מידע שימושי מחפשת מתכון לצ'ולנט המושלם

  • הוסף לסימניות
  • #41
עכשיו אני נזכרת שפעם אכלתי קישקע מזה טעים ושאלתי את המתכון שאני לא זוכרת אבל מה שכן הם הוסיפו בטטות שהכינו תוספת ללילה עם צילי ותבלינים בתנור וריסקו לתערובת
רק אני רואה כאן מי חסידי מי ליטאי ומי ספרדי?
היום הכל התערבב אנחנו מאמצים מאכלים מכל העדות והמדינות
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
שמעתי עכשיו "קול חי" והבנתי את האשכול....
מישן כבר הביא כאן את הקישור ל"נתח"
 
  • הוסף לסימניות
  • #43
2 טיפים לצולנט טוב:
דבר ראשון 2 כפות סילאן
דבר שני רוטב של בקר.(כשמבשלים את הבקר בסיר לחץ שומרים את הרוטב בשקיות לצולנט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #44
שביעית יקרה!
אני מכינה פעם בכמה שבתות בשר מס' 8, מבשלת כמה שעות, כמו בשר ממש,
ואח"כ מקפיאה בקופסאות קטנות, וכל שבת שמה אחת בטשועלנט, זה נהדר!
דברו על דבש, בעלי שם כפית דבש לפני שבת, אני שמה כבר בתחילת הבישול..
מוסיף הרבה.. תנסי..
קישקע- אנחנו שמים קנוי בדר"כ..
מוזמנת אלי לשבת.. תטעמי ותחליטי אם את אוהבת....
גוד שאבעס!
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
שמעתי עכשיו "קול חי" והבנתי את האשכול....
מישן כבר הביא כאן את הקישור ל"נתח"

אם התכוונת שאני מחפשת מתכון בשביל התחרות - אז ממש לא!!!
אני בחיים לא משתתפת בתחרויות כאלה .
וזה די פוגע שחשדת, אני לא כזו תחמנית...

כוונתי היחידה היתה לשנות את הצ'ונט הפרטי שלי שכאמור, לא מוצא חן בעיני.
זה הכל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
דבש? כמה ומתי להכניס?

לגבי המלח - אני מוסיפה מלח בבישול הראשוני כבר. לא מחכה עם זה עד שבת.

דבש אני שמה 2 כפות
ולגבי המלח קראתי על זה הרבה שהמלח מפריע להתרככות של הקטניות, מאז שהתחלתי לשים את המלח רק אחרי שהצולנט מוכן (לפני שבת) הקטניות יוצאות רכות מאד
 
  • הוסף לסימניות
  • #53
ולגבי המלח קראתי על זה הרבה שהמלח מפריע להתרככות של הקטניות, מאז שהתחלתי לשים את המלח רק אחרי שהצולנט מוכן (לפני שבת) הקטניות יוצאות רכות מאד
מעניין, אף פעם לא קרה שהשעועית נותרה קשה ואני שמה את המלח בתחילת הבישול.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #55
אם התכוונת שאני מחפשת מתכון בשביל התחרות - אז ממש לא!!!
אני בחיים לא משתתפת בתחרויות כאלה .
וזה די פוגע שחשדת, אני לא כזו תחמנית...
סליחה!
אכן חשדתי, בלי הרבה מחשבה, פשוט העיתוי קפץ לי.
ואני מתנצל.
ואגב מעצם העניין של האשכול אני מאוד נהנה מכל המתכונים. ומכל הטיפים. כי כמעט כולנו אוכלים או טועמים טשולנט בשבת.
שוב סליחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
סליחה!
אכן חשדתי, בלי הרבה מחשבה, פשוט העיתוי קפץ לי.
ואני מתנצל.
ואגב מעצם העניין של האשכול אני מאוד נהנה מכל המתכונים. ומכל הטיפים. כי כמעט כולנו אוכלים או טועמים טשולנט בשבת.
שוב סליחה.

הכל בסדר.
רק היה לי חשוב להבהיר העיתוי של האשכול בזמן התחרות הוא מקרי לחלוטין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
בניגוד למי שכתב שינסה כל שבוע מתכוון אחר אני ניסיתי להוסיף את ה-כ-ל ביחד


יצא דווקא טעים מאוד
מה שעוזר שדווקא בערב שבת זה היה יותר טעים וזה נראה שהפלטה גורמת משהו לטעם לההירס קצת
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
כל הפרטים על המתכון הראשון שזכה ועל איך משתתפים בהגרלות הבאות.
הסתיים שלב א' בתחרות חמינתח, וכעת אנחנו עם הזוכה לשבוע הראשון | פריידי מרמורשטיין מבני ברק עם המתכון המנצח ששווה לנסות ולטעום

נתח, מותג הבקר המהודר, המוביל בציבור החרדי יצא בתחרות חמינתח בסיומה יוכרז המתכון המנצח הטוב ביותר לחמין.

לאחר סיום השבוע הראשון ולאחר שעשרות אלפי אנשים כבר הקליקו לתחרות וניסו את כוחם עם מתכון החמין שלהם, צוות השופטים – השפית מירי זורגר; תהילה קרויזר מ"המסעדה"; מוטי פלמן מ"כל הקפואים" והשף יענקלה הכהן – בחר את המתכון המנצח לשלב הראשון: פריידי מרמורשטיין מבני ברק.

בשבוע הבא ייבחר מתכון נוסף, בשבוע שלאחר מכן מתכון שלישי, וביום חמישי של אותו שבוע ייערך שלב הגמר במסעדת קרויזר בירושלים, שם יכריעו השופטים על המתכון הטוב ביותר מבין השלושה.

כל שלושת הזוכים יקבלו פרס יוקרתי. המנצח הגדול יזכה בפרס הנחשק של טיסה לאירופה והשניים הנוספים יזכו בסופ"ש מפנק במלון לביא. כמו כן, עשרות שוברים לארוחה זוגית במסעדות יוקרה בירושלים, יחולקו למתכונים נבחרים נוספים.

*המתכון המלא:*

*נתח:*
מספר 8
1 ק"ג
המתכון מתאים ל-8 מנות

*רכיבים:*
גריסים: חצי כוס גריסי פנינה, שעועית: 2 כוסות, תפו"א: 5 חתוכים לקוביות בינוניות, בצל, שום, בטטה

פפריקה, פלפל שחור, אבקת מרק, שמן, סילאן, מלח, אבקת שום

*זמן בישול:*
שעתיים בישול לפני שבת

*אופן ההכנה:*
לאדות 2 בצלים גדולים עם שומן כבש – נותן טעם מיוחד ומעודן, ממש עונג שבת מעין עולם הבא (מי שלא אוהב אפשר עם מעט שמן קנולה).
כשמאודה, להוסיף שעועית ולערבב עם הבצל.
להוסיף תפו"א ואת נתח הבשר בשלמותו (לא לחתוך כי אז השומן מתפרק מהבשר והבשר מתיבש). למעוניינים, אפשר להוסיף כנפיים עוף.
את הגריסים להוסיף מלמעלה (אחרת נדבק לסיר ונשרף), אפשר להוסיף 2 כפות קוואקר, מוסיף מאד!
להוסיף מים שיכסה הכל ולהביא לרתיחה.

לאחר רתיחה, לתבל 2 כפות פפריקה אדומה, חצי כפית פפריקה חריפה, ראש שום, 2 כפות מלח גס, 2 כפות סילאן, 2 כפות אבקת מרק, בצל 1, כוס מים רותחים + כפית קפה + 2 כפיות סוכר, חצי כפית פלפל שחור גרוס/ טחון. ואני מוסיפה אחרי התיבול "געקנייטענע קוגל".

להעביר את הסיר לגז להבה קטנה על אש נמוכה, לבשל שעתיים ולהעביר ישירות על הפלטה!

לחילופין, מי שמכין את החמין בבוקר יום שישי אפשר להביא לרתיחה ולהעביר מיד לפלטה לבישול איטי, אך יש להקפיד לכסות היטב לשמירת החום על מנת שלא יחמיץ. את הבטטות להוסיף ממש לפני שבת כי הן מתרככות מהר ואחרת יתפרקו.

בתאבון!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
העצות שלי:
1. לא לשים את כל המוצרים יחד, אלא אחד אחד. קודם בצל מטוגן, אח"כ בשר, לבשל חצי שעה, להוסיף שעועית, לבשל עוד חצי שעה, להוסיף תפו"א וכו'. כל פעם עם כמות מינימלית של מים.
2. לתבל עם רוטב סויה ורוטב צילי. מוסיף המון המון טעם!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה