דרוש מידע מכירים את מדרשית "טוהר" לבנות?

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה קהל היעד?
מי הצוות?
פנימיה / ללא?

אשמח לכל מידע, תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
סגנון דתי\חרדי-לאומי - אבל השקפה לא ציונית
לימודי עומק, מתאים לבנות בעלות אינטליגנציה גבוהה
הצוות כנ"ל
עפ"י השקפת הרב שמואל טל, ראש ישיבת תורת החיים ביד בנימין
יש פנימיה
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
עד כמה שידוע לי (מהיכרות אישית) יש כמה טוהר
בראשות של מי ואיפה את מתכוונת על מנת שאוכל לכוון אותך בשמחה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
עד כמה שידוע לי (מהיכרות אישית) יש כמה טוהר
בראשות של מי ואיפה את מתכוונת על מנת שאוכל לכוון אותך בשמחה!!
מה שהבנתי ביד בנימין.
אולפנה לבנות. הוקם לפני כ 10 -11 שנים.

בעיקר מענין אותי הקטע של הפנימיה-
בנות עוזבות את הבית לטובת פנימיה? זה אומר משהו על המצב בבית?
בנות מבתים טובים לומדות שם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מה שהבנתי ביד בנימין.
אולפנה לבנות. הוקם לפני כ 10 -11 שנים.

בעיקר מענין אותי הקטע של הפנימיה-
בנות עוזבות את הבית לטובת פנימיה? זה אומר משהו על המצב בבית?
בנות מבתים טובים לומדות שם?
יש כאן בלבול מסויים...
קודם כל -
יש אולפנת טוהר - כלומר תיכון, לא יודעת עם או בלי פנימיה (לכאורה עם), כיום תחת הנהלת אולפנות צביה (כלומר השקפה ציונית)
ויש מדרשת טוהר - מדרשה ללימודי יהדות, לאחר סיום התיכון.
2 מוסדות שונים לגילאים שונים תחת הנהלה שונה והשקפה שונה. לאיזה מהם את מתכוונת?

שנית -
אם את שואלת על הפנימיה, ועל "בתים טובים", סימן שאת לא מכירה בכלל את הציבור ואת הסגנון. אז מה זה אומר מבחינתך "בתים טובים"? מבחינתן הבתים שלהן מצויינים, בין השאר בתי תלמידי חכמים ורבנים, והבנות עצמן מצויינות, שמורות וצנועות.
האם הן הולכות עם גרביים? זו כבר שאלה אחרת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
יש כאן בלבול מסויים...
קודם כל -
יש אולפנת טוהר - כלומר תיכון, לא יודעת עם או בלי פנימיה (לכאורה עם), כיום תחת הנהלת אולפנות צביה (כלומר השקפה ציונית)
ויש מדרשת טוהר - מדרשה ללימודי יהדות, לאחר סיום התיכון.
2 מוסדות שונים לגילאים שונים תחת הנהלה שונה והשקפה שונה. לאיזה מהם את מתכוונת?
אני מתכוונת לאולפנה.
שנית -
אם את שואלת על הפנימיה, ועל "בתים טובים", סימן שאת לא מכירה בכלל את הציבור ואת הסגנון. אז מה זה אומר מבחינתך "בתים טובים"? מבחינתן הבתים שלהן מצויינים, בין השאר בתי תלמידי חכמים ורבנים, והבנות עצמן מצויינות, שמורות וצנועות.
האם הן הולכות עם גרביים? זו כבר שאלה אחרת.
מתכוונת לבתים טובים ביחס לציבור.
בציבור החרדי בחורה יוצאת לפנימיה כשיש בעיה בבית. חשוב לי להבין אם גם פה זה אותו דבר.
גרביים או לא זה לא הענין.
בתים טובים כוונתי- בתים יציבים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אני מתכוונת לאולפנה.

מתכוונת לבתים טובים ביחס לציבור.
בציבור החרדי בחורה יוצאת לפנימיה כשיש בעיה בבית. חשוב לי להבין אם גם פה זה אותו דבר.
גרביים או לא זה לא הענין.
בתים טובים כוונתי- בתים יציבים.
כפי שאני מכירה את הציבור הדת״ל, מאוד מקובל ללכת לפנימייה (כמו שאצל הציבור החרדי לא תשאלי אם בחור ישיבה שנמצא בפנימיה הגיע לשם כיון שהוא מבית לא יציב) על אף, שיש הרבה אולפנות גם ללא פנימיה .
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הייתי שמחה לעזור
מכירה מדרשת "טוהר"- רשת מדרשות לחוזרות בתשובה וקירוב ולא את האולפנה...
בהצלחה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
יש כאן בלבול מסויים...
קודם כל -
יש אולפנת טוהר - כלומר תיכון, לא יודעת עם או בלי פנימיה (לכאורה עם), כיום תחת הנהלת אולפנות צביה (כלומר השקפה ציונית)
ויש מדרשת טוהר - מדרשה ללימודי יהדות, לאחר סיום התיכון.
2 מוסדות שונים לגילאים שונים תחת הנהלה שונה והשקפה שונה. לאיזה מהם את מתכוונת?

שנית -
אם את שואלת על הפנימיה, ועל "בתים טובים", סימן שאת לא מכירה בכלל את הציבור ואת הסגנון. אז מה זה אומר מבחינתך "בתים טובים"? מבחינתן הבתים שלהן מצויינים, בין השאר בתי תלמידי חכמים ורבנים, והבנות עצמן מצויינות, שמורות וצנועות.
האם הן הולכות עם גרביים? זו כבר שאלה אחרת.
רק אוסיף על דברייך,
גרביים בציבור הדתי/חרדי לאומי לא מהוות מדד לאיכות,
יש בנות צדיקות וצנועות מבתים טובים שלא מקפידות על גרביים, (זה קצת כמו פאות בציבור החרדי, יש שהולכות עם פאה בלי בעיה ויש שחושבות שזה לא צנוע, עניין של תפיסה, לא אומרת שזה אותו דבר ולא מביעה דעה, רק משל!),
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
כפי שאני מכירה את הציבור הדת״ל, מאוד מקובל ללכת לפנימייה (כמו שאצל הציבור החרדי לא תשאלי אם בחור ישיבה שנמצא בפנימיה הגיע לשם כיון שהוא מבית לא יציב) על אף, שיש הרבה אולפנות גם ללא פנימיה .
בהחלט מקובל ונורמלי,
חוויה מעצימה מאוד ד"א.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
רק אוסיף על דברייך,
גרביים בציבור הדתי/חרדי לאומי לא מהוות מדד לאיכות,
יש בנות צדיקות וצנועות מבתים טובים שלא מקפידות על גרביים, (זה קצת כמו פאות בציבור החרדי, יש שהולכות עם פאה בלי בעיה ויש שחושבות שזה לא צנוע, עניין של תפיסה, לא אומרת שזה אותו דבר ולא מביעה דעה, רק משל!),
לא הייתי קוראת לזה עניין של תפיסה.
גם גרביים וגם פאה הם עניין של פסיקות שונות של הלכה.
בדיוק כמו שיש פוסקים שאוסרים פאה ויש שמתירים, יש פוסקים שאוסרים ללכת בלי גרביים ויש שמתירים (אצל רובם זה בתנאי שהחצאית מגיעה עד הקרסול, אבל יש גם דעה שזה בסדר גם אם החצאית מגיעה עד אחרי הברך)

אגב, בציבור הדתי התורני אפשר לראות נשים שלא מקפידות על גרביים אבל כן מקפידות שלא ללכת עם פאה (הלכתית. לא רק בגלל שזה פחות מקובל חברתית)
אי אפשר לומר שהן פחות מקפידות על ההלכה מאשה חרדית שהולכת עם גרביים ופאה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
לא הייתי קוראת לזה עניין של תפיסה.
גם גרביים וגם פאה הם עניין של פסיקות שונות של הלכה.
בדיוק כמו שיש פוסקים שאוסרים פאה ויש שמתירים, יש פוסקים שאוסרים ללכת בלי גרביים ויש שמתירים (אצל רובם זה בתנאי שהחצאית מגיעה עד הקרסול, אבל יש גם דעה שזה בסדר גם אם החצאית מגיעה עד אחרי הברך)

אגב, בציבור הדתי התורני אפשר לראות נשים שלא מקפידות על גרביים אבל כן מקפידות שלא ללכת עם פאה (הלכתית. לא רק בגלל שזה פחות מקובל חברתית)
אי אפשר לומר שהן פחות מקפידות על ההלכה מאשה חרדית שהולכת עם גרביים ופאה.
מסכימה עם כל מילה,
התכוונתי רק שזה נתפס אחרת מאיך שזה נתפס בציבור החרדי,
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא הייתי קוראת לזה עניין של תפיסה.
גם גרביים וגם פאה הם עניין של פסיקות שונות של הלכה.
בדיוק כמו שיש פוסקים שאוסרים פאה ויש שמתירים, יש פוסקים שאוסרים ללכת בלי גרביים ויש שמתירים (אצל רובם זה בתנאי שהחצאית מגיעה עד הקרסול, אבל יש גם דעה שזה בסדר גם אם החצאית מגיעה עד אחרי הברך)

אגב, בציבור הדתי התורני אפשר לראות נשים שלא מקפידות על גרביים אבל כן מקפידות שלא ללכת עם פאה (הלכתית. לא רק בגלל שזה פחות מקובל חברתית)
אי אפשר לומר שהן פחות מקפידות על ההלכה מאשה חרדית שהולכת עם גרביים ופאה.
יש לי חברה ספרדיה, חרדית, צדיקה ממש, שהולכת עם מטפחת ובלי גרביים כי הרב של בעלה מתיר את זה,
והלוואי וכולן היו צנועות כמוה,
לא מביעה דעה בנושא בכלל, וכ"א תעשה כדעת רבותיה רק צניעות לא בהכרח מתחילה ונגמרת שם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
יש לי חברה ספרדיה, חרדית, צדיקה ממש, שהולכת עם מטפחת ובלי גרביים כי הרב של בעלה מתיר את זה,
והלוואי וכולן היו צנועות כמוה,
לא מביעה דעה בנושא בכלל, וכ"א תעשה כדעת רבותיה רק צניעות לא בהכרח מתחילה ונגמרת שם.
אם היא הולכת בלי גרביים-אז היא לא חרדית
אולי חרד"לית אולי דתית לאומית חזק ופרום
חרדית לא!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לסיכום יש 4 טוהר:
א. מדרשה לבנות חרד"ל אחרי אולפנה
ב. מדרשה חרד"ל (באותו מתחם ועם צוות מאותה קהילה) לבנות חוזרות בתשובה
ג. אולפנה חרד"ל שגם היא הוקמה על ידי והיתה בהכוונת הרב טל, אבל כיום הפכה יותר ציונית.
ד. בי"ס יסודי לבנות, סיפור דומה לאולפנה.
אני צודק?
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לסיכום יש 4 טוהר:
א. מדרשה לבנות חרד"ל אחרי אולפנה
ב. מדרשה חרד"ל (באותו מתחם ועם צוות מאותה קהילה) לבנות חוזרות בתשובה
ג. אולפנה חרד"ל שגם היא הוקמה על ידי והיתה בהכוונת הרב טל, אבל כיום הפכה יותר ציונית.
ד. בי"ס יסודי לבנות, סיפור דומה לאולפנה.
בהחלט. הקהילה והמדרשה היא חרדל"ית אך לא ציונית ומאוד דומה וקרובה לאורך חיים החרדי .
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
בעיקר מענין אותי הקטע של הפנימיה-
בנות עוזבות את הבית לטובת פנימיה? זה אומר משהו על המצב בבית?
בנות מבתים טובים לומדות שם?

רוב התיכונים לבנות בציבור הדתי תורני הם פנימיתיים.
פנימיה מלאה או חלקית (2-3 לילות בשבוע).
התפיסה היא שכל ההוויה במשך השבוע והשנה סובבת סביב החינוך והאוירה שרוצים להנחיל.
כמו הסמינר באופקים, מה הוא היה בלי פנימיה.
עם המדריכות והבנות שירות
ממה שאני יודעות הבנות נהנות ונתרמות מזה.

זהכ"כ מקובל עד ש,
ככל שמחפשים יותר תורני - מוצאים יותר פנימיות,
עד כדי כך שקשה היום למצוא תיכון/אולפנא לא פנימיתית בסגנון.
סגנון אולפנת בהר"ן, רעיה, ראשית

לכן השאלה אפילו לא מתחילה (בעיניי)
כי המשפחות הכי טובות שולחות וממלאות את האולפנות (כדא לברר על כל מקום וכל שנתון בתוך אותו מקום בנפרד).
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה