מנה עיקרית- פרווה

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני מחפשת רעיונות מה להכין לארוחת צהריים פרווה (אוכלים בערב ארוחה בשרית)
חשבתי על רעיון של קציצות ירקות- זה דבר שטוב בהקפאה? יש לכן מתכון אולי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לביבות ירקות טעים ישר מהמחבת לפה לא ניסיתי בהקפאה...
2 גזר מגורר גס
2 קשואים מגוררים גס
1 תפו"א מגורר גס
3-4 ביצים
כוס קמח
1/4 כוס מים
מלח
פלפל שחור
אבקת שום
טיפה סוכר
אפשר במקום הירקות לשים קופסת תירס או 2 כוסות תירס קפוא
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
חצילים - מטוגנים כמו שניצל.
אפשר גם אח"כ לבשל אותם כמה דקות ברסק עגבניות עם מלח ושום.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
קורקטים
מרסקים תפו"א מבושלים
מוסיפים להם קצת מלח וקמח
ומטגנים אותם כמו שניצל עם ביצה ופרורי לחם
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תודה לכולן!
נרשום את הרעיונות ובעז"ה ננסה...
יש עוד רעיונות?
דברים שטובים בהקפאה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
כל מתכוני הקטניות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
פלפל ממולא באורז
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
קציצות ירקות
סליחה שאין לי מתכון מדויק, אך הוא מתכון מעולה!!
מבשלים ירקות עד לריכוך. גזר, קישוא, בצל, בטטה, וקצת תפו"א.
לרסק במקל בלנדר (אפשר במועך פירה, אך מתקבלת עיסה יותר חלקה בבלנדר).
מערבבים עם ביצים קמח מצה, ותבלינים.
עוטפים בפרורי לחם ומטגנים.
יוצא מעדן!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
האמת, שאתמול עשיתי את זה פעם ראשונה.
והקפאתי בתור עיסה לא קציצות מטוגנות. כך שאוציא ואטגן, כדי שיהיה טרי.
לא נראה לי שאמורה להיות סיבה שזה לא יהיה טוב בהקפאה.
(בשביל זה כדאי לשים קצת תפו"א לעומת שאר הירקות).
בתאבון!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אני עושה המון פעמים שעועית ברוטב אדום ומגישה עם אורז
פרווה, טעים ובריא!!!!!
מנת חלבון בריאה+ פחמימה.
אם תרצי מתכון אעלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
נכתב ע"י סטודנטית;1484692:
אני עושה המון פעמים שעועית ברוטב אדום ומגישה עם אורז
פרווה, טעים ובריא!!!!!
מנת חלבון בריאה+ פחמימה.
אם תרצי מתכון אעלה.
אני אשמח
תודה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י HGO;1484711:
אני אשמח
תודה!!

אני משרה שעועית לבנה במים ללילה. (טיפ קטן: אני מידי פעם משרה כמות גדולה של שעועית, מחלקת לשקיות ניילון ומקפיאה- כך תמיד אני יכולה לשלוף שעועית מושרית)
את השעועית המושרית אני שמה בסיר עם מים ומרתיחה עד להתרככות.

בסיר נפרד:
מעט שמן
רסק עגבניות
מבשלת היטב היטב (מוסיפה מעט מים כל פעם) מוסיפה שום כתוש ותבלינים:
פפריקה חריפה / מתוקה לפי הטעם
מלח
כמון
אחרי שהרסק מבושל הייטב מוסיפה מים ואת השעועית המבושלת
מרתיחה , מנמיכה את האש ומבשלת עד להסמכת הרוטב.
מגישה עם אורז לבן
מעדן!!!!!

כשבא לי שיהיה ארוחה בשרית אני מוסיפה גרונות עוף או הודו / חתיכות חזה עוף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לא חבל לשטוף שני סירים?
כשאת גומרת לבשל את השעועית תוסיפי לה את רסק העגבניות והתבלנים
ותבשלי כמה דקות
רסק עגבניות לא צריך להתבשל כמעט
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י לאה ורחל;1484773:
לא חבל לשטוף שני סירים?
כשאת גומרת לבשל את השעועית תוסיפי לה את רסק העגבניות והתבלנים
ותבשלי כמה דקות
רסק עגבניות לא צריך להתבשל כמעט

אני אוהבת שהרסק מבושל טוב טוב!!!! אם לא הטעם שלו נוראי לדעתי...... (חמוץ כזה....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אם אוכלים מבושל בערב
לדעתי מספיק בצהרים סנדוויץ' עם טונה
או לביבות תפו"א במקרה של השקעה
ובמקרה שלא ... :(
אז לחם עם חביתה ומוצרי חלב בעצם להחליף את ארוחת הערב עם הצהרים נורא פשוט....
לא תמיד כדאי להחליף בין הארוחות למרות הנוחות כי לא טוב לאכול כבד לפני השינה
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
ארוחת צהריים פרווה קלילה ונחמדה- סנדויץ טוניסאי:
בגטים עם:
טונה
סלט של תפו"א וביצים קשות (קוביות של תפו"א + קוביות ביצה מתובל במלח ופ.שחור)
סלט ירקות
חמוצים

יש כאלה שמורחים חומוס

מעולה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י סטודנטית;1484776:
אני אוהבת שהרסק מבושל טוב טוב!!!! אם לא הטעם שלו נוראי לדעתי...... (חמוץ כזה....)

עברתי להשתמש ברוב הפעמים בעגבניות מרוסקות. הטעם הרבה יותר משובח. ובכל מקרה גם לרסק וגם לעגבניות חייבים להוסיף מלח לפלפל וגם סוכר לשבור את החמיצות.

ובקשר לשעועית- מאד טעים לבשל שעועית קפואה שלמה/חתוכה ברוטב אדום, וזמן ההכנה מתאים מהרגע להרגע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י אביגדור;1484801:
עברתי להשתמש ברוב הפעמים בעגבניות מרוסקות. הטעם הרבה יותר משובח. ובכל מקרה גם לרסק וגם לעגבניות חייבים להוסיף מלח לפלפל וגם סוכר לשבור את החמיצות.

ובקשר לשעועית- מאד טעים לבשל שעועית קפואה שלמה/חתוכה ברוטב אדום, וזמן ההכנה מתאים מהרגע להרגע.

אכן עגבניות מרוסקות זה הרבה יותר טעים.
אני לא אוהבת להוסיף סוכר ולכן אני מבשלת היטב ואז החמיצות נעלמת בלי סוכר.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה