דרוש מידע מסלול הלכה או מסלול רגיל - האם יש בעיה הלכתית להשקיע?

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
כמה שאלות דחופות,
האם יש בעיה הלכתית להשקיע בשוק ההון?
וגם בעניין מסלול הלכה או רגיל בקרן פנסיה וכו'..
אשמח להחכים, ולהבין לעומק..
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.
החלפת המידע בפרום הינה בין משקיעים חובבנים, ואינה מהווה תחליף ליעוץ מקצועי.

אשכולות דומים

שלום וברכה

ניסיתי לקרוא אשכולות אחרים ופשוט התבלבלתי

נתונים (בתקווה שהכל נכון ואדרבה תתקנו אותי):
יש דירות של 3 חדרים חדשות באיזור המיליון שח בהר יונה או עמנואל או איזור אחר (המיקום זה לא הנושא - במטותא אל תיכנסו לזה)
מדובר בדירה שנייה
ויש לי 390.000 ש''ח הון עצמי אמיתי (לא הלוואות) שיתחלק כך:
300.000 הון עצמי לדירה עצמה (עוד 700.000 משכנתא) + 80.000 מס רכישה + כמה אלפי שקלים לעו''ד (זה דירה חדשה מקבלן - אז יש עו''ד מטעם החברה בכמה אלפי שקלים)
השכירות של הדירה לא תכסה לגמרי את המשכנתא - אני יצטרך להוציא כ1200 ש''ח (לא בדקתי סכום מדוייק לעומק) מהכיס. אבל אני מאמין שתוך כמה שנים השכירות תעלה ואז תכסה לגמרי את המשכנתא (כמו שראינו ברור במקומות אחרים שאלה שקנו דירות שניות אז בהתחלה השכירות לא כיסה את המשכנתא אבל בתוך כמה שנים ספורות זה כיסה ואפילו יש להם עודף וזה רק גודל)
אני גם בונה על עליית ערך - זה לא דירה שאני מתכנן למכור תוך כמה שנים ספורות אלא להשאיר מינימום לטווח יותר ארוך

השאלה:
האם עדיף להשקיע את הכסף בדירה כמפורט לעיל
או להשקיע בשוק ההון את ה380.000 ש''ח + מינוף קטן עם החזר של 1200 ש''ח לכ5 שנים ראשונות (ולמה רק 5 שנים? כי אני משווה לדירה שאחרי כמה שנים השכירות מכסה את המשכנתא ולא צריך להוציא כסף מהכיס)

ואם ניכנס עוד יותר האם יש הבדל בתשובות בין אם טווח ההשקעה קצר או ארוך?
שלום לכולם ובפרט למומחים @ה. שלמה @השקעות R הון @מקצועי בלבד - אשמח מאוד לקרוא את חוות דעתכם, לאו דווקא כהכרעה אלא יותר להרחיב מה הם הצדדים וכו' - כמובן לא יעוץ וכו')

יש לי קרן השתלמות באיזור ה150 אלף ש''ח ואמורים לקבל עכשיו סכום של עוד 150 אלף מעוד מקור

הציעו לי לקנות דירת טאבו משותף שיהיה רשום הערת אזהרה (זה טוב לנו כי יש לנו כבר דירה ראשונה...) במחיר של כמיליון ש''ח - (זה מחיר מאוד טוב לטאבו משותף לדירה הספתיפית הזאת - אחרי סקר שוק עמוק)
השכירות תכסה את המשכנתא של ה700 ש''ח ובונים על עליית ערך וגם עליית השכירות לאט לאט
-יודעים להתמודד אם הדירה תהיה ריקה מדי פעם
-ההשקעה היא לטווח ארוך ולא לכמה שנים בודדות
- שותף הטאבו הוא אדם אמין (חברים מילדות)

האם נכון להשקיע בזה או להמשיך את הקרן השתלמות (אין שם עוד הפקדות) ולשים את הכסף האחר בשוק ההון פאסיבי (קופ''ג או מסחר עצמאי וכו')

תודה מראש לכל העונים ובפרט למומחים הנכבדים הנ''ל!
לא ראיתי בספר 'תקנת הריבית' איזכור למניות חו"ל
אשמח שתכווני אותי לעמוד שעליו את מדברת.

בתשואה כהלכה לא נותנים מידע.
במכון כתר נותנים מידע בתשלום.


אבל הם לא מאשרים מניות בארץ ?

המנייה היחידה בארץ שלא נראה שיש לאיזו כשרות בעייה איתה
זה מניית 'שניב,
https://maya.tase.co.il/company/1025?view=details
אגב, אתמול נרשמו עליות חדות במנייה. והיום כמובן ירד מעט.
שלום רב
ראשית תודה על האשכול הנפלא
שנית אודה לדעת האם מסלול בשם כלל משולב סחיר (חברת כלל ) מס' אוצר 14246
לאור מה שנכתב לעיל לאורך כל בשרשור הוא בסדר למרות שאין הכשר
או לחילופין האם יש דרך לדעת מי הם החברות המושקעות במסלול זה כדי לדעת אם יש איסור השקעה בחברות אלו

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה