מדריך מקבלים 2 תלושים? אתם חייבים לבדוק את זה!!

  • הוסף לסימניות
  • #1
בלי תיאורים ספרותיים מהממים.
פשוט ובקיצור ומניסיון של הימים האחרונים:
אם אתם עובדים בשתי עבודות / עברתם עבודה באמצע שנה / הוספתם מעסיק - תאם חייבים לבדוק מה קורה עם דמי הביטוח לאומי שיורד מהתלוש.
ובקיצור: כמו שחייבים ומפורסם יותר הקטע של 'תיאום מס' שצריך להגיש למס הכנסה - אחרת יקחו ממכם המון מס הכנסה בעבודה הנוספת וכו' או בעבודה הראשונה גם אם לא הגשתם טופס 101
- ככה לגבי הביטוח לאומי
יש שיעור משתנה בדמי ביטוח לאומי לפי ההכנסה עד סכום של 7500 בערך לוקחים יחסית ממש קצת, כל שקל שמעל 7500 משלמים עליו אחוזים מנופחים יותר של ביטוח לאומי ומס בריאות.
מה שקורה - אם התחלתם עבודה חדשה, או שיש לכם שני מעסיקים - המעסיק החדש/הנוסף צריך להפריש את השיעור הגבוה של הביטוח לאומי ומס בריאות מהתלוש הזה, כי אין לו מושג כמה אתם מרוויחים בתלוש הראשון.
לכן - א. בביטוח לאומי (אזור אישי) אתם מבקשים 'תיאום ביטוח לאומי' לפי ההכנסות שאתם כותבים להם (לא צריך להעלות תלושים) - מקבלים אישור ומעבירים את האישור למעסיק שלכם השני / החדש (שימו לב! אם החלפתם עבודה באמצע שנה עדיין חיבים את זה).
ב. אם בשנה האחרונה או לפניה עברתם עבודה או שקבילתם תלוש משני מעסיקים שונים - באור אישי בביטוח לאומי תבקשו 'החזר דמי ביטוח' - זה מלא מלא מלא כסף!!!! יכול להגיע בשקט ל10,000 ש"ח לשנה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
לא סתם זה לא מפורסם.
בדר"כ אם עושים תיאום ביטוח לאומי... משלמים להם יותר!! ולא מקבלים מהם!
וב10K הגזמתם לגמרי ממש! יכולים לקבל מקסימום אם נגזים מאד סכום של 2000 ש"ח לשנה (לפי דעתי הדלה)

זה נועד רק למי שבעבודה הראשונה לא עובר את ה7000 ש"ח.

ותיאום מס זה לא זכות זו חובה גמורה, אין קשר לרווח שאולי יהיה מזה. תיאום ביטוח לאומי כנראה אינו חובה חוקית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לא סתם זה לא מפורסם.
בדר"כ אם עושים תיאום ביטוח לאומי... משלמים להם יותר!! ולא מקבלים מהם!
וב10K הגזמתם לגמרי ממש! יכולים לקבל מקסימום אם נגזים מאד סכום של 2000 ש"ח לשנה (לפי דעתי הדלה)

זה נועד רק למי שבעבודה הראשונה לא עובר את ה7000 ש"ח.

ותיאום מס זה לא זכות זו חובה גמורה, אין קשר לרווח שאולי יהיה מזה. תיאום ביטוח לאומי כנראה אינו חובה חוקית.
חובה רק פחות ידועה ופחות אכיפה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
לא סתם זה לא מפורסם.
בדר"כ אם עושים תיאום ביטוח לאומי... משלמים להם יותר!! ולא מקבלים מהם!
וב10K הגזמתם לגמרי ממש! יכולים לקבל מקסימום אם נגזים מאד סכום של 2000 ש"ח לשנה (לפי דעתי הדלה)

זה נועד רק למי שבעבודה הראשונה לא עובר את ה7000 ש"ח.

ותיאום מס זה לא זכות זו חובה גמורה, אין קשר לרווח שאולי יהיה מזה. תיאום ביטוח לאומי כנראה אינו חובה חוקית.
זה קשור גם למי שעצמאי ושכיר יחד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אגב אם לא ביקשתי החזר דמי ביטוח בסוף השנה
הם יעלו לבד אם גבו יותר מידי או להפך הלקוח אמור לשלם להם?
כי קרה לי כבר פעמיים שביקשתי ובסוף יצא שאני חייבת להם מבאס...
אז חשבתי אולי פשוט לא לבקש....
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
זה קשור גם למי שעצמאי ושכיר יחד?
לכאורה לא, כי ביטוח לאומי מקבל ממנו דוח ויודע כמה בדיוק לגבות ממנו.
אגב אם לא ביקשתי החזר דמי ביטוח בסוף השנה
הם יעלו לבד אם גבו יותר מידי או להפך הלקוח אמור לשלם להם?
לא.
לא לזכות ולא לחובה.
כי קרה לי כבר פעמיים שביקשתי ובסוף יצא שאני חייבת להם מבאס...
זה בדיוק מה שכתבתי בהודעה הראשונה שלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
וב10K הגזמתם לגמרי ממש! יכולים לקבל מקסימום אם נגזים מאד סכום של 2000 ש"ח לשנה (לפי דעתי הדלה)
איך? פשוט מאוד
יהודי שעזב עבודה אחת בחודש ינואר (1) ומתחיל עבודה שנייה ומרוויח בה מעל 7000
אם לא יעשה תיאום ביטוח לאומי - יצא ששילם למעלה מ7000 שקל מיותרים!!

אני בהשג"פ הגעתי לזה וקיבלתי למעלה מ2000 שח על 4 חודשים בכזה מקרה בדיוק של שינוי מעסיק
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
בדר"כ אם עושים תיאום ביטוח לאומי... משלמים להם יותר!! ולא מקבלים מהם!
תלוי מאוד... שכיר רגיל שעובד אצל מעסיק רשמי שמפרישים הכל כחוק וכו'
אם לא יעשה תיאום ביטוח לאומי כאשר מעודכן עליו שעובד בעבודה אחרת (זה מתעדכן רק פעם בשנה) ינכו מהשיעור המלא!

למעשה - פשוט מאוד, תסתכלו בתלוש ותראו אם הפרישו לכם ביטוח לאומי ומס בריאות 4% או 12%...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בלי תיאורים ספרותיים מהממים.
פשוט ובקיצור ומניסיון של הימים האחרונים:
אם אתם עובדים בשתי עבודות / עברתם עבודה באמצע שנה / הוספתם מעסיק - תאם חייבים לבדוק מה קורה עם דמי הביטוח לאומי שיורד מהתלוש.
ובקיצור: כמו שחייבים ומפורסם יותר הקטע של 'תיאום מס' שצריך להגיש למס הכנסה - אחרת יקחו ממכם המון מס הכנסה בעבודה הנוספת וכו' או בעבודה הראשונה גם אם לא הגשתם טופס 101
- ככה לגבי הביטוח לאומי
יש שיעור משתנה בדמי ביטוח לאומי לפי ההכנסה עד סכום של 7500 בערך לוקחים יחסית ממש קצת, כל שקל שמעל 7500 משלמים עליו אחוזים מנופחים יותר של ביטוח לאומי ומס בריאות.
מה שקורה - אם התחלתם עבודה חדשה, או שיש לכם שני מעסיקים - המעסיק החדש/הנוסף צריך להפריש את השיעור הגבוה של הביטוח לאומי ומס בריאות מהתלוש הזה, כי אין לו מושג כמה אתם מרוויחים בתלוש הראשון.
לכן - א. בביטוח לאומי (אזור אישי) אתם מבקשים 'תיאום ביטוח לאומי' לפי ההכנסות שאתם כותבים להם (לא צריך להעלות תלושים) - מקבלים אישור ומעבירים את האישור למעסיק שלכם השני / החדש (שימו לב! אם החלפתם עבודה באמצע שנה עדיין חיבים את זה).
ב. אם בשנה האחרונה או לפניה עברתם עבודה או שקבילתם תלוש משני מעסיקים שונים - באור אישי בביטוח לאומי תבקשו 'החזר דמי ביטוח' - זה מלא מלא מלא כסף!!!! יכול להגיע בשקט ל10,000 ש"ח לשנה
עשיתי וחייבו אותי סכום גבוה נוסף!
לדעתי, לא מומלץ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אם יש לי כמה מקומות כשכירה וכן עסק עצמאי - האם כשאני מגישה דו"ח שנתי ממילא עושים סנכרון בין הכל? לא עשיתי תיאום ב"ל אף פעם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אם אני מרוויחה במקום העבודה הראשון מעל 7,000
יש עניין לעשות תיאום ב.ל.?
(יש לי ארבעה מעסיקים בכולם אני מרוויחה פחות מ-7,000 פרט למקום העבודה העיקרי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אם אני מרוויחה במקום העבודה הראשון מעל 7,000
יש עניין לעשות תיאום ב.ל.?
(יש לי ארבעה מעסיקים בכולם אני מרוויחה פחות מ-7,000 פרט למקום העבודה העיקרי)
פחות מ7522 יש עניין.
עשיתי וחייבו אותי סכום גבוה נוסף!
לדעתי, לא מומלץ.
בהחלט כדאיי לבדוק קודם כמה הורידו וכמה אמוריים להוריד
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
אם יש לי כמה מקומות כשכירה וכן עסק עצמאי - האם כשאני מגישה דו"ח שנתי ממילא עושים סנכרון בין הכל? לא עשיתי תיאום ב"ל אף פעם...
אכן זה אוטומטי.
אם אני מרוויחה במקום העבודה הראשון מעל 7,000
יש עניין לעשות תיאום ב.ל.?
לא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לא סתם זה לא מפורסם.
בדר"כ אם עושים תיאום ביטוח לאומי... משלמים להם יותר!! ולא מקבלים מהם!
וב10K הגזמתם לגמרי ממש! יכולים לקבל מקסימום אם נגזים מאד סכום של 2000 ש"ח לשנה (לפי דעתי הדלה)

זה נועד רק למי שבעבודה הראשונה לא עובר את ה7000 ש"ח.

ותיאום מס זה לא זכות זו חובה גמורה, אין קשר לרווח שאולי יהיה מזה. תיאום ביטוח לאומי כנראה אינו חובה חוקית.
לכן עדיף לעשות תיאום ביטוח לאומי כל שנה, ולא לבנות על החזר בהמשך.

כשעושים תיאום לאותה שנה ביטוח לאומי לא בודק יותר מדי, אלא רק נותן אישור למעסיק המשני לא להוריד יותר מדי ביטוח לאומי.

זה בשונה מבקשת החזר, שאז הם מתחילים לחפור ועלולים להגיע למסקנה שדווקא את חייבת להם.
לכן לא כדאי לבקש החזר אם לא בטוחים שמגיע החזר, ואם מתלבטים כדאי להתייעץ עם איש מקצוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אם יש לי כמה מקומות כשכירה וכן עסק עצמאי - האם כשאני מגישה דו"ח שנתי ממילא עושים סנכרון בין הכל? לא עשיתי תיאום ב"ל אף פעם...
אני גם כזאת
ואני לא מקבלת החזר מביטוח לאומי אוטומטית גם כשמגיע לי, אלא אני צריכה לבקש.

אבל העסק שלי מוגדר כ"עצמאי שאינו עונה להגדרה". יכול להיות שאם הוא היה מוגדר כ"עצמאי רגיל זה כן היה אוטומטי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
עשיתי וחייבו אותי סכום גבוה נוסף!
לדעתי, לא מומלץ.
ראשית, מצטער על הטעות והנזק שנעשה בעקבות דברים שכתבתי..
שנית, ומכאן ולהבא לכל המעוניינים בזה (ואולי בזכות הנזק שלך ימנע מהרבה אחרים נזק גם כן!) -
זה לא איזה 'הימור' או גורל מי יצא לו מזה הרבה כסף ומי יפסיד..
יש פה כללים פשוטים מאוד מאוד שצריך לבדוק בתלושים ולפי זה לדעת דבר פשוט מאוד - האם גבו ממכם יותר ממה שצריך ביטוח לאומי או שפחות ממה שצריך!
ובדרך כלל זה תלוי אם המעסיק ומשרד הרואה חשבון שלו עובד 'ישר' לגמרי או שזה משרד החינוך וכדומה - שבזה אם לא עשיתם תיאום ביטוח לאומי מסתבר ששילמתם יותר. או בעבודה פחות רשמית שיש סיכוי גבוה שחישבו לכם כאילו כל אחת מהעבודות היא עבודה יחידה, זאת אומרת שגבו ממכם בסך הכל פחות ממה שצריך.

איך בודקים? פשוט!
תבדקו כל אחד מהתלושים ותחשבו האם גבו ביטוח לאומי ומס בריאות ביחד כ4% או כ12%!!
כי עד הכנסה (לא משנה מכמה מעסיקים) של 7500 בערך גובים 4% ומכל שקל יותר גובים 12%
ומי שעובד אצל 5 מעסיקים וכל אחד 3000 ש"ח וחישבו לו אצל כולם כמעסיק יחיד - כמובן שגבו לו פחות, ורק 4% מכל השכר שלו (למרות שבמצטבר זה עבר את הסכום הנמוך)
ובמקרים מסויימים (כמו מי שעובד גם בעירייה וגם במשרד החינוך והאוצר וכדומה...) בגלל שלא עשו תיאום ביטוח לאומי יגבו כולם 12%!!! או לפחות המעסיקים שאינם המעסיקים הראשונים שלו.
וד"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
לא הבנתי
באיזו סיטואציה יתכן שגבו יותר ממה שצריך?
מתי אמור להיות שמעסיק ינכה לפי 12% כשהוא צריך לנכות 4% ?
@דיאלוג
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
לא הבנתי
באיזו סיטואציה יתכן שגבו יותר ממה שצריך?
מתי אמור להיות שמעסיק ינכה לפי 12% כשהוא צריך לנכות 4% ?
@דיאלוג
חוקית זה מה שהא צריך לעשות כשב101 כתבו לו שזו עבודה שניה, ולא הביאו לו טופס תיאום ביטוח לאומי.

כמו שבמס הכנסה הוא אמור לנכות במקרה כזה 49% מס.
רק מס הכנסה אוכף את זה חזק והמעסיקים עושים זאת ב100% לכן אין מי שלא מביא תיאום מס, ודמי ביטוח לאומי הרבה לא מנכים את המקסימום גם כשהם צריכים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
סורי, לא הבנתי
מה קורה כשלא הכאתי למעסיק תיאום ביטו''ל
לפי מה הוא מחליט לנכות?
תודה על המענה
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
סורי, לא הבנתי
מה קורה כשלא הכאתי למעסיק תיאום ביטו''ל
לפי מה הוא מחליט לנכות?
תודה על המענה
הוא לא מחליט.
החוק מחייב אותו לנכות את המקסימום האפשרי במקרה שהוא יודע שהוא מעסיק שני.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה