מידע שימושי מחפשת מתכון לצ'ולנט המושלם

  • הוסף לסימניות
  • #61
מתכון לצ'ונט טעים ועסיסי ביותר! (יוצא יותר סגנון של תפוחי אדמה עם בשר טעימים פחות דייסה)
1 בצל בינוני חתוך לחצאי טבעות - לאדות בשמן עד שמזהיב
2 שיני שום פרוסות- להוסיף ולאדות
להוסיף די הרבה קוביות בשר (חלק טוב למשל בשר מספר 8 או 6) + פלפל שחור
ולטגן מספר דקות על אש גדולה עד שהבשר משנה את הצבע לחום.
להוריד את הסיר מהאש ולסדר:
בצל, מעל זה קוביות של חצי מכמות תפוחי האדמה, בשר, שעוית וגריסים, החצי הנותר של קוביות תפוחי אדמה,
תבלינים: פפריקה מתוקה, גריל עוף (יחסית הרבה), מלח!
להעמיד על האש ולהוסיף בזהירות מים רותחים יותר משיכסה.
מעל זה להניח פרוסות דקות של בטטות כדי שלא יתייבש.
לבשל על אש נמוכה לפחות שעתיים וחצי.
להעמיד על פלטה חמה! עם מגבות מעל כל הלילה.
להתלקק!
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
האמת שניסיתי הרבה עצות מכאן. אולי בגלל שערבבתי כמה מתכונים וכמה סוגי רעיונות - אז הצ'ונט יצא קצת מוזר....

לפעמים מתוק, לפעמים מריר, לפעמים בטעם מעורב מזרחי, לפעמים בסיגנון סיני ולפעמים בטעם קטשופ...
אין מה לומר, בעלי צדיק... אכל הכל ואפילו החמיא...

בינתיים אני עדיין בשלב הניסויים. עקב זה שאני עדיין סוג של זוג צעיר [לא כ''כ טרי אבל עדיין הזוג האחרון, בינתיים... נקווה שהסטטוס הזה ישתנה מהר, משני הצדדים....] אז אנחנו מתארחים המון ולא יוצא לי להכין צ'ונט הרבה אלא מדי פעם, כך ששלב הבירורים והבדיקות נמשך ונמרח....

האמת שמה שאני שואפת אליו - זה הצ'ונט של אמא שלי. בסיגנון הכי מסורתי בלי אף רוטב, אבקה או תבלין מיותר [מלח, פלפל שחור, פפריקה ושום. הרבה הרבה שום] הוא יוצא באמת טוב! בינתיים לא הצלחתי לחקות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
לדעתי זה נטו עניין של ניסוי וטעייה\תהייה. בהתחלה היה יוצא כל שבוע משהו אחר עד שהיום זה בא באוטומט, לפי העין לא שתי כפיות ושליש מלח... .
אין משהו מיוחד. בצל לטגן מעט, לשים בשר\עוף אח"כ לשים את כל החומר, מים בנדיבות תבלינים מלח, פלפל שחור ופפריקה (בשפפפפע) וכמובן לא לשכוח לכבוד שבת קודש. בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
האמת שניסיתי הרבה עצות מכאן. אולי בגלל שערבבתי כמה מתכונים וכמה סוגי רעיונות - אז הצ'ונט יצא קצת מוזר....

לפעמים מתוק, לפעמים מריר, לפעמים בטעם מעורב מזרחי, לפעמים בסיגנון סיני ולפעמים בטעם קטשופ...
אין מה לומר, בעלי צדיק... אכל הכל ואפילו החמיא...

בינתיים אני עדיין בשלב הניסויים. עקב זה שאני עדיין סוג של זוג צעיר [לא כ''כ טרי אבל עדיין הזוג האחרון, בינתיים... נקווה שהסטטוס הזה ישתנה מהר, משני הצדדים....] אז אנחנו מתארחים המון ולא יוצא לי להכין צ'ונט הרבה אלא מדי פעם, כך ששלב הבירורים והבדיקות נמשך ונמרח....

האמת שמה שאני שואפת אליו - זה הצ'ונט של אמא שלי. בסיגנון הכי מסורתי בלי אף רוטב, אבקה או תבלין מיותר [מלח, פלפל שחור, פפריקה ושום. הרבה הרבה שום] הוא יוצא באמת טוב! בינתיים לא הצלחתי לחקות.
הסוד הוא לפי מה שראיתי בלי הרבה תבלינם בכלל, הבישול האיטי יחד עם הבצל ומעט סוכר גורם להשחמה, במיוחד אם את שמה מגבת
וסיר מומלץ שראיתי ממנו תוצאות מעולות הוא של אסף גרניט, הצונט יוצא ממנו מעדן, וכלום לא נדבק, בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
אם את מתחילה, קחי מתכון של מתחילים, שקיבלתי בתור מתחילה, ונתתי למתחילים:)
לשים בסיר 3 כפות שמן לטגן בצל עד אש נמוכה, כאשר מתחיל להתרכך להוסיף כף פפריקה מתוקה, כפית פלפל שחור, כפית מלח.
להוסיף פרוסות תפו"א, או תפו"א שלמים. גרגרי חומוס שעברו השריה, ושאר הקטניות לפי הטעם: שעועית/גריסים. להוסיף חלק עוף או בשר להוסיף 1 כוס מים, כפית מלח וכפית דבש, להרתיח, להנמיך את האש ולבשל שעה. (אם שמת בשר, שעתיים בישול) להניח לפני שבת על הפלטה עדיף עם מגבת מעל. בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
אם את מתחילה, קחי מתכון של מתחילים, שקיבלתי בתור מתחילה, ונתתי למתחילים:)
לשים בסיר 3 כפות שמן לטגן בצל עד אש נמוכה, כאשר מתחיל להתרכך להוסיף כף פפריקה מתוקה, כפית פלפל שחור, כפית מלח.
להוסיף פרוסות תפו"א, או תפו"א שלמים. גרגרי חומוס שעברו השריה, ושאר הקטניות לפי הטעם: שעועית/גריסים. להוסיף חלק עוף או בשר להוסיף 1 כוס מים, כפית מלח וכפית דבש, להרתיח, להנמיך את האש ולבשל שעה. להניח לפני שבת על הפלטה. בהצלחה
רק לי נשמע שזה לא מספיק אפי' לתינוק שלנו?...:):):)
פשוט זה נשמע כמות קטנה מדאי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
אם את מתחילה, קחי מתכון של מתחילים, שקיבלתי בתור מתחילה, ונתתי למתחילים:)

אני לא מתחילה בכלל. עם כל הצניעות אני יכולה להעיד שאני באמת בשלנית טובה.
רק עם הצ'ונט יש לי בעיות. יוצא טעים אבל לא כמו שאמור להיות....
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
מה שהכי חשוב שהסיר יבעבע כל הזמן
גם אם תעשי טשולנט מעולה שלא יעמוד על האש וישחה במים- הוא לא יהיה טוב.
ואם תעשי טשולנט הכי בסיסי עם מלח שום פפריקה ובצל מטוגן והוא יעמוד על האש וישחים כמו שצריך ורב המים יתאדו- הוא יהיה מעולה בכל מקרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #72
מה שהכי חשוב שהסיר יבעבע כל הזמן
גם אם תעשי טשולנט מעולה שלא יעמוד על האש וישחה במים- הוא לא יהיה טוב.
ואם תעשי טשולנט הכי בסיסי עם מלח שום פפריקה ובצל מטוגן והוא יעמוד על האש וישחים כמו שצריך ורב המים יתאדו- הוא יהיה מעולה בכל מקרה.
וכדי שיבעבע כדאי לשים מגבת מעל המכסה, ובאמצע הלילה להוריד
 
  • הוסף לסימניות
  • #75
3. שום- אני לא מכניסה בכלל. פעמים הכנסתי שיני שום שלמות והן לא הוסיפו לי כלום.

יש מצב שזה לא נתן הרבה [משהו בוודאי זה נתן].

שיני שום שלמות לא תמיד מתפרקות ונמסות. אפילו פרוסות שום לא מספיקות.
מה כן? שום כתוש, והרבה! [טרי. לא תעשייתי].
משבח כל תבשיל וסלט. מה גם שהוא מאוד בריא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #76
שמתי לב שעצמת החום של הפלטה גם היא מאד משפיעה על התוצאה.
וכשמכסים את הטשונט טוב וחם לו הוא מתבשל היטב ויוצא שחום וטעים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #77
שמתי לב שעצמת החום של הפלטה גם היא מאד משפיעה על התוצאה.
וכשמכסים את הטשונט טוב וחם לו הוא מתבשל היטב ויוצא שחום וטעים!

ואיך הוא לא נדבק? הרבה פעמים הנוזלים צפים לי למעלה והתכולה שוקעת ולעיתים אף נשרפת.

אני שמה את הגריסים ממש לפני שבת [שלא ימסו וידבקו לתחתית], מורידה את הנוזלים, מבשלת טוב לפני שבת [ברמה שהתפו''א מתחילים להתפרק בכל עירבוב. אולי זו הסיבה? אבל בישול פחות מזה - יוצא לא מספיק מבושל]. וכלום לא עוזר.

אולי באמת הפלטה אשמה. היא לא מספיק חמה והצ'ונט נשאר מיימי. רחוק מאוד מצ'ונט בוצי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #78
אני לא מתחילה בכלל. עם כל הצניעות אני יכולה להעיד שאני באמת בשלנית טובה.
רק עם הצ'ונט יש לי בעיות. יוצא טעים אבל לא כמו שאמור להיות....
תנסי לברר עם עצמך מה את לא אוהבת ולמה לא התחברת. אולי את לא רגילה למתובל? אולי מתוק זה בכלל לא הסגנון שלך? אז פשוט תוציאי את הקטשופ/הדבש/הסוכר מהתפריט. ובאמת זה עניין של זמן...
אני עשיתי שבתות פעם בכמה חודשים, ובאחד הנסיונות שלי הזמנו אורחים והטשונט יצא תפל ובטעם שרוף... (אבל הבנים התלקקו, איך לא?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #79
אני חושבת שפלטה חמה מאד משפרת את התוצאה.
את הגריסים אני כן מוסיפה עם כל החומרים .
ת'אמת שגם כנשואה ותיקה לא כל שבת הטשונט יוצא אותו דבר....
אורחים הם גם מתכון טוב לטשונט מוצלח, תמיד הוא יוצא מדהים כשהם באים:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #80
הגריסים, כן.
אל תשתמשו בגריסי פנינה, הם נוטים להידבק, להישרף, לחנוק את הצ'ולנט, ליצור שכבה קשה למעלה.
גריסים רגילים הרבה יותר מתאימים לצ'ולנט, הם משתלבים טוב יותר עם השומנים והעמילנים, ומקבלים הרבה יותר נוכחות בכל התערובת הזאת, ומה שבטוח הוא שהם נשרפים הרבה פחות.
לסיכום:
גריסים רגילים זולים יותר, בריאים יותר, ומתאימים יותר לטשולנט.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה