כללי מי צודק???

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני עובדת בבית דפוס,
והם הפנו אלי לקוח כדי שאעצב לו פלייר, בלנק ועוד...
בשיחה איתו הבנתי שהוא דורש חומר ברמה גבוהה בהרבה
מהרמה שבית הדפוס מציע, והוא רצה גם לוגו. הצעתי לו שאעצב לו באופן פרטי,
תימחרתי, והוא הסכים. גמרתי את העבודה והעברתי אותה לבית הדפוס,
כמובן לאחר שהלקוח יצא מרוצה .ואז קיבלתי מהם טלפון שלא הייתי צרכה לעשות דבר כזה בלי לשאול אותם, והלקוחות מגיעים אליהם כי הם זולים, ומה קרה שאני מקפיצה מחירים.
הסברתי להם שהלקוח בכל מקרה היה הולך למישהי פרטית שתעשה לו, כי היו לו הרבה דרישות, אז אני בסה"כ הצעתי את עצמי. הם ביקשו שאמתין עם התשלום, ולא אדבר איתו על זה עד שהם יחליטו מה לעשות.
לאחר שבוע שפניתי אליהם הם אמרו לי שהם הורידו ללקוח 250 ₪ כדי שיצא מרוצה ויחשוב שהם זולים, וגמרו איתו את הסיפור, ואמרו לי שאני יחשוב כמה אני רוצה על העבודה, והם ישלמו לי. אז כמובן שאין שום צדק בזה שהם ישלמו לי את הסכום (1100 ₪) כי הלקוח הוא זה שצריך לשלם. אין לי לב לבקש זאת מהם, ומצד שני הם לא רוצים שאפנה שוב ללקוח...
מה עושים???:confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אם הם הורידו לו את הסכום, הם לקחו בחשבון שיצטרכו לתת לך בעצמם, לא? הם פשוט קנו לעצמם פרסומת ושילמו לך במקום הלקוח... מה הקושיה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
המחיר הכולל שהלקוח שילם להם זה 3000.
כמובן שהם מצפים שאני יתקפל ויבקש סכום זעום.
השאלה היא אם עשיתי משהו לא בסדר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
250 שקל למול המשך עבודה אצלם וקבלת שכר חודשי שוטף... מה עדיף?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
1. אמרת 250 הנחה סה"כ לא?
2. זה תלוי ביחסי העבודה שלך עם בית הדפוס. תלוי אם את שכירה שלו או פרילנסרית שהוא מפנה אליה בעת הצורך כדי שיבואו להדפיס אצלו.
אם מבחינת הסכם העבודה לא היה שום צד שבית הדפוס יעשה את העבודה בגלל הדרישות, ולקחת לעצמך עבודה, בית הדפוס לא היה צריך להתערב. אבל אם את עובדת שלו לענ"ד היה מקום לשאול קודם, ומגיע להם להתערב.
מה שכן, לתת הנחה על חשבונך בלי תיאום זה לא נאות ולמה שתתקפלי בדיעבד?
מקווה שהבנתי הכל נכון...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
האם הוא לקוח של בית העסק?
האם מקובל/אפשרי שתקחי אותו כלקוח פרטי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אני עובדת שם רק כמלאת מקום, ולא אכפת לי לוותר על העבודה הזאת...
הסכום שמגיע לי זה 1100, והם בלי קשר הורידו ללקוח 250 ₪ כדי שח"ו לא יחשוב שהם יקרים בגלל המחירים שאני נתתי לו על המיתוג.
אם הם באמת צודקים ולא הייתי צריכה להציע דבר כזה ללקוח, שהוא לקוח מזדמן שלהם, אני יוותר. אבל אם זה מקובל להציע ללקוח עיסקה נוספת באופן פרטי, אין שום סיבה לוותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לא מקובל להציע את שירותיך ללקוח שלהם אלא בתאום עם הנהלת המקום.
או לחילופין, שהלקוח ביקש ממך המלצה על גרפיקאית שתעשה עבודה פרטית ואז הצעת את שירותיך.
להציע את עצמך בתוך כתלי בית הדפוס שאת עובדת זה לא הגון.
מצד שני - איך בית הדפוס קשור לעיסקה ביניכם? לא תמחרת את העבודה ללקוח? ביקשת מבית הדפוס שיגבו ממנו את הסכום שהוא חייב לך?
בכל מקרה, מן היושר - את אמורה להעביר אחוז מסויים מהתשלום עבור דמי תיווך על העבודה.
ולהבא- לא לעשות כן שלא בתאום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
האם הלקוח ידע שהוא משלם לך מעבר ל-3000 עוד 1100, או שה-3000 כולל את זה?
כי אם שילם 3000 כולל העבודה שלך - אז הכסף שלך אצלם, וזה מגיע לך בודאי, ואם לא - אז הם עשו לו הנחה הרבה יותר מ-250 ש"ח......
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י כוכב103;1105441:
לא מקובל להציע את שירותיך ללקוח שלהם אלא בתאום עם הנהלת המקום.
או לחילופין, שהלקוח ביקש ממך המלצה על גרפיקאית שתעשה עבודה פרטית ואז הצעת את שירותיך.
להציע את עצמך בתוך כתלי בית הדפוס שאת עובדת זה לא הגון.
מצד שני - איך בית הדפוס קשור לעיסקה ביניכם? לא תמחרת את העבודה ללקוח? ביקשת מבית הדפוס שיגבו ממנו את הסכום שהוא חייב לך?
בכל מקרה, מן היושר - את אמורה להעביר אחוז מסויים מהתשלום עבור דמי תיווך על העבודה.
ולהבא- לא לעשות כן שלא בתאום.
אני עובדת מהבית. בשיחה קצרה איתו הבנתי שהוא צריך הרבה יותר מסתם חבילת עיצוב של בית הדפוס, מה גם שהוא רצה לוגו. הצעתי לו שאעשה לו עבודה באופן פרטי. וברור שהוא ישלם לי ישירות, ולא דרך בית הדפוס שקשור אך ורק להדפסה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אז למה הם ביקשו שלא תדברי עם הלקוח שוב והם ישלמו?
מה קשורה ההדפסה לעבודת הגרפיקה שעשית?
הלא אם גרפיקאית אחרת היתה עושה את העבודה הדפוס היה מקבל קבצים מוכנים ולא מתערב כמה עלה העיצוב. אז איך הם נכנסו כאן לתמונה?
ולמה הם מעוניינים לשלם את העיצוב במקומו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מסכימה עם כוכב, כשאת עובדת שלהם את לא יכולה להציע את שרותיך הפרטיים.
לא מקובל בכלל, אני מבינה אם בעלי המקום התרעמו על הפעולה הזו, בייחוד שלא שאלת אותם לפני כן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
הייחודיות של הבית דפוס הזה זה שהם זולים.
הם לא רצים שמישהו ישאל את הלקוח איפה הדפסת וכמה עלה לך והוא יגיד את כל הסכום כולל את העבודה שאני עשיתי לו באופן פרטי, ויצא לדפוס שלהם שם רע. זה כל העניין. הם מוכנים לוותר על כל הרווח, רק שלא יקרה דבר כזה.

הבנתי שהוא הולך לחפש מישהי שתעשה לו את העבודה באופן פרטי, אז הצעתי את עצמי.
אם זה באמת לא מקובל אז אני אוותר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
משהו ממש לא מובן.
כמה הדפוס היה אמור לקבל?
כמה היתה עלות הגרפיקה לבד?
כמה הם סכמו שהלקוח בסופו של דבר משלם? 250 ש"ח הנחה ממה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
הדפוס היה אמור לקבל 3000
ואני תמחרתי את הגראפיקה ב- 1100 (בלי קשר למחיר של הדפוס)
הלקוח בסוף שילם 2750 - הם עשו לו הנחה 250 ₪ בגלל "הבלאגן" שלי.
הם רוצים לשלם לי בעצמם, ומחכים שאני יגיד סכום. הם מצפים שאני יבקש סכום נמוך בהרבה
ממה שמגיע לי, ולא רוצים שאני יבקש מהלקוח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
בשום אופן אל תעשי את זה שוב!!!!
אל תציעי את עצמך לעבודה פרטית ללקוח שמגיע למקום עבודתך,
אפי' אם הוא ילך בכל מקרה למישהו פרטי אחר!
זה לא מקובל, וזה מכעיס את המעבידים. בצדק. זה מוריד את כל האמון שלהם בך!

(זה גם יכול להשתמע להם ששכנעת את הבנ"א שהוא צריך משהו ברמה שהם לא מסוגלים, כדי שיעשה אצלך פרטי....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
זה לא קשור. הוא ידע שהבית דפוס מקציב שעתיים בסה"כ, והוא היה צריך עבודה בהיקף של 30 שעות לפחות... אז אני בתמימות הצעתי את עצמי. זה לא שניסיתי ח"ו להתחרות בבית דפוס, או לקחת להם את הלקוח. בכל מקרה הם לא מרוויחים כלום על הגראפיקה.
מה שכן, עשיתי טעות גדולה שלא שאלתי את הבית דפוס, לא דמיינתי שזה יפריע להם.
וכן, אני ישלם על הטעות שלי, והם ישלמו לי כמה שהם רוצים. לא נורא. מטעויות לומדים!
תודה רבה לכל המגיבים
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ברור שמטעויות לומדים,
מה שהכי חשוב זה להשאר מכובדת,
את צריכה להסביר את עצמך שלא ידעת ומעכשיו תעמדי בכללים שלהם ותיידעי אותם על הכל

שווה לך לא לשרוף איתך קשרים כי לך תדעי כמה פרנסה את יכולה לקבל דווקא מהם

המון הצלחה!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה