כללי מי אחראי לנזק?

  • הוסף לסימניות
  • #21
נכתב ע"י obyektiv;1076606:
בא נשאל שאלה אמיצה. איזה גרפיקאית כאן היתה לוקחת אחריות על כזה דבר בהנחה שברור מעל כל ספק שזו טעות שלה.

אני.
בצער, בכפרת עוונות, ותיסכול עצמי,
אבל מה שצריך לעשות, צריך,
ואני חושבת שאם הובהר לגרפיקאית שהכרטיס אמור להכנס בתוך הפולדר,
זה לא משנה אם הגדירו לה גודל או לא, האחריות שלה כשהיא מכינה את הפולדר,
למדוד גדלים, להדפיס לה דוגמא, שהכל תקין.
וכשהכל בסדר, מריצים את כל ההדפסה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
נכתב ע"י דאלארס;1076614:
ובצדק. דפוס מתערב רק כאשר יש בעיה בצבע, במידות,
בקיפולים לא נכונים בשטנץ.
דפוס לא אמור לדעת מה את רוצה להכניס לפולדר בעיקר שכפי שאני חושד שהכרטיס והפולדר לא הודפסו באותה ריצה ואולי אפילו לא באותו יום ובאותה מכונה.

מפקח מקצוען היה עומד ובודק בפולדר הראשון שהכל מתקפל נכון והכרטיס יושב במקומו

עוד הוצאה שאנשים מתקמצנים עד לפעם הראשונה שהם נופלים זה להכין מראש בפלוטר דגם זה פותר בכמה שקלים עגמת נפש רבה.

אולי אני "נודניקית" אבל כשאני שולחת עבודה לדפוס אני מבקשת במייל או בטלפון שיבדקו את הכל, שהצבעים טובים, והכל מתאים ומסתדר.
כמובן אם זה דפוס חדש או עבודה מורכבת

מוודאת גם עם הלקוח שהוא עבר על הקובץ ואישר את הקובץ הסופי.

בכל אופן, בלי שום קשר לריצה (אם זה נייר מיוחד ברור שלא הודפס באותה ריצה)
אם הזמנתי כרטיסי ביקור, ושלחתי גלויות - מישהו אמור לשים שם לב שזה לא נכנס לו לפלטות..... וששילמתי על כרטיסי ביקור ולא על גלויות.

אם היא אכן קיבלה תשלום על פיקוח והבאה לדפוס - היה לה להיות שם ביום ההדפסה, ואז הייתה עוצרת את המכונה מיד בתחילתה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
לי זה נראה תלוי אם הלקוח הביע את הוראותיו בצורה ברורה וחד משמעית. הרבה פעמים כבר ראיתי אנשים שמתעצלים בכתיבת אימיילים ולא מדייקים (לדוגמה: "נא להכין לפי מידות 10 על 15. "10" מה? מ"מ? ס"מ? רוחב? אורך. וכו'). אם זה המקרה פה, לא ברור שהגרפיקאית אשמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
נכתב ע"י רחלים;1076619:
אני.
בצער, בכפרת עוונות, ותיסכול עצמי,
אבל מה שצריך לעשות, צריך,
ואני חושבת שאם הובהר לגרפיקאית שהכרטיס אמור להכנס בתוך הפולדר,
זה לא משנה אם הגדירו לה גודל או לא, האחריות שלה כשהיא מכינה את הפולדר,
למדוד גדלים, להדפיס לה דוגמא, שהכל תקין.

וכשהכל בסדר, מריצים את כל ההדפסה.

זה המשפט!
אפילו בלי הדפסה - רק להכין הדמיה בפוטושופ, כבר היתה מגלה שזה לא נכנס...
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
נכתב ע"י ariels;1076624:
אולי אני "נודניקית" אבל כשאני שולחת עבודה לדפוס אני מבקשת במייל או בטלפון שיבדקו את הכל, שהצבעים טובים, והכל מתאים ומסתדר.
כמובן אם זה דפוס חדש או עבודה מורכבת

מוודאת גם עם הלקוח שהוא עבר על הקובץ ואישר את הקובץ הסופי.

בכל אופן, בלי שום קשר לריצה (אם זה נייר מיוחד ברור שלא הודפס באותה ריצה)
אם הזמנתי כרטיסי ביקור, ושלחתי גלויות - מישהו אמור לשים שם לב שזה לא נכנס לו לפלטות..... וששילמתי על כרטיסי ביקור ולא על גלויות.

אם היא אכן קיבלה תשלום על פיקוח והבאה לדפוס - היה לה להיות שם ביום ההדפסה, ואז הייתה עוצרת את המכונה מיד בתחילתה.

גם אני נודניק אבל ממקום של מקצוענות.
אם באותה פריסה יושב פולדר וכרטיס אין מצב שבשטנץ לא יעלו על זה מחובתם לבדוק את המוצר.
בכרטיס ביקור או בעבודות פשוטות ואני לא שולח לעולם איש לפיקוח אני סומך על הדפוס ואם יש תקלה זה של כסף קטן, נדפיס שוב.
אבל בעבודה שמושקע בהפקתה ויצורה עשרות אלפי שקלים למרות שהדפוס שלנו סופר מקצועי ועולה על פגמים שאנחנו אפילו לא רואים תמיד אני שולח מפקח לדפוס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
אז?
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
בינתיים, בלי תשובות על השאלות של הפרטים הקטנים, באמת קשה לחוות דעה.

כי יכול מאוד להיות שהאחריות מתחלקת ל-2 או 3 גורמים
 
  • הוסף לסימניות
  • #29
לעניות דעתי, מעבר לטעות הבסיסית בהכנת הקבצים בגדלים הלא-נכונים, בעבודה מורכבת כזו מישהו צריך היה להיות נוכח בבית הדפוס על מנת לראות הדפסת ניסיון של כל החומרים המודפסים ביחד ולוודא שהכל מתפקד.
טעויות מהסוג הזה בדיוק ממחישות למה הבקרה הזו נצרכת.

המישהו, אגב, הוא לאו דווקא הגרפיקאית. בפרט אם לא שולמה לה עמלה על הפקת דפוס.
ואם הגרפיקאית לא לוקחת תשלום על הפקת דפוס ועקב כך לא נוכחת בדפוס בעת ההדפסה, הלקוח היה צריך להיות נוכח שם. או לשלוח מישהו מטעמו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
א. באיזה אופן אישרת את העבודה?

ב. ושאלה נוספת - מה הגרפיקאית אומרת לגבי הטעות? מה היא מסבירה מבחינתה שהיתה הטעות - כתבה לדפוס A3 בטעות במקום A4? לא הבינה שזה צריך להכנס לפולדר? הכינה בטעות גודל אחר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #31
היא רק אמרה לי אוי זה ממש לא נעים לי שטעיתי. כבר שולחת לדפוס את הגודל הנכון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
נכתב ע"י obyektiv;1076707:
היא רק אמרה לי אוי זה ממש לא נעים לי שטעיתי. כבר שולחת לדפוס את הגודל הנכון.
שוב, היא היתה האחראית לשלוח גודל נכון לדפוס? אוקי נגיד שכן
מי באמת פיקח?
ומי היה אמור לפקח
שילמת לה על הליכה לדפוס
או שהיא אמרה שתשלח הכל למייל של הדפוס והשאר יעשה מאליו,
האם את לא עוקבת בודקת?סמכת עליה...
האם לא הודפס דוגמא במכלול?

תעני על השאלות ונוכל להבין
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
חוזרת על דברי קודמיי - בהפקות דפוס מורכבות, חובה על מישהו להיות נוכח במקום (הנחרצות - מנסיון... :))

אם שולם לגרפיקאית בעבור זה - החובה מוטלת עליה, אם לא - אז על מזמין העבודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #34
אם היא אומרתשאכן טעתה בגודל- זו פאשלה שלה, לא?
אלא אם כן בישקה אישור סופי על העבודה לפני שליחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
מצטרפת לשאלתה של אריאלס - איך ייתכן שהדפוס לא הסב את תשומת לבכם לגודל - הרי חייב להיות הבדל במחיר אם השינוי כל כך משמעותי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
נכתב ע"י אפרתה;1076759:
אם היא אומרתשאכן טעתה בגודל- זו פאשלה שלה, לא?
אלא אם כן בישקה אישור סופי על העבודה לפני שליחה.

זה שהטעות היא שלה זה עוד לא אומר שהיא אחראית על תוצאות ההדפסה!

תלוי בשאלה מי אמור היה לפקח על ההדפסה.

באופן כללי, אם לא סוכם אחרת, זה לא תפקידה של המעצבת.

אך כאן המצב נראה קצת שונה, שהרי היא בלבד עמדה בקשר מול הדפוס, משמע שהיה ידוע לה וללקוח, שהיא האחראית על העבודה כולל הדפסתה, מצד תקינות הקבצים לכל הפחות.

מצד טעות של הדפוס עצמו, זה כבר רחוק יותר שהיא אחראית.

כמןבן כל זה דיון תאורתי, למעשה צריך לברר אצל פוסק, ואולי ללכת.לד"ת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
נכתב ע"י מטאור;1076772:
מצטרפת לשאלתה של אריאלס - איך ייתכן שהדפוס לא הסב את תשומת לבכם לגודל - הרי חייב להיות הבדל במחיר אם השינוי כל כך משמעותי.
רוב בתי הדפוס שאני מכירה לא מתעמקים.
הזמנתם פולדר + כרטיס בגודל 15 על 8 (נניח) - ברכה והצלחה.
הם לא טורחים לחשוב צעד אחד קדימה ולחשוב על השימוש של המוצרים.
ללכת להגיד לכם שהשטנץ של הפולדר מאפשר להכניס רק כרטיס בגודל 5 על 9 - נו, באמת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #38
נכתב ע"י מי;1076811:
רוב בתי הדפוס שאני מכירה לא מתעמקים.
הזמנתם פולדר + כרטיס בגודל 15 על 8 (נניח) - ברכה והצלחה.
הם לא טורחים לחשוב צעד אחד קדימה ולחשוב על השימוש של המוצרים.
ללכת להגיד לכם שהשטנץ של הפולדר מאפשר להכניס רק כרטיס בגודל 5 על 9 - נו, באמת.

ברור
אבל אם הזמנתי כרטיס 9 על 5, ושילמתי על כרטיס 9 על 5, ואני שולחת להם גלויה 10 על 15 אז:
1. למה שידפיסו משהו שלא הוזמן ולא שילמו עליו? הרי יש הבדל ניכר במחיר.
2. אמורה להיות להם בעיה עם הפלטות, כי אם שמרו מקום לכרטיס וקיבלו גלויה - זה תופס יותר מקום

לא שזה מסיר את האחריות מהמעצבת לבנות קובץ בגודל המתאים.
זה רק מעורר שאלות האם אכן היה פיקוח על ההדפסה או שדברים נפלו בין הכסאות ואף אחד לא התכופף להרים אותם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #39
נכתב ע"י דאלארס;1076596:
מקצוען אמתי שחי נושם ובועט דפוס לא אמור לדרוש מחיר על פיקוח...

למה? הזמן והאחריות של הפיקוח הם דבר שבא בחינם?
יש עיצוב גרפי ויש הבאה לדפוס. אלו שירותים נפרדים שכל אחד מהם דורש ידע מקצועי וזמן. אין שום סיבה בעולם לא לשלם על שירות כזה, בפרט אם רוצים להטיל את האחריות הכספית על שווי העבודה על המפקח.

הגע בדעתך, נניח שבוצעה עבודה די פשוטה, עיצוב פלאייר למשל, המחיר שגבה המעצב: 500 שקל. עכשיו מדפיסים את הפלאייר ב1,000,000 עותקים, בעלות של עשרות אלפי שקלים, ואז התברר שנפלה טעות קריטית בהדפסה, למה שהמעצב יספוג נזק של עשרות אלפי שקלים אם שילמו לו בס"ה 500 שקל מסכנים על גרפיקה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #40
נכתב ע"י Shia;1076840:
למה? הזמן והאחריות של הפיקוח הם דבר שבא בחינם?
יש עיצוב גרפי ויש הבאה לדפוס. אלו שירותים נפרדים שכל אחד מהם דורש ידע מקצועי וזמן. אין שום סיבה בעולם לא לשלם על שירות כזה, בפרט אם רוצים להטיל את האחריות הכספית על שווי העבודה על המפקח.
זה לא מה שאמרתי.

הגע בדעתך, נניח שבוצעה עבודה די פשוטה, עיצוב פלאייר למשל, המחיר שגבה המעצב: 500 שקל. עכשיו מדפיסים את הפלאייר ב1,000,000 עותקים, בעלות של עשרות אלפי שקלים, ואז התברר שנפלה טעות קריטית בהדפסה, למה שהמעצב יספוג נזק של עשרות אלפי שקלים אם שילמו לו בס"ה 500 שקל מסכנים על גרפיקה?

יקירי אנחנו לא מדברים (כרגיל:)) על אותו הדבר, ואני אסביר:
גרפיקאית שעיצבה פלייאר וגבתה 500 שקל לאחר אישור העבודה ע"י הלקוח היא הולכת הביתה התפקיד שלה נגמר (למרות שבמגזר יש חוכמולוגיות שחייבות לדעת כמה תדפיס לפי"ז יגזר מחיר הגרפיקה שלהם..)
כשאני מפיק עבודה היא כוללת:
1.גרפיקה כולל צילום איור הגהה מקצועית ניקוד הכל לפי הצורך
2.קדם דפוס כולל פריסה על הלוח, אייריס העתק שמש ולוחות
3.הזמנת נייר (המרכיב היקר ביותר בעבודה)
4.הדפסה
5.גימורים כולל למינציה, שטנץ כולל שרות שירטוט, חיתוכי גליוטינה קיפול הדבקה ועוד
6.כריכה מסוגים שונים
7.אריזה והובלה
8.פיקוח על שרשרת היצור "דאלארס" נותן על חשבון הבית...זה הפקת דפוס.
ומכיין שאני אדם נדיב גם אם תגיד לי שיש לך גרפיקה מוכנה ולאח שלך יש כריכיה אני אתן לך את שרותי חינם.
מפיק לא חי ממשכורת אלה ממכלול העבודה שמפוקחת על ידו.
עכשיו זה בטוח ברור.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה