קורונה מקדם הדבקה - האם נוכל להשפיע עליו?

  • הוסף לסימניות
  • #1
מקדם הדבקה הוא כמה אנשים בממוצע מדביק אדם אחד.
כאשר אדם בממוצע מדביק יותר מאדם אחד - המחלה מתפשטת.
כאשר אדם בממוצע מדביק פחות מאדם אחד - המחלה מתמתנת ודועכת.

לכל מחלה יש את מקדם ההדבקה שלה. יש מחלות יותר מדבקות, ויש מחלות פחות מדבקות.
כאשר מקדם ההדבקה גבוה באופן טבעי מצד מהות המחלה, מנסים להוריד את מקדם ההדבקה באמצעים חיצוניים שונים.

הסגר ב''ה הוריד את מקדם ההדבקה למשהו כמו 0.7 או 0.8.
ברגע שזה קורה, כלומר כשכל אדם בממוצע מדביק פחות מאדם אחד - ההתפשטות יורדת ונסוגה. זה חישוב מתמטי די פשוט.
כשכל אדם מדביק פחות מאדם אחד - כמות החולים החדשים יורדת בהדרגה עוד ועוד.

כרגע, מקדם ההדבקה התחיל לעלות בחזרה. כך מדווח.
חשוב שנבין, שההבדל למשל בין מקדם הדבקה 1.2 לבין מקדם הדבקה 0.8 - הוא הבדל גדול מאוד!
ולא כפי שנראה ממבט ראשון.
ההבדל הוא בין התפשטות לבין נסיגה. וזה לפעמים קורה די מהר כשמסתכלים על כלל הציבור. גם ההתפשטות, וגם הנסיגה.

אנחנו לא רוצים חולים נוספים. וגם לא רוצים סגרים נוספים.
נחשוב על זה, שאאמצעים יחסית פשוטים, כמו מסכות פה-אף, שמירת מרחק, אוורור ושהייה בחוץ, מניעת התקהלויות - אלו אמצעים שיכולים להוות את ההבדל בין מקדם הדבקה שגורם להתפשטות, לבין מקדם הדבקה שגורם לנסיגה.

יש את ההיבט הפרטי של כל אחד. האמצעים הללו יכולים בע''ה למנוע הדבקה באופן פרטי.
לא באופן מושלם, כן להוריד את הסיכוי להדבקה באחוזים גבוהים ומשמעותיים.

ויש גם את ההיבט הכללי ציבורי, שבסופו של דבר משפיע על כולנו.
האם המחלה תהיה במצב של התפשטות, או במצב של נסיגה.

אף אחד מאיתנו לא יכול לשמור על כל הכללים תמיד באופן מושלם.
אך ככל שנשמור יותר - כך בע''ה הסיכוי להדבקה ירד.
אם הצלחנו לפעמים לשמור רק מטר מרחק ולא שני מטר - ודאי זה עדיף מלהתקרב ממש.
אם הצלחנו להיות רוב הזמן עם מסיכה, ולהוריד אותה לצרכים מסוימים רק מידי פעם - זה לא כמו להיות כל הזמן עם מסיכה על הסנטר.
אם התקהלנו 20 אנשים, זה לא כמו שהתקהלנו 50 אנשים.
אם היינו במבנה סגור מעט זמן, זה לא כמו שהיינו שם הרבה זמן.
אם לא כל האנשים שמרו, אלא רק חלק - זה לא מצב ש'לא שווה כלום' למי שכן שמר.

כל הפעולות הללו לכיוון של שמירה - יכולות להוות את ההבדל בין מקדם הדבקה גבוה, למקדם הדבקה נמוך.

ככל שיהיו מספיק אנשים ומספיק פעולות של זהירות כדי לגרום סטטיסטית שההדבקה תהיה פחותה יותר, שכל אדם ידביק בממוצע פחות מאחד - הרי שהמחלה תהיה בע''ה בנסיגה.
ככל שיהיו יותר אנשים ויותר פעולות של זהירות - המחלה תפגע בפחות אנשים, וגם הנסיגה הכללית תהיה מהירה יותר.

התפשטות מביאה התפשטות גדולה יותר.
נסיגה מביאה נסיגה גדולה יותר.

זה לא מצב של או שומרים או לא שומרים.
זה מצב שכל פעולה בודדת של שמירה - יכולה להצטרף לעוד המון פעולות של שמירה, וביחד לעשות את ההבדל בין מקדם הדבקה של נניח 1.2 למקדם הדבקה של 0.8. וזה הבדל גדול מאוד.

שתהיה ישועת ד' כהרף עין, ונזכה כולנו לבריאות, לשלום ואחווה ולגאולה שלמה במהרה!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #3
המבט המדויק הזה גם נותן כח לכל ההתמודדויות הקטנות. אין כאן מצב של 'הכל או לא כלום'.
ממש כך.
אני חושבת שהמציאות הזאת, שאין כאן מצב של 'הכל או לא כלום' יכולה לעודד את השומרים לא להתייאש, גם אם אין שמירה מושלמת. ולא לחשוב שאם כך, אז 'כלום לא שווה'.
ואלו שפחות שומרים - לא חייב להיות קו אחיד של לא לשמור בכלל. מי שלדוגמא לא לובש מסכה בתפילה, עדיין זה יעזור אם ישמור בחנויות, באירועים, בתחבורה ציבורית, וכדו'.

חשובה גם ההסתכלות הציבורית הכללית (במקביל לחשבון הפרטי של כל אחד) של התפשטות מחלה בציבור מול התמתנות מחלה בציבור.
ההוראות שניתנות לנו הן בעיקרן בראייה כללית של מגמות. מניעת מגמה של התפשטות, והגעה למגמה של צמצום או נסיגה.
זה ברמה הכללית, שבסופו של דבר משפיעה על כל יחיד, על כל אחד ואחת מאיתנו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אני רוצה להזכיר, שמקדם ההדבקה של קורנה ללא ריחוק וכדו הוא יותר מ 2. כלומר חולה קורונה מדביק בממוצע כשני בני אדם ויותר.
מצד אחד זה מסביר מדוע לא 'כולם' נדבקים. אנשים שואלים: איך זה שלא כולם ליד החולה נדבקו?
זה צפוי. סטטיסטית לא כולם אמורים להידבק.
מצד שני, זה לא מראה שאין סכנה.

וזו התמונה הציבורית (במקרה שלא היו אמצעי שמירה וריחוק):
אם כל אדם מדביק בממוצע עוד שני בני אדם, זה אומר שכל פעם נוספים עוד כפול חולים בנוסף לקודמים.
אם היו במקום מסוים 2,000 חולים, יהיו תוך כשבוע עוד 4,000 חולים בנוסף לאלפיים.
אם היו במקום מסוים 10,000 חולים, יהיו מהר מאוד עוד 20,000 חולים. אחר כך עוד 40,000, ותמשיכו לחשב לבד.

לכן עושים כל כך הרבה מאמצים לקטוע מגמת עלייה.
מזכירה שוב: המדיניות (בכל מדינה ובכל העולם) נקבעת בהיבט ציבורי.
מנסים לגרום למקדם ההדבקה לרדת על ידי אמצעים חיצוניים סביבתיים.

כאמור, כל פעולה של שמירה וריחוק - מצטרפת להמון פעולות נוספות של שמירה בציבור - אשר מורידות בע''ה את מקדם ההדבקה!
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #8
8.11.2020 21:50

מנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ חזי לוי למימרן ב׳קול חי׳ - ״אם השבוע הקרוב לא יעלה את מקדם ההדבקה, הרי שביום ראשון הבא כל העסקים יפתחו״.

כל רגע
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אף אחד מאיתנו לא יכול לשמור על כל הכללים תמיד באופן מושלם.
אך ככל שנשמור יותר - כך בע''ה הסיכוי להדבקה ירד.
אם הצלחנו לפעמים לשמור רק מטר מרחק ולא שני מטר - ודאי זה עדיף מלהתקרב ממש.
אם הצלחנו להיות רוב הזמן עם מסיכה, ולהוריד אותה לצרכים מסוימים רק מידי פעם - זה לא כמו להיות כל הזמן עם מסיכה על הסנטר.
אם התקהלנו 20 אנשים, זה לא כמו שהתקהלנו 50 אנשים.
אם היינו במבנה סגור מעט זמן, זה לא כמו שהיינו שם הרבה זמן.
אם לא כל האנשים שמרו, אלא רק חלק - זה לא מצב ש'לא שווה כלום' למי שכן שמר.
הייתי מוסיף את "כלל ה40% לאירועים":
אם השתתפנו רק ל 40% מתוך האירועים אליהם היינו הולכים בזמן רגיל
ובאותם 40% שהשתתפנו היינו ב40% מהזמן - עשינו משהו.

זה כמובן תלוי, יש שונאי אירועים שבלאו הכי הולכים ל40% מהממוצע הכללי... אבל זה העקרון.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
הייתי מוסיף את "כלל ה40% לאירועים":
אם השתתפנו רק ל 40% מתוך האירועים אליהם היינו הולכים בזמן רגיל
ובאותם 40% שהשתתפנו היינו ב40% מהזמן - עשינו משהו.

זה כמובן תלוי, יש שונאי אירועים שבלאו הכי הולכים ל40% מהממוצע הכללי... אבל זה העקרון.
רעיון יפה. והוא גם דוגמא לאיך אפשר לחיות בזמן הקורנה.
מה שחשוב בעניין זה, זו קודם כל המודעות.
אם יש את המודעות שכל שמירה וכל הפחתת מגע והתקהלויות - היא שווה מאוד - נתרגל שלא עוצרים את החיים לגמרי, אלא, כמו בדוגמא הנ''ל, מפחיתים, מצמצמים, שומרים כשאפשר, כמה שאפשר.

גם ב 40% כנ''ל - יושבים מרווח מהרגיל.
בביקור שמאוד חשוב לעשות, שייך במרפסת? - אז בואו נצא.
אוכלים ללא מסכות? אפשר ללבוש אותן מייד אחרי.
המחשבה, לדוגמא, שאם אכלנו בלי מסכה, מה זה כבר משנה אם נלבש אחרי זה מסכה - היא שגויה.
זה משנה מאוד. יכול לעשות את ההבדל בין הדבקה לאי הדבקה,
בין הדבקה עם עומס נגיפי גבוה יותר או נמוך יותר,
ובין אם יידבק מישהו אחד או יותר מאחד.

יוצא לעמוד צפוף (לדוגמא באוטובוס)? אפשר להסיט את הפנים לכיוון אחר, ולא מול הפנים של אדם אחר העומד קרוב.
עניין של מודעות, שמהר מאוד נהיית אוטומטית ורגועה. כמו מיליון דברים אחרים בחיים שלנו.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #12
הרבה דברים צריך הבנה בסיסית בבילוגיה.
למשל מהם אירוסלים.
בכל מקרה ההמלצה היא כמה שיותר בחוץ
אם אי אפשר בחוץ לפתוח חלון
אם אי אפשר לפתוח חלון כל הזמן, גם לפתוח חלון לכמה דקות ואפילו סדק צר זה מעולה.
הכי טוב - ללכת לים! שם יש קרינה חזקה מהשמש ומליחות גבוהה באוויר. כמעט בלתי אפשרי להדבק בים עם מרחק סביר בין אנשים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
רעיון יפה. והוא גם דוגמא לאיך אפשר לחיות בזמן הקורנה.
מה שחשוב בעניין זה, זו קודם כל המודעות.
אם יש את המודעות שכל שמירה וכל הפחתת מגע והתקהלויות - היא שווה מאוד - נתרגל שלא עוצרים את החיים לגמרי, אלא, כמו בדוגמא הנ''ל, מפחיתים, מצמצמים, שומרים כשאפשר, כמה שאפשר.

גם ב 40% כנ''ל - יושבים מרווח מהרגיל.
בביקור שמאוד חשוב לעשות, שייך במרפסת? - אז בואו נצא.
אוכלים ללא מסכות? אפשר ללבוש אותן מייד אחרי.
המחשבה, לדוגמא, שאם אכלנו בלי מסכה, מה זה כבר משנה אם נלבש אחרי זה מסכה - היא שגויה.
זה משנה מאוד. יכול לעשות את ההבדל בין הדבקה לאי הדבקה,
בין הדבקה עם עומס נגיפי גבוה יותר או נמוך יותר,
ובין אם יידבק מישהו אחד או יותר מאחד.

יוצא לעמוד צפוף (לדוגמא באוטובוס)? אפשר להסיט את הפנים לכיוון אחר, ולא מול הפנים של אדם אחר העומד קרוב.
עניין של מודעות, שמהר מאוד נהיית אוטומטית ורגועה. כמו מיליון דברים אחרים בחיים שלנו.
הרבה דברים צריך הבנה בסיסית בבילוגיה.
למשל מהם אירוסלים.
בכל מקרה ההמלצה היא כמה שיותר בחוץ
אם אי אפשר בחוץ לפתוח חלון
אם אי אפשר לפתוח חלון כל הזמן, גם לפתוח חלון לכמה דקות ואפילו סדק צר זה מעולה.
הכי טוב - ללכת לים! שם יש קרינה חזקה מהשמש ומליחות גבוהה באוויר. כמעט בלתי אפשרי להדבק בים עם מרחק סביר בין אנשים.
זה הדברים שבעיניי צריכים להיות בפרונט
לעזוב את כל הדיונים על סגרים וכו'
ולנסות להבין כמה שיותר איך חיים עם הקורונה.
או בפרפרזה:
לא לחיות מקורונה, אלא לחיות עם הקורונה ;)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נשמח להסבר!
לא כ"כ טובה בניסוחים. אולי תוכלי לקחת את זה ולהרחיב
אירוסלים זה חלקיקים מיקרוסקופים שנשארים באויר במקומות סגורים כשאין תחלופת אוויר
בגלל שהם כל קטנים חוקי הכבידה הרגילים לא עובדים עליהם ולכן נשארים באויר שעות ארוכות
כשמישהו מדבר או שר בעיקר בקול ללא לבישת מסכה יש מיקרו רסיסים טיפתיים שיוצאים למרחב סביבו ומרחפים באוויר

במקומות לא מאווררים אותם רסיסים נשארים באוויר ואינם נוחתים.

אם יש וירוס שהתנחל באותם טיפות רסס (הוירוס אינה חי לבדו, הוא מתנחל בתוך תא אחר) הוא תיאורתית יכול לחיות באוויר דקות ארוכות גם כאשר מי שהפיץ אותם כבר יצא מהחדר
לכן המעלית נהיה מקום ממש מסוכן
כי כמעט אין שם אוורור והרבה אנשים לא הולכים שם עם מסכה
הם יכולים לשחרר אפצ'י אחד והאירוסלים שלהם מטיילים בתוך המעלית
השאירו זכר
אפשר לתת לזה המחשה עם עישון
הרבה פעמים רואים חדרים סגורים עפופים עשן והעשן נשאר שם שעות
אבל בחוץ העשן מתפזר ונעלם
אפשר להכנס לחדר ולראות עדין את העשן מיתמר באוויר גם אחרי שהמעשן יצא
או אם נכנסים למונית גם אחרי שהנהג כיבה את הסיגריה
בקיצור.. תמשיכו בחיים אבל תלבשו מסכות כדי למנוע הפצת אירוסלם ושאיפתם ותשמרו מרחק של שני מטר בין אנשים
בכל מקרה מומלץ תמיד לפתוח חלונות ולשהות במקומות מאווררים (סתם טוב לבריאות)

בכל מקרה עיקר ההדבקה היא ע"י רסס טיפתי. רסס טיפתי גם חי טוב יותר במקומות סגורים ובורח באויר הפתוח.
לכן עיקר ההמלצה על חבישת מסכות היא בתוך מבנים או בדיבור ישיר עם אנשים.
כמו כן, עיטוש, שיעול דיבור בקול או שירה מפיצים רסס טיפתי בכמות גבוהה.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #16
לא כ"כ טובה בניסוחים. אולי תוכלי לקחת את זה ולהרחיב
אירוסלים זה חלקיקים מיקרוסקופים שנשארים באויר במקומות סגורים כשאין תחלופת אוויר
בגלל שהם כל קטנים חוקי הכבידה הרגילים לא עובדים עליהם ולכן נשארים באויר שעות ארוכות
כשמישהו מדבר או שר בעיקר בקול ללא לבישת מסכה יש מיקרו רסיסים טיפתיים שיוצאים למרחב סביבו ומרחפים באוויר

במקומות לא מאווררים אותם רסיסים נשארים באוויר ואינם נוחתים.

אם יש וירוס שהתנחל באותם טיפות רסס (הוירוס אינה חי לבדו, הוא מתנחל בתוך תא אחר) הוא תיאורתית יכול לחיות באוויר דקות ארוכות גם כאשר מי שהפיץ אותם כבר יצא מהחדר
לכן המעלית נהיה מקום ממש מסוכן
כי כמעט אין שם אוורור והרבה אנשים לא הולכים שם עם מסכה
הם יכולים לשחרר אפצ'י אחד והאירוסלים שלהם מטיילים בתוך המעלית
השאירו זכר
אפשר לתת לזה המחשה עם עישון
הרבה פעמים רואים חדרים סגורים עפופים עשן והעשן נשאר שם שעות
אבל בחוץ העשן מתפזר ונעלם
אפשר להכנס לחדר ולראות עדין את העשן מיתמר באוויר גם אחרי שהמעשן יצא
או אם נכנסים למונית גם אחרי שהנהג כיבה את הסיגריה
בקיצור.. תמשיכו בחיים אבל תלבשו מסכות כדי למנוע הפצת אירוסלם ושאיפתם ותשמרו מרחק של שני מטר בין אנשים
בכל מקרה מומלץ תמיד לפתוח חלונות ולשהות במקומות מאווררים (סתם טוב לבריאות)
תודה על ההסבר. דווקא ניסוחים מצוינים וברורים, ומידע חשוב ומעניין.
זכור לי שהיה מדובר לגבי קורונה, שרק רסיסים כבדים יותר מדבקים, והם שוקעים למטה אחרי שהאדם כבר לא במקום. האם הגיעו למסקנה אחרת? או שלא זכור לי נכון?
כמובן, מקום פתוח ואוורור ככל הניתן - חשוב מאוד גם במקרה כזה! לוקח איזה זמן עד שהרסיסים שוקעים.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #17
תודה על ההסבר. דווקא ניסוחים מצוינים וברורים.
זכור לי שהיה מדובר לגבי קורונה, שרק רסיסים כבדים יותר מדבקים, והם שוקעים למטה אחרי שהאדם כבר לא במקום. האם הגיעו למסקנה אחרת? או שלא זכור לי נכון?
תודה, המחקרים מתחדשים כל הזמן.
בנוגע להדבקה באירוסלים - יש עדות להדבקה באירוסלים אם כי נדירה. בעיקר שהגודל גבולי. אירוסלים נשארים באוויר בגודל 5 מיקרומטר ומטה, ההדבקה היא בד"כ מגודל 5 מיקרומטר ומעלה אבל המחקרים החדשים מדברים על כך שישנה הדבקה גם מרסיסים קטנים מ 5 מיקרומטר בניגוד למה שנטען קודם. לכן רופאים במחלקת קורונה לובשים שני מסכות או מסכת 99 ושקף.
רסיסים קטנים יותר גורמים לעומס נגיפי קטן יותר ולכן יהיה יותר קל לגוף להתגבר עליהם או לא להדבק בכלל.
כמו שכתבת קודם, הרעיון הוא לשמור עד כמה שאפשר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
אגב ההסברים המלומדים, אם כבר מדברים כאן על מה אנחנו יכולים לעשות בשביל למנוע הדבקות.

שאלתי כבר פעם, למה אנשים (אלו שרוצים לשמור מקורונה) לא לובשים מסכת N95. זה עוזר לאירוסולים הזה, נכון? ועוד לא שמעתי נימוק למה לא, חוץ ממה שכתבו פעם שאי אפשר שהמדינה תקבע את זה כחובה כי אם כולם יקנו לא ישאר לצוות הרפואי. (מאמין שהטיעון הזה כבר לא נכון גם ברמת המדינה, כי כבר היה אפשר לייצר מספיק.).

אני לא מדבר על הליכה סתמית ברחוב; אבל אם אנחנו נאלצים להיות במקום בעייתי, כמו אוטובוס שאין בו מסכות, או אירוע כנ"ל, למה לא נלבש כאלו מסכות?


(אין דברי אמורים למי שמצא איזה מסכת בד יפה לטעמו, ושאר המסכות לא יעברו בשום אופן את הסטייל האופנתי שלו. כוונתי לאלו שבלאו הכי לובשים את השמאטע הכחולה לבנה המכו_רת הזו)
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #19
אגב ההסברים המלומדים, אם כבר מדברים כאן על מה אנחנו יכולים לעשות בשביל למנוע הדבקות.

שאלתי כבר פעם, למה אנשים (אלו שרוצים לשמור מקורונה) לא לובשים מסכת N95. זה עוזר לאירוסולים הזה, נכון? ועוד לא שמעתי נימוק למה לא, חוץ ממה שכתבו פעם שאי אפשר שהמדינה תקבע את זה כחובה כי אם כולם יקנו לא ישאר לצוות הרפואי. (מאמין שהטיעון הזה כבר לא נכון גם ברמת המדינה, כי כבר היה אפשר לייצר מספיק.).

אני לא מדבר על הליכה סתמית ברחוב; אבל אם אנחנו נאלצים להיות במקום בעייתי, כמו אוטובוס שאין בו מסכות, או אירוע כנ"ל, למה לא נלבש כאלו מסכות?


(אין דברי אמורים למי שמצא איזה מסכת בד יפה לטעמו, ושאר המסכות לא יעברו בשום אופן את הסטייל האופנתי שלו. כוונתי לאלו שבלאו הכי לובשים את השמאטע הכחולה לבנה המכו_רת הזו)
יש גם 99 אם כי זה יותר יקר.
ובהחלט מומלץ במקומות שמועדים יותר להדבקה ללבוש 95\99 אם כי זה הרבה פחות נוח מה"השמאטע הכחולה לבנה המכו_רת הזו" כמו כן לשתי שכבות של "השמאטע הכחולה לבנה המכו_רת הזו" יש אפקט דומה
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
יש גם 99 אם כי זה יותר יקר.
ולא זמין במרכול קלאסי.
ובהחלט מומלץ במקומות שמועדים יותר להדבקה ללבוש 95\99 אם כי זה הרבה פחות נוח מה"השמאטע הכחולה לבנה המכו_רת הזו"
לי זה בכלל לא פחות נוח. לא יודע.
כמו כן לשתי שכבות של "השמאטע הכחולה לבנה המכו_רת הזו" יש אפקט דומה
ללבוש שתי מסכות זה כבר מוגזם אפילו בשבילי...
 
נערך לאחרונה ב:

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה