פונט מרכאות/גרשיים תחתונים בפרנקריהל

  • הוסף לסימניות
  • #1
שלום,
האם מישהו יודע כיצד ניתן להוסיף מרכאות/גרשיים תחתונים (כאלו שיש כאלה ששמים אותם בתחילת ציטוט) בפונט פרנקריהל, שנראות תואמות למרכאות/גרשיים העליונות שלו?
לא מצאתי...
אודה מאוד לעזרתכם!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
זה לא אמור להיות ידני?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
איזו גרסת פונט? של מי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י eliezer;1061094:
איזו גרסת פונט? של מי?

מבחינתי בגירסא הרגילה בוורד. אפילו שם אני לא מוצא את הסימן הרלוונטי...:confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י הרצוג;1061332:
מבחינתי בגירסא הרגילה בוורד. אפילו שם אני לא מוצא את הסימן הרלוונטי...:confused:

זה לא אפילו...היא לא רעה כלל.
מ"מ בפונטים של פונטייפ יש אופציית אופן טייפ כזו.
אם יש לך פרנקריהל שלהם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י eliezer;1061350:
זה לא אפילו...היא לא רעה כלל.
מ"מ בפונטים של פונטייפ יש אופציית אופן טייפ כזו.
אם יש לך פרנקריהל שלהם.
לצערי אין לי את פרנקריהל שלהם...
יכול להיות שיש עוד פתרון?
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
זה בכלל לא מקובל בעברית.
אתה יכול לחפש ב-GREP את המרכאות הראשונות, ולתת סגנון תו עם הנמכה.
יש פונטים של מסטרפונט בגירסאות המנוקדות, שיש בהם מרכאות כאלו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י חיטובים;1061493:
זה בכלל לא מקובל בעברית.
אתה יכול לחפש ב-GREP את המרכאות הראשונות, ולתת סגנון תו עם הנמכה.
יש פונטים של מסטרפונט בגירסאות המנוקדות, שיש בהם מרכאות כאלו.

נכון, זה אכן פחות מקובל כיום (וכנראה שלכן אני לא מוצא פתרון בקלות..), אך פעם זה היה הרבה יותר מקובל (ראה ספרי דרשות שונים מלפני כ40 שנה), ואני עובד על "משהו מפעם" ורוצה להצמד לדרך הציטוט של המחבר..
אני נטול יוניקס כרגע, אך תודה רבה בכל מקרה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י הרצוג;1061823:
אני נטול יוניקס כרגע, אך תודה רבה בכל מקרה!

לא הבנתי כוונתך,
הרי הוא התכוון לGREP המובנה באינדזיין. אתה לא מעמד באינדזיין?
לא למקורו היוניקסי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י eliezer;1061879:
לא הבנתי כוונתך,
הרי הוא התכוון לGREP המובנה באינדזיין. אתה לא מעמד באינדזיין?
לא למקורו היוניקסי.

אוי נכון... לא הייתי מרוכז לרגע. סליחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י חיטובים;1061493:
זה בכלל לא מקובל בעברית.
אתה יכול לחפש ב-GREP את המרכאות הראשונות, ולתת סגנון תו עם הנמכה.
יש פונטים של מסטרפונט בגירסאות המנוקדות, שיש בהם מרכאות כאלו.

נכתב ע"י eliezer;1061094:
איזו גרסת פונט? של מי?

נכתב ע"י kosta770;1061021:
זה לא אמור להיות ידני?

כיון שהנושא הטריד אותי קצת, ניסיתי ללמוד אותו מעט ואשתף אתכם כאן במה שהעליתי בחכתי:
ראשית, מסתבר שאכן לכתחילה כך אמורים לכתוב בעברית, עם מרכאות נמוכות בתחילת ציטוט.
שלחתי שאלה בנושא לאקדמיה ללשון העברית ותשובתם הרשמית מצ"ב.
והאמת שפתאום כמעט בכל ספר שאני פותח אני רואה שכך אכן מביאים ציטוט...

בנוגע לבעיה שהם מציינים בתשובתם, שהסיבה לכך שהם בעצם מתפשרים ומאפשרים מרכאות גבוהות בתחילת ציטוט היא משום שאין את האפשרות הזו במקלדת, מצאתי גם לה פתרון.
ישנה פריסת מקלדת חדשה שניתן להוריד למחשב, שמוסיפה את הפונקציה הזו ועוד לא מעט אחרות שחסרות בפריסת המקלדת הרגילה. ניתן להוריד אותה מכאן, וכמו כן לקרוא שם על כל הפונקציות שפריסה זו מוסיפה.
אני מבסוט ממנה ביותר וממליץ עליה בחום..
בכל מקרה, ב"ה מאז ההתקנה הבעיה שהיתה לי בענין המרכאות נעלמה. שנזכה שתמיד יהיו לנו רק בעיות כאלו...;)
ותודה לכולם על העצות, בסופו של דבר הן אלה שקידמו אותי לפתרון. מקוה שהפתרון שמצאתי יוכל לסייע גם לכם איכשהו.
 

קבצים מצורפים

  • מרכאות נמוכות.pdf
    KB 56.5 · צפיות: 81
  • הוסף לסימניות
  • #13
כמעט בכל פונט שמעוצב בעברית, ישנו גליף למרכאות נמוכות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
תודה על השיתוף.
למעשה, האקדמיה העברית כבודה במקומה מונח.
ולא מפיהם אנו חיים.

אין "אמור" לגבי מרכאות. לדעתי הלא מלומדת אין כלל מקור יהודי למרכאות.
כך שבוודאי עדיף ללכת לפי מה שמקובל, ולא לפי מה שכותבים האקדמאים במגדלי השן שלהם.

(אולי אתה גם כותב: גלשתי במרשתת?)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
נכתב ע"י amit10405;1066509:
כמעט בכל פונט שמעוצב בעברית, ישנו גליף למרכאות נמוכות.
כן, אך לא בגרסא הרגילה של פרנקרהיל. וכמו כן, אין קיצור דרך לכך בפריסת המקלדת הרגילה אלא צריך לעשות זאת ידנית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
נכתב ע"י eliezer;1066541:
תודה על השיתוף.
למעשה, האקדמיה העברית כבודה במקומה מונח.
ולא מפיהם אנו חיים.

אין "אמור" לגבי מרכאות. לדעתי הלא מלומדת אין כלל מקור יהודי למרכאות.
כך שבוודאי עדיף ללכת לפי מה שמקובל, ולא לפי מה שכותבים האקדמאים במגדלי השן שלהם.

(אולי אתה גם כותב: גלשתי במרשתת?)

כל השאלה עלתה לי לא מספרי חול כמובן אלא דווקא מספרי דרשות ישנים של רבנים שכך מובאים ציטוטים בספריהם.
ברור שתשובת האקדמיה היא לא "שולחן ערוך", אך להבנתי החלטותיהם נשענות גם על הסטוריית הענייין הספציפי שבו הם מכריעים, כאשר ישנה כזו, ולא מדובר בחידוש גמור כמו "מרשתת" למשל...
לכן, אני חושב שניתן במקרה זה ללמוד מתשובתם כיצד באמת צריכים לכתוב בעברית. בלועזית כך מביאים ציטוט באופן מובהק ולכן אני מעריך שרבנים בעבר בדרשותיהם השתמשו בסימן זה באופן טבעי, וכיום בדרך הטבע כאשר שפת האם השניה אינה לועזית כמו שהיה בעבר, כותבים איך שרגילים או במקרה דנן, איך שהקיצורים במקלדת מאפשרים לנו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
היא פשוט לא יודעת. כבר בספר הישן "תורת הדפוס" כתוב שבעברית משתמשים בסוגריים עליונים בלבד, בגלל שלאותיות עבריות אין קו תחתון ברור - רובן תלויות מהקו העליון (כמו בס"ת).

חסרון המקש במקלדת רק מוכיח שכשהמציאו מקלדת עברית לא ראו צורך להקצות מקש למרכאות תחתונות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י חיטובים;1066734:
היא פשוט לא יודעת. כבר בספר הישן "תורת הדפוס" כתוב שבעברית משתמשים בסוגריים עליונים בלבד, בגלל שלאותיות עבריות אין קו תחתון ברור - רובן תלויות מהקו העליון (כמו בס"ת).

חסרון המקש במקלדת רק מוכיח שכשהמציאו מקלדת עברית לא ראו צורך להקצות מקש למרכאות תחתונות.

ראש דבריך אמת...
סופם אחלוק.
גם אין מקף מחבר או ארוך, מה שיש או אין במקלדת, אינו ראיה לכלום ולא חשידי ממציאיה בהבנת דקדוקי עברית...
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נכתב ע"י הרצוג;1066577:
כל השאלה עלתה לי לא מספרי חול כמובן אלא דווקא מספרי דרשות ישנים של רבנים שכך מובאים ציטוטים בספריהם.
.

בספרים ישנים גם מדגישים על ידי מרכאו"ת או <כזה>
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה