דרוש מידע מטריד אתכם היום, איפה הילדים שלכם יגורו?

מצב
הנושא נעול.
השיטה לא מביאה שום רוגע
היא רק מביאה לחץ ודחף של אנשים לגור ליד ההורים(כי עם ההורה כבר שילם חצי דירה
אתה חייב לגור לידו ,גם אם הדירה נורא קטנה...)

אם לא היו מקבלים דירות
אז הזוגות הליטאים היו מרחיקים נדוד לפרייפריה
וחיים בדירה שהיא שליש מחיר
ונהנים מרמת חיים גבוה יותר
משקט נפשי גדול יותר
ובזמן שהיו מחתנים ילדים ,לא היו נכנסים לחובות עתק

ושוב-אין בכל זה כדי לגרוע כמלא נימה
מהצלחת המגזר הליאטי בתורה יותר משאר המגזרים ובפער
אבל בעניין השידוכים כל אדם הגון יודה בכך שיש פה לקונה ענקית
במגזר שרוב המגזר ורוב האנשיים ההגונים בה היו מסכימים לחתום על להפסיק את הטירוף

הנקודה היא שהתשובה היא שזה לא שייך-כי זה שוק שלא שייך לעצור אותו אחרי שהוא כך פועל
השיטה בעייתית (לא חושבת שמישהו יצדיק אותה)
התוצאה מוכיחה את עצמה , זה הציבור ש"מייצר" הכי הרבה אברכים, בפעררר מאחרים...
גם אם אפשר להיות אברך מעולה (ואפילו משובח יותר) ללא שקל מההורים (ויש כאלו, ואשריהם ואשרי חלקם)
השיטה "נירמלה" ב2.5 דורות האחרונים את מוסד האברכות, שאין ספק שגדל הרבה בזכותה...(ונא לא לזרוק עכשיו את "אברכי הקפה" כי רובם לא כאלו...)
האם השיטה טובה גם היום? במחירי בדירות המאמירים? בכך שאברך צעיר גם אם קיבל מיליון ששקל נאנק תחת משכנתא ענקית.... (והוא לא הנה מהרוגע המיוחל לבנית בית של תורה)- לא בידיים שלי להחליט....
אבל בוודאות במבט לאחור אין ספק שהשיטה תרמה המון למושג אברך, ולכמויות האברכים הליטאים שחובשים את ספסלי בית המדרש....

כמו"כ השיטה בעיני "ייקרה" את המושג של "אברך" (לא תמצא ליטאי אחד שיקרא לאדם עובד הכי שמור אברך,מה שבציבור החסידי נפוץ מ-א-ד.... מה שמראה על חשיבות המושג בעיני הציבור , גם אלו שמשתייכים למגזר ועובדים לא יקראו למי שאינו אברך - אברך)

השיטה גם תרמה הרבה לבחורי הישיבות , תדלקה את הרצון לבלוט לטובה... (כמובן שלשיטה יש גם חסרונות, אני מדברת על התרומה שלה לעולם האברכים...)שזהו קרקע טובה לאברך העתידי....

אני עדיין חושבת שהשיטה בעייתית אבל לא ניתן להתעלם מהמעלות שלה, שאין עליהם ויכוח, ואין ויכוח על אחוזי האברכים שהצמיח כל תת מגזר חרדי ,והציבור הלטאי בולט בפער.....

וכמובן התורה היא לא "קרדום לחפור בה" אבל גדולי ישראל הנהיגו זאת(והמציאות היא שהם ידעו ויודעים לשלם עבור החתנים שלהם כך שזה אפילו יותר מהסכמה שבשתיקה....),והם ידעו בדיוק כמוני וכמוכם דברים מאין אלו....

נ.ב. ברור שלא כל דבר שווה חלילה התקף לב, ויש גם עניין לבדוק שיטה האם היא רלוונטית לזמנינו, ואם כיום בכלל נצרך..... רק הארתי כמה נקודות שמשום מה בויכוחים מעין אלו וטים לנתעלם מהם.... (למרות שככל הראה אשכול כזה ילך בדרך אחיו הזהים וינעל במוקדם או במאוחר...)
 
שוב אתם מתעלמים מעיקר הטענה הלטאים ממשיכים להענק תחת עול הדיור ויותר מהחסידים כי הם צריכים לקנות כמה דירות
לכן אני שואל אתכם מה עדיף לעמול על דירה אחת או על שבע דירות?!
זה לא קשור לחשיבות בני התורה אדרבא זה רק יסייע להם ללמוד מתוך רוגע
 
שוב אתם מתעלמים מעיקר הטענה הלטאים ממשיכים להענק תחת עול הדיור ויותר מהחסידים כי הם צריכים לקנות כמה דירות
לכן אני שואל אתכם מה עדיף לעמול על דירה אחת או על שבע דירות?!
זה לא קשור לחשיבות בני התורה אדרבא זה רק יסייע להם ללמוד מתוך רוגע
תלוי,
זוג שקיבל דירה או רוב מוחץ של דירה במרכז, עם הרבה ס"ד יכול להגיע (עם לא מעט טירדות) ל3-4 דירות בפריפריה
באותו מאמץ של מי לא קיבל כלום, יקנה דירה אחת במרכז,(ובני משפחתו אולי יהנו אפילו מיותר יציבות... )
אבל שוב זה 2 קיצונים, הזוג שקיבל דירה שלמה במרכז, לעומת זוג שלא קיבל שקל מההורים....
כיום כבר כמעט ואין זוג שקיבל דבר כזה...... (זה יותר מ2 מיליון!!)
אבל 15 שנה אחורה היו בהחלט כאלו,
הבעיה היא שילדיהם הקטנים יהיו בשוק השידוכים ביחד עם הילדים הגדולים של אלו שהתחתנו ב5 שנים האחרונות, והם יקפיצו את המחיר....
 
שוב אתם מתעלמים מעיקר הטענה הלטאים ממשיכים להענק תחת עול הדיור ויותר מהחסידים כי הם צריכים לקנות כמה דירות
לכן אני שואל אתכם מה עדיף לעמול על דירה אחת או על שבע דירות?!
זה לא קשור לחשיבות בני התורה אדרבא זה רק יסייע להם ללמוד מתוך רוגע
האמת זו שאלה ששאלתי את אבא שלי בזמנו, כי לא יכולתי לחשוב עליו מתחייב בשבילי,
הוא ענה שהוא כאדם מבוגר שלומד שנים לא יצא מהלימוד בגלל חובות
ולעומתו אברך צעיר שיצטרך לקחת עול כבד של חובות אין מצב כמעט שישאר בלימוד ולא יצא לעבוד

בטוחה שזו לא תשובה בשביל כולם,
אבל הוא עצמו לקח בשמחה את העול הזה ורצה את זה מלכתחילה כדי לזכות לחתנים ת"ח שיושבים ולומדים.
עדיין התפללתי ושמחתי להתארס עם בחור שלא דורש הרבה ואנחנו מעבירים כל חודש מעשרות + להורים
 
האמת זו שאלה ששאלתי את אבא שלי בזמנו, כי לא יכולתי לחשוב עליו מתחייב בשבילי,
הוא ענה שהוא כאדם מבוגר שלומד שנים לא יצא מהלימוד בגלל חובות
ולעומתו אברך צעיר שיצטרך לקחת עול כבד של חובות אין מצב כמעט שישאר בלימוד ולא יצא לעבוד

בטוחה שזו לא תשובה בשביל כולם,
אבל הוא עצמו לקח בשמחה את העול הזה ורצה את זה מלכתחילה כדי לזכות לחתנים ת"ח שיושבים ולומדים.
עדיין התפללתי ושמחתי להתארס עם בחור שלא דורש הרבה ואנחנו מעבירים כל חודש מעשרות + להורים
אני בטוח שכולם עושים את זה בשמחה
אבל בסופו של דבר כל אחד שמתחתן במגזר הלטאי מיד חושב על החתונה של הילדים ומתחיל לחסוך ולעבוד קשה להוסיף שעות עבודה וכו'
זה לא מתחיל רק מתי שמחתנים
 
אני בטוח שכולם עושים את זה בשמחה
אבל בסופו של דבר כל אחד שמתחתן במגזר הלטאי מיד חושב על החתונה של הילדים ומתחיל לחסוך ולעבוד קשה להוסיף שעות עבודה וכו'
זה לא מתחיל רק מתי שמחתנים
זה נכון שחושבים על זה שנים אחורה
אבל לא ברמה שיוצאים לעבוד בגלל זה ומי שיוצא לא יוצא בגלל חתונות עוד 20 שנה
בכללי רמת החיים פשוטה יותר לעומת מגזרים אחרים (רכב, בית, ביגוד, אירועים וכו)
 
השיטה בעייתית (לא חושבת שמישהו יצדיק אותה)
ברגע שהתחלנו עם זה אז כבר התקדמנו.
התוצאה מוכיחה את עצמה , זה הציבור ש"מייצר" הכי הרבה אברכים, בפעררר מאחרים...
הציבור מייצר יותר אברכים מפער באחרים לא בגלל השיטה
אלא למרות השיטה...

אם כבר הפוך-השיטה היא זו שמובילה לאברכים מהמגזר באיזה שלב בחלקו
לצאת לעבוד משלל סיבות
ואחת מהם-היא איך הם יחתנו את ילדיהם שלהם...
גם אם אפשר להיות אברך מעולה (ואפילו משובח יותר) ללא שקל מההורים (ויש כאלו, ואשריהם ואשרי חלקם)
וצריך לומר שהמגזר הליטאי ולדעתי הוא המגזר המוביל בדרמטיות ביחס לשאר (לכל הפחות
במה שהמגזר מנסה להצטיין בו ,ואכן הוא מצטיין בו... בתורה כמובן...)
השיטה "נירמלה" ב2.5 דורות האחרונים את מוסד האברכות, שאין ספק שגדל הרבה בזכותה...(ונא לא לזרוק עכשיו את "אברכי הקפה" כי רובם לא כאלו...)
אבוי אם נגיד שהסיבה להצלחת עולם התורה ,זה רק בגלל שחתן מקבל דירה
להגיד שכל עולם התורה מבוסס
על תחרות של מי יקבל דירה
זה מגוכח בעייני
או שמא לא הבנתי..
 
המוסכמה של דירות חייבת להפסיק ויפה שעה אחת קודם! וכבר עכשיו מאוחר קצת...
כאמא לילדים קטנים אמנם השלב הזה עדיין רחוק ממני אבל הזמן עף מהר
ואני לא חושבת שהורים צריכים להרוג את עצמם ואת איכות חיייהם בשביל ילדיהם.
לתת מה שיכולים וכל זוג יגיע בעצמו לדירה.
בסוגריים חושבת שבעוד 10-15 שנה כבר ברור שלא יוכלו לקנות דירה
בשום מקום בארץ...
 
דירה בפאתי ב"ב/ירושלים עולה כ1.8 מליון.....
אהממ, בקושי בפאתי מ"ע עולה ככה דירה
הדירה הכי זולה שראיתי בירושלים (כמובן לא ראיתי את כל הדירות) עלתה יותר מזה.
אז הזוגות הליטאים היו מרחיקים נדוד לפרייפריה
הפריפריה מאלה בזוגות ליטאים, החל מאופקים, עפולה, חיפה, כרמיאל וכו'
 
אבוי אם נגיד שהסיבה להצלחת עולם התורה ,זה רק בגלל שחתן מקבל דירה
להגיד שכל עולם התורה מבוסס
על תחרות של מי יקבל דירה
זה מגוכח בעייני
או שמא לא הבנתי..
לא אמרתי מבוסס, אמרתי תורם ועוזר!(ולפחות בהתחלה - בדור השני שאחרי השואה, כשלהיות אברך לא היה "בנורמה" - כפי שהיה ברוב הדורות האחרונים, זה בהחלט עזר ונירמל את הענין.... במקביל לפעולות שעשו החזו"א והרב שך....)

כיום כשלהיות אברך , זה דבר מצוי, ובמקביל נהיה בלתי אפשר לתת דירה , וסכום גדול ככל שיהיה לא נותן אפשרות לקניית דירה ללא עול משמעותי על כתפי הזו"צ, וזה רק מוסיף תחרות בין הורי הבנות - העניין מיותר לחלוטין, ועדיף שכל אחד יחתן את עצמו.... (ולא יהיה בלחץ עוד לפני הולדת הבת הראשונה....)

אך כמובן שצריך להיות ריאלי וזה לא יקרה לפחות לא בדור של הילדים שנולדים עכשיו(כי יש גם כאלו ילדים שנולדים עכשיו להורים שהתחתנו לפני 20 שנה, שהאפשרויות שלהם שונות מהותית לטובה....

ולכן לכל הלחוצים למינהם , (כל זוג ליטאי סטנדרטי) יש לעשות את העצות וההשתדלויות שהוזכרו בתחילת האשכול, לחיות בחסכנות ככל הניתן, ולהתחזק באמונה , כי מה' אישה לאיש..
 
מי נותן היום דירה בכלל? גם בציבור הליטאי מדובר על מיעוט שבמיעוט... במחירים היום זה לא רלוונטי גם לכאלו שחסכו כל החיים ואין להם הרבה ילדים, זה פשוט בלתי אפשרי וממה שידוע לי הרוב המוחלט היום ירד מדירות ופשוט נותנים סכום ושהזוג יחליט מה לעשות, דירות גם בפריפריה לא עולות היום מה שעלו פעם ורוב הציבור (כולל הזוגות בעצמם...) מבין את זה.
 
מי שנותן זה כנראה לא מאלה שדנו כאן כמה פעמים בשבוע אוכלים בשרי ואיפה יש ביגוד זול יותר בכמה אחוזים
 
בכלל לא פשוט, כל השאלה איזה סכום...
לא מאוד משנה מה גובה הסכום, זאת אומרת ברור שכל שקל משמעותי בשביל תחילת החיים של זוג צעיר והם צריכים להכיר טובה על זה, וזה באמת לא פשוט, אבל בכל מקרה היום כל סכום שיתנו לא יגיע גם לא לחצי דירה בעוטף עזה והרוב ייפול על הזוג, זה המצב היום...
 
צריכים לזכור שההורים שלנו קנו דירות בפרוטות ולא רק דירה אחת..,קיבלו קיצבאות גדולות,חיו בצמצום,
(חלב 3 ב10,לחם ב5 שקל זוכרים?, הם לא שילמו 1000 שקל שכר לימוד לישיבות, ו1500 שקל למעון,וכו)
הכסף שלהם עמד להוצאות מועטות,ובעיקר לחיסכון/השקעה !

כיום זו"צ חמוד לוקח משכנתא מינימום מליון שקל ובנוסף הרמת חיים גבוהה יחסית לבעבר (לא מדבר על טיסות ומסעדות כל שבועיים אלא ביום יום..).

איך אפשר לעמוד בהחזר משכנתא 5-6 אלף ל30 שנה,ולעמוד ביוקר המחיה,ולחסוך/להשקיע ?

מה יעשו ימשכו את הפנסיה בגיל 45?

בקיצור לא חכמה ללמוד מההורים שלנו, אומנם היום יש קרן השתלמות והשקעות פה ושם אבל זה לא מתקרב לסכומים שלהם..
 
אני חושבת שאתם מפספסים את הפואנטה באשכול הזה,
אם עד היום זוצים ליטאיים שקיבלו 700-900 יכלו לקנות דירה במרכז וסביבותיה (בית שמש, מ"ע, ביתר, אלעד)
וזוצים חסידיים וספרדים שקיבלו 200K הצליחו לקנות (עם הלוואות כמובן) בקרית גת, עמנואל, עפולה, הר יונה, התיבות, אופקים, רכסים וכו
עוד 10-15 בקצב הנוכחי, גם אם זו"צ יקבל מיליון יהיה לו קשה מאד עד בלתי אפשרי לקנות דירה...
ואני שוב אומר שאני לא מאמינה שהזוגות הליטאיים חוסכים בימינו כמו שחסכו הוריהם, ואני אומרת את זה בתור אחת שעובדת בעיקר עם נשים מהציבור הליטאי, רמת החיים היום גבוהה מאד.
 
אך כמובן שצריך להיות ריאלי וזה לא יקרה לפחות לא בדור של הילדים שנולדים עכשיו(כי יש גם כאלו ילדים שנולדים עכשיו להורים שהתחתנו לפני 20 שנה, שהאפשרויות שלהם שונות מהותית לטובה....
הילדים שנולדים עכשיו להורים שהתחתנו לפני 20 שנה הם לרוב לא הילדים הראשונים במשפחה, אפשר להעריך שהם מספר 10 ומעלה, כך שהוריהם, גם אם קיבלו דירה, יגיעו לחתן אותם עם חובות אדירים מנישואי הילדים הקודמים,
לא חושבת שהמצב שלהם יהיה טוב יותר מזוגות שהתחתנו בשנים האחרונות ויהיו לקראת נישואי הילדים הראשונים.
 
ואני טוען כל הזמן טענה אחת פשוטה לא הועלתם כלום בזה שההורים קונים לכם את הדירה כי מהרגע שהלטאים מתחתנים הם חוסכים בשביל הילדים
ולכן ביזנעס עדיף שכל אחד ידאג לדירה אחת והיא שלו עצמו ותו לא

נ.ב. זה שהחסידים פחות בכולל לא קשור לדירה שלהם אלא למנטליות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

עד איפה נגיע בשביל "כבוד"?
כמה אנחנו משלמים על "מה יגידו"?

מאמר מטלטל שפורסם ע"י הרב אהרן זלץ ב-Rהון (
כאן).
על אחד הנושאים הכואבים בדורנו,
ממליץ מאוד לקרוא עד הסוף.

"משכנתי את המיטות שלהם"
הטלפון צלצל. בצד השני היה אברך יקר, בן 45, יהודי שכל חייו הם תורה וצניעות. הוא לא התקשר לבקש כסף, הוא התקשר לבקש מוצא מהסבך.
"אני כבר בן 45," הוא אמר לי, "הפרנסה מעולם לא הייתה ברווח, אני אברך ואשתי גננת ויש לנו שמונה ילדים בבית, אבל תמיד הסתדרנו איכשהו ו"אפילו היה לנו קצת חובות". והנה בתי, יהודית שלי, הגיעה לפרקה – ילדה מושלמת, כלילת המעלה.
עד כאן הכל היה מושלם. עד שהגיע הטלפון ששינה את כל התמונה…

השיחה ששינתה הכל

הוא סיפר לי איך הכל התהפך בגלל שיחת טלפון אחת מהמורה של הבת. היא הציעה את אחיה, 'בחור משכמו ומעלה', אבל מיד עברה לטון העסקי והקר: "ב-500 אלף ש"ח זה פשוט 'לא ילך'". היא אפילו נתנה לה 'טיפ' ידידותי, כזה ששורף את הנשמה: "בשביל בת איכותית כמו יהודית שלך, יהיה קשה למצוא חתן בסכומים כאלה. אתם רק תתעכבו, וחבל. בסוף תבינו שתצטרכו להוסיף".
"אשתי ניתקה את השיחה" הוא סיפר לי בטלפון. "והיא התייעצה איתי מה עושים? אין לנו כסף, מאיפה נביא את זה?".
הלכתי להתייעץ, ואמרו לי שאין ברירה, חייבים ליישר קו עם מה שנותנים בשוק.
אז נתתי.
חתמתי על 550,000 ש"ח. כסף שאין לי ולא יהיה לי.
פשוט משכנתי את הבית. משכנתי את המבצר של שמונת הילדים שלי. זהו, אני מכונה מותשת… עסוק בלנסות להביא כספים שלא יזרקו אותנו לרחוב…"

חשבון נפש מול דף הגמרא

הוא חיפש אצלי "השקעת חלומות", פתרון קסם שיניב לו בנס 550,000 ש"ח משום מקום.
לא היה לי איך לעזור לו. ניתקתי את השיחה והרגשתי שהחדר מסתחרר סביבי.
אדם שיוצא לגלות בתוך הבית שלו. הוא עוזב את הכולל. הוא עוזב את אהבת חייו, את התורה, כדי ללמוד עריכה תורנית או לבדוק תפילין בלילות. הוא יעבוד לילות כימים, יבקש נדבות, יתרוצץ בין גמחי"ם רק כדי לשלם על כבוד.
כבוד שאין לו כיסוי.

המתמטיקה של הטירוף

היד שלי רועדת כשאני כותב את “המתמטיקה” הזאת:
אם ההכנסות שלך הן 10,000 בחודש,
כדי שתצליח להגיע לסכום המפלצתי הזה תצטרך לעבוד ארבע וחצי שנים רצופות מבלי להוציא שקל אחד על לחם ועל חשמל. ארבע וחצי שנים של צום מוחלט.
אם לבת הראשונה נתת 550 אלף ממשכון הבית, מה תיתן לבת השנייה? את הכליות שלך? לילד השמיני תיתן קופסת קרטון מתחת לגשר?
זו לא מצווה, זו התאבדות מרצון.

על חשבון מי הכבוד הזה?

ידידי היקר, הלב שלי בוער מכאב עליך!
נכנעת לטירוף וקנית שקט של רגע בשידוכים תמורת גיהנום של חיים שלמים.
ידידי, איך התחייבת על מה שאין לך? איך נתת למורה אחת להרוס לך את הבית ב"טיפ" אחד? באיזו סמכות נתת לבת אחת לבנות בית על חורבותיהם של שבעה אחים אחרים? מי אישר תעלול מסוכן כזה, בשביל קצת כבוד מדומה, בשביל "מה יאמרו"?
הותרת לילדיך ולרעייתך להתמודד עם אב טרוד שמתקמצן על עגבנייה בארוחת ערב.
והבת שלך ה"כלה המאושרת" איך היא תישן בלילה כשחיי הנישואין שלה נבנו על הגב השפוף של אביה ועל חשבון המטרנה של אחיה הקטן?
תגיד, מה עשית?
אתה אמיתי שלקחת כזאת התחייבות על עצמך?
חתמת על שטר של חצי מיליון ש"ח כאילו אתה גביר העיירה, כשבמציאות אתה אברך שמגרד את החודש. איפה האחריות שלך? מי ייעץ לך עצות אכזריות כל כך, שגרמו לך למכור את חייך וחיי משפחתך?

היו אמיצים!

הורים יקרים, תנו לילדים שלכם כל מה שיש לכם, תנו אהבה ללא גבול והקשיבו לרצונותיהם ללא תנאי, תנו חינוך ליראת שמים, תנו עצות טובות, תנו את הזמן שלכם, תנו את כל הכסף שיש לכם.
אל תתנו את מה שאין לכם!!!
זאת היא מלכודת דבש המושתתת על טיפשות צרופה.
צאו מהסחרור הטיפשי הזה!
תסתכלו לילדים שלכם בעיניים ותגידו מילה אחת פשוטה, אמיתית: אין לי!
בתי היקרה, לא נפסול שידוכים כי ההורים מתגוררים בעיר מרוחקת ולא כי הם גרושים. אין לנו את הכסף "לקנות" לך חתן מישיבה מובחרת. אין, פשוט אין.
רק כנות חסרת פשרות, תציל אתכם מהטירוף הזה. תהיו כנים מול עצמכם, מול השדכנים ומול הצד השני. הגדירו סכום ריאלי, שפוי, כזה שמאפשר לכם להמשיך לחייך אל הילדים האחרים בבית, והצהירו עליו בגאווה. זו לא קמצנות – זו אחריות משפחתית!
זכרו: הבית שבתכם בונה חייב לעמוד על יסודות של אמת ושלווה, לא על חורבות הבית שבו גדלה. היכולת לומר 'זה מה שיש לנו ועם זה נבנה בית' היא המתנה הכי גדולה שאתם יכולים לתת לזוג צעיר שמתחיל את חייו.
אתה לא עני. אתה אחראי. אתה אמיץ. אתה אבא אמיתי!

עד כאן מאמר הזהב.

ועכשיו אני שואל:
האם לא הגיע הזמן לעצור את הטירוף הזה?
אם להתחייב סכומי עתק תחת הכיסוי של "השתדלות" ו- "בטחון בקב"ה" שיהיה בסדר - זה בסדר,
למה להתחייב סכומים ריאליים מתוך בטחון בקב"ה,
שהקב"ה הוא זה שמזווג זיווגים והשידוך הנכון והאמיתי יגיע בכל מצב - למה זה פחות בסדר?

אני כמובן לא מדבר על מקרים מאוד ספציפיים שיש הנחייה אישית וברורה מרב גדול לנהוג אחרת,
שאז יש סייעתא דשמייא מיוחדת, בפרט אם זה מגיע ממקום טהור שלא לשם "כבוד" וד"ל,
אני מדבר על הלך הרוח הכללי.
לאן הגענו?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה