כללי משהו נחמד שעיצבתי!

  • הוסף לסימניות
  • #1
נגן למחשב בצורה של...

רש"י או ר"ת?
 

קבצים מצורפים

  • תפילין כשרות.jpg
    KB 426.8 · צפיות: 0
  • הוסף לסימניות
  • #2
רעיון מצוין ביצוע עוד יותר!
זה תוכנה אמיתית או שזה רק הדמיה?
אם זה תוכנה אולי תעלי את זה?
לילה טוב, חברים!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בווינאמפ היה אפשר פעם
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
רק לי צורם השימוש ב(ויזואל של)חפץ מצוה קדוש לשמיעת מוזיקה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י מור100;1016165:
רק לי צורם השימוש ב(ויזואל של)חפץ מצוה קדוש לשמיעת מוזיקה?

לא!

גם לי. ובלי לפגוע כמובן, זה פשוט לא מתאים
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
תשאירו לנו משהו אחד קדוש שפגעי הטכנולוגיה לא הגיעו אילו
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
תסלחו לי רבותי הצדיקים הגזמתם לגמרי....

להכין מתמונה של רב רקע לשולחן עבודה זה גם פוגע?
לעשות תהילים מחזיק מפתחות זה איסור?
תפריט לאכול בבר מצווה בצורה של תפילין זה מבזה את קודשי ישראל?

אז למה כשזה נגן מוזיקה (שרוב אנשי שלומינו בכלל שומעים בו בעיקר שיעורי תורה) זה איסור? כי זה טכנולוגיה? אז מה??

קיצר, לא צריך להמציא איסורים מתחת לבלטות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
גם בעיני זה צורם, לא דובר על איסור. דובר על רגש!
כל אדם עם הרגש שלו, כל אדם עם החיספוס שלו.
זכורני שראיתי סידור הסגור בצורת ארנק עם רוכסן ומתלה קטן. אמרה לי עליו אשה חכמה:
את יודעת מה הבעיה בזה? הרוכסן הוא לא בעייתי, המתלה הוא הבעייתי כי כשמחזיקים כך את הסידור זה לא מכובד. ואינני יודעת מי מגדולי ישראל אמר שאפשר לראות אברכים החוזרים מתפילת שחרית וכל אחד מחזיק בצורה אחרת את התפילין שלו: אחד מחבק קרוב לליבו, ואחד מחזיק כלאחר יד בקצה...
ולא שיש איסור להחזיק בקצה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
תחשוב, שמחר מישהו עושה את זה מהפרצוף של אבא שלך, או מדבר שעוד יותר יקר לליבך.

יש דברים שאמורים להישאר נקיים.

מלשים תמונה של הרב על שולחן העבודה, בכדי לקיים והיו עיניך רואות את מוריך, ועד להתחיל לעשות הדמיות על הפיכתו לחלק מתוכנה, הדרך רחוקה.

זה מה שהפריע לי. תפילין כרקע של שולחן העבודה, לא עברו שום עיבוד ולא גושמו לתוכנה או הדמייתה. תפילין כהדמיה למדיה פלייר, הופכות במידה מסויימת את על המושג תפילין למגושם יותר.

לא היית רוצה, שחלק מהגולשים בפורום זה, כשיבואו להניח תפילין, ייזכרו במדיה פלייר ויגחכו לעצמם.

זכותך לחשוב אחרת, אך אני מקווה שהבנת אותי. אל תכעס עלי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
רותי, צודקת. תמיד נחמד להסתכל בעין רעה על אנשים ולומר שהם מחוספסים.

אבל אני דווקא מעדיף להסתכל בעין טובה ולהאמין שיש אנשים שהם כל כך דבקים במצוות שהם שמחים שגם כשהם שומעים שיעור במדיה פלייר הם רוצים שתיהיה לו צורה של חפץ מצווה. גם כשהם משתמשים בכלים לצורך פרנסה ועבודה הם מנסים להכניס את הכל לתוך הקדושה ומחשבת עשיית המצוות.

ברוך שזכינו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כשם שאין פרצופיהם שוים - וזה טוב,

כך אין דעותיהם שוות - וזה טוב...
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י toraman;1016888:
תסלחו לי רבותי הצדיקים הגזמתם לגמרי....

להכין מתמונה של רב רקע לשולחן עבודה זה גם פוגע?
לעשות תהילים מחזיק מפתחות זה איסור?
תפריט לאכול בבר מצווה בצורה של תפילין זה מבזה את קודשי ישראל?

אז למה כשזה נגן מוזיקה (שרוב אנשי שלומינו בכלל שומעים בו בעיקר שיעורי תורה) זה איסור? כי זה טכנולוגיה? אז מה??

קיצר, לא צריך להמציא איסורים מתחת לבלטות.

אנחנו הגזמנו? :confused::confused:
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
תפילין נגן???????????
ד' ישמור
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הכל תלוי בעיניי המתבונן.

הרי אף אחד כאן לא מצביע על סעיף בשו"ע שאוסר זאת אלא מדבר מתוך רגש, יש אנשים שאין להם רגש לתפילין.
עד כדי כך אין להם רגש, שכשתאמר להם שאין להם רגש הם יתקוממו עליך. עד כדי כך רחוקים.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה