דרוש מידע מסגרת למשקפיים מחו״ל (גם מסין)

  • הוסף לסימניות
  • #1
עקב הפער העצום במחירים אני מוכנה לקחת סיכון (במידה ויש)
מחפשת לקנות כמה מסגרות לשימוש יומיומי
כמה שאלות לפני:
באיזה אתרים מומלץ מנסיון?
האם מכירים חנות אופטיקה שמוכנה להכין עדשות למסגרת חיצונית?
האם יש אפשרות לרכוש גם עם עדשות עם מספר שאני מבקשת?
>במידה וכן, מישהו ניסה גם עם מספר גבוהה ועדשה דקה?

אשמח לכל שמץ מידע.

תודה מראש!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2

 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לא כדאי
קניתי מסגרת באתר והלכתי לשים לה עדשות בארץ
וזה יוצא אותו מחיר של משקפיים חדשות כולל מסגרת...
בסוף כבר קניתי חדשות בחנות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

לאחר שיטוט אחרי מאמרים אודות גיל הרך, נתקלתי במאמר פורץ מחשבה מאת יעל דיין באתר של ד"ר עדה בקר וליזי דוידי
כבן משפחה של גננת בגיל הרך הבנתי שכל מילה במאמר הינו אמיתי ויש כאן משהו המצריך חשיבה, נשמח לקרוא את דעתכן

1837.

פרידריך פרבל
מקים את גן הילדים הראשון בעולם. ממציא את השם – "גן ילדים".
בשם זה רוצה להדגיש את מהותו של המוסד כמקום המאפשר לילדים וילדות לגדול ולהתפתח כפרחים בגינה – באופן חופשי, עצמאי, על פי טבעם הייחודי.
בגן הזה יהיו פעילים, ישחקו, יטיילו בטבע, יטפלו בגינה, יעסקו במוסיקה ושירה ויזכו לכבוד.
גן הילדים יהווה סביבה בה קיימת הרמוניה ואחדות בין האדם, הטבע והבריאה, בין המשפחה והגן, בין הגוף, הנפש והאינטלקט.
בגן הילדים יכולים הילד והילדה לשהות עם חבריהם מחוץ למגבלות שמטילה המשפחה ובסביבה מוגנת.
הוא גם המציא את מקצוע ה"גננת" ולצורך הכשרתה הקים סמינר לגננות ראשון בעולם.

פרבל היה כנראה זה שטמן בנו את רעיון המפגש.
הוא תיאר את סדר היום בגן וציין שבבוקר כולם מתכנסים לשירה משותפת, שרים שירי בוקר טוב, שירים על מזג האוויר, עונות השנה ומנהלים שיחה על נושא כלשהו. מאז ועד היום כל הילדים והילדות בגן, כנראה בכל העולם, מתכנסים בבוקר למפגש.

איך קרה שהמפגש מתקיים כבר 180 שנה ואף אחת לא שואלת למה? מי צריך את זה?
אולי החשיבות שאנחנו מייחסות למפגש נובעת מהחשש שיחשבו שאנחנו טיפשות?


כ-70 שנה מאוחר יותר, בשנת 1907, מקימה מריה מונטסורי, (1870 – 1952) את גן הילדים הראשון באיטליה. כמו פרבל, גם מונטסורי דוגלת בפיתוח העצמאות של הילדים והילדות בגן ומעודדת חופש ובחירה.
יחד עם זאת, כאשר היא כותבת את ההנחיות למפגש בספרה "שיטת מונטסורי" (1909), ניתן לראות כי אין התייחסות לעצמאות או בחירה של הילדים והילדות.

על פי ההנחיות של מונטסורי, הגננת מסבירה לילדים ולילדות שצריך ללכת בשקט למקום הישיבה הקבוע, לשבת כשהרגליים נוגעות ברצפה והידיים על השולחן, הראש זקוף. בדרך זו, מסבירה מונטסורי, היא מלמדת יציבות ואיזון. אחר כך הילדים והילדות קמים כדי לשיר.

הגננת מסבירה שבזמן הקימה והישיבה אין צורך להרעיש. הגננת יכולה גם להסב את תשומת הלב לילד שהגיע נקי, חדר שסדרו יפה ומעשים אחרים הראויים לשבח.

אחר כך פותחת הגננת בשיחה. היא שואלת מה עשו אתמול, כיצד התנהגו, במה שיחקו, כיצד התייחסו להורים, האם דברו בנימוס, האם עזרו לאמם, האם ספרו בבית מה למדו בגן. ביום שני (אצלנו ביום ראשון), השיחות ארוכות יותר והגננת מבקשת שיספרו כיצד בילו בסוף השבוע.

אם מישהו מספר שאכל משהו לא ראוי (אצלנו: ממתקים), הגננת מסבירה שזה מזיק. השיחות נסובות על ימי הולדת, מסיבות ואירועים אחרים במשפחה או בשכונה וכך היא מלמדת על מה ראוי לשוחח ומפתחת את השפה.

הדמיון שבין תיאור זה למפגשים המתקיימים כיום מעיד על השפעת מונטסורי על הגנים בארץ.

האם התיאור הזה מעורר בנו אי נחת? למה?

בי מעורר התיאור הזה אי נחת מכיוון שהוא מציג גננת השולטת בילדים ובילדות ודורשת מהם ציות. הם צריכים ללכת בצורה מסוימת, לשבת בצורה מסוימת, לדבר בצורה מסוימת. הם פסיביים, נשלטים על ידי הגננת. אין מקום ליוזמה, לבחירה, למגוון של התנהגויות ולביטוי של הבדלים אינדיבידואלים. שליטת הגננת היא מוחלטת גם אם נעשית בצורה נעימה ורגועה. זהו אילוף.

זו גם דעתי על המפגשים המתקיימים כיום בגן. אמנם, הדרישה להליכה או ישיבה מסוימת, קיימת פחות היום, אבל משפטים כמו "שבי יפה", "תקשיבי" "תהיו בשקט" "לא מדברים כשאני מדברת" "לא מחזיקים חפץ ביד", רווחים בהחלט. המפגש, מעצם מהותו, כשכל כך הרבה ילדים וילדות נדרשים לשבת ביחד, מאלץ את הגננת לשלוט בהם.
קשה מאד בסיטואציה כזו להתייחס לכל ילד או ילדה באופן אישי, להתחשב ברצונות או בצרכים של כל אחד ואחת. זו סיטואציה המאלצת את הגננת להסתכל עליהם כקבוצה הומוגנית שצריך לשלוט בה. השליטה של הגננת באמצעות הדרישה להתנהג על פי אמות המידה שהיא קובעת, הופכת את הילד או הילדה לאובייקטים חסרי אונים.

אם כך, מדוע המפגש, שלדעתי זו הפעילות הכי פחות מוצלחת בגן, מחזיק מעמד כבר מאה ושמונים שנה ונתפש כפעילות חשובה והכרחית? כנראה שיש לכולנו צורך בשליטה, כנראה שאנחנו מפחדות לאבד שליטה. המפגש נותן לנו מסגרת מצוינת לשלוט.

הבעיה היא שכפי שלכל אחת מאתנו יש צורך בשליטה, הרי אנחנו מתקוממות כשמנסים לשלוט בנו ולהצר את האוטונומיה שלנו. כשמנסים לשלוט בנו אנחנו רוצות להתנער מהשליטה, אנחנו שואפות לאוטונומיה. זה הפרדוכס של המפגש – מצד אחד הגננת מתרגלת את הצורך שלה בשליטה אבל בצד השני, אצל חלק מהילדים והילדות מתעורר מרי, התנגדות שישלטו בהם. התנגדות זו נתפשת על ידי הגננת כ"הפרעה". הטיפול בהפרעה הוא יתר שליטה. יתר שליטה עלול להוביל לעוד ועוד הפרעות או במצבים חמורים יותר לפחד מפני הגננת. כך נוצר מעגל בו כולם – גננת ילדים וילדות חווים תסכול, חוסר אונים וייאוש.

כשאנחנו חוות תסכול וחוסר אונים אנחנו מחפשות אשמים. כך ילדים או ילדות ש"מורדים" במפגש ומתנגדים לציית לגננת, הופכים לילדים או ילדות עם "קשיי התנהגות" "קשיי קשב וריכוז" וכך הדמוי העצמי שלהם נפגע מאד. צריך להבין שלא בהם טמונה הבעיה אלא במפגש. מצד שני סטודנטיות או גננות שלא מעוניינות או לא מצליחות "לשלוט" נתפשות כגננות לא ראויות, הן לא מספיק "אסרטיביות" וכך הדימוי המקצועי שלהן נפגע מאד.

כל השיח השיפוטי הזה היה נמנע אם לא היה מפגש בגן. אם לא היה פרק הזמן הזה שהוא חממה ליצירת קונפליקטים, אבוד שליטה, תסכול וכעס.

יש גננות המתגאות שמשך המפגש שלהן הוא ארוך מאד "אצלי יושבים במפגש יותר מחצי שעה", על מה הגאווה? על יכולת השליטה והאילוף? כמה מכן באמת מצליחות לשבת שעור שלם בקשב מוחלט למורה? בלי לחלום, בלי SMS, אם אתן לא יכולות, למה זה מצופה מילדים וילדות בגן? הרי זו האשליה הגדולה של המפגש, האשליה שהם אכן מקשיבים ולומדים. הם בסך הכול למדו להשתעמם בשקט, להעמיד פנים, לשבת כך שלא ישימו לב אליהם עד שיוכלו לחזור בשלום למשחקיהם. למידה משמעותית מתרחשת תוך כדי פעילות, לא בישיבה פסיבית. אז בשביל מה מפגש?

המפגש מפריע לפעילות השוטפת, מנתק את הילדים והילדות מעיסוקיהם, מייצר מעבר תזזיתי של סדור הגן ומבטל את הייחודיות של כל פרט בקבוצה. תארו לכן גן ללא מפגש, אין פרק זמן תזזיתי של סדור הגן לפני מפגש, אין קטיעת פעילות, אין כעס על אלו המתחמקים לשתייה, לשירותים, רק כדי "להרוויח" עוד שתי דקות מהמפגש. הפעילות ממשיכה לזרום, הגן ממשיך להתנהל בשקט ובשלווה.

בואו נודה על האמת, המפגש הוא פעילות שרוב השותפים לה – גננת, ילדים וילדות – היו שמחים לותר עליה.

אפשר אולי בסוף היום לקיים מפגש פרידה קצרצר, כפי שגדעון לוין (1921 – 2004), מכנה זאת "התכנסות חברתית". לוין קובע: "המפגש בנוי על יסוד עיקרי אחד: הוא חייב לאפשר השתתפות פעילה למירב הילדים באותו זמן", שירה בצוותא ומשחקי חברה.

כן, מפגש הוא חשוב, המפגש בין גננת או סייעת לילדים וילדות, מפגש של החלפת דעות ורעיונות, מפגש של סיפור ספורים, מפגש של משחק, מפגש של תכנון, מפגש של פתרון בעיות, כן מפגש הוא חשוב, המפגש בין ילדים וילדות לבין עצמם, מפגש של חברות, מפגש של עזרה הדדית, של למידה הדדית, מפגש של התחשבות, של משחק, של חוויה מהנה, של אתגר משותף. המפגש מתרחש כל רגע ורגע במרחב הגן. אבל למה צריך מפגש של כולם ביחד, למי זה טוב?
0 תגובות
מידע חשוב מעמותת דרך כבוד

בס"ד, מהדורה שניה – אדר תשפ"ו
עושק בדרכים – מידע לציבור על הליכי גבייה בגין חיובים מוגדלים בתחבורה הציבורית
בשנה האחרונה החלו חברות תחבורה ציבורית לנקוט בהליכי גבייה בגין דרישות לחיוב מוגדל )קנסות( שלא שולמו, באמצעות
משלוח מכתבי התראה בטרם הגשת תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל, הליכי האכיפה נעשים, בין היתר, על רק ע הנחיות
משרד התחבורה.
הדבר מתרחש גם ביחס לדרישות ישנות משנים 2020 – 2021 )לפני 6 – 5 שנים ( .מכתבי ההתראה כוללים דרישה נוספת לדמי טיפול בסך שנע בין 106 ₪ לבין 225 ₪ .המכתבים נשלחים באמצעות משרד עורכי דין העובד עם מספר חברות תחבורה ציבורית, או באמצעות חברת גבייה.
מהפניות הרבות שהתקבלו עולה כי לצד משלוח מכתבי ההתראה, מתבצעות גם פניות טלפוניות חוזרות, לעיתים תוך יצירת
לחץ לביצוע תשלום מיידי באשראי של מלוא הסכום, לרבות דמי הטיפול. לעיתים השיחות מתנהלות באופן בוטה ומלוות
בלחץ לביצוע תשלום מיידי, )תשלם הרגע, עוד חצי שעה זה בהוצאה לפועל( .
הציבור מתבקש ככל הניתן לתעד ולהקליט שיחות טלפוניות עם משרד עו"ד האמור, וככל שיש תיעוד בדבר שימוש בלחצים
כאמור, ניתן להעבירו לכתובת דוא"ל המפורטת מטה.
לטובת הציבור, ונוכח ריבוי הפניות, מובאים הדברים שלהלן בזהירות ולאחר קבלת ייעוץ משפטי. וכל מבין ינהג בדעת, ותן
לחכם ויחכם עוד. מובן שכל מקרה יש לבחון לפי נסיבותיו .
האמור רלוונטי למכתבי התראה מסוג זה ולכל החברות .
א. בדיקת פרטי הזיהו י
ראשית יש לבדוק האם במכתב ההתראה מופיע מספר זהות תקין. ככל שלא התקבל מכתב התראה, ניתן לבקש מהנציגה של
המשרד לשלוח העתק המכתב בדוא"ל. אין לשלם ללא קבלת מסמך לשם בחינתו.
ככל שאין מספר זהות, עשויה להתעורר שאלה משפטית בדבר עצם קיומו של חוב בר-אכיפה כלפי הנמען.
יצוין כי משרד התחבורה מקדם אפשרות טכנולוגית לשלוף פרטי זיהוי של נוסע על בסיס מס' רב-קו, ובתנאי שהנוסע סירב
להזדהות )טרם הוסדר נוהל, אך לכאורה הדבר צריך להיות מפורש בדרישה המקורית(.
מומלץ להימנע ממסירת כל מידע אישי בטלפון .
ב. המצאה כדין כתנאי לפתיחת תיק בהוצאה לפועל
ככל שהחברות יחליטו לפנות להוצאה לפועל, יהא עליהן להציג לרשם ההוצאה לפועל אסמכתא בדבר המצאה כדין של מכתב
ההתראה בדואר רשום לכתובת העדכנית של החייב במרשם האוכלוסין, בהתאם לסעיף 81 א 1 )ג() 1 ( לחוק ההוצאה לפועל .
המשמעות: ככל שטרם התקבל מכתב בדואר רשום, ניתן לפעול בשיקול דעת, ובלבד שהכתובת מעודכנת במרשם האוכלוסין.
סעיף זה אינו רלוונטי לרכבת הקלה, שבה לפי החוק )פקודת מסילות הברזל( מסירת הדרישה לתשלום בעת הנפקתה, דינה
כדין מסירת מכתב התראה לפי חוק ההוצאה לפועל, וניתן לנקוט בהליכים ללא מתן התראה נוספת 1 .
ג. דמי טיפול
ככל שהחברות יפנו להוצאה לפועל, רכיב דמי הטיפול, אינו נכלל, ככלל, במסגרת תביעה על סכום קצוב, שכן העילה לו אינה
מעוגנת במפורש בהוראת חיקוק. ככל הידוע ההוצאה המאושרת בגין משלוח מכתב התראה עומדת על 67 ₪ בלב ד 2 .
המסקנה היא שנוצר לעיתים מצג כאילו הנוסע עומד מול איום של פתיחת תיק בהוצאה לפועל ע"ס קרן החוב בתוספת דמי
טיפול גבוהים, והרבה מעבר להוצאות המאושרות ע"י רשם ההוצל"פ.
לאור האמור, מומלץ לא למסור פרטי כרטיס אשראי במסגרת שיחה טלפונית, קל וחומר במקרה בו כלל לא נשלח מכתב
התראה בפועל, ולהעדיף תשלום באמצעות העברה בנקאית בלבד.
1 למרות האמור, ידוע כי חברת תבל מטרו )דנקל( מפעילת רק"ל גוש דן, שולחת מכתבי התראה בטרם הגשת תביעה, לעומת זאת ככל
הידוע בחברת כפיר )רק"ל ירושלים( המצב שונה.
2 ככל הידוע, אין מקור רשמי לכך בתקנות ההוצל"פ, אך ידוע שחברת אגד ) שהיא היחידה כיום שהולכת להוצל"פ( תובעת 67 ₪, תוך
הבהרה: "יוער כי הפער הקיים, בין הסכומים הדרושים במכתב ההתראה לבין כתב תביעה זה, הינו בשל סכום ההוצאות שאושרו לגביה
בלשכה זו".
בס"ד, מהדורה שניה – אדר תשפ"ו
מניסיון מצטבר, נוסעים ששילמו את קרן החוב בלבד לא ננקטו נגדם הליכים בהוצאה לפועל, למעט חברת גבייה אחת
שבמספר מקרים הגישה תביעות להוצל"פ לאחר הכחשה של תשלום הקרן, מובן שאין מקום להיכנע ללחצים ואיומים חמורים
מסוג זה, במקרים כאלה מומלץ להיוועץ משפטית טרם קבלת החלטה, ניתן לפנות לדוא"ל הרשום מטה לשם הכוונה .
במקרים מסוימים חברת הגבייה איימה להחזיר את הקרן כדי לאפשר הגשת תביעה בהוצל"פ, והדברים מדברים בעד עצמם.
רק במידה וחברה תדרוש הוצאות מוגבלות ע"ס 67 ₪ בלבד, שהן שיעור ההוצאה המאושרת נכון להיום, אזי יהא מומלץ
לשלם הוצאות אלו.
ד. אחריות על הנוסע ליידע את המפעיל על תשלום קרן החוב
בעת ביצוע העברה בנקאית חשוב לציין בפרטי ההעברה את מס' האסמכתא המופיע במכתב ההתראה או את מס' דרישת
התשלום, או מס' זהות של המשלם.
לאחר מכן יש לשלוח את האסמכתא לדוא"ל שמצוין במכתב ולוודא טלפונית את קבלת ו. ככל שלא ברור אם ההודעה
התקבלה, ניתן גם לפנות לפניות הציבור של החברה המפעילה.
ה. הליכים משפטיים תלויים ועומדים
לשלמות התמונה יצוין כי מתבררת תביעה ייצוגית נגד חברת אגד, בתביעה נדרשת אגד להשיב את דמי הטיפול שגבתה
מנוסעים, ובמסגרתה מתבררת בין היתר השאלה האם דמי הטיפול נכללים מלכתחילה בבסיס הקנס. כך או כך, במסגרת
הליכי הוצאה לפועל לא ניתן לכלול רכיב זה כאמור.
ו. חשבונות הבנק של המפעילים
מאחר וישנה חברת גבייה אשר אינה מציינת במכתב ההתראה פרטי חשבון בנק להעברה, ניתן לפנות לדוא"ל הרשום מטה
כדי לקבל פרטים.
ז. תופעת ההתחזות
ישנם, לצערינו , מקרים רבים של התחזות, שבעקבותיהם ננקטו הליכי גבייה ולפעמים אף עוקלו חשבונות בנק של אנשים
בלתי מעורבים, בחלק מהמקרים הדבר נעשה לאחר שחברות הגבייה הצליחו לאתר שם פרטי ומשפחה של מס' זיהוי, למרות
שבדרישת המקור הופיע שם שונה. - במקרים אלו מומלץ לפנות לדוא"ל הרשום מטה.
אדם שקיבל מכתב התראה על אירוע מוכחש )ובספק יש להיוועץ(, רשאי להגיש תלונה במשטרה כנגד המפעיל, ולציין שככל
הנראה אדם אחר התחזה בשמו, לאחמ"כ יש לשלוח העתק מטופס התלונה לחברת הגבייה לשם עצירת ההליכים. יתכן
שחברת הגבייה תדרוש צילום תעודה מזהה כדי לאמת את התלונה, הן לצורך בחינת הפרטים המופיעים בדוח המקורי, והן
לצורך בדיקת סרטון המצלמה של הפקח )הנשמרת ע"י חלק מהחברות לזמן ממושך(.
מאחר וישנם אנשים החוששים מהצורך להתייצב לחקירה מסיבות שונות, ומחשש זה יעדיפו לשלם חוב לא להם, יצוין בענין
זה כי סביר להניח שמשטרת ישראל לא יפתחו בחקירה בגין אירוע שאירע לפני זמן רב, אך בחלק מהמקרים די בעצם הגשת
התלונה כדי לעצור את ההליכים.
מומלץ גם להגיש תלונה למשרד התחבורה, ועל דרך כלל המשרד מתערב במקרים מהסוג האמור, גם בשלב שעבר זמן רב מעת
הנפקת הקנס, ומורה על ביטול הקנס.
פרטי התקשרות ופרטי חשבונות בנק של מפעילי התחבורה ציבורי ת
שם המפעיל דוא"ל בנק סני ף חשבון
אגד
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
לאומי
800
64222314
דן
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
651266
אלקטרה אפיקים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
168
647206
תנופה
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
טפחות
408
528853
דן בדרום
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דן באר שבע
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
קווים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
657861
מטרופולין
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
נתיב אקספרס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
בית שמש אקספרס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
497171
אקסטרה
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
533542
אקסטרה ירושלים
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
הפועלים
600
533542
סופרבוס
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דרך אגד
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>דיסקונט
10
203670193
דנקל )רק"ל גוש דן(
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
דיסקונט
10
251899685
כפיר )רק"ל ירושלים(
<לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
משרד עו"ד אבי מאיר טל: 03-7755222 דוא"ל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
חברת מילגם טל: 073-2088857 דוא"ל: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה