מידע שימושי מחפשת מתכון לצ'ולנט המושלם

  • הוסף לסימניות
  • #81
זהירות בגריסים!
יש נגיעות גדולה מאד בגריסים רגילים
רק בגריסים של חברת כי טוב עם הוואקום אין בגלל נגיעות
איך בודקים? שמים כוס גריסים בתוך מסננת ומסננים מעל דף לבן
האבק שנופל על הדף מצריך בדיקה. בערך לאחר כדקה בודקים
אם רואים חרקים זזים [ מתוך מכתבים למערכת של עיתון יתד- ניסיתי בבית והתחלחלתי]
 
  • הוסף לסימניות
  • #82
אני בזמן האחרון התקבעתי על שגרת תיבול לצ'ולנט

והוא הכי טוב וטעים עד עכשיו מכל מה שהכנתי
אני מתבלת רק


כמון
מלח
פלפל שחור גורס
רוטב צ'ילי מתוק
גריל עוף

יוצא מעדדדדדדן




:
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
מטגנת בצל בשמן
מוסיפה בשר לחמין של חפץ חיים, (לא מצאתי טעים מיזה, רך ונימוח )
מפזרת מעל שום כתוש וגריל בשר וצורבת את הבשר מכל הכיוונים.
מוסיפה גריסים שהושרו במים, קוביות תפו"א ובטטה, לפעמים גם גזר.
מכסה במים ומביאה לרתיחה.
מתבלת, כף רסק, כפית סילאן, פפריקה מתוקה וחריפה, מלח, קצת פלפל שחור, כמון וכורכום.
מוסיפה בייצים (בשעת הסעודה מרסקת עם בצל מטוגן, מעדן!)
מבשלת שעה עם מכסה על אש נמוכה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
איזה קטע, רק עכשיו אני אוחזת שזה אשכול ישן.. חחה.
מקווה שפותחת האשכול הספיקה אכן להכין את הכל ולבחור את הטעים לה ביותר :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #85
אני בזמן האחרון התקבעתי על שגרת תיבול לצ'ולנט

והוא הכי טוב וטעים עד עכשיו מכל מה שהכנתי
אני מתבלת רק


כמון
מלח
פלפל שחור גורס
רוטב צ'ילי מתוק
גריל עוף

יוצא מעדדדדדדן

:

?

תודה על ההמלצות אבל פתיחת האשכול הזה היתה לפני 3 שנים...
כנ''ל התגובה האחרונה בו.

מה הקטע של ההקפצה? לא הבנתי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
חחח שביעית, אם את כבר פה-
אולי תפרגני לנו את המתכון המנצח?
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
המתכון הכי מוצלח-

להכין עוף ואורז במקום צ'ונט.
אופסססס
לכזאת תשובה לא ציפיתי...

בכל אופן אם בא לך לנסות-
לאביגיל מייזליק יש ספר מתכונים 'טעם של בית'
ויש שם מתכון פגז של צ'ולנט, של גולדי או פריידי או משהו כזה
מתכון מעולה!!!
שווה לנסות...
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
אופסססס
לכזאת תשובה לא ציפיתי...

בכל אופן אם בא לך לנסות-
לאביגיל מייזליק יש ספר מתכונים 'טעם של בית'
ויש שם מתכון פגז של צ'ולנט, של גולדי או פריידי או משהו כזה
מתכון מעולה!!!
שווה לנסות...

אני כן מכינה לפעמים [עם הרבה שום, הרבה תבלינים ו-2 כפות סילאן.]
עפ''י הבעל והילדים יוצא טעים, אני לא סובלת את זה.... [כלומר, בחמישי-שישי זה מעדןןןן. בשבת - גועל נפש. לטעמי.]
אז זו פשרה -
לפעמים צ'ונט ולפעמים בשר או עוף במקום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
תודה רבה על המתכון!!! פעם ראשונה בחיים אני הולך להכין טשולנט!!!!! תוכלי רק לכתוב כמויות? תודה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
יש לך אחד כזה? או לפחות המלצות בכיוון?
אשמח אם תשתפי, כי לא יודעת מה איתך - אבל שלי בחיים לא יוצא לטעמי...
לא משנה מה הוספתי, מה גרעתי, מה שיניתי בתהליך - הוא לא משתנה...

אשמח לטיפים ומתכונים וכן להסבר סדר ההכנה...

רק אל תתעלפי... עריכה: חששתי בגלל הקטשופ והסוכר חום אבל רפרפתי למעלה וראיתי שיש עוד שכתבו על זה...
אבל הצ'ונט שלי תמיד יוצא עסיסי
מטגנת בצל, שמה תפו"א שעועית וגריסים (הגריסים אני מכניסה לפעמים גם אחרי שמתבשל קצת זמן) קוביות בשר
מים שמכסים את הכל
תבלינים: הרבה מלח, פפריקה, אבקת שום, קצת פלפל
ו-- קטשופ (נגיד 2 כפות בסיר רגיל) וקצת סוכר חום, זה נותן המון טעם עסיסי
מבשלים מבשלים ומבשלים אני משחקת עם העוצמה של האש, בין בינוני לנמוך הבישול הארוך יוצר הרבה מהעסיסיות
ואם יש לך - אז סיר בישול איטי יוצא הכי טוב

שבת שלום!
 
  • הוסף לסימניות
  • #92
לא אני הקפצתי.. ;)
איזה תפו”א אתם שמים אדום או לבן?
ומה גורם למים של הצ’ולנט להיות סמיך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #93
לי יש מתכון שזה שילוב מנצח של שני חנויות טשולנט בירושלים
לטגן בצל וקצת שום עם כף סוכר
לאדות עליהם בשר בקר מספר 9 [פלאנקין]
להוסיף אחרי כמה דקות גריסים תפו"א ושעועית וקישקע
[את הגריסים והשעועית אפשר לשרות במים חמים זה מקצר את זמן הבישול]
התיבול הוא [לא ליפול] :
קטשופ
רוטב צלי של אוסם
מלח ופלפל שחור
פפריקה מתוקה וקצת ממעושנת וקצת מחריפה
קוקה קולה המוןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן [כל המרבה הרי זה משובח]
אפשר להוסיף נקניקי עוף
המתכון מגיע מהשווער שלי בהתחלה נגעלתי היום כל המשפחה שלי עושים ככה טשונט
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
מי שכתב ששמים ביצים - הכוונה לביצים לא מבושלות/מבושלות/מבושלות מקולפות?
כי לשים ביצה רגילה, נראה לי ייתן טעם לפגם בטשונט, לא?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה