מספר במשקפיים שעולה בהתמדה....

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש לי בת בת 8.5 עם משקפיים מכתה א', (כיום בג')
היא התחילה עם 1.75 והיום היא אוחזת ב-6.15 ו-5.75, וזה לאחר שלפני 3 חודשים! עלה לה המספר ל-5.
יש למישו הכרות עם התופעה המדאיגה? איך עוצרים את העליה המסחררת הזאת?
אשמח לכל מידע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לו היתה גדולה יותר הייתי ממליצה לך על עדשות מגע קשות. (אפילו שיש כאלו שיסקלו אותי באבנים על ההצעה הזו..:D)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
יש תקופות כאלו
אחי התחיל להרכיב משקפיים במכינה - 1.5
בכיתה א' וב' עלה לו המספר ל-6.25
ועד היום - גיל כמעט 17 לא עלה

גם אצלי זה היה דומה - אם כי לא כ"כ דרסטי - הגעתי למקסימום מספר של 3.75 ו4
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אולי בדיקה אצל רופא עיניים או אופטומטריסט מומחה, כבר שמענו על מקרים שהבעיה הייתה אחרת והאופטומטריסט של החנות זיהה את זה כעליה במספר מה שכביכול פתר את הבעיה אבל רק לטווח קצרצר ומהר מאד זה לא עזר ואז העלו שוב מספר וחוזר חלילה....
(במקרה מסוים שאני מכיר האופטומטריסט הוותיק הלל מחנות עדשית בפתח-תקוה עלה על הבעיה האמיתית)
שווה בדיקה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
גם אצל הבנות שלי זה כך!!! הצילו!
הן הגיעו למספרים שאפילו לי ולבעלי אין!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י RacheliArt;939436:
גם אצל הבנות שלי זה כך!!! הצילו!
הן הגיעו למספרים שאפילו לי ולבעלי אין!!!

תתחילי להתפלל על הנכדים..:D
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י יוניט;939407:
יש לי בת בת 8.5 עם משקפיים מכתה א', (כיום בג')
היא התחילה עם 1.75 והיום היא אוחזת ב-6.15 ו-5.75, וזה לאחר שלפני 3 חודשים! עלה לה המספר ל-5.
יש למישו הכרות עם התופעה המדאיגה? איך עוצרים את העליה המסחררת הזאת?
אשמח לכל מידע.


מצטרף ל2#
אני הרכבתי משקפיים בגיל 6 ובגיל 14 היה לי מס' 10(!!)
הרכבתי עדשות מגע קשות בעצתו של יונה קורן
ומאז כבר עבר 10 שנים ויש לי אותו מס' לאחרונה ממש עליתי בחצי מס'........
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
הייתי איתה אצל פרופסור שפירר והוא לא ראה בעיה חריגה,
דווקא האופטומטריסט המליץ על בי-פוקל לרחוק וקרוב, ע"מ להאט את עליית המספר, וגם לא עזר.
עכשיו עשיתי לה זוג שני, אחד לקריאה מקרוב ובכלל, והשני רק לקריאה מהלוח.
אוקיי?? ילדה בת 8.5 שאמורה להסתדר בכיתה עם 2 זוגות משקפיים, וכל רגע להחליף.
נשמע מוגזם, לא???
אין איזה סגולה בענין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
תלכי לעוד רופא,
מנסיון שלי לפעמים אין התאמה במספר האמיתי והמשקפיים לא עוזרות לילדה וזה כאילו שהיא לא מרכיבה וממילא הבעיה מחריפה. אם המספר נכון אז זה לא אמור לעלות המשקפיים אמורות להיטיב איתה ולהוריד לה את המספר במשך הזמן
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
לי ידוע שזה יכול להיות בעיה של מיקוד הראיה,
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לפעמים זה בעיה בצילינדר שזה בעצם מחלת הקרטקונוס שהצילינדר עולה ולפעמים האופטימטריט מפרש את זה בעלייה במספר ואם זה כך כהיום יש טיפולים עוצרים לזה בד"כ רופא עיניים יכול להחליט האם יש בסיס חשד להנ"ל וא"כ במיפוי קרנית אפשר לעלות על זה בכל מקרה לא כדאי להזניח
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י ROT;939484:
תלכי לעוד רופא,
מנסיון שלי לפעמים אין התאמה במספר האמיתי והמשקפיים לא עוזרות לילדה וזה כאילו שהיא לא מרכיבה וממילא הבעיה מחריפה. אם המספר נכון אז זה לא אמור לעלות המשקפיים אמורות להיטיב איתה ולהוריד לה את המספר במשך הזמן
לא ידוע לי, שהרכבת משקפיים מורידה את המספר במשך הזמן.
אם לא יועיל לא יזיק, להרבות באכילת גזר הידוע כמיטיב עם בריאות העין.
ויתכן שיש גם חסר בויטמין A שאחראי בין השאר לראייה.
רפואה שלמה, שתראו רק דברים טובים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
עדשות מגע קשות אבל נושמות

נכתב ע"י תקוה;939416:
לו היתה גדולה יותר הייתי ממליצה לך על עדשות מגע קשות. (אפילו שיש כאלו שיסקלו אותי באבנים על ההצעה הזו..:D)

למה לסקול באבנים, לי היו עדשות מגע קשות אבל נושמות, אמנם מגיל יותר מבוגר [16 בערך],
אבל שמעתי גם על בנות שעשו בכיתות העממי.
עם העדשות זה עולם אחר, נראה לי שמאט את עליית המספר, [אבל אצלי לא עצר לגמרי...]
בסוף עשיתי ניתוח לייזר וגמרנו [אבל לייזר אפשר רק שהראייה מתייצבת, נראה לי בסביבות גיל 20, אני עשיתי בגיל 22 בערך].
כיום לאחר כ-11 שנים, יש לי אולי קוצר ראייה קטן.
אני מרוצה מאד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י יעילות;939567:
לא ידוע לי, שהרכבת משקפיים מורידה את המספר במשך הזמן.
אם לא יועיל לא יזיק, להרבות באכילת גזר הידוע כמיטיב עם בריאות העין.
ויתכן שיש גם חסר בויטמין A שאחראי בין השאר לראייה.
רפואה שלמה, שתראו רק דברים טובים.

עם זה פלוס וילד מרכיב משקפיים נכונות עם המספר הנכון ובעקביות
מירב הסיכויים שהמספר ירד(ודוקא שמעתי מאופטיקאי גדול שככל שהמספר יותר גדול הוא יודע
שיש יותר סיכוי להצלחה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י ROT;939597:
עם זה פלוס וילד מרכיב משקפיים נכונות עם המספר הנכון ובעקביות
מירב הסיכויים שהמספר ירד(ודוקא שמעתי מאופטיקאי גדול שככל שהמספר יותר גדול הוא יודע
שיש יותר סיכוי להצלחה)

זה רק ב+
ב- זה להיפך...

אבל לבעיית הקרטוקונוס יש סוג מסוים של עדשות מגע קשות שעוצרות את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
ישנה שיטה לשיפור ראיה שנקראת "שיטת בייטס"
זו שיטה של תרגילים שמחזקים ומגמישים את שרירי העיניים באופן הדרגתי
ניתן לעצור עליה במספר, ואפילו להוריד את המספר
(יש אנשים שממש אמרו שלום למשקפיים אחרי השקעה בתרגילים)
זה דורש התמדה והמון תרגול יומיומי,
ויש גם קבוצות לילדים, כמו חוג, שבאים פעם בשבוע לאורך תקופה
ובמקביל עושים תרגילים בבית

אני מכירה מטפל חרדי בשיטה, הוא מצפת, ופעם היה עושה חוגים בב"ב וירושלים
אם מעניין אתכם אני יכולה לברר פרטים מדוייקים
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
למה לא ניתוח? לי ניתוח פשוט הוריד לי את המספר מ -7.5 ל- 1 ואח"כ אחרי שנתיים בערך ל-0.
עשיתי את הניתוח בגיל 10. אולי זה קשור לסוג של המספר?? לי היה מגדלת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
למה לא ניתוח? לי ניתוח פשוט הוריד לי את המספר מ -7.5 ל- 1 ואח"כ אחרי שנתיים בערך ל-0.
עשיתי את הניתוח בגיל 10. אולי זה קשור לסוג של המספר?? לי היה מגדלת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אני גם ממליצה על שיטת בייטס.
לאחותי זה הוריד את המספר משמעותית.
ואני מכירה עוד כמה שעזר להם מאוד,
אבל מה שכן, קשה להתמיד.
זה עבודה קשה, אבל שווה.

בהצלחה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה