מרקים מרקים מרקים

  • הוסף לסימניות
  • #61
בהשראת האשכול הכנתי אתמול מרק שיצא מעולה והילדים מאד אהבו,

בסיר אחד בישלתי קטניות עם קצת מלח:
כוס אפונה
כוס גריסים
כוס שעועית לבנה

בסיר שני:
4 שיני שום,
1 בצל,
3 קולרבי בינוני,
4 קישוא גדול מאד.

כדאי להעמיד את הקטניות כשעה וחצי לפני הירקות.

לאחר ריכוך איחדתי, תיבלתי וריסקתי עם בלנדר ידני,

תיבול:
מלח ופלפל שחור לפי הטעם,
אב' מרק - לאוהבים,
ו3 כפות גדושות שמיר קצוץ טרי.

טיפ לשמיר ולעוד עלי תבלין,
לנקות ולשטוף את כל החבילה,
לייבש הייטב, לקצוץ ולהקפיא.
אח"כ פשוט מוציאים עם כף לפי הצורך בסלטים, מרקים ועוד נותן טעם ומראה כמו של ירק טרי ונשמר לאורך זמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #63
מרק קובה
מתכון לכ-40 קובות.
מלית בשר לקובה:
1 בצל קצוץ
1/2 קילו בשר טחון
כ-3/4 כפית מלח
כ-1/2 כפית פלפל שחור
מערבבים את כל החומרים בקערה.

החומרים לקובה:
3 כוסות סולת
2 כוסות קמח מצה
2 ביצים
כ-1/2 כף מלח
כ-1/4 כף פלפל שחור
כ-1/4 כף כרכום
כ-1/4 כוס שמן (אפשר להתחיל מפחות ולהוסיף לפי הצורך)
2 כוסות מים (ואם צריך להוסיף לאט לאט עוד מים אבל לא להגיע למצב של עיסה דביקה מידי).
מערבבים את כל החומרים של הקובה ויוצרים עיסה אחידה, לא קשה מידי ולא רכה מידי.

אופן הכנת הקובה:
לוקחים צלחת עמוקה עם מעט שמן וממלאים במים.
טובלים את כפות הידיים בצלחת (כדי למנוע הדבקות של העיסה לידיים), לוקחים מעט מהעיסה של הקובה ומשטחים על כף היד. במרכז כף היד שמים מעט ממלית הבשר ומתחילים לסגור את היד תוך עזרה מהיד השנייה לסגירת הקובה ו"מקבקבים" (העברת הקובה מיד ליד לצורה עיגולים יפה).
(זה נשמע מסובך, אבל אחרי שמכינים אחד-שניים זה ממש רץ - והכי חשוב - שווה את הטעם!)
אחרי השלב הזה ניתן להקפיא חלק מהקובות ולשים במרק רק חצי כמות.

אופן הכנת המרק (מתאים לחצי כמות קובה):
1 בצל קצוץ - לטגן בסיר עמוק וגדול (כ-4 ליטר).
3-4 כפות רסק עגבניות
1-2 כפיות מלח
כ-1/2 כפית פלפל שחור
כ-1/2 כפית כרכום
1 כף מרק עוף
מים כמעט עד סוף הסיר.

לאחר שהבצל הטגן מוסיפים את כל החומרים ומרתיחים. כשהמרק רותח, מכניסים בעדינות את הקובות פנימה - אחת אחת - וכשהמרק רותח שוב - מנמיכים ומניחים להתבשל כחצי שעה.
(כמובן שניתן לטעום ולתקן טעם לפי טעם אישי בשלב הזה). כשהמרק מוכן - מוסיפים מעט מיץ לימוץ לסיר ולאחר 5 דק' מכבים את האש.
 
  • הוסף לסימניות
  • #64
מרק שעועית
2 כוסות שעועית לבנה - לברור ולהשרות במים כשעתיים.
1 בצל קצוץ דק - מטגנים בסיר עמוק וגדול.
בשר חתוך לקוביות (בשר של החמין או בשר מס' 8 מומלצים ביותר) - מוסיפים לסיר ומטגנים עם הבצל וממלאים את הסיר במים.
מוסיפים לסיר את השעועית שהשרנו וירקות לפי הצורך והטעם. הבסיס הוא תפו"א וגזר אבל כמובן שאפשר להוסיף עוד ירקות מרק אם אוהבים.
מוסיפים כ-5 כפות רסק עגבניות ותבלינים לפי הטעם: מלח, פלפל שחור, תבלין קציצות, מרק עוף ומעט כרכום.
לאחר הרתיחה, מנמיכים ומבשלים כשעתיים ואז על אש נמוכה מאוד עוד כ-6 שעות (אפשר לקצר זמן בשימוש בסיר לחץ או להעביר לפלטה חשמלית ללילה או ל-10 שעות).

מכינים אורז לבן עם אטריות בסמוך לארוחה.

אופן ההגשה:
שמים במרכז הצלחת חופן אורז ומעל יוצקים את המרק הרותח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #65
מרק גריסים ופטריות-כ"כ חורפי!!!

חומרים:
גזר בינוני
בצל גדול קצוץ
כוס פטריות
כוס גריסי פנינה בדוקים ושטופים


הכנה:
לאדות את הבצל עד לשקיפות להוסיף הגזר המגורד והפטריות, לאדות מס' דקות, להוסיף הגריסים עם 5-6 כוסות מים לתבל במלח.
להרתיח ולהנמיך האש עד לריכוך הגריסים.
מרק מהמם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #66
יופי של אשכול! רצתי להכין מרק..
כשאתגבר על העצלות אכתוב את המתכון של אבא/אמא:
מרק ירקות הונגרי עם נוקדלי.
או כלשון הילדים:המרק עם הלכלוכים הטעימים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #67
נכתב ע"י שושיה;1431474:
מרק גריסים ופטריות-כ"כ חורפי!!!

חומרים:
גזר בינוני
בצל גדול קצוץ
כוס פטריות
כוס גריסי פנינה בדוקים ושטופים


הכנה:
לאדות את הבצל עד לשקיפות להוסיף הגזר המגורד והפטריות, לאדות מס' דקות, להוסיף הגריסים עם 5-6 כוסות מים לתבל במלח.
להרתיח ולהנמיך האש עד לריכוך הגריסים.
מרק מהמם!

זה פטריות טריות או משימורים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #68
נכתב ע"י תמר;1096164:
מרק מוצלח מאוד שאנחנו אוהבים להכין לארועים מענינים או סתם שמתחשק,המתכון מהאתר של ניקי ב אני מצרפת אותו מהמקור...
ולאלה המסורתיים שמתקשים לגוון מהמרק עוף/ירקות/כתום המלצה, תנסו, לא תתחרטו!


http://www.nikib.co.il/food-for-kids/2706/
מרק תירס ואיטריות
מצרכים:
בצל חתוך לקוביות
כף קמח
קופסת תירס 550 ג'
(גרעיני תירס מתוק)
בטטה מגורדת
מים
כפית רוטב סויה
חצי כוס שמיר קצוץ
3/4 כוס איטריות דקיקות למרק
א. מרק
פלפל שחור טחון
מלח

אופן ההכנה:
1. לטגן את הבצל להוסיף את הקמח ולערבב לרביכה אחידה, להוסיף את התירס כולל הנוזלים, למלא את הקופסא הריקה במים 3 פעמים ולהוסיף, להרתיח ולטחון את המרק גס.

2. להחזיר לסיר להוסיף את הבטטה והשמיר לתבל להנמיך את האש לבשל כ 30 דקות מידי פעם לערבב, להוסיף את האיטריות ולבשל עוד 10 דקות לבדוק טעמים.

בתאבון!! :)


וואוווווו
תשמעו עשיתי את המרק הזה, והתלקקנו!!!
תודה רבה

יש לי שאלה- האם זה טוב בהקפאה? משהיא נסתה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #69
נכתב ע"י ov;1490867:
וואוווווו
תשמעו עשיתי את המרק הזה, והתלקקנו!!!
תודה רבה

יש לי שאלה- האם זה טוב בהקפאה? משהיא נסתה?

הקפאתי, יצא מעולה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #70
נכתב ע"י מנגו;1095927:
מעניין לעניין באותו עניין:
איך אתן עושות מרק עוף?

אני ומשפחתי הקטנה אוהבים מאוד מאוד את המרק המסורתי הזה דווקא.
אני עצמי מכינה מרק עוף מעולה, ולא חשבתי לשנות, עד שגיליתי שאני נהנית מאוד לטעום ממרקיהם השונים של האנשים (כשאנחנו מתארחים), ולא להאמין כמה סגנונות יש! וזה כולה מרק עוף...

אז הנה שלי:
סודות הטעם:
1. מרוכז מאוד (כלומר, יותר ירקות ממים)
2. הרבה עוף
3.זמן בישול ארוך מאוד (נגיד, מ 9 בבוקר יום שישי עד שמורידים בשבת מהפלטה).

אני זורקת לסיר עוף (בד"כ כנפיים, וכן כל מיני חלקים שאנחנו לא אוהבים ואני שומרת בהקפאה)
תפו"א, גזר, קישואים, לפעמים קצת דלעת (בטטה הפסקתי לשים), וכמובן עלי שמיר טריים.
ממלאה מים עד לגובה הירקות
מתבלת במלח בלבד (בהתקף בריאות אני מוסיפה קצת כורכום הידוע בסגולותיו הרפואיות הרבות).
וזהו. מרתיחה, מקטינה אש ומבשלת באריכות רבה.
יוצא מרק נהדר, עם טעם ירקות מודגש ומי המרק צהובים-כתומים ולא צלולים.

כמובן, מלווים נאמנים: סיר אטריות וסיר קניידאלך.
ולא נעים לי לדבר על שקדי המרק :(

אני יודעת שיש מרקי עוף משוכללים יותר ומעניינים יותר. לכן אני מבקשת - שתפו!
אצל ההונגרים מרק עוף הולך עם צלוחית של פרוסות צנון! טעים, פריך, ומרענן בחריפותו המעודנת,בנוסף לקניידאלאך והאטריות הדקיקות כמובן.
ואגב, סבתי לימדה אותי שמרק עוף- מה שיותר צלול ומזין- יותר מוצלח!
מזין- מה שיותר חלקי עוף!
צלול-לבשל עוף+מים בלבד,להוריד לפחות 3 פעמים את הקצף העכור, ואז להוסיף גזר ,שורשי פטרוזילי וסלרי,ניתן להוסיף עלי פטרוזיליה וסלרי אמריקאי,בצל למרק יותר כתמתם אפשר גם דלעת.
תפו''א מסמיכים את המרק וכנ''ל קישואים לפעמים- תלוי בזן מסוים.
בהצלחה!
מרקים אחרים ישנם סמיכים ע''י רביכה וישנם מריבוי ירקות ותבלינם
 
  • הוסף לסימניות
  • #71
מרק כתום חלבי

עשיתי מתכון לבד
אני זוכרת בערך
5 בטטות
2 בצלים
מעט מים
השאר חלב
מכסה את הבטטות
קצת מלח, פלפל שחור, אגוז מוסקט,א.מ. פטריות
בהמשך טועמת מתקנת טיבול
לוקחת בלנדר ידני טוחנת הכל עד למחית רכה רכה
אם סמיך מידי אפשר להוסיף מים/חלב
כל אחד איך שהוא אוהב
יצא מעדן
הצלחות
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה