסוע...
אח"כ בפעמים הבאות אפשר להגיד זה פחות נוח לך, ולא אוהבים לתת את הדירה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה