דרוש מידע מימוש זכויות. מכיוון אחר

  • הוסף לסימניות
  • #1
לאחר האשכולות המועילים מאד בענייני מימוש זכויות. שפקחו עיני רבים (ואני בתוכם).
אני רוצה לקחת את זה לכיוון מעשי,
פחות בהקשר של שיימיניג ותלונות, שעל זה דובר באשכולות הנ"ל בהרחבה.
ויותר בהדרכה של איך לעשות את זה נכון, ומה צריך לוודא שכתוב או לא כתוב בחוזה, כדי לא ליפול.
אשמח לשיתוף מבעלי הנסיון
המטרה בע"ה ובל"נ ליצור דף הדרכה מינימלי שיעזור למנוע הפסדים ועוגמ"נ.

אנא
בכדי שנוכל להוציא את זה לפועל, חשוב ביותר שלא לכתוב על שום אדם או חברה, גם לא ברמז.
אלא להתמקד בהדרכה פרקטית, על מה חשוב לתת דגש בחוזים מסוג אלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
דבר ראשון, ללמוד טוב טוב את הקריטריונים של ביטוח לאומי, מה מזכה וכמה, ולפי זה יודעים מה צריך להגיד להם ואיזה מסמכים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
א. צריך לקחת חברה/אדם שאין מטרתו לעשוק את הפונה אליו.
והוא ידוע כישר-דרך והגון (לא יעזור שום חוזה, אם השני הוא 'נוכל')
ב. לברר האם בכלל יש סיבה לקחת חברה או שהכל פשוט ואין כל צורך בחברה.
ג. לחפש אדם שיש לו את אותה נכות/ילד-נכה ולברר אצלו מהי הדרך שהוא עשה ועם מי הוא עבד.
ד. לחשוב ולבדוק האם אתה הוא אדם שמתאים להגיש לבד לביט"ל או שאין זה מכישורך.
ה. להתחיל בהתייעצות עם משהו חינמי כמו עזר מציון או הרב גולדנטל (שהוא מאוד עסוק) וכדומה ומשם להתקדם האם ישנו ורך בעוד עבודה.
ו. תמיד לשמוע עוד דעה מעוד אדם שמתמצא בתחום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
  • הוסף לסימניות
  • #8
לא!! ונראה לי שזה אתה שביקשת להתמקד בהדרכה פרקטית...
אני מתנצל אם משהו במה שכתבתי לא היה במקום.
פשוט לתומי חשבתי שחלק מהפתרון לדעת על מה לא לחתום.
ובמידה שיודעים לדאוג לחוזה הגון וישר זה אמור לעזור גם מול נוכלים. זה הכל.
וסליחה שאני מתערבת
אין על מה.
הנושא רגיש מאוד מאוד
אז אדרבה בתור אחת שנכוותה, יש לך הרבה מה לתרום בנושא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לאחר האשכולות המועילים מאד בענייני מימוש זכויות. שפקחו עיני רבים (ואני בתוכם).
אני רוצה לקחת את זה לכיוון מעשי,
פחות בהקשר של שיימיניג ותלונות, שעל זה דובר באשכולות הנ"ל בהרחבה.
ויותר בהדרכה של איך לעשות את זה נכון, ומה צריך לוודא שכתוב או לא כתוב בחוזה, כדי לא ליפול.
אשמח לשיתוף מבעלי הנסיון
המטרה בע"ה ובל"נ ליצור דף הדרכה מינימלי שיעזור למנוע הפסדים ועוגמ"נ.

אנא
בכדי שנוכל להוציא את זה לפועל, חשוב ביותר שלא לכתוב על שום אדם או חברה, גם לא ברמז.
אלא להתמקד בהדרכה פרקטית, על מה חשוב לתת דגש בחוזים מסוג אלו.
רעיון יפה!
אולי לפני כן קודם כדאי להסביר את נושא הזכויות.
איך זה עובד, מה המדינה צריכה לראות וכו'.
לתת לאנשים הבנה בסיסית שלא ירגישו שכדאי לקפוץ על כל מי שרק יסכים לעזור להם מרוב חוסר אונים...
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
חשוב לדעת מה הקריטריונים לקבלת קצבה במקרה שלכם ,
ואז להצמד לדרישות של ביטוח לאומי .
לוודא שבמסמכים שיש לכם מוזכרים כל הדרישות של ביטוח לאומי .
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אם הולכים עם חברה כלשהיא, והיא דורשת מהלקוח צילום ת"ז, לדאוג להגיש לה צילום ללא תאריך הנפקת ת"ז. תאריך הנפקת ת"ז מקנה לחברה שליטה על הסיסמה לאתר הביטוח לאומי, וגם אם תשנו סיסמה בבית, הם יוכלו לשנות אותה מהמשרד. במקרה כזה מצוי שהחברה תנסה לסחוט בהמשך, אם יהיה צורך להגיש עדכון לביטו"ל כדי לחדש את הזכאות.

אם החברה שולחת למומחים מטעמה, בדקו מה המחיר הנדרש מכם. לפעמים הם דורשים תעריף 2, וללקוחות שמגיעים שלא דרך החברה התעריף שונה (ומוזל יותר).
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
  • הוסף לסימניות
  • #13
לברר קודם מה הקריטריונים לקבלת הקצבה
יש מקרים רבים שמספיק סיכום ביקור אצל רופא מטפל בשביל לקבל קצבה
לא כל דבר דורש מאמץ גדול.

גם אם אתם טרודים כרגע מאוד - אל תתפתו לבקש עזרה בתשלום מוגזם. לא כל מי שדורש הרבה כסף שווה הרבה כסף (בד"כ זה הפוך)


לא להאמין למי שאומר לכם שזה מאוד קשה ואין לכם סיכוי. תנסו תתיעצו, ותבדקו באתר של ביט"ל מה נדרש ממכם.

אם אתם חושבים שיש לכם סיבה לתבוע מביטוח לאומי קיצבה אל תוותרו
אתם צריכים לבדוק איך מתרגמים את הקושי שלכם למינוחים שלהם
אבל אל תתיאשו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש תביעות פשוטות מאוד כמו הכרה בילד חנ"מ או נכות עקב מחלה ל"ע שהפרוצדורה היא בדיוק כמו שמגישים בקשה להנחה בארנונה. ז"א לקרוא מה המסמכים הנדרשים ולשלוח. אין שום בעיה לנסות תחילה כך ואז ביטוח לאומי שולח הודעה אם מאושר או שחסר משהו. זה לא מקלקל להתחיל כך ואם הם מתחילים להערים בעיות אז לחפש מישהו שמבין בתחום. שלב ראשון לנסות לבד!! (רק החברות שהכניסו פחד בציבור גרמו לזה שאנשים חושבים שזה מסובך ולא יקבלו)
זו גם ההנחיה של הרב גולדנטל- קודם לשלוח מה שיש, אחר כך תמיד ניתן להוסיף (אם מקבלים סכום רטרואקטיבי זה מהתאריך שנשלחו המסמכים אז חבל להתמהמה)
נכתב בתור אחת שעשתה זאת לבד כמה פעמים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אם הולכים עם חברה כלשהיא, והיא דורשת מהלקוח צילום ת"ז, לדאוג להגיש לה צילום ללא תאריך הנפקת ת"ז. תאריך הנפקת ת"ז מקנה לחברה שליטה על הסיסמה לאתר הביטוח לאומי, וגם אם תשנו סיסמה בבית, הם יוכלו לשנות אותה מהמשרד. במקרה כזה מצוי שהחברה תנסה לסחוט בהמשך, אם יהיה צורך להגיש עדכון לביטו"ל כדי לחדש את הזכאות.

אם החברה שולחת למומחים מטעמה, בדקו מה המחיר הנדרש מכם. לפעמים הם דורשים תעריף 2, וללקוחות שמגיעים שלא דרך החברה התעריף שונה (ומוזל יותר).
נכון לכל חברה. אני שמה את הספח על הת.ה. וכך שולחת
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מעניין לעניין באותו עניין,

לאחרונה נודע לי על שירות מטעם עירית מודיעין עילית, שהעמידה עו"ד (חנה ברדה) שמתמחה במימוש זכויות מול הביטו"ל.
(לא מדובר על העזרה של שי"ל, אלא על שירות שהוא הרבה מעבר).
מהתגובות שהגיעו אליי, נראה שהיא עושה עבודה מעולה, וכל זה ללא עלות.

אז דבר ראשון,
ישר כוח גדול לעירית מו"ע ולעומד בראשה, על יוזמה ברוכה, שבאה נטו מהמקום להיטיב לאזרח הקטן. דבר שבכלל לא מובן מאליו.
שנית,
האם השירות הזה קיים בעוד ערים חרדיות?

משום שיתכן שיש כאן פתרון חלקי לנושא הכאוב, של ניצול רמייה והטעייה מטעם גופים מסוימים.
ומה שצריך זה רק ליידע את הציבור שיש חלופות לאותו שירות לא הוגן (בלשון המעטה).
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ה. להתחיל בהתייעצות עם משהו חינמי כמו עזר מציון או הרב גולדנטל (שהוא מאוד עסוק) וכדומה ומשם להתקדם האם ישנו ורך בעוד עבודה.
ו. תמיד לשמוע עוד דעה מעוד אדם שמתמצא בתחום.
הרב גולדנטל תמיד חוזר למי שמתקשר אליו תוך שעות ספורות עד יום יומיים , התייעצתי איתו כמה פעמים ואף פעם לא איכזב
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
מעניין לעניין באותו עניין,

לאחרונה נודע לי על שירות מטעם עירית מודיעין עילית, שהעמידה עו"ד (חנה ברדה) שמתמחה במימוש זכויות מול הביטו"ל.
(לא מדובר על העזרה של שי"ל, אלא על שירות שהוא הרבה מעבר).
מהתגובות שהגיעו אליי, נראה שהיא עושה עבודה מעולה, וכל זה ללא עלות.

אז דבר ראשון,
ישר כוח גדול לעירית מו"ע ולעומד בראשה, על יוזמה ברוכה, שבאה נטו מהמקום להיטיב לאזרח הקטן. דבר שבכלל לא מובן מאליו.
שנית,
האם השירות הזה קיים בעוד ערים חרדיות?

משום שיתכן שיש כאן פתרון חלקי לנושא הכאוב, של ניצול רמייה והטעייה מטעם גופים מסוימים.
ומה שצריך זה רק ליידע את הציבור שיש חלופות לאותו שירות לא הוגן (בלשון המעטה).

יש עוד ממליצים על עו"ד ברדה ממודיעין עילית?

אודה מאד על מידע.

8404494 $gmail com
 
  • הוסף לסימניות
  • #20

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה