דרוש מידע מודעות הסכנה אופנים חשמליים

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום,
רציתי לשאול כמה שאלות בנושא אופנים חשמליים.
כפי שרובכם/ן יודעים, האופניים החשמליים לא כאלה תמימים כפי שהם נראים, ישנם הרבה תאונות שקורות מדי יום.
רציתי לשמוע את חוות דעתכם/ן: (השאלות מופנות כמובן לציבור החרדי)

1- האם חוסר הזהירות בנסיעה על הכלי נובעת מחוסר ידע על הסכנה שבו, או חוסר ידע מה הם החוקים שלו?
2- מה לדעתכם/ן חשוב להחדיר בנוסעים?
3-מבחינה פרסומית איך אתם חושבים שכדאי לפרסם ולעורר, ומה בדיוק לעורר?

אשמח גם לשמוע על חוויה אישית שלכם.

תודה רבה
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #2
1. חוסר הזהירות נובע גם מחוסר ידע כללי איך לנהוג על אופניים חשמליים, וגם מחוסר ידע בחוקים של כללי זהירות.
2. הדבר החשוב לדעתי, כללי זהירות ובטיחות.
3. אני מבינה שהתכוונתם לרעיון פרסומי. (?) אבל אני חושבת שהיה צריך לעשות רשיון כלשהוא, כמו ברכב שעושים מבחן תאוריה ומעשי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אני חושבת שחוסר הזהירות נובע מחוסר ידע גם של החוקים וגם אי הידיעה על סדר הגודל של הסיכון. גם הקלות שאפשר לנסוע באופניים האלה- ללא רישיון וכד'- מרגישה כאילו זה משהו שאינו מסוכן.

חשוב להחדיר שהסכנה היא גם לרוכבים וגם להולכי הרגל.

אולי צריך לדבר בישיבות וכד' על הסכנה ועל החוקים, ק"ו לפני בין הזמנים,
ובכל קניית/ השכרת אופניים יביא המוכר פרוספקט עם אזהרה וכן עם הכללים לשמירה על זהירות.
דבר נוסף- שלא יהיה אופציה להשכיר בלי קסדה וכד'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מקפיצה
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מנקודת המבט של רוכב - לדעתי הסכנה הגדולה היא חוסר ההבנה של התנועה בכביש- קרי- הזיהוי וההבנה מה הנהג שמולך/ לפניך יעשה ברגע הבא , או מה יכול לקרות בכביש בעוד רגע, וזה יש רק למי שנהג פיזית ברכב / אופנוע בכביש ויש לו את הניסיון, ולכן לדעתי רישיון לאופנים חשמליים צריך להינתן רק למי שיש לו כבר רישיון נהיגה אחר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אשמח גם לשמוע על חוויה אישית שלכם.
חוויה אישית? יש חוויות כאלה כל יום.
רוכבי החשמליות בגאולה, ברובם הם ווילדע-חיות אמיתיות. כאילו הרגע יצאו מהג'ונגל.
בלי חוק, בלי סדר, בלי תרבות. דוהרים בכביש, עוקפים מכוניות שעצרו במעבר חציה. כשמגיעים לרמזור אדום לרכב - מחליטים שהם בעצם הולכי רגל, ומתפרצים לתוך ההולכים, וכך להפך.

וזכור לרע אתה, הפושע, שפנית ימינה בטיסה מהירה מחטיבת הראל לשדרות גולדה לפני כמה ימים, כשהיה אדום למכוניות וירוק להולכי רגל.
התפרצת לתוך מעבר החציה בפראות, ישר אל תוך הולכי הרגל הרבים, ופגעת באשה שחצתה את הכביש בירוק.
בטובך הואלת להעיף מבט אחד אחורה, רק כדי לוודא שהיא לא מתה, לפני שנמלטת לצומת בלוי-שאול המלך, מותיר אותה חבולה.

פושע. (הייתי עדת ראיה. אם הנפגעת ובני משפחתה מחפשים עדים, אפשר לפנות באישי).

ובקיצור, אופניים חשמליות אמורות לקבל מס' רישוי, וחובת רשיון בדיוק כמו כל רכב אחר, לפני שיותר לנהוג בהן.
הן חייבות לציית לכל הוראות התמרורים ככל רכב אחר.
כולל, כמובן, איסור מוחלט להעלות אותן על מדרכה. איסור שייאכף, כמו אכיפת אי-חניה ברחוב השומר.
עם קנסות כבדים וכואבים. ושלילת רשיון לכל החיים, מצידי, לעוברי החוק.

(אתם מפחדים להידרס בכביש??? אנחנו מפחדים להידרס במדרכה!!!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אנשים חושבים שזה אופניים, באמת זה אופנוע.
מתחילת השנה האזרחית נהרגו 10 אנשים מפגיעת אופניים חשמליות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מקפיצה
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מוזר שלא ברור לכל רוכבי האופניים החשמליות, שעליהם לציית לחוקי התנועה. הלוואי והיתה דרך לגרום לכך, שזה יהיה להם מובן וברור.
מה חושב לו רוכב אופניים שנכנס בפראות לתוך מעבר חציה בשעה שחוצים שם אנשים??
וזה קורה שוב ושוב. על כל סיפור של פגיעה, יש סיפורים רבים רבים של 'כמעט פגיעה'; של אנשים שקפצו הצידה בשנייה האחרונה בעוד הרוכב טס הלאה כאילו אין איש מלבדו ברחוב.
מי שלא מבין את זה לבד, כנראה יבין רק על ידי אכיפה משמעותית.
פשע הוא שהרשויות מאפשרות להפקרות הזו לחגוג.
אולי הקמפיין צריך להיות מופנה לרשויות שלא ברור למה הם מחכים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
1- האם חוסר הזהירות בנסיעה על הכלי נובעת מחוסר ידע על הסכנה שבו, או חוסר ידע מה הם החוקים שלו?
2- מה לדעתכם/ן חשוב להחדיר בנוסעים?
3-מבחינה פרסומית איך אתם חושבים שכדאי לפרסם ולעורר, ומה בדיוק לעורר?
1- חוסר הזהירות נובע מעודף ידע על הצרכים וההעדפות של הרוכב עצמו.
2- שלנסוע על מדרכה עם אופניים חשמליות זה נסיון רצח.
3- לשים תמונות של רוכבים על מדרכה הומה ילדים\ אנשים \עובר מעברי חציה וכד' עם תווית על הגב "רוצח".
אני קיצונית? נכון. כי לגוף אין חלקי חילוף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
שטויות אתם מדי מגזימים
אופניים שלא פרצו להם את המנוע והם חוקיות
זה לא נוסע כזה מהר .
ותחשבו שכל הנוסעים באופניים חשמליים יסעו באופנוע
יהיה פי 1000 יותר תאונות .
ותחשבו שכולם יסעו ברכבים הכבישים יהיו פקעת ללא מוצא .
בקיצור זה לא הגיוני מה שאתם אומרים .
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
באופניים חשמליות אפשר ליסוע מאד מהר!
(מניסיון מר של בן משפחה צעיר שטס במהירות מסחררת וכשגילה שעומד לדרוס מישהו שהתפרץ - ניסה לבלום בבת אחת, עשה 2 סלטות באוויר וחטף שבר באף, 3 חתכים ו-3 שיניים קדמיות שהלכו ללא תקנה).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה