- הוסף לסימניות
- #1
אזהרת קריאה: פוסט זה מיועד רק עבור אנשים רגישים. רק עבור אנשים שיודעים להרגיש.
לאחרונה, ישנה תופעה אצל אנשי התקשורת החרדית, שכאשר הם באים לבטא את האבסורד של מעצר בחור ישיבה. הם מתבטאים: "נעצר בעוון לימוד תורה".
לימוד תורה אינו עוון. לימוד תורה הוא מצווה.
למעשה, לימוד תורה הוא הדבר הנעלה והמרומם ביותר שבן תמותה מסוגל לעשות בחיים שלו. הוא הערך המקודש והחשוב ביותר בחייו של היהודי. הוא התועלת הכי גדולה שבנאדם כלשהוא יכול להביא לאנושות כולה.
אבל אם לא ניזהר, אם נתבטא שוב ושוב "עוון - לימוד תורה".
משהו בתודעה הפנימית יכול להישחק. משהו בתוכנו פנימה יכול לשאול: רגע, לימוד תורה הוא מצווה או עוון?
לכן, וכאחד שמכיר בכוחה של המילה הכתובה. אני מציע להחליף את הביטוי. לומר ישירות: "נעצר בגלל שעשה את המעשה הכי טוב בעולם".
כך, זו תהיה הזדמנות נוספת בעבורנו להזכיר לתודעה שלנו את האמת הפשוטה: אין טוב אלא תורה. אין דבר יפה ומקודש כמו התורה. אין דבר מושלם ומיוחד כמו התורה.
התורה הקדושה היא חיינו. אנחנו מאוהבים בה. אנחנו רוצים אותה גם בתמורה לכל מחיר. היא שלנו. ואנחנו שלה.
והם? אנחנו כבר יודעים מה יהיה איתם. הם לא יצליחו.
הם לא יצליחו לכבות את השמש. אין להם סיכוי. לכל היותר הם ישרפו כשהם רק ינסו להתקרב אליה.
בתפילה לה' שיקבל תפילותינו. יצילנו מכל צרה. ויגאלנו במהרה.
לאחרונה, ישנה תופעה אצל אנשי התקשורת החרדית, שכאשר הם באים לבטא את האבסורד של מעצר בחור ישיבה. הם מתבטאים: "נעצר בעוון לימוד תורה".
לימוד תורה אינו עוון. לימוד תורה הוא מצווה.
למעשה, לימוד תורה הוא הדבר הנעלה והמרומם ביותר שבן תמותה מסוגל לעשות בחיים שלו. הוא הערך המקודש והחשוב ביותר בחייו של היהודי. הוא התועלת הכי גדולה שבנאדם כלשהוא יכול להביא לאנושות כולה.
אבל אם לא ניזהר, אם נתבטא שוב ושוב "עוון - לימוד תורה".
משהו בתודעה הפנימית יכול להישחק. משהו בתוכנו פנימה יכול לשאול: רגע, לימוד תורה הוא מצווה או עוון?
לכן, וכאחד שמכיר בכוחה של המילה הכתובה. אני מציע להחליף את הביטוי. לומר ישירות: "נעצר בגלל שעשה את המעשה הכי טוב בעולם".
כך, זו תהיה הזדמנות נוספת בעבורנו להזכיר לתודעה שלנו את האמת הפשוטה: אין טוב אלא תורה. אין דבר יפה ומקודש כמו התורה. אין דבר מושלם ומיוחד כמו התורה.
התורה הקדושה היא חיינו. אנחנו מאוהבים בה. אנחנו רוצים אותה גם בתמורה לכל מחיר. היא שלנו. ואנחנו שלה.
והם? אנחנו כבר יודעים מה יהיה איתם. הם לא יצליחו.
הם לא יצליחו לכבות את השמש. אין להם סיכוי. לכל היותר הם ישרפו כשהם רק ינסו להתקרב אליה.
בתפילה לה' שיקבל תפילותינו. יצילנו מכל צרה. ויגאלנו במהרה.
הנושאים החמים