דרוש מידע מטריד אתכם היום, איפה הילדים שלכם יגורו?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #81
אצל המגזר הספרדי כל אחד דואג לעצמו וההורים ממשיכים את שגרת חייהם בשלווה. בכ"א כך עד לשנים האחרונות ;)

מה שכן, בכל המגזרים ישנה דחיפה גדולה לקנות דירה, שלעיתים חשובה יותר מכסף.
אין עני אלא בדעת ואין עשיר אלא בדעת.
בעסקים יש כלל,
הפסדת מיליון דולר-לא הפסדת כלום, הפסדת את האומץ-הפסדת הכל.
כנ"ל כאן, לפעמים הרוח גבית של ההורים מאוד חשובה, ועוזרת הרבה יותר מכסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #83
בהייטק עובדים בצוותים כישורים חברתיים הם חובה לעומת גננת שצריכה להסתדר עם סייעת...
לא להיפגע אישית,
הנקודה שזה לא הנקודה, לא זה מה שמעניין, אולי גם אבל לפני עומד בתור למשל הלחץ החברתי...זורק דוגמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #84
חבל.
אם אתה כבר עושה משהו תעשה אותו בשמחה .
בצורה חיובית הכל הרבה יותר קל, והאמונה מגיעה מאליה.
יש לי הרבה זמן עד אז
ואני אברך חסידי שברוך השם אין לי דמים של ההורים (תרתי משמע ) בדירה שלי
וברוך השם כולם מסודרים עם דירות במרכז מחיר למשתכן
יש סייעתא דשמיא מיוחדת אם מכבדים את ההורים ושומרים עליהם גם מבינה נפשית
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #85

מה שכן, בכל המגזרים ישנה דחיפה גדולה לקנות דירה, שלעיתים חשובה יותר מכסף.
אין עני אלא בדעת ואין עשיר אלא בדעת.
בעסקים יש כלל,
הפסדת מיליון דולר-לא הפסדת כלום, הפסדת את האומץ-הפסדת הכל.
כנ"ל כאן, לפעמים הרוח גבית של ההורים מאוד חשובה, ועוזרת הרבה יותר מכסף.
נכון, אך בתנאי שיש להם וזה לא עושק אותם חלילה.
איך שהם ישנו בלילה שההורים שלהם קנו להם דירה
אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק.
ממש כואב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #86
חבל.
אם אתה כבר עושה משהו תעשה אותו בשמחה .
בצורה חיובית הכל הרבה יותר קל, והאמונה מגיעה מאליה.
לא יודע איזה גיל אתם
ואם אתם יודעים מה זה כסף
וכמה שנים צריך לעבוד להגיע לסכומים כאלו
או לחילופין לגלגל גמחים
הניתוק של תגובות פשוט מוציא מדעת אנשים שפויים
 
  • הוסף לסימניות
  • #87
זוגות יחסית צעירים עם שלושה ארבע ילדים, מטריד אתכם היום היכן יגרו הילדים שלכם?
או שמי חושב על זה בכלל...
ואם כן מה כבר ניתן לעשות בעניין? שוק ההון... לאיפה זה יקדם?
להשקיע בנדלן? לקחת משכנתא על דירה בפריפריה זה מיליון פלוס פלוס...
רוב הציבור שלנו וגם כמובן הציבור הכללי נאבק לסגור את החודש... (היום רבע עגלת סופר זה 500 ש"ח)
כן. מה אפשר לעשות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #88
זוגות יחסית צעירים עם שלושה ארבע ילדים, מטריד אתכם היום היכן יגרו הילדים שלכם?
או שמי חושב על זה בכלל...
ואם כן מה כבר ניתן לעשות בעניין? שוק ההון... לאיפה זה יקדם?
להשקיע בנדלן? לקחת משכנתא על דירה בפריפריה זה מיליון פלוס פלוס...
רוב הציבור שלנו וגם כמובן הציבור הכללי נאבק לסגור את החודש... (היום רבע עגלת סופר זה 500 ש"ח)
אני ממליץ מאוד על הקורס של גוטפלוס
ממש משנה את התודעה על כל הנושא
ואם מוכנים לעבוד יש תוצאות יפות
 
  • הוסף לסימניות
  • #89
רוב היום זה עבודה על מחשב.
אה,
חוץ מהפסקה קצרה.
ניסיתי או סתם דבורים באויר?
אני עובדת בהייטק וניחר גרוני מרוב שאני מדברת כל היום
ישיבות בלי סוף העברת מידע עבודה בשתוף ..
בדיוק דברנו כמה בנות מהצות שאין מצב שלמורות וגננות יש רבע חברה ממה שיש לנו.. ולאורך כל היום לא רק הפסקות וכו.. (וזה היה כך גם כשעבדתי במקום לא חרדי , אבל היו כמה איתי)
בלי כשורים בינאישיים לא שורדים בעבודה נקודה. (מידיעה על כאלו שהיו מעולים\ות אבל עפו כי היו בלתי נסבלים! לעומת כאלו שלא הכי הכי אבל כיף לעבוד איתם..)
אבל זה באמת לא נושא האשכול..
 
  • הוסף לסימניות
  • #90
אני ממליץ מאוד על הקורס של גוטפלוס
ממש משנה את התודעה על כל הנושא
ואם מוכנים לעבוד יש תוצאות יפות
לא מכיר אותם אישית, אבל בהחלט מסכים עם הרעיון, לא לצמצם בהוצאות אלא להגדיל הכנסות, ובס"ד, לקנות בית היכן שרוצים.
כן גם במרכז ובירושלים, הכל תלוי בכם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #91
אמת מסכים עם כל מילה...
סתם רציתי לוודא שאין איזה נוסחת קסם שכולם עושים ואני מפספס :rolleyes:

לא חושב שהיום יש ממה לחסוך...
אני מניח שגם אם ההורים שלך היו חוסכים 60% מההכנסות שלהם כל ה20 שנה הם לא היו יכולים לקנות דירת שלושה חדרים ואני מדגיש נכון להיום במודיעין עילית/בית שמש
נכון למי שחוסך מתחת הבלטות
יש דרכים יותר חכמות..
(כלומר - יכלו לקנות היום כמה דירות אם רק היו עושים את זה נכון.. וכמובן ס"ד..)
 
  • הוסף לסימניות
  • #94
ניסיתי או סתם דבורים באויר?
אני עובדת בהייטק וניחר גרוני מרוב שאני מדברת כל היום
ישיבות בלי סוף העברת מידע עבודה בשתוף ..
בדיוק דברנו כמה בנות מהצות שאין מצב שלמורות וגננות יש רבע חברה ממה שיש לנו.. ולאורך כל היום לא רק הפסקות וכו.. (וזה היה כך גם כשעבדתי במקום לא חרדי , אבל היו כמה איתי)
אבל זה באמת לא נושא האשכול..
אכן לא נושא האשכול,
אך ברוב המקומות זה ממש לא כפי שאת מתארת.
מכירה המון שעשו הסבת מקצוע מכיוון שהיה להם מאוד משעמם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #96
אכן לא נושא האשכול,
אך ברוב המקומות זה ממש לא כפי שאת מתארת.
מכירה המון שעשו הסבת מקצוע מכיוון שהיה להם מאוד משעמם.
עבדתי כבר ב4 מקומות מסוגים שונים ואני עומדת על כך שכשורים חברתיים זה מאסט ומתבטא כל הזמן
היה להם משעמם = הן לא מתאימות למקצוע
או שעבדו בסטארטאפ כמפתחות יחידות בין גברים או משהו, שזה כבר המקרה הנדיר יותר
(את מכירה המון? מענין, אני באמת עבדתי עם המון, לא מכירה אף אחת שעשתה הסבה (חוץ מאשר ללמד תכנות).. מוזר ממש)
 
  • הוסף לסימניות
  • #97
עבדתי כבר ב4 מקומות מסוגים שונים ואני עומדת על כך שכשורים חברתיים זה מאסט ומתבטא כל הזמן
היה להם משעמם = הן לא מתאימות למקצוע
או שעבדו בסטארטאפ כמפתחות יחידות בין גברים או משהו, שזה כבר המקרה הנדיר יותר
בדיוק דברו על כישורים חברתיים, וגם הוזכר בפרוש שזה לא נושא האשכול;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #99
כן, חושבים על העתיד של הילדים (גם חסידים שנותנים 100K + הוצאות חתונה אמורים לחשוב על זה מראש)
מה אפשר לעשות?
1. להעביר את החיסכון לכל ילד למסלול הלכה באינפיניטי או מיטב, התשואה בעז"ה תהיה גבוהה יותר.
2. לעשות מאמץ ולפתוח קופת גמל ולהגדיר הוראת קבע שיורדת בלי לחכות ש"נצליח לחסוך"
3. טוב זה כבר כלכלה נבונה וכו'.. להגדיל הכנסות, לחיות בצורה מתוכננת בלי להעלות את הרמת חיים ביחד עם ההכנסות
והכי חשוב להאמין שתינוק יורד עם כיכרו בידו
ואם היא תינוקת ליטאית מן הסתם הכיכר שלה כוללת דירה ;):p
 
כן, חושבים על העתיד של הילדים (גם חסידים שנותנים 100K + הוצאות חתונה אמורים לחשוב על זה מראש)
מה אפשר לעשות?
1. להעביר את החיסכון לכל ילד למסלול הלכה באינפיניטי או מיטב, התשואה בעז"ה תהיה גבוהה יותר.
2. לעשות מאמץ ולפתוח קופת גמל ולהגדיר הוראת קבע שיורדת בלי לחכות ש"נצליח לחסוך"
3. טוב זה כבר כלכלה נבונה וכו'.. להגדיל הכנסות, לחיות בצורה מתוכננת בלי להעלות את הרמת חיים ביחד עם ההכנסות
והכי חשוב להאמין שתינוק יורד עם כיכרו בידו
ואם היא תינוקת ליטאית מן הסתם הכיכר שלה כוללת דירה ;):p
אוף אני באמצע לכתוב וגנבת את ההצגה...

אני חושב שהסיכום לכל (כמעט) השרשור הזה הוא כל התשובות נכונות.
ודאי שצריך אמונה ובלעדיה אי אפשר כלום ואין סיכולי לעשות משהו בלי סייעתא דשמיא והרבה אמונה
אבל צריך לדעת שגם מה שאנחנו עובדים היום וכו' זה בגלל שיש חיוב לכל אחד לעשות השתדלות!!!
(אם אתה כזה בעל אמונה אולי תתן אשתך להיות עקרת בית ואתה תבחר כולל רק לפי איפה שתוכל ללמוד הכי טוב ואל תחשבן בכלל כמה כסף תכניס פשוט תהיה ר' זושא... ומי שזכה לדרגה כזאת באמונה אשריו!!!!!! )
אבל מי שלא מוצא את עצמו בכזה מקום והוא כן דואג גם היום מאיפה הכסף וכו אז יש עליו גם חובת השתדלות על ההמשך - אלא אם הוא לא מסוגל לחסוך כלום!!!
מי שכן יכול לחסוך גם אם קצת כדאי לו מאוד שיחפש אולי אפי פה בפרוג מידע על קרנות השקעות וכד'
יכולים לחסוך קצת סכומים יפים מאוד- למרות שזה עדיין לא קרוב לדירה זה כן יוכל להיות בסיס כל שהוא.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

עד איפה נגיע בשביל "כבוד"?
כמה אנחנו משלמים על "מה יגידו"?

מאמר מטלטל שפורסם ע"י הרב אהרן זלץ ב-Rהון (
כאן).
על אחד הנושאים הכואבים בדורנו,
ממליץ מאוד לקרוא עד הסוף.

"משכנתי את המיטות שלהם"
הטלפון צלצל. בצד השני היה אברך יקר, בן 45, יהודי שכל חייו הם תורה וצניעות. הוא לא התקשר לבקש כסף, הוא התקשר לבקש מוצא מהסבך.
"אני כבר בן 45," הוא אמר לי, "הפרנסה מעולם לא הייתה ברווח, אני אברך ואשתי גננת ויש לנו שמונה ילדים בבית, אבל תמיד הסתדרנו איכשהו ו"אפילו היה לנו קצת חובות". והנה בתי, יהודית שלי, הגיעה לפרקה – ילדה מושלמת, כלילת המעלה.
עד כאן הכל היה מושלם. עד שהגיע הטלפון ששינה את כל התמונה…

השיחה ששינתה הכל

הוא סיפר לי איך הכל התהפך בגלל שיחת טלפון אחת מהמורה של הבת. היא הציעה את אחיה, 'בחור משכמו ומעלה', אבל מיד עברה לטון העסקי והקר: "ב-500 אלף ש"ח זה פשוט 'לא ילך'". היא אפילו נתנה לה 'טיפ' ידידותי, כזה ששורף את הנשמה: "בשביל בת איכותית כמו יהודית שלך, יהיה קשה למצוא חתן בסכומים כאלה. אתם רק תתעכבו, וחבל. בסוף תבינו שתצטרכו להוסיף".
"אשתי ניתקה את השיחה" הוא סיפר לי בטלפון. "והיא התייעצה איתי מה עושים? אין לנו כסף, מאיפה נביא את זה?".
הלכתי להתייעץ, ואמרו לי שאין ברירה, חייבים ליישר קו עם מה שנותנים בשוק.
אז נתתי.
חתמתי על 550,000 ש"ח. כסף שאין לי ולא יהיה לי.
פשוט משכנתי את הבית. משכנתי את המבצר של שמונת הילדים שלי. זהו, אני מכונה מותשת… עסוק בלנסות להביא כספים שלא יזרקו אותנו לרחוב…"

חשבון נפש מול דף הגמרא

הוא חיפש אצלי "השקעת חלומות", פתרון קסם שיניב לו בנס 550,000 ש"ח משום מקום.
לא היה לי איך לעזור לו. ניתקתי את השיחה והרגשתי שהחדר מסתחרר סביבי.
אדם שיוצא לגלות בתוך הבית שלו. הוא עוזב את הכולל. הוא עוזב את אהבת חייו, את התורה, כדי ללמוד עריכה תורנית או לבדוק תפילין בלילות. הוא יעבוד לילות כימים, יבקש נדבות, יתרוצץ בין גמחי"ם רק כדי לשלם על כבוד.
כבוד שאין לו כיסוי.

המתמטיקה של הטירוף

היד שלי רועדת כשאני כותב את “המתמטיקה” הזאת:
אם ההכנסות שלך הן 10,000 בחודש,
כדי שתצליח להגיע לסכום המפלצתי הזה תצטרך לעבוד ארבע וחצי שנים רצופות מבלי להוציא שקל אחד על לחם ועל חשמל. ארבע וחצי שנים של צום מוחלט.
אם לבת הראשונה נתת 550 אלף ממשכון הבית, מה תיתן לבת השנייה? את הכליות שלך? לילד השמיני תיתן קופסת קרטון מתחת לגשר?
זו לא מצווה, זו התאבדות מרצון.

על חשבון מי הכבוד הזה?

ידידי היקר, הלב שלי בוער מכאב עליך!
נכנעת לטירוף וקנית שקט של רגע בשידוכים תמורת גיהנום של חיים שלמים.
ידידי, איך התחייבת על מה שאין לך? איך נתת למורה אחת להרוס לך את הבית ב"טיפ" אחד? באיזו סמכות נתת לבת אחת לבנות בית על חורבותיהם של שבעה אחים אחרים? מי אישר תעלול מסוכן כזה, בשביל קצת כבוד מדומה, בשביל "מה יאמרו"?
הותרת לילדיך ולרעייתך להתמודד עם אב טרוד שמתקמצן על עגבנייה בארוחת ערב.
והבת שלך ה"כלה המאושרת" איך היא תישן בלילה כשחיי הנישואין שלה נבנו על הגב השפוף של אביה ועל חשבון המטרנה של אחיה הקטן?
תגיד, מה עשית?
אתה אמיתי שלקחת כזאת התחייבות על עצמך?
חתמת על שטר של חצי מיליון ש"ח כאילו אתה גביר העיירה, כשבמציאות אתה אברך שמגרד את החודש. איפה האחריות שלך? מי ייעץ לך עצות אכזריות כל כך, שגרמו לך למכור את חייך וחיי משפחתך?

היו אמיצים!

הורים יקרים, תנו לילדים שלכם כל מה שיש לכם, תנו אהבה ללא גבול והקשיבו לרצונותיהם ללא תנאי, תנו חינוך ליראת שמים, תנו עצות טובות, תנו את הזמן שלכם, תנו את כל הכסף שיש לכם.
אל תתנו את מה שאין לכם!!!
זאת היא מלכודת דבש המושתתת על טיפשות צרופה.
צאו מהסחרור הטיפשי הזה!
תסתכלו לילדים שלכם בעיניים ותגידו מילה אחת פשוטה, אמיתית: אין לי!
בתי היקרה, לא נפסול שידוכים כי ההורים מתגוררים בעיר מרוחקת ולא כי הם גרושים. אין לנו את הכסף "לקנות" לך חתן מישיבה מובחרת. אין, פשוט אין.
רק כנות חסרת פשרות, תציל אתכם מהטירוף הזה. תהיו כנים מול עצמכם, מול השדכנים ומול הצד השני. הגדירו סכום ריאלי, שפוי, כזה שמאפשר לכם להמשיך לחייך אל הילדים האחרים בבית, והצהירו עליו בגאווה. זו לא קמצנות – זו אחריות משפחתית!
זכרו: הבית שבתכם בונה חייב לעמוד על יסודות של אמת ושלווה, לא על חורבות הבית שבו גדלה. היכולת לומר 'זה מה שיש לנו ועם זה נבנה בית' היא המתנה הכי גדולה שאתם יכולים לתת לזוג צעיר שמתחיל את חייו.
אתה לא עני. אתה אחראי. אתה אמיץ. אתה אבא אמיתי!

עד כאן מאמר הזהב.

ועכשיו אני שואל:
האם לא הגיע הזמן לעצור את הטירוף הזה?
אם להתחייב סכומי עתק תחת הכיסוי של "השתדלות" ו- "בטחון בקב"ה" שיהיה בסדר - זה בסדר,
למה להתחייב סכומים ריאליים מתוך בטחון בקב"ה,
שהקב"ה הוא זה שמזווג זיווגים והשידוך הנכון והאמיתי יגיע בכל מצב - למה זה פחות בסדר?

אני כמובן לא מדבר על מקרים מאוד ספציפיים שיש הנחייה אישית וברורה מרב גדול לנהוג אחרת,
שאז יש סייעתא דשמייא מיוחדת, בפרט אם זה מגיע ממקום טהור שלא לשם "כבוד" וד"ל,
אני מדבר על הלך הרוח הכללי.
לאן הגענו?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה