דרוש מידע מה ראוי לנהוג בסוף פגישה ראשונה בשידוך?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
אני בחור שגדל בבית דתי, והיום אני חרדי. חשוב לי לדעת מה המנהג הראוי:
מה הצפייה של בחורה חרדית בסוף פגישה ראשונה/שניה? ודאי צריך להתעניין איך היא חוזרת ולוודא שהיא מסודרת.
1. האם צריך גם ללוות אותה לתחנת אוטובוס שלה? ולהמתין? (ואולי היא לא רוצה שאנשים יראו אותה נפגשת...?)
2. לוודא שהיא מזמינה מונית וגם נכנסת אליה?
3. להכנס איתה למונית עד הבית (ולשלם עליה?) ומשם לקחת אוטובוס?

מישהו אמר לי 3, ואם כן אני לא מבין מה האינטרס של הבחורה לטרטר את הבחור שיסע יחד איתה, היא בוגרת לא ילדה... היה להם הרבה זמן לדבר כל מה שרצו.
גם אני רגיל שמונית זה פריווילגיה, זה יקר פי 10, אני משתמש באוטובוסים. אבל אם הבחור משלם עליה, בקצב הזה זה 140 שקלים לכל פגישה, איך הבחור לא יתרושש? אני נפגש בתדירות גבוהה... ואין לי הכנסה - כמו לרוב הבחורים. (30 לאוטובוס + 50 לשתיה וישיבה + 60 למונית של 15 דקות)
נשמע לכם הגיוני? (איך בחורות מרגישות בנוח לעשות ככה?)

חשוב לי לשמוע הרבה דעות מה ראוי\מקובל, השדכן כעס עלי שלא הכרתי את זה, ואמרתי שאעשה סקר ואבדוק מה דעת הקהל על זה.
תודה רבה לעונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
3
אם לא תעשה ככה יחשבו שאתה קמצן או מוזר
ככה מקובל
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
3 זה מקובל
וכמה שזה טיפשי, באמת אל תראה לה את זה, וגם אם היא לא רוצה אל תראה לה שאתה חושב שזה יותר נכון, היא עלולה לחשוב שאתה קמצן.
תציע את 3 וכנראה שהיא תרצה, אבל אולי לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
1 גם כן מקובל מאוד
3 גם אבל לא חייב
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
זה תלוי ישיבות יש כאלה שהתרגלו להחזיר במוניות ויש כאלה שפחות,
בכל מקרה תתעניין איך היא חוזרת וכן האם נוח לה שתמתין איתה לאוטובוס או שהיא מתפדחת אולי מחברה שתעבור באזור..
בכל מקרה פגישות זה עסק יקר !!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לדעתי-
אם הפגישה בעיר של הבחורה- 3
ואם הפגישה לדוג' בירושלים והבחורה גרה לדוג' בב"ב- 1 !
מעיר לעיר כמו ב"ב וירושלים אף אחד לא לוקח מונית,
מכפר המכביה לב"ב, או מב"ב לפ"ת וכן ע"ז הדרך הולך מונית
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מקובל 3, ואם זה בעיר אחרת מהבית שלה אז 1
טפשי אבל זה המצב
אבל גם תלוי גיל וסגנון לדעתי
בגיל צעיר וסגנון שמרן/קלאסי זה יהיה מוזר אם לא תציע מונית
בגיל מבוגר יותר או סגנון יותר פתוח זה יותר מתקבל
בכל מקרה, לוודא שיש לה דרך לחזור, גם אם אתה לא מציע מונית לוודא שהיא לא בנתה על זה ולא הגיעה בלי רבקו וכסף (שמעתי סיפורים כאלו...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
תהיה מה שאתה מרגיש, לא מה יגידו.. זה לא ענין של קמצן.
אם הבחורה מרכסים והפגישה נניח בירושלים (כי לצורך הענין יש לה חתונה בעיר) יחזיר אותה לרכסים ויחזור שוב לירושלים ועוד במונית?
שיגעון!
אם הפגישה באותה עיר, אדרבה למה לא. אבל לא צריך להשתגע בשביל זה.
אם מעכשיו תתחיל לפי מה יגידו תגיע רחוק, או לא תגיע בכלל..
לא בנושא כרגע- לא יודעת מה מקובל אבל בחור שהיה עושה לי 3 הייתי מתנגדת-
נשמע לי זועה.
אני ילדה גדולה (טוב היום כבר אישה גדולה)
מתניידת עצמאית...
זה תלוי ישיבות יש כאלה שהתרגלו להחזיר במוניות ויש כאלה שפחות,
בכל מקרה תתעניין איך היא חוזרת וכן האם נוח לה שתמתין איתה לאוטובוס או שהיא מתפדחת אולי מחברה שתעבור באזור..
בכל מקרה פגישות זה עסק יקר !!
זה הכי נכון. דרך האמצע..
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לדעתי-
אם הפגישה בעיר של הבחורה- 3
ואם הפגישה לדוג' בירושלים והבחורה גרה לדוג' בב"ב- 1
זה מה שמקובל.
גם אם נפגשים בתל אביב והבחורה גרה בבני ברק אז לוקחים מונית עם הבחורה.
אני יודעת על חברה שהבחור שם אותה על אוטובוס ובגלל זה השידוך ירד, חשבה שקמצן ממש
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אני יודעת על חברה שהבחור שם אותה על אוטובוס ובגלל זה השידוך ירד, חשבה שקמצן ממש
ואני מכירה בחורה שהבחור ליווה אותה לאוטובוס וזה הפתיע אותה אבל הוא מצא חן בעיניה מאלף סיבות אחרות והם התחתנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
מקובל 3
מכיר חברים שבתקופת השידוכים היו בחובות גדולים בגלל כל הנ"ל....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

פגישה ראשונה

עיניי בחלון, ומבטי נדבק אל המדרגות שבחוץ. ריח של מרק חורפי חלף בחלל הבית, צלל אל הפינות האפלות, אבל אני לא הרגשתי בו. כל עולמי התרכז ברגע הזה, ברגע שבו ראיתי אותה, את בתי, יורדת את המדרגות, צעד אחר צעד, אל הדרך שבסופה ימתין לה עולם חדש. עולם שלא הכרתי, שלא היה לי בו חלק.

היא כבר לא הייתה אותה ילדה קטנה, זו שהייתה נמסה בחיקי, חבויה בזרועותיי כאילו העולם לא יכול לפגוע בה. זכרתי את פניה הילדותיות, עיניים גדולות ושאלות אינסופיות, זכרתי איך שיחקה במילים, בצלילים, בתמימות של ילדה שמגלה עולם. ואת אותן רגשות שהיו אצלה כל כך תמים ופשוטים. הוי עד כמה מהר הימים והשנים חומקים, כמה מהר היא הפכה להיות אישה.

בת עשרים, בגד של שבת, איפור קל, רגליה פוסעות צעד אחר צעד יחד עם אבא שלה לעבר הרכב שישא אותם לעולם אחר. הלב שלי כמעט נשבר לרסיסים, אבל הדמעות, הן לא פרצו. לא עכשיו.
דבר אחד לא ישתנה, זה אני. אני תמיד הייתי ואשאר "אמא". אבל מה אני יודעת עליה, על העולם שלה, על השאיפות שלה? היא הולכת אל מקום שבו אין לי גישה, אל מקום שאני לא אוכל להחזיר אותה ממנו, לא תוכל להיות שוב הילדה שבחיקי.

זיכרון אחר, רחוק יותר, פרץ אלי מבעד למחשבותי, היא היתה קטנה כל כך אז, טהורה, תמימה, עם עיניים כמו שני כוכבים מבעד לחשכה, חיפשה תמיד את התשובות, השאלות לא נגמרו אצלה. זכרתי איך ישבה על ברכיי, נתתי לה להניח את הראש על כתפי, איך הייתי פורשת את העולם לפניה כמו ספר שלא נכתב, מלא בהבטחות של יומיום שמעולם לא נגמרו. והנה, היא כבר לא מתרוצצת כבר לא מתגלגלת מצחוק, תמו המשחקים ואין עוד שאלות תמימות.

היום היא פוסעת לבדה, כל צעד שלה כאילו נושא עליה את כל העולמות שלה, את כל הכאבים, את כל השאיפות שהחיים נתנו לה. כל צעד שלה מלווה בהבנה, שהכובד הזה של החיים, כבר לא נוגע לי.
היא לבושה באור, כמו שמש שוקעת באופק, מתמזגת עם האור שבעולם שהיא הולכת לבחור לעצמה, בחרה לעצמה. כל תנועה שלה נראית לי כמו סמל, אשה צעירה בפתח חייה, והיא כבר לא שלי.

לא העזתי לומר לה את כל זה. לא קראתי לה מהחלון, רק עמדתי שם, מביטה, מקשיבה. כל נים בגופי כואב ומתרגש, עם לב בוכה בשקט, דמעה לא זולגת. הזמן לא נעצר, הרגע הזה לא יוכל לחזור.
צעד אחרי צעד הולכת הילדה שלי, לנסוע עם אביה, אל הפגישה הראשונה שלה.
והפרידה הסופית שלי.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה