התייעצות מעסיק שלא הפריש פנסיה ועוד

  • הוסף לסימניות
  • #1
אישתי עבדה בגן כסייעת,
המעסיק לא הפריש פנסיה כלומר כו הפריש בתלוש אבל לא הפקיד בקופת הפנסיה,
לא שילם דמי הבראה,
שילם מאוד באיחור וגם שילם לפי 120 שעות בחודש כשבפועל כמעט כל חודש היו יותר שעות,
ובסוף פיטר באופן מיידי ללא הודעה מוקדמת,
אין יחס מצידו ואין מענה,
מה עושים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אישתי עבדה בגן כסייעת,
המעסיק לא הפריש פנסיה כלומר כו הפריש בתלוש אבל לא הפקיד בקופת הפנסיה,
לא שילם דמי הבראה,
שילם מאוד באיחור וגם שילם לפי 120 שעות בחודש כשבפועל כמעט כל חודש היו יותר שעות,
ובסוף פיטר באופן מיידי ללא הודעה מוקדמת,
אין יחס מצידו ואין מענה,
מה עושים?
אתם רוצים לתבוע אותו?

כספי פנסיה שנוכו מהעובד ולא הועברו לקופת הפנסיה, זאת אחת העברות הכי חמורות בחוק העסקת עובדים
הקנס יכול להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים על כל חודש (על כל עובד)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
כנ"ל,
אגב אני חושב שהביטוח לאומי מבטח מי שלא הפרישו עליו ומשלים את הכסף.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
חובת המעסיק להעביר את הכספים לגוף הפנסיוני
על המעסיק להעביר את הסכומים אל הגוף המוסדי המנהל את הביטוח הפנסיוני של העובד, בתוך 7 ימי עסקים מיום תשלום המשכורת או בתוך 15 ימים מתום החודש שעבורו משולמים הכספים - לפי המוקדם מביניהם.
איחור המחייב תשלום ריבית - אם המעסיק לא העביר את הכספים עד ה-15 לחודש, הוא עשוי להיות חייב בריבית פיגורים כלפי הגוף הפנסיוני. ריבית הפיגורים תיזקף גם על ריבית הפיגורים עצמה עד לסילוקו המלא של החוב דהיינו, ריבית דריבית.
איחור שיכול להיחשב כהלנת שכר - אם המעסיק לא העביר את הכספים תוך 31 יום מהמועד שבו היה צריך לשלם את השכר לפי החוק (21 יום לאחר המועד שבו אי תשלום השכר נחשב הלנת שכר), ייחשב הדבר להלנת שכר עבור סכומים אלה (אפילו אם השכר עצמו שולם לעובד בזמן).
החובה להעביר את הסכומים במועד שצוין חלה הן על הסכומים שהמעסיק ניכה משכר העובד והן על הסכומים שעל המעסיק להעביר לביטוח הפנסיוני מבלי לנכות משכר העובד (למשל חלקו של המעסיק בביטוח הפנסיוני, כולל תשלום רכיב הפיצויים).
איחור שנחשב לעבירה פלילית - בנוסף, מעסיק שניכה משכר העובד את חלקו של העובד, ולא העביר סכומים אלה אל הגוף המוסדי בתוך 40 יום מהמועד שבו היה צריך לשלם את השכר לפי החוק, מבצע עבירה פלילית והוא צפוי לעונש מאסר או קנס.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
תאספו תיעודים על הכל
תפנו לעורך דין דיני עבודה שיכתוב במכתב את כל הטענות מסודר . יכול להיות שאיום יעזור
גם כשאני אומר למעסיק שאנחנו תובעים אותו התגובה היא : תתבעו אנחנו מסודרים נגד תביעות
אין דבר כזה מסודר. מה הוא יכול לומר להגנתו שלא הפריש את הכספים שניכה? הוא מנסה לגרום לכם לרדת מזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אתם יכולים ללכת לבית דין לבקש לפנות לערכאות.
ללכת לעורך דין לענייני שכר שיכין לכם חוות דעת על כל סעיף וסעיף.
ולתבוע.
זה כסף שמגיע לכם ביושר ובזכות ואין שום סיבה בעולם לוותר על זה.
אם המעסיק מתנהג בבריונות, אתם וודאי לא צריכים להתחשב בו.

כספי פנסיה שנוכו מהעובד ולא הועברו לקופת הפנסיה, זאת אחת העברות הכי חמורות בחוק העסקת עובדים
הקנס יכול להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים על כל חודש (על כל עובד)
הקנס הגדול הולך למשרד הכלכלה.
כלומר העובד לא מרוויח מזה שהמעסיק לא הפריש
המעסיק יידרש להשלים את ההפרשות לעובד.

אבל המעסיק יקבל קנס של עשרות/מאות אלפי שקלים ויידרש לשלם את החוב הזה למשרד הכלכלה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
כמה עו"ד ייקח על מכתב התראה?
יש לי דוח מסודר מבודקת שכר כמה מגיע לנו
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני מאמין שאפשר למצוא עורך דין שכשישמע את הצד שלכם יהיה מוכן ללכת ע"פ אחוזים-ככה זה בדרך כלל בתביעות כספיות של זכויות שמגיעות, האחוזים בדר"כ הם בסביבות 18%.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
18% יכול לצאת מאוד הרבה כסף (תלוי בגובה ההחזר) ולא בהכרח תמיד משתלם.
יש אנשי מקצוע שלוקחים פר עבודה
או אחוזים עם תקרה
כלומר 18% מההחזר ועד מקסימום של 3,000 ש"ח... לדוגמא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מכתב מסודר מעוד לא עולה יקר (כמה מאות לדעתי) לדעתי שווה לכם
ועדיף עוד שמבין בדיני עבודה כדי שילווה אתכם בעתיד אם תצטרכו (שלא תצטרכו)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אתם יכולים לפינות לשי"ל - שירות יעוץ לאזרח
יש בכל עיריה, זה בחינם והם יכולים בהחלט לכוון אתכם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תפנו לפורום להגנת הצרכן החרדי
קו המידע: 03-509-7000 (שלוחה 92 להשארת הודעות)
בדוא"ל: a @ haganat.com נא לשלוח פרטים מלאים, ע"מ שנחסוך חזרה עם שאלות.

או לפנות לעו"ד שמבין בדיני עבודה,
המעסיק במקרה כזה עובר על החוק בצורה משמעותית ובית הדין לעבודה עלול לתת לו קנסות גדולים.
אני מכיר עובדים שתבעו את המעסיק על דברים קטנים יותר והמעסיק היה צריך לשלם עשרות אלפי שקלים קנסות וכו'

גם כשאני אומר למעסיק שאנחנו תובעים אותו התגובה היא : תתבעו אנחנו מסודרים נגד תביעות
זה שהמעסיק אמר את זה זה לא אומר כלום הוא סתם מנסה לשדר לך שחבל לך על הזמן כדי שלא תלך ותתבע אותו.

בית הדין לעבודה מאוד בצד של העובד וקשוחים על המסיקים לכן תמיד התוצאות הם לטובת העובד ובמיוחד אם יש לך מסמכים עם הוכחות אתה בכלל תנצח
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

שלום @איצ'ה קו המידע , אני פונה אליך כמי שקשוב לדופק של הציבור.
המידע שמגיע אליי מצייר תמונה של ניצול וחוסר מודעות בתחום זכויות העובדים במגזר שלנו.
אשמח לשמוע את תגובתך ואת הנתונים שבידיך כדי שנוכל להציף את הנושא ולעצור את כדור השלג הזה לפני שעוד משפחות ימצאו את עצמן מול שוקת שבורה בגיל פרישה וכדו',
אני יודע שאתה פועל ללא ליאות בכל הנושאים שקשורים לזה...
ועכ"ז אשתף אותך בסיפור שסיפרו לי 2 אברכים אתמול בערב, ע"כ שבמקום שהם עובדים הביאו קבוצה של אברכים שכמובן החתימו אותם ע"כ שלא יקבלו זכויות סוציאליות לרבות פנסיה חופשה ימי מחלה ועוד... ומי שרק מנסה לדבר פשוט יודע שתקופה הבאה לא קוראים לו לעבודה, היו גם כמה ש"כבר לא עובדים שם היום"...
וכמובן שמחפשים פתרון...

הייתי רוצה קצת לנתח את הנושא, וכמובן לקבל תגובות מהציבור הרחב:

רבים מאיתנו יוצאים מדי יום לעבודה לפעמים אפי' פיזית- קשה, כדי להביא טרף לביתנו.
אנחנו סומכים על הרבש"ע שהמעסיק עושה את שליחותו נאמנה, במיוחד כשמדובר במוסדות וארגונים "משלנו", שדואגים לנו לכל המעטפת הנדרשת.
אך מתברר שמאחורי תלוש המשכורת מסתתרת לעיתים מציאות קשה: הפרה בוטה של החוק וחוסר דאגה בסיסי לעתידו של העובד.

לאחרונה הצטברו עדויות על מעסיקים, ולאו דווקא כאלו הנמצאים "בקשיים כלכליים", שמחתימים עובדים על "כתבי ויתור" לא חוקיים בנוגע לזכויות סוציאליות. חשוב להבהיר: על פי החוק בישראל, עובד אינו יכול לוותר על פנסיה, דמי הבראה או חופשה שנתית. חתימה כזו אינה שווה את הנייר עליו היא נכתבה, אך היא משמשת ככלי הרתעה פסיכולוגי נגד עובדים שחוששים למקום עבודתם.

היה ניתן לצפות שמוסדות חינוך קטנים הנאבקים על קיומם יתקשו לעמוד בנטל, אך התופעה מחלחלת גם לגופים גדולים ורווחיים, כולל מאפיות מצות מפורסמות וארגוני ענק.
כשהכסף נמצא בכיס המעסיק אך לא מופקד בקופת העובד, מדובר בפגיעה אנושה בחיסכון שיצטרך לפרנס את העובד ומשפחתו בזיקנה או במקרה של אובדן כושר עבודה.

כל מעסיק חייב להפריש לפנסיה לאחר 6 חודשי עבודה (או 3 חודשים אם יש לעובד קופה פעילה).
ההפרשה כוללת תגמולי מעסיק (6.5%), תגמולי עובד (6%) ופיצויים (6% או 8.33%).
בנוסף, המעסיק חייב למסור לעובד אישור שנתי על ההפקדות.

מה כן אפשר לעשות?
  1. בתלושים- אל תסתכלו רק על ה"נטו".
  2. בדקו שהפרשות הפנסיה מופיעות בתלוש ומועברות בפועל לקופה (ניתן לבדוק זאת באתר של חברת הביטוח/הפנסיה).
  3. שיתוף סיפורים ב"פרוג" ("ללא שמות"- אם יש חשש...)
    פשוט מעלה את הנושא לסדר היום וגורם למעסיקים להבין שהציבור כבר לא "פראייר".
  4. וכמובן לפנות לייעוץ, במקרים של הפרה, ישנם ארגונים ועורכי דין המתמחים בזכויות עובדים במגזר החרדי שיכולים לסייע.
המעסיקים החרדים שפועלים בניגוד לחוק בונים על השתיקה שלנו.
ברגע שכל עובד ידע לקרוא את התלוש שלו, יכיר את זכויותיו וידע להשתמש במסלקה הפנסיונית, התופעה הזו תיעלם מאליה.

אנחנו פונים מכאן למעסיקים: לפני שתקראו לאחרים, בדקו את עצמכם.
"שכר שכיר אינו רק המשכורת של היום, אלא גם הביטחון שלו למחר".

מה אומרים ע"ז???
 תגובה אחרונה 

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה