מידע שימושי מי אשם בעלייה הגדולה ברמה ד

  • הוסף לסימניות
  • #21
אגב חלק מבכירי רבני בית שמש ידעו על זה בזמן אמת
אם אני זוכר טוב היו אפילו כתבות בחדש
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

כנראה משהו שלא כולם יאהבו לשמוע, בטח לא אלו שיושבים ומחכים להגרלות בקוצר רוח
אבל מישהו חייב להגיד את האמת:
התפיסה שמחיר למשתכן היא תמיד העסקה הכי טובה בשוק – פשוט "פאסה".
היא הייתה נכונה ל-2018 - 2023, פחות ב-2026.

אנשים עדיין חיים את הזכיות של פעם בירושלים, בבית שמש ובמרכז, שם חילקו מתנות של ממש והרווחים היו במיליונים.
היום, כשמסתכלים על הפרויקטים בפריפריה, מבינים שזה פשוט מוצר אחר לגמרי.

זו הסיבה שאתם מפסידים כסף
  1. המדד שוחק את ההנחה: בפריפריה הפער בין מחיר הזכייה למחיר השוק הרבה יותר קטן ממה שהיה במרכז. כשאתם מחכים 5 שנים למפתח, מדד תשומות הבנייה פשוט שוחק את כל הרווח שלכם. בסוף אתם משלמים כמעט מחיר שוק על דירה שתקבלו בעוד חצי עשור. זו לא הנחה, זו הלוואה יקרה מהמדינה.

  2. מלכודת השכירות: בירושלים ובמרכז הביקוש קשיח. בפריפריה - ביום שבו הבניין מוכן, נפלטים לשוק מאות דירות להשכרה בבת אחת. מחירי השכירות פשוט מתרסקים כי כולם משקיעים שמחפשים שוכר. מי שבנה על זה שהשכירות תכסה לו את המשכנתא – הולך להביא הרבה כסף מהבית בכל חודש.

  3. ההון שלכם מושבת: בזמן שאתם מחכים לזכייה המיוחלת, הכסף שלכם סתם שוכב בבנק. בשוק החופשי, עם קצת שכל ואיתור נכון של פרויקטים ועסקאות טובות ובניהול מו"מ מקצועי, אתם יכולים לייצר עליית ערך ותזרים כבר עכשיו. ללא המתנה ובלי לחיות באשליות.

  4. הכלא של ה 5 שנים: החוק אוסר עליכם למכור את הדירה במשך 5 שנים מהאכלוס (או 7 מהזכייה).
    ואתם תקועים עם נכס שאתם לא יכולים לממש. בזמן שבשוק החופשי הייתם יכולים לעשות 'אקזיט' או לשפר דיור.
    כאן אתם 'בני ערובה' של הרגולציה, ורואים מהצד איך הזדמנויות אחרות בורחות לכם.
המשחק בפריפריה שונה לגמרי, והמספרים מראים שעדיף נכס מניב ביד, מאשר "הנחה" על הנייר שנעלמת עם כל מדד שמתפרסם.

(נ.ב. זו דעה אישית וזכותו של כל אחד לחלוק 🙂)
ועד דיור לקהילות מודיע על פרויקט בניה במחיר מוזל במגרשים שזכו בהם חברות בניה גדולות שהגיעו להסדר עם הרב אברהם סלונים על מכירה מרוכזת לציבור החרדי במחיר של כ 150 אלף פחות ממחיר השוק בהר יונה, פרויקט במודל דומה לאחיסמך- אחיסמך עכו, הרב נתן רוזנבלט סייע רבות בנושא

שלום וברכה,

לאחר תקופת זמן שבהם נעשתה פעילות רחבה בכמה מקומות שעתידים להתפתח אי"ה לציבור חרדי, תקוותינו לצאת בתקופה הקרובה עם כמה בשורות דיור ברחבי הארץ, ומפני שלא היו דברים שהבשילו סופית, לא יצאנו בהודעות.

ועל של עתה באנו. בהר יונה נסגר מכרז לפני 3 שבועות אשר זכתה בו חברת מהגדולות בארץ אשר בסיכום עם איש החסד הרב אברהם סלונים שליט"א, סוכם על מכירה במחיר מוזל לנרשמים דרכו. ההרשמה הינה כללית לכל הציבורים, ובמידה וירשמו מעל מספר יחידות הדיור שזכו במכרז (כ-580) תערך הגרלה בין הנרשמים מי יזכה.
המחירים בפרוייקט זה הם כ150,000 ש"ח פחות ממחיר השוק. והר יונה עומדת לפני התפתחות חרדית אדירה בשנים הקרובות עם תוספת של קרוב ל3000 דירות המיועדות לציבור החרדי.

בד בבד ועדת 'דיור לקהילות' יצרה שיתוף פעולה ביחד עם ועדת הדיור המקומית של הר יונה ופנתה להרב אברהם סלונים שליט"א לייעד מגרש במכרזים העתידים להיסגר בימים הקרובים לציבור הליטאי מתוך תפילה ותקווה שיצליח לזכות במכרזים נוספים, ויתאפשר גיבוש ליטאי גדול בהר יונה. הרב סלונים שטוב ליבו ורוחב דעתו ידועים הסכים לדבר בחפץ לב. (וכאן המקום להודות להרב נתן רוזנבלט שליט"א שטרח ויגע רבות בחיבור האנשים ורבות חייבים לו על הגלוי ועוד יותר על הנסתר).

על כן כל מי שחפץ להירשם למגרש שהרב סלונים כבר זכה בו והוא דבר וודאי, מצ"ב בזה המודעות שפורסמו מטעמו דרכי הרישום בקו ו'דמי הרצינות' שצריכים להפקיד בימים הקרובים ממש. כפי שהודגש הרישום פתוח לכלל הקהילות והזכיה תהיה לפי הגרלה בלבד.

אמנם במקביל אנו עושים רישום למכרז העתידי, מתוך תפילה שהרב סלונים יצליח לזכות בו וכפי שסוכם בין הצדדים אי"ה ייועד לציבור הליטאי, החפצים להירשם (לעת עתה ללא צורך ב'דמי רצינות') יכולים להירשם במגוון דרכים:
1. פלאפון 053-4153331.
2. נדרים פלוס
https://nedar.im/F4081.
3. במייל חוזר. במידה ובחרתם במייל חוזר יש לציין את הפרטים דלקמן, שם הבעל, תעודת זהות, שם האשה, תעודת זהות, נייד בעל, מייל זמין, האם אתם מעוניינים בדירת 3/4/5 חדרים, מספר ילדים.
אנו תקווה (בלא התחייבות לעת עתה) שאי"ה יהיה הלוואה על סך מכובד כעזרה להון העצמי בפריסה נרחבת, על מנת להקל על הרוכשים.

הרישום הינו עד ט"ו בשבט בלבד! מצ"ב המודעות הן על המכרז הקיים ופרטי ההתקשרות והן על המכרז הבעל"ט.

נ.ב. לבקשת רבים לקבל חומר מסודר על הפריפריה אנו מקווים אי"ה בשבועות הקרובים להתחיל להוציא סקירות מסודרות אחת לשבועיים/שלוש, שבהם ינתן מידע מקיף על הפריפריה החרדית כיום.
מייל שקיבלתי מצורף הקובץ המלא
אני יגור בעז"ה בארץ ישראל בכל מצב אבל יש כאלו שמציעים הצעות מעניינות לפתרון מצוקת הדיור לדוגמא באלבניה

ההגירה לאלבניה יכולה להיות
הקלה ביותר מבין מדינות אירופה .
קבלת תושבות זמנית ניתנת
בקלות ותקפה לשנה, במקרים רבים
יכולה להיות תקפה ללא הגבלה בזמן .
לאחר 5 שנים באלבניה אפשר
להגיש בקשה לתושבות קבע וכן
לאזרחות שתקפה לכל החיים .
יוקר המחיה
המחירים זולים במיוחד ביחס
למדינות אירופאיות .
מחירים לדוגמא :
כיכר לחם: 5.1-1 שקל, ליטר חלב:
5.2 שקל, 12 ביצים 3 :שקל "ק, ג בשר:
16 שקל "ק, ג תפוח אדמה: 5.1 שקל .
מחירי הנדל"ן גם כן נמוכים
במיוחד :
מחיר ממוצע בבניה חדשה למטר
מרובע 750 דולר .
דירה בשוק היד השניה (60 מטר)
תעלה בסביבות 50 אלף דולר .
בית פרטי חדש (160 מטר) יעלה
100 אלף דולר .
דונם אדמה בשטח שאינו מיושב
יעלה 2000 דולר .
חשוב לציין שמחירי הנדל"ן הנ ל "
הינו מחיר ממוצע מדינתי, כמובן
שהמחיר בקניה כקבוצת רכישה יוזיל
את המחיר בכחצי עד שני שליש בערך .
האקלים במדינה
לאלבניה יש אקלים ים תיכוני
סובטרופי. קַ יִץ ארוך, חם ויבש, החורף
מתון ורטוב, טמפרטורה ממוצעת ביולי
8-9 - ינואר, צלזיוס מעלות 24-25 -
מעלות צלזיוס .
מערכת הבריאות
רמת הרפואה באלבניה די נמוכה,
יש מחסור תמידי בתרופות בסיסיות.
רמת ההכשרה של הרופאים המקומיים
גם היא נמוכה, עזרה ראשונה ניתנת
אמנם ללא תשלום, אך טיפולים
נוספים כרוכים בתשלום .
"אי ה עם התפתחות הישוב היהודי
נביא רופאים מומחים שיעמדו לרשות
הציבור, בתקוה לרופא כל בשר שלא
נצטרך
בס"ד
לכבוד מע"כ שליט"א
באתי בשורות אלו להציע לפני כ"מ ענין חשוב ונחוץ, בפרט בתקופה האחרונה, והוא ענין הדירה במדינה הציונית, הן ובעיקר מבחינה הרוחנית (ציונות, פריצות, גיוס, ועוד גזירות על הדת), והן מבחינה גשמית (מלחמות והריגות, יוקר הדירות, המחי-ה, והצמצום בהכנסות), ומפני כ"ז הגענו למצב החונק כל יהודי - מכמה בחינות - לחיות במדינה הציונית.
וע"כ אין עצה כי אם לחשוב על מקום חלופי, עם אותם תקנות והנהגות של א"י, ושיהיה נקי מכל המכשולות והגזירות הנ"ל, וכן שיהיה באופן של הוצאות מועטות שאפשר יהיה לצאת קצת מהצמצום הנורא המפריע והמעיק לחיי היהדות.
הרעיון לא נולד עכשיו, אלא כבר כמה שנים שיושבים על מדוכה זו, למצוא מקום מתאים לכך, ובתקופה האחרונה באו לידי כמה רעיונות של מקומות המתאימים, ומפני זה אנו פונים אל מע"כ רק עכשיו.
ומה אנו רוצים ממע"כ?
פשוט מאוד!
המכתב נשלח אליכם מחמת אחת מב' הסיבות:
א) שמע"כ מעוניין שפרויקט כזה יצא לדרך ויצליח – גם אם אתם בעצמכם לא תעברו לגור שם.
ב) שמע"כ בעצמו מעוניין ויכול להצטרף לישוב זה.
וגם אם מע"כ שייך לסיבה הראשונה הנ"ל, יש הרבה דברים שמע"כ יכול לעזור שהדבר יצא לפועל, וכדלהלן.
במה למעשה מע"כ יכל לעזור?
א) לתרום כסף כדי להתחיל להריץ את הפרויקט (השלב הראשוני כולל שיווק הפרויקט לציבור הרחב בארה"ק) וכן עוד עניינים הקשורים ליסוד הפרויקט, וכל מי שיתרום יותר מ – 100$ נודיע לו, מזמן לזמן, על כל ההוצאות והכנסות של הנ"ל.
ב) מע"כ יכול להיות מועמד לזט"ה (וועדת ההנהלה), ע"י הגשת מועמדות בקו או במייל, והוועדה הזמנית תחליט מי תהיה הוועדה הקבועה של הזט"ה (ז' טובי העיר).
ג) מע"כ יכול להיות משקיע (אם העניין יצא לפועל בצורה של השקעה ולא בצורה של קבוצת רכישה – העדפה למשקיע), או לחשוב ולהציע מי יכול להיות משקיע.
ד) מע"כ יכול להאיר ולהעיר בקו כל מיני הצעות לשיפור וייעול הפרויקט והישוב.
אנחנו כותבים פה שמות של חלק מהאנשים היוזמים והמנהלים את הפרויקט, והעומדים מאחוריו, כדי להראות שלא מדובר בחלומות שווא, אלא שיש מי שמוכן לעמוד מאחורי הדברים, ולנסות לדחוף שיצא מהכוח אל הפועל.
לעת עתה אין לפרסם את המכתב לאחרים (עד הודעה חדשה, מפני שכרגע אנחנו מעוניינים לפנות לאנשים הקרובים ביותר אלינו).
מצורף בזה הגליון השיווקי של הפרויקט
הכו"ח בשם הוועד הזמני, ישראל דוד אבראהאם - מנהל הפרויקט
ניתן לתרום:
בקנדה אצל הר"ר יונתן יעקאווזהאן הי"ו 15793682645
בענגלאנד אצל הר"ר מאיר אריה האראוויטץ הי"ו 447901689860
בארה"ק אצל הר"ר משה גימפל בלויא הי"ו 0533180176
בארה"ב אצל הר"ר יונתן יעקאווזהאן הי"ו 15793682645
טעלעפון ליין: 0794946221
מייל: V758758 GMAIL.COM
השבוע: דרושפינג - החלום ושברו (מה זה בכלל דרושפינג??)

היה לי נסיעה ארוכה, וע"מ ללמוד על כסף ועסקים התארגנתי עם חומר לשמיעה בנושא.
בשלב מסויים התחיל לפעול ברקע הרצאה של בחור צעיר בשם דניאל מדלובסקי (פתוח בנטפרי) שיש לו מחזור של 50 מיליון דולר מדרושפינג, והוא רוצה לספר איך להצליח בזה בענק.
בטח חלק יודעים מה הכוונה דרושפינג וחלק לא, אני הייתי מאלה שלא, וגם אני נוהג להסביר כל דבר במילים הכי פשוטות,
אז הנה ההסבר מהתחלה -
כמו שאפשר לנהל חנות פיזית, שמי שרוצה מגיע, בוחן את הדברים ומחליט מה לקנות,
אפשר לנהל חנות באינטרט, אתה מעלה תמונות של מה שאתה מוכר, ומי שמעוניין סולק אשראי ואתה שולח לו בדואר.
בדרושפינג המהלך הוא כפול, אתה מקבל הזמנה ששילמו עליה עם הכתובת למשלוח וכל הפרטים,
ומיד אחרי שהקונה משלם,
אתה מסתובב עם הכסא מנהלים שלך למחשב השני שבחדר (או עובר כרטיסיה באותו מחשב), רוכש את אותו מוצר בדיוק שהוא הזמין, בעלי אקספרס ברבע מחיר, מזין את האשראי שלך, מוסיף את הכתובת של הלקוח שלך, [והיום יש גם אוטמציות שעושות את זה לבד בזמן שאתה יישן או מטייל...]
הוא שילם 200 ש"ח על המוצר, אתה בלי מאמץ ובלי סיכון שילמת 50 ש"ח, הוא מקבל את המוצר ואתה 150 ש"ח.
[בחנות פיזית כל חודש אתה משלם שכירות ומשלם למוכר, בחנות אינטרנט יש לה סחורה משלה וזה עולה כסף וזמן האחסון, ויש סיכון שלא הכל יימכר וכו', כאן רק הכנסות].
ברגע שהבנתי נכנסתי להלם,
השאלות התרוצצו לי בראש,
דבר ראשון: זה לא גזל?
שני: שאדם מזמין מאתר ישראלי, ופתאום הוא יקבל שקית של עלי אקספרס, הוא לא יבוא לשבור לי את הידיים והרגליים מרוב כעס?
שלישי: למה שיזמין אצלי אם אותו מוצר בדיוק מוכרים בעלי אקספרס ברבע מחיר?
רביעי: על פניו זה נשמע כמו מדפסת כסף, הכנסה ללא סיכון כלל, אפשר לעבוד בזה בכל שעה מכל מקום, איך כולם לא עושים את זה?
החלטתי שאני לומד את העניין, אפילו שאני חלש בטכנולגיה, ואם זה לגיטימי ואמור לעבוד אני מתחיל...
לא שלא פחדתי, הפוך רעדתי מפחד, אבל כבר הבנתי מזמן שאם אני רוצה לעשות כסף עליי לקבל על עצמי, לא להימנע משום דבר בגלל פחד, כי עם פחד לא קונים במכולת.

בדקתי את הסוגיא, אזרתי אומץ ויצאתי לדרך, בימים הקרובים (גם ככה יצא ארוך מידי) אני יספר לכם את התשובות שלי לכל השאלות, ויספר לכם מה יצא מזה.

אשמח לשמוע את דעתכם, על דרושפינג, ואם יש לכם תשובות על השאלות, או שיש לכם שאלות אחרות על זה או כל דבר אחר, יהיה טוב שתגיבו.

זה השאלות שלי כאב כאמור:
דבר ראשון: זה לא גזל?
שני: שאדם מזמין מאתר ישראלי, ופתאום הוא יקבל שקית של עלי אקספרס, הוא לא יבוא לשבור לי את הידיים והרגליים מרוב כעס?
שלישי: למה שיזמין אצלי אם אותו מוצר בדיוק מוכרים בעלי אקספרס ברבע מחיר?
רביעי: על פניו זה נשמע כמו מדפסת כסף, הכנסה ללא סיכון כלל, אפשר לעבוד בזה בכל שעה מכל מקום, איך כולם לא עושים את זה?


לפרק א'

לפרק ב'

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה