דרוש מידע ממלכה במבחן - שאלה לחובבי הסדרה

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #41
פדהאל הוא ספר מהמם... אבל 2 דברים צרמו לי:
1. עד היום ממלכה במבחן הייתה סדרה הגיונית שכלית (שלא כמו ספרים אחרים של מיה) ופתאום בפדהאל יש שני דברים לא 'אמיתיים': הציפור שרדפה כל הזמן אחרי פדהאל וכאילו יש בה מסר משמים וכו' זה כבר נהפך לדמיונות, והנער (לא זוכרת את שמו) שיודע לקרוא מחשבות, שוב דבר דמיוני. זה קצת הורס את הטעם השכלי וההגיוני וקר הרוח של הסדרה.
2. הסוף מדי חפוז ומהיר ופתאום בכמה דפים הכל מתהפך ו--- נגמר. היה מקום קצת יותר להאריך בסוף, זה נראה כאילו היה לחץ לסיים מדי מהר.
מה דעתכם?
כל מילה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #42
ובכלל
ההבדל בין הממלכות היה הבדל תהומי של גישה אל חיי תורה ומצוות, בכבדות או בקלות ראש
האם כשמלך רשע מת, צריך לגמור את הסדרה?
בבת אחת כולם נהפכו לצדיקים?

נ.ב. למה איסתרק עצמו לא חשב על הרעיון הגאוני להפיל את יוסף ללמטה...?
וגם, היאך ייתכן שטורנאל אישר את מהימנותו של אב הבית, ואמר שאין בו מחשבות בגידה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #45
יקוואל לא רע. אז מה אם הוא קצת חצוף, כל עוד הוא לא עשה שום דבר רע לאף אחד הוא לא נכנס להגדרה הזאת.
ולכן היא לא הרגה אותו בגלל הרוע כי זה פשוט לא קיים
וואו, לא ידעתי שלשדוד אנשים זה מעשה טוב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #46
כן אבל זה סוף מדי בנאלי
המלך מת וכולם נהיו טובים...
לא?
לא חושבת.
לא כתוב שכולם נהיו טובים, זה כבר דמיון שלך...
בינינו, האפשרות היחידה של הסדרה להיגמר היא רק במוות של יוסף
והסדרה חייבת להיגמר בדרמה.
מה היה קורה אם יוסף היה חי? הפגנות מול הבית של מיה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #48
בינינו, האפשרות היחידה של הסדרה להיגמר היא רק במוות של יוסף
נכון, אבל היה עדיף שפאר היה כולא את אביו הפצוע קשה, ותופס תחתיו את המלוכה, משנה אט אט את השקפת העם לקיום תורה ומצוות, עד כדי שאביו מבין את הטעות שהוא חי בה כל חייו, וכותב צוואה לעם, שהדרך של קבלת עול תורה ומצוות ברצינות, היא הדרך הנכונה, ומכיוון שכך, הוא מבקש להחזיר את המלוכה על כל חבל הארץ לאיסתרק, וכמובן שתוך יום יומיים הדגל מורד אל חצי התורן, ואיסתרק בא לחלוק כבוד אחרון למי שאימלל את חייו, אך נשמתו פקעה ממנו כשדמעות של תשובה שוטפות את פניו
 
  • הוסף לסימניות
  • #49
נכון, אבל היה עדיף שפאר היה כולא את אביו הפצוע קשה, ותופס תחתיו את המלוכה, משנה אט אט את השקפת העם לקיום תורה ומצוות, עד כדי שאביו מבין את הטעות שהוא חי בה כל חייו, וכותב צוואה לעם, שהדרך של קבלת עול תורה ומצוות ברצינות, היא הדרך הנכונה, ומכיוון שכך, הוא מבקש להחזיר את המלוכה על כל חבל הארץ לאיסתרק, וכמובן שתוך יום יומיים הדגל מורד אל חצי התורן, ואיסתרק בא לחלוק כבוד אחרון למי שאימלל את חייו, אך נשמתו פקעה ממנו כשדמעות של תשובה שוטפות את פניו
סורי אבל זה חסר הגיון לחלוטין,
יותר משהיה חשוב ליוסף צורת החיים המתירנית היה חשוב לו המלוכה והכבוד
(וע"י צורת החיים הזו הוא משך את העם אחריו, אחרת אף אחד לא היה בא איתו)
והוא מספיק שפל כדי שיחשוב לוותר לאיסתרק על המלוכה.
אם זה היה הסוף - הייתי מתאכזבת קשות.

ושלא תחשבו, גם אני לא אהבתי את הסיום של הספר, הוא צרם אבל בדברים אחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #50
כן אבל זה סוף מדי בנאלי
המלך מת וכולם נהיו טובים...
לא?
לפי התגובות שהיא קיבלה על מות יקוואל , היא הבינה שאם היא תהרוג את אסתרק היא לא תוכל לצאת לרחוב ללא אבטחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #51
נ.ב. למה איסתרק עצמו לא חשב על הרעיון הגאוני להפיל את יוסף ללמטה...?
כי לספר קוראים פדהאל, לא איסתרק, לכן הפעולה הכי משמעותית בספר שייכת לו (ותחשבו על הדמות שלו בלי הנפילה מהגג, נכון שהייתם חושבים שהוא סתם תקוע בספר?)
מה היה קורה אם יוסף היה חי? הפגנות מול הבית של מיה!
:LOL::LOL:
והיו פישקווילים שהיה כתוב בהם "עוד יוסף חי! בושה וחרפה!"
 
  • הוסף לסימניות
  • #52
כל התגלית פתאום שפעם הוא היה מישהו שונה לחלוטין לא אמינה
מרגיש כאילו היתה ביקורת שהוא אנמי מידי
אז הוסיפו לו מהר סיפור מרתק
איזה סיפור מעניין הוסיפו לפנרס? או שפספסתי משהו?
אבל יש לו דמות מעניינת מאד!
אגב שאלתי פעם את מיה מה הדמות האהובה עליה (לא מהדמויות הראשיות) והיא אמרה שהיא מאד אוהבת את פנרס.
אחרי ההצהרה הזאת ציפיתי שיופיע יותר בפדהאל, אבל כמו הרבה דברים אחרים זה לא קרה...
בינינו, האפשרות היחידה של הסדרה להיגמר היא רק במוות של יוסף
לא בטוח. אבל גם אם יוסף חייב למות - המוות שלו היה יכול להיות אחרת וקצת יותר אמין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #54
ורק בתור דוגמא: מיה קינן סיפרה שמישהי התקשרה אליה ואמרה לה אני לא סולחת לך על זה שהרגת את יקוואל וטרקה את הטלפון.
אני היייתי עונה לאשה הזאת שתנוח דעתה באמת יקוואל לא מת
הוא חי באושר ועושר עד היום הזה
מיה עבדה עליך... :p
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #55
ורק בתור דוגמא: מיה קינן סיפרה שמישהי התקשרה אליה ואמרה לה אני לא סולחת לך על זה שהרגת את יקוואל וטרקה את הטלפון.
אם זה אמיתי זה עצוב מאוד
אנשים איבדו את זה לגמרי!
 
  • הוסף לסימניות
  • #56
אבל אני מבינה שלכתוב ספרים זה עסק מסובך
לתומי חשבתי שכל סופר כותב מה בא לו, ומי שלא אוהב משהו בעיה שלו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #57
אם זה אמיתי זה עצוב מאוד
אנשים איבדו את זה לגמרי!
אמיתי לגמרי.
ואפשר לראות את החיבור הרגשי לסדרה גם בזה שכולם (לפחות מי שכותב באשכולות על הנושא הזה) זוכרים כל מילה מהספרים , שלא לדבר על ההצעות לשידוכים שאם במקום להציע הצעות דמיוניות על דמויות מהספר , היו מציעים על אנשים אמיתיים מזמן הייתה נפתרת בעיית הרווקים....
 
  • הוסף לסימניות
  • #58
וואו, לא ידעתי שלשדוד אנשים זה מעשה טוב.
בתיאור של אחד השודים כתוב שיקוואל מרגיש נקיפות מצפון כשהוא בא להכות את אחד התושבים למרות שעשה את זה כי ידע שאם לא הוא, יעשו את זה השודדים ובצורה קצת פחות עדינה.
ובכלל הוא הצטרף אליהם מחוסר ברירה זה היה או מוות או זה וכל עוד הוא לא הורג אף אחד מותר לו והוא גם צריך לבחור בדרך הזו.
ומכמה מכות מסכנות שבסופו של דבר הועילו למי שקיבל אותם לא הופכים לבן אדם רע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #59
יש לך בעית זיכרון אני מבינה. בתיאור של אחד השודים כתוב שיקוואל מרגיש נקיפות מצפון כשהוא בא להכות את אחד התושבים למרות שעשה את זה כי ידע שאם לא הוא, יעשו את זה השודדים ובצורה קצת פחות עדינה.
ובכלל הוא הצטרף אליהם מחוסר ברירה זה היה או מוות או זה וכל עוד הוא לא הורג אף אחד מותר לו והוא גם צריך לבחור בדרך הזו.
ומכמה מכות מסכנות שבסופו של דבר הועילו למי שקיבל אותם לא הופכים לבן אדם רע.
להיות בחבורת שודדים זה מעשה רע לכשעצמו
היה צריך לברוח מיד כשיכל ולא להשאר שם
וזה מה שמיה אמרה שהיא מידי פרטה את איך שיקוואל משכנע את עצמו שהוא בסדר
והקוראים השתכנעו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #60
בתיאור של אחד השודים כתוב שיקוואל מרגיש נקיפות מצפון כשהוא בא להכות את אחד התושבים למרות שעשה את זה כי ידע שאם לא הוא, יעשו את זה השודדים ובצורה קצת פחות עדינה.
ובכלל הוא הצטרף אליהם מחוסר ברירה זה היה או מוות או זה וכל עוד הוא לא הורג אף אחד מותר לו והוא גם צריך לבחור בדרך הזו.
ומכמה מכות מסכנות שבסופו של דבר הועילו למי שקיבל אותם לא הופכים לבן אדם רע.
ליצר יש הרבה דרכים לתרץ לאדם את מעשיו הרעים.
וגם בנ"א לא צריך לעשות חשבונות מה יקרה אם...

וזה בעצם מה שמיה מנסה לתאר בספר,
הרי אין טעם שהיא תהפוך את יקוואל לרשע מוחלט (בשביל זה יש את יוסף...)
היא רק מראה איך בעצת היצר (ובצידוקיו) בנ"א יכול להגיע לשפל המדרגה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה