מזונותיו של אדם - סיפורים מכלי ראשון

  • הוסף לסימניות
  • #61
2 סיפורים מהשנה האחרונה-
ערב פסח קניתי כיד המלך את כל צרכי החג בשפע רב והאמנתי באמונה שלמה שה' ישלם הוצאות שבת וחג
בעיצומו של החג בחול המועד חיכתה לי מעטפה בדואר-שקיבלתי מס הכנסה שלילי
בדקו לי שוב את הזכאות ומצאו שמגיעה לי עוד כ-6000 ש"ח-אני כבר התיאשתי מזה
זה כיסה בשפע את כל ההוצאות.

סיפור נוסף בסביבות החגים 'רשת יש' ערכו מבצע החזר סכום הקניה למי שעולה בגורל
באותו שבוע ערכתי קניה שבועית לשבת ומשום מה נפל עלי וקניתי בשפע רב המון דברים שאיני רגילה לקנות בד"כ, בשרים ודגים בכמות גדולה שמספיקה לכמה שבתות ועוד המון ברים-ממש לא בגלל המבצע.
הגעתי הביתה וחשבתי לתומי מעל 1000 ש"ח יצאה לי הקניה מה עבר עליך הפעם?
ואז שוב האמנתי שמדובר בקניה לשבת והוצאות שבת וחג לא עלינו בכלל
קמתי למחרת וצלצול טלפון מהדהד בחלל-ואני שומעת שזכיתי בהחזר סכום העגלה כולה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #62
אבי' שיחי שלח לי 200 שקל שאתן לאחי הנזקק, הודעתי לאחי שיש לי בשבילו 200 ש"ח והוא התמהמה ולא בא לקחתם, בינתיים הייתי צריך את הכסף וחשבתי עד סוף החודש אקבל משכורת ואתן לו, בדיוק באותו יום מתקשר לי אחי והוא אומר לי שהוא בהליכה ועובר מתחת לביתי ושאכין לו הכסף, כשעלה אמרתי לו שלצערי השתמשתי עם הכסף, ואתן לו בסוף החודש. לא חולפים כמה דקות ואחי שיח' ניגש לארון הספרים שלי בסלון לעיין באיזה ספר שמשך את עינו, וכשפותח הספר מגלה שם להפתעת "200 ₪" שאשתי שמרה שם לפני הרבה שנים ושכחה מהם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
מדהים ומחזק!
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
סיפור טרי מהחודש האחרון
תקופה ארוכה שמישהו חייב לי סכום כסף גדול ועשיתי כל שביכולתי התקשרתי מכל מיני מס' טלפונים
התקשרתי הביתה שלו ,לאשתו ובכל דרך אפשרית כולל שאני ילך איתו לביה"ד לא עזר כלום הוא התעלם
מזה לגמרי כאילו והוא לא חייב לי כסף,אני כבר התיאשתי לגמרי מהתשלום הזה ,
אחרי תקופה לקחתי הלואה ממקום עבודתי ותכננתי בסוף חודש להחזיר אבל הפתיע אותי כל מיני הוצאות לא צפויות ,ואז לקראת סוף החודש קורא לי הבוס אומר לי שאם אני לא מביא את הכסף חזרה הוא מוריד לי את זה מהמשכורת ,היות וזה היה תקופה לפני אישור משכנתא מהבנק אם הוא מוריד לי את הסכום הזה יש סיכוי שלא יתנו לי אישור משכנתא (לפי גובה המשכנתא הייתי צריך סכום מסוים במשכורת והם לוקחים דוגמה של ה 3 חודשים האחרונים וזה היה החודש האחרון)
בקיצור הרגשתי שאני עומד בפני שוקת שבורה,לאחר שלא הצלחתי לגייס משום מקום את החזר ההלואה החלטתי שאני מרים טלפון נוסף לאדם שהיה חייב לי כסף למרות שלרגע לא בניתי עליו,אני מרים את הטלפון ולהפתעתי הרבה הפעם הוא עונה לי,אני שואל אותו אתה זוכר שאתה עדיין חייב לי כסף והוא עונה לי כן אתה יכול לבוא אלי הכסף מוכן ,לא האמנתי למשמע אוזני,אני מגיע והוא אכן נותן לי את הכסף שהוא חייב לי ו....זה בדיוק על השקל!!! הסכום שהיתי חייב למקום עבודתי ,מדהים!!! וזה היה בדיוק היום האחרון שהבוס נתן צאנס להחזרת ההלואה
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
ישתבח שמו לעד איזה ישועווות...
אני גם הייתי צריכה סכום של כסף ובקשתי אותו מבורא עולם ויום למחרת אמא שלי הביאה לי כסף,יותר ממה שהייתי צריכה ועוד בלי שבקשתי ממנה....סתם פתאום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
ובקשר לעבודה אני שכירה בכמה מקומות עבודה וברגע אחד כולם נעלמו כלא היו, כל אחד מסיבותיו הוא, אבל מה שיצא מזה שנשארתי בלי כלום להתחיל את השנה הבאה...
פתאום התקשרה מפקחת שפעם פגשה אותי לפני 7 שנים באיזה כנס ושאלה אותי אם אני רוצה עבודה לשנה הבאה במקום מסודר ומתקתק מבחינה כלכלית משרה מלאה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
כשקנינו את הדירה שלנו החלטנו להסתפק בריצוף של הקבלן לכל החדרים אבל לשדרג סלון ומטבח מטעמי פרקטיקה של 10 נפשות - שיהיה קל לנגב ולשטוף ושלא יראו הלכלוכים הקטנים עד שמטאטים.
אמרו לנו שזה מכוער חלק כך וחלק כך, אבל בעלי ואני החלטנו ביחד שבית של אברכים צריך להסתפק רק במה שצריך ולזה בטוח ה' ישלח את הכסף. שאר הדירה במצב שלנו זה מותרות.
כשהתחילו לרצף בעלי בא לבדוק ומגלה שהשתמשו בריצוף של הסלון לחדרים.
ומה הקבלן אמר? טעות שלי אני מזמין לכם כזה ריצוף לכל הדירה!
כבר 4 שנים שאני שוטפת ומודה לה' על הניסים הרבים שראינו בדירה הזאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
תודה רבה על האשכול המחזק.
זה חיזק אותי מאד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אשכל מדהים ומאוד מחזק!
תודה לכל הכותבים,
אני מוסיפה את שלי
בזמן האחרון היו לנו הרבה הוצאות.
והרגשתי ממש חנוקה.
פתאום יום חמישי בערב מתקשרים לבעלי שצריכים חזן בספרד לאיזה בר מצווה, כמובן ענינו שכן...מהרגע להרגע, כרטיס. דרכון. ונסע.
אחרי תקופה מאוד רציתי לצאת עם בעלי לכמה ימים..אבל זה לא היה מתאים בגלל המצב הכלכלי שהיינו!!! ופתאום שוב טלפון, צריכים חזן בספרד.
הפעם גם אני הצטרפתי. לא הרווחנו מזומנים אבל כן נסיעה כיפית!!
ואז מגיע הבין הזמנים, אין מצב שנצא..,וכ"כ רציתי לצאת עם הילדים. ואז שוב טלפון.
הפעם בעלי ביקש דירה. הוספנו קצת לכרטיסים של הילדים והרווחנו טיול עם המשפחה!!
זה סיפור שלא קורא כל יום!!!זה קרא לי ואני לא מאמינה !!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
סיפור שקרה לפני מספר שנים, ההורים שלי היו בתקופה כלכלית לא כ"כ טובה,וזה היה בתקופת החופש הגדול ההורים מאד רצו להוציא אותנו לחופשה ולטיולים, אך התקשו לעשות זאת ללא הכסף הדרוש
באחד הימים אמי שטפה את הבית והזיזה את המיטה בחדר השינה - פעולה שהיא עושה כל שבוע!!! תוך כדי שהיא מזיזה היא מגלה מתחת מעטפה המכילה ערימה נכבדה מאד!!! של שטרות כסף בסכום של אלפי שקלים, זה היה סכום שאבא שלי הרוויח כמה שנים קודם ממש בערב פסח ובגלל הלחץ של לפני החג הוא החביא את הסכום במטרה להפקיד בחשבון לאחר החג ושכח...
המעניין פה שאמי מזיזה את המיטות כל שבוע ואף פעם היא לא ראתה את זה, בדיוק באותו שבוע שהם כ"כ היו צריכים את הכסף ה' הוציא לה אותו מהמחבוא
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
שמעתי אתמול מכלי ראשון
ר. עובד כמלמד עם מלמד נוסף בשם פ. לקראת החופש רצו בהנהלה שמלמד אחד ימשיך את העבודה בקיטנה, והציעו עבודה זאת תמורת תוספת של 750 ש"ח, מכיון שר. ותיק יותר, הוא החליט שיש לו זכות קדימה, ולכן ענה תשובה חיובית למעסיק, אך המלמד פ. גם מאוד רצה את העבודה, ולכל אחד היה קשה לוותר על כך לשני, עד כדי ויכוחים ברמה סבירה...
לאחר מחשבה רבה החליט ר. הותיק לוותר, אך מכיון שפ. כבר היה ממורמר, הוא לא רצה את העבודה.
מאחר שכך, הוחלט בהנהלה שר. יעבוד בקיטנה, לא עברו יומיים, והיתה להם בבית תקלה במקרר, סך עלות התיקון 750 ש"ח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #73
לי היה סיפור מפעים בנוגע למציאת עבודה
יום אחד שינו לי את התנאים בעבודה באופן שממש לא השתלם לי להמשיך לעבוד שם
החלטתי לחפש עבודה חדשה. למחרת (!) חזרו אלי מאיזה מקום ותוך שבוע היה חוזה חתום ! עם משכורת הרבה יותר טובה ב"ה
רק לסבר את האוזן - אחרים שנכנסו איתי מחפשים כבר חצי שנה לפחות
לאחר כשבעה חודשים התברר לי שבמקום העבודה הקודם נסגר כל הפרויקט שלי, ואם הייתי נשארת שם הייתי מוצאת את עצמי ללא עבודה ובמצב שלא איפשר לי לחפש בכלל..
 
  • הוסף לסימניות
  • #74
כשאנחנו עברנו לדירה שלנו לא היה לנו שום ריהוט חדר שינה שההורים שלמו וזהו והילדים ישנו על מזרן על הריצפה ויום אחד בקשתי מה' אני רוצה מיטה לבן שלי זה לא קשה לך ולי זה כל כך חשוב לא מעניין אותי מאיפה אני רוצה אמרתי לבעלי יאללה יוצאים לחפש מיטה וקונים
יצאנו קנינו אם אשראי בכמה תשלומים בלי שום צל של מושג מאיפה יגיע הכסף
למחרת סדרתי קצת את המגירה של בעלי ואני מוצאת שתי צ'קים שקבלנו כמעט לפני חצי שנה ושחכנו להפקיד וזה היה בדיוק הסכום שעלה לנו המיטה
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
אחרי החתונה במשך כמה חודשים עבדתי במקום עבודה עם משכורת שלא היתה מכסה בקושי את השכירות אך למשך כמה חודשים קבועים מראש קיבלנו את סכום השכירות מההורים.
בחודש שהיינו אמורים להתחיל לשלם בעצמינו- מצאתי עבודה חדשה עם סכום גבוה בהרבה.
מראש חתמתי בחוזה על תקופה של כמה חודשים בסכום הזה, קיבלתי העלאה במשכורת בדיוק להולדת הילד הראשון. ולפני שהייתי צריכה להודיע עפ"י חוק על הרחבת המשפחה בעז"ה מצאתי עבודה חדשה ושוב- משכורת שתהיה בעז"ה ברווח.
אבל בכל הזדמנות אנחנו רואים את ההשגחה הפרטית בלע"ר!!
עברנו דירה והיו לנו הוצאות גדולות ולא צפויות ובמקרה נודע לי שיש לי אפשרות למשוך סכום פיצויים שמגיע לי בסך 7,000 ש"ח ועוד ה-ר-ב-ה-! סיפורים שבכל יום!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
השבת מחזירה בכפליים!
בתי רצתה לקנות לכ' שבת קודש מעדן מענג,
היא בדקה עם בעלה והחליטו שישתמשו ב-100 השקלים שייעדו לתשלום ארנונה,
איך שחתני יוצא מהבית,
עולה במדרגות ידידו ומתנצל שרק עכשיו נזכר שהוא חייב לו כבר הרבה זמן סכום כסף ורוצה עכשיו להחזיר,
הוא שולף שטר של 200 ש"ח!
מי שמתכוון באמת בהוצאות לכ' שבת ויו"ט,
הקב"ה משלם בכפליים!
שנוכל תמיד לענג את השבת מתוך נחת והרחבת הדעת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
לפני כמה זמן היינו במצב די דחוק-
היתה לנו טעות בתשלום המשכנתא, שבגללה היינו צריכים לשלם באותו חודש פעמיים משכנתא.
חוץ מזה היו לנו הוצאות מאוד גדולות של חתונה, ועוד כמה דברים.

באותה שבת, היתה לנו אפשרות להזמין לשבת זוג עם ילדים שהיו בשלבי התקרבות ליהדות (מתקדמים יחסית), ומאוד רצינו לעזור להם להתקרב.
אבל מצד שני ידענו שהמחיר של ההזמנה, יהיה ממש ה300-400 ש"ח האחרונים שלנו לאותו חודש.

החלטנו שאנחנו הולכים על זה, ונסתדר.
לאחר הקניות, בערב, החלטתי שצריך לעשות סדר בכל הבלאגן של המעילים התלויים.
הוצאתי משם כמה מעילים וחליפות של בעלי שלא היו כ"כ בשימוש, ע"מ להחזיר אותם לארון.
על הדרך בדקתי שאין כלום בכיסים, ומה אני מוצאת...
סכום כסף נכבד שנשכח באחד הכיסים, שעזר לנו להסתדר עד סוף החודש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אשכול מרתק!
תמשיכו!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
בחופש הגדול כמעט ולא הצלחתי לעבוד.
הבת שלי לא נהנתה בקייטנה, ונשארה איתי בבית - ורמת העבודה בהתאם...
אני החלטתי שאני לא נלחמת - משמיים נגזר עלי לעשות השתדלות, ומשמיים מנעו ממני עכשיו את ההשתדלות. לא הגיוני שאני אמורה לעשות השתדלות על חשבון הבת שלי.

בדיוק באותו החודש -
2 קרובי משפחה שלי (אחד מהצד שלי, השני מהצד של בעלי) הרוויחו סכום כסף גדול מאודדד והחליטו לחלק את המעשרות בין בני המשפחה (סכום מכובד לכל אחד).
זה לא קרה לי בחיים, וממש לא חלמתי על כזה כיוון (לא מדובר באנשים אמידים בכלל).
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
פעם, הילדים שלי ישנו על מזרונים + מיטה ששכנים זרקו.
זה כ"כ הפריע לי. בערב ר"ה, אני זוכרת את עצמי פשוט מבקשת
מה' בתפילה שבבקשה, בשנה זו נוכל לקנות מיטות לילדים.
(בדר"כ מאוד קשה לי להתפלל על דברים כאלו)

בערב ר"ה הבא, פתאום נזכרתי בתפילה של שנה שעברה.
אכן, עדיין לא קנינו מיטות חדשות, אך פתאום שמתי לב
שזה לא מפריע לי.

(נ.ב. מאז כבר קנינו ב"ה!)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה