התייעצות מילים משפיעות יותר משחשבתם. או: חכמים הזהרו בדבריכם.

  • הוסף לסימניות
  • #1
אזהרת קריאה: פוסט זה מיועד רק עבור אנשים רגישים. רק עבור אנשים שיודעים להרגיש.

לאחרונה, ישנה תופעה אצל אנשי התקשורת החרדית, שכאשר הם באים לבטא את האבסורד של מעצר בחור ישיבה. הם מתבטאים: "נעצר בעוון לימוד תורה".

לימוד תורה אינו עוון. לימוד תורה הוא מצווה.
למעשה, לימוד תורה הוא הדבר הנעלה והמרומם ביותר שבן תמותה מסוגל לעשות בחיים שלו. הוא הערך המקודש והחשוב ביותר בחייו של היהודי. הוא התועלת הכי גדולה שבנאדם כלשהוא יכול להביא לאנושות כולה.

אבל אם לא ניזהר, אם נתבטא שוב ושוב "עוון - לימוד תורה".
משהו בתודעה הפנימית יכול להישחק. משהו בתוכנו פנימה יכול לשאול: רגע, לימוד תורה הוא מצווה או עוון?

לכן, וכאחד שמכיר בכוחה של המילה הכתובה. אני מציע להחליף את הביטוי. לומר ישירות: "נעצר בגלל שעשה את המעשה הכי טוב בעולם".
כך, זו תהיה הזדמנות נוספת בעבורנו להזכיר לתודעה שלנו את האמת הפשוטה: אין טוב אלא תורה. אין דבר יפה ומקודש כמו התורה. אין דבר מושלם ומיוחד כמו התורה.
התורה הקדושה היא חיינו. אנחנו מאוהבים בה. אנחנו רוצים אותה גם בתמורה לכל מחיר. היא שלנו. ואנחנו שלה.


והם? אנחנו כבר יודעים מה יהיה איתם. הם לא יצליחו.
הם לא יצליחו לכבות את השמש. אין להם סיכוי. לכל היותר הם ישרפו כשהם רק ינסו להתקרב אליה.

בתפילה לה' שיקבל תפילותינו. יצילנו מכל צרה. ויגאלנו במהרה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
100%
גם לי צרם ההתבטאות הזאת!
תודה על העלאת הנושא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לתחושתי ההגדרה נאמרת באירוניה ולא כתאור טכני

אבל מסכימה איתך
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
גם לי מאד מאד צורם תמיד הצירוף הזה
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
איך התקשורת החרדית היתה אמורה לסקר את מאסרו של ר"ע בתקופת הרומאים?
ברור שהמילה 'עוון' נאמרת במירכאות, רק מדגישים מה השלטונות עושים וחושבים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
זה אמור להישמע כאירוניה וכך זה מגביר את האבסורד
באלו עוונות הבחורים שלכם נעצרים? רצח ,סמים,קטטות
ובאיזה "עוון נורא" הבחורים שלנו? לימוד התורה הקדושה...
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #7
לא מסכים.
אזהרת קריאה: פוסט זה מיועד רק עבור אנשים רגישים. רק עבור אנשים שיודעים להרגיש.

לאחרונה, ישנה תופעה אצל אנשי התקשורת החרדית, שכאשר הם באים לבטא את האבסורד של מעצר בחור ישיבה. הם מתבטאים: "נעצר בעוון לימוד תורה".

לימוד תורה אינו עוון. לימוד תורה הוא מצווה.
למעשה, לימוד תורה הוא הדבר הנעלה והמרומם ביותר שבן תמותה מסוגל לעשות בחיים שלו. הוא הערך המקודש והחשוב ביותר בחייו של היהודי. הוא התועלת הכי גדולה שבנאדם כלשהוא יכול להביא לאנושות כולה.

אבל אם לא ניזהר, אם נתבטא שוב ושוב "עוון - לימוד תורה".
משהו בתודעה הפנימית יכול להישחק. משהו בתוכנו פנימה יכול לשאול: רגע, לימוד תורה הוא מצווה או עוון?

לכן, וכאחד שמכיר בכוחה של המילה הכתובה. אני מציע להחליף את הביטוי. לומר ישירות: "נעצר בגלל שעשה את המעשה הכי טוב בעולם".
כך, זו תהיה הזדמנות נוספת בעבורנו להזכיר לתודעה שלנו את האמת הפשוטה: אין טוב אלא תורה. אין דבר יפה ומקודש כמו התורה. אין דבר מושלם ומיוחד כמו התורה.
התורה הקדושה היא חיינו. אנחנו מאוהבים בה. אנחנו רוצים אותה גם בתמורה לכל מחיר. היא שלנו. ואנחנו שלה.


והם? אנחנו כבר יודעים מה יהיה איתם. הם לא יצליחו.
הם לא יצליחו לכבות את השמש. אין להם סיכוי. לכל היותר הם ישרפו כשהם רק ינסו להתקרב אליה.

בתפילה לה' שיקבל תפילותינו. יצילנו מכל צרה. ויגאלנו במהרה.
לא מסכים.
ברור שמי שמשתמש עם הביטוי לא מתייחס לזה כעוון בספר התורה של עם ישראל, אלא עוון בספר החוקים של מדינת ישראל. לא נראה לי שזה עלול להשפיע על מישהו לא טוב אלא אם כבר להיפך.

בענין השמש וכו'.
גם מסכים אבל לא לגמרי. את השמש הם לא יכולים להחשיך. גם אם הם מאד מאד ירצו. אבל (בפראפזה למשל השמש) הם יוכלו לשכנע את הציבור שהשמש זה משהו שלילי, חם בשמש, מזיעים, מסתנוורים, כדאי לכם לשהות במנהרות החשוכות והעמוקות של עזה, שם קרני השמש הרעות לא ישיגו אתכם...

אנו למודי 2000 שנות נסיון בקרבות עם אלו שמנסים לשכנע את הדגים לצאת מהים, ועל זה נטושה המערכה.
צאי לך בעקבי הצאן, ורעי את גדיותיך על משכנות הרועים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
שמח לראות שגם אלו שלא מסכימים איתי - לפחות חשבו על הנושא ומבינים על מה אני מדבר.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה