דרוש מידע מה ראוי לנהוג בסוף פגישה ראשונה בשידוך?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #21
פגישה ראשונה??????????? אתם אומרים 3?????
מה הקשר?
פגישה ראשונה יוצאים מהלובי וכל אחד הולך לדרכו!
אין שום קשר שהבחור ילווה אותה לביתה. הם לא סגרו.. והם עדין לא מכירים!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
הכל לפי הזמן והמקום
לשאול איך היא מסתדרת אם באים לקחת אותה וכ"ו אם היא נוסעת באוטובוס אפשר ללוות תלוי ברצונה
הכי חשוב לשים לב להבעות פנים ולהיות רגיש אולי זה מקום נידח והיא מפחדת אבל מצד שני מתביישת
העיקר זה לא להשאיר אותה שם וללכת בלי לדעת איך היא מסתדרת
והאמת שזה כל כך מגוון יש הרבה קהילות ודעות וישיבות וכל אחד ומנהגו אין דעה אחידה בזה בציבור החרדי
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
3, אבל לא עד פתח הבנין אלא פתח הרחוב או רחוב סמוך, או שאם אין לה בעיה ששכנים יראו אז מתחת לבית שלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
מדברים פה על פגישה ראשונה לא על פגישה שלישית אולי תתעוררו-
מה קשור הסיטואציה הזאת??????????????????????????
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
3, בכל פגישה. אלא אם כן הההורים באים לאסוף את הבחורה נגיד...
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אולי תלוי סגנון,
הכי מקובל זה 3- וכמו שכבר כתבו- אם לא זה מתפרש כקמצן,
ולחשוב על הבחורה שעולה על אוטובוס לשכונה שלה ורק פגשה את השכנה שלה...
מה שכן כבר כתבו אם הפגישה מחוץ לעיר של הבחורה אז לוקחים לתחנת אוטובוס מתאימה - ותלוי בכמות האנשים ובשעה האם להשאר להמתין או ללכת,
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
מדברים פה על פגישה ראשונה לא על פגישה שלישית אולי תתעוררו-
מה קשור הסיטואציה הזאת??????????????????????????
אצלך היה ככה ואצל רובם היה שונה, כולם כמוך קראו שזה פגישה ראשונה ולא שלישית ועדיין חשבו שמספר 3 הוא הנכון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
מדברים פה על פגישה ראשונה לא על פגישה שלישית אולי תתעוררו-
מה קשור הסיטואציה הזאת??????????????????????????
מה הקשר התגובה הזו? לא שאלו מה הרגש הפנימי והקשר בין הבחור לבחורה משחק אחרי פגישה ראשונה
אלא מה מקובל וזה הדיון
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
מדברים פה על פגישה ראשונה לא על פגישה שלישית אולי תתעוררו-
מה קשור הסיטואציה הזאת??????????????????????????
זה לא משנה איזה פגישה זה.. הרעיון הוא לא להשאיר בחורה באזור המלונות להסתדר לבד.. ( למרות שבהלוך היא הסתדרה מצוין..)
אז אם היא גרה בעיר או באזור המרכז לוקחים אותה במונית עד הבית ואם מחוץ לעיר - מונית עד תחנת האוטובוס הישירה
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
מהניסיון שלי...
לפחות אצלינו פגישה ראשונה זה בכלל בבית
אז כל אחד נפרד לדרכו
ולהפך
הדריכו אותנו שקודם הבחור יצא
ואז כמה דקות אח"כ הבחורה
שלא יראו אותם בטעות ביחד ח"ו
אח"כ בפגישות מתקדמות יותר זה כבר במלון או משהו ולא בעיר
אז חוזרים יחד במונית או דרייבר
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #32
ולחשוב על הבחורה שעולה על אוטובוס לשכונה שלה ורק פגשה את השכנה שלה...
הבחורה יכולה לפגוש את השכנה גם כשהיא תרד מהמונית
זה לא באמת מצדיק מונית
סתם נהיה ככה מקובל ותכלס חסר טעם
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
מאוד מקובל 3
הגיוני? ממש ממש לא!!!
אפילו טפשי
אבל מי שלא עושה ככה הוא מוזר
(ליטאי ישיבתי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
בדרך כלל לוקחים מונית ממקום הפגישה עד לתחנת אוטובוס שממנה יש לבחורה אוטובוס הביתה, ושם נפרדים לשלום.
זה מה שמקובל היום.
אם זה מרחק הליכה של כמה דקות עד לתחנה כמובן אפשר לוותר על זה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
ה-ל-ם!!
רק לי נשמע ממש ממש לא ראוי ואולי אפילו לא הלכתי, שבחורה תיסע בלילה עם 2 גברים שהיא לא מכירה??? (סורי, אחד היא מכירה שעה וחצי...)
וזה חוץ מההרגשה כאילו היא ילדה קטנה... סתם בזבוז כסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
ה-ל-ם!!
רק לי נשמע ממש ממש לא ראוי ואולי אפילו לא הלכתי, שבחורה תיסע בלילה עם 2 גברים שהיא לא מכירה??? (סורי, אחד היא מכירה שעה וחצי...)
וזה חוץ מההרגשה כאילו היא ילדה קטנה... סתם בזבוז כסף.
בגלל זה לא מסיימים פגישות בשעות מאוחרות מידי כדי שלא יהיה יחוד. בשעות שעדין יש אנשים ברחוב אין בכך שום בעיה הלכתית.
וכמו באשכול של מאכלי השבת - אומנם כולנו נקראים חרדים, אבל כל ציבור ומנהגיו השונים ואין ענין שכל החסידים עכשיו יעירו אם זה נראה להם מתאים או לא..
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
ה-ל-ם!!
רק לי נשמע ממש ממש לא ראוי ואולי אפילו לא הלכתי, שבחורה תיסע בלילה עם 2 גברים שהיא לא מכירה??? (סורי, אחד היא מכירה שעה וחצי...)
וזה חוץ מההרגשה כאילו היא ילדה קטנה... סתם בזבוז כסף.
מבדח לקרוא פה את התגובות.
כל אחד מגיע עם דפוס חשיבה ומקובלות שונה.
ירושלים- בני ברק- ק"ס וכו' ישיבתי כותבים 3.
צפון- דרום- פריפריה- נבהלים ואומרים 1
בקיצור, הכי נכון לבדוק מראש מאיפה הבחורה מגיעה, מה הסגנון וכו' ואז להחליט.
בגדול, אולי הכי כדאי לקבוע פגישות שיחסכו מראש את ההתלבטות כמו- פגישה בבית או פגישה במלון שקרוב לבית הבחורה.

מזכיר לי שנפגשתי אי אז עם בחור והוא השאיר אותי בצומת הזויה וחשוכה באמצע שום מקום... לא היה לי מושג איך לחזור וגם לא היה עלי כסף, לקחתי מונית ואבא שלי ירד למטה לשלם לו... והבחור עוד רצה להמשיך...כזה בחור הורדתי. לא בגלל הקמצנות (הגם שזה מראה משהו) אלא יותר בגלל חוסר הרגישות וחוסר הטקט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
גם במגזר הליטאי ישיבתי, נהוג ללוות את הבחורה לתחנת אוטובוס, או ע"י מונית או ברגל, - במקרה וזה בעיר אחרת / אזור אחר.

אם שניכם גרים באותו אזור או לפחות משהו קרוב יחסית, נהוג ללוות במונית,

בקיצור לפי העניין.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

פגישה ראשונה

עיניי בחלון, ומבטי נדבק אל המדרגות שבחוץ. ריח של מרק חורפי חלף בחלל הבית, צלל אל הפינות האפלות, אבל אני לא הרגשתי בו. כל עולמי התרכז ברגע הזה, ברגע שבו ראיתי אותה, את בתי, יורדת את המדרגות, צעד אחר צעד, אל הדרך שבסופה ימתין לה עולם חדש. עולם שלא הכרתי, שלא היה לי בו חלק.

היא כבר לא הייתה אותה ילדה קטנה, זו שהייתה נמסה בחיקי, חבויה בזרועותיי כאילו העולם לא יכול לפגוע בה. זכרתי את פניה הילדותיות, עיניים גדולות ושאלות אינסופיות, זכרתי איך שיחקה במילים, בצלילים, בתמימות של ילדה שמגלה עולם. ואת אותן רגשות שהיו אצלה כל כך תמים ופשוטים. הוי עד כמה מהר הימים והשנים חומקים, כמה מהר היא הפכה להיות אישה.

בת עשרים, בגד של שבת, איפור קל, רגליה פוסעות צעד אחר צעד יחד עם אבא שלה לעבר הרכב שישא אותם לעולם אחר. הלב שלי כמעט נשבר לרסיסים, אבל הדמעות, הן לא פרצו. לא עכשיו.
דבר אחד לא ישתנה, זה אני. אני תמיד הייתי ואשאר "אמא". אבל מה אני יודעת עליה, על העולם שלה, על השאיפות שלה? היא הולכת אל מקום שבו אין לי גישה, אל מקום שאני לא אוכל להחזיר אותה ממנו, לא תוכל להיות שוב הילדה שבחיקי.

זיכרון אחר, רחוק יותר, פרץ אלי מבעד למחשבותי, היא היתה קטנה כל כך אז, טהורה, תמימה, עם עיניים כמו שני כוכבים מבעד לחשכה, חיפשה תמיד את התשובות, השאלות לא נגמרו אצלה. זכרתי איך ישבה על ברכיי, נתתי לה להניח את הראש על כתפי, איך הייתי פורשת את העולם לפניה כמו ספר שלא נכתב, מלא בהבטחות של יומיום שמעולם לא נגמרו. והנה, היא כבר לא מתרוצצת כבר לא מתגלגלת מצחוק, תמו המשחקים ואין עוד שאלות תמימות.

היום היא פוסעת לבדה, כל צעד שלה כאילו נושא עליה את כל העולמות שלה, את כל הכאבים, את כל השאיפות שהחיים נתנו לה. כל צעד שלה מלווה בהבנה, שהכובד הזה של החיים, כבר לא נוגע לי.
היא לבושה באור, כמו שמש שוקעת באופק, מתמזגת עם האור שבעולם שהיא הולכת לבחור לעצמה, בחרה לעצמה. כל תנועה שלה נראית לי כמו סמל, אשה צעירה בפתח חייה, והיא כבר לא שלי.

לא העזתי לומר לה את כל זה. לא קראתי לה מהחלון, רק עמדתי שם, מביטה, מקשיבה. כל נים בגופי כואב ומתרגש, עם לב בוכה בשקט, דמעה לא זולגת. הזמן לא נעצר, הרגע הזה לא יוכל לחזור.
צעד אחרי צעד הולכת הילדה שלי, לנסוע עם אביה, אל הפגישה הראשונה שלה.
והפרידה הסופית שלי.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה