התייעצות משרד דוברות ויחץ חרדי

מצב
הנושא נעול.
  • הוסף לסימניות
  • #1
שלשום נרצח נער חרדי באכזריות נוראה
בהתחלה כולם היו בטוחים שזה פיגוע
אחר כך אמרו שזה בגלל שעצבנו אותו
אתמול התחילו להגיד כבר שמגיע לו פרס ישראל בגלל שהחרדים הם אלה שניסו להרוג אותו
והמסקנה שלי שהבעיה בסיפור הזה שאין לציבור החרדי מערך דוברות ויח"ץ אימתני שיודע לנהל אירועים כאלה
ואפילו להשתמש במניפולציות
הדוברים של הציבור החרדי כיום הם או מה יפיתניקים
שהסיבה היחידה שמביאים אותם בתקשורת זה כדי לשרת את השמאל
או אנשים עילגים שמביאים אותם לתקשורת כדי להשפיל אותם
במשך שנים היה את זה גם לימין
עד שהם הקימו את מה שמכונה בפי השמאל מכונת הרעל
רציתי להציע להקים לציבור החרדי גם מכונה אימתנית
שתוכל לנהל משברים וליצור סדר יום
לאו דווקא שיסכימו איתנו
אבל שטיפה פחות ישנאו אותנו
כמובן שיש כאלה שתמיד ישנאו אותנו
אבל יש את המתנדנדים שאפשר לנסות להשפיע עליהם
חשבנתי את זה
אם כל חרדי יכול לחתום הוראת קבע של 10 ש"ח
כפול 100K בתי אב חרדים זה תקציב של מיליון ש"ח בחודש
אני לא משלה את עצמי שאפשר להגיע למספרים כאלה
אבל בהרבה פחות ניתן לייצג את הציבור החרדי בתקשורת
ולפעמים במסרים שאף אחד לא יודע שבאו מהציבור החרדי
ב10 ש"ח האלה נוכל להשיג מימון למעונות יום, דתות והנחה ארנונה לדוגמא
ככה שזה יהיה שוווה כלכלית גם
אני אשמח אם אנשים יעדכנו
אם הם היו תורמים למיזם כזה אם הוא היה קם
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אם הציבור החרדי לא היה תוקף בגועל את הצעירים המותקפים, גם החילונים היו פחות תוקפים.
ממתין להתקפות על הבחור ממודיעין עילית שהעז לעצבן נהג בכך שירד מהאוטובוס למרות שהנהג סגר עליו את הדלת, ולא יודע שאסור להתחיל עם הנהגים והוא משסה כלב וכו' ובכלל הנהג היה עצבני אז מה רוצים ממנו...
או שמא הבחור לא שייך לפלג אחר אז אין צורך להתיר את דמו?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
זה לא יכול לעבוד כי אנחנו לא אחידים במסרים שלנו. לא הייתי משלמת שקל עד שהייתי בטוחה שהגוף הזה מיצג אותי בכבוד כי שבעתי מדוברים שאני מסמיקה מלשמוע אותם. ואם הוא ידברר את הדעות שלי יכול להיות שפותח האשכול לא יסכים עם הדברור. בקיצור לא מעשי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
שלשום נרצח נער חרדי באכזריות נוראה
בהתחלה כולם היו בטוחים שזה פיגוע
אחר כך אמרו שזה בגלל שעצבנו אותו
אתמול התחילו להגיד כבר שמגיע לו פרס ישראל בגלל שהחרדים הם אלה שניסו להרוג אותו
והמסקנה שלי שהבעיה בסיפור הזה שאין לציבור החרדי מערך דוברות ויח"ץ אימתני שיודע לנהל אירועים כאלה
ואפילו להשתמש במניפולציות
הדוברים של הציבור החרדי כיום הם או מה יפיתניקים
שהסיבה היחידה שמביאים אותם בתקשורת זה כדי לשרת את השמאל
או אנשים עילגים שמביאים אותם לתקשורת כדי להשפיל אותם
במשך שנים היה את זה גם לימין
עד שהם הקימו את מה שמכונה בפי השמאל מכונת הרעל
רציתי להציע להקים לציבור החרדי גם מכונה אימתנית
שתוכל לנהל משברים וליצור סדר יום
לאו דווקא שיסכימו איתנו
אבל שטיפה פחות ישנאו אותנו
כמובן שיש כאלה שתמיד ישנאו אותנו
אבל יש את המתנדנדים שאפשר לנסות להשפיע עליהם
חשבנתי את זה
אם כל חרדי יכול לחתום הוראת קבע של 10 ש"ח
כפול 100K בתי אב חרדים זה תקציב של מיליון ש"ח בחודש
אני לא משלה את עצמי שאפשר להגיע למספרים כאלה
אבל בהרבה פחות ניתן לייצג את הציבור החרדי בתקשורת
ולפעמים במסרים שאף אחד לא יודע שבאו מהציבור החרדי
ב10 ש"ח האלה נוכל להשיג מימון למעונות יום, דתות והנחה ארנונה לדוגמא
ככה שזה יהיה שוווה כלכלית גם
אני אשמח אם אנשים יעדכנו
אם הם היו תורמים למיזם כזה אם הוא היה קם
ואז יתחילו מחלוקות בין הקהילות והמפלגות,
שכל אחד ירצה ייצוג בעמותה הזאת,
יהיו חייבים להכניס אחד עם ספודיק ואחד עם שטריימל עם שפיצים ואחד דווקא עם מצה שטריימל,
אחד עם קסקט ואחד קנייטש וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מזמן כבר חשבתי על מיזם של - להקים אתר/ערוץ שלשם יעלו את כל התיעודים לחוסר צדק/אפליה/אלימות וכו' שנעשו כנגד הציבור החרדי, בהפגנות/תחבורה וכו' וכך כל מי שיראה סרטונים בכמות אדירה אחד אחרי השני שכל סרטון יותר מקומם מהשני, אז ודאי יתעוררו האלו שימצאו את הפיתרון לזה

בנוסף יארגנו אירגון שיממן מצלמות איכותיות שיהיו בכל אירוע מתפתח
ויעברו קורס מקצועי מה לתעד ואיך לתעד בכדי שיהיה קביל בבית משפט ולתבוע ככה את התוקפים
ולאט לאט למצוא עורכי דין ברמה גבוהה שיקבלו הרבה תיקים לנהל

אגב (מאויביי תחכמני) הפלשתינים (להבדיל בין הרע והטוב ובין החושך לאור) עושים קורסים לבנות שלהם עם מצלמות במטרה לתעד תקיפות ש'לטענתם' מהווה דיכוי וכו', ולצעריגו רואים שזה מצליח להם

צריך להרים את הכפפה והמצלמה בכדי שנוכל לעשות רעש ולהגיע לכל מקום בתקשורת וזה הדבר היחיד שיפחיד את חסרי הרסן כנגד הציבור החרדי
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ערוץ 14 זה תעמולה בראש ובראשונה כלפי פנים. ברגע שעברו אליו יותר ויותר אנשים זה צבר כח ולכן זה משפיע.
אנחנו לא צריכים לעצמינו מערך תעמולה. נטו לוודא שדוברים גרועים יסולקו ולהכשיר דוברים רהוטים שלא ירקדו מה יפית אבל גם לא יעצבנו אותם. והכי חשוב שזה יהיה טענות מבוססות, לא טיעונים פופוליסטיים
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מזמן כבר חשבתי על מיזם של - להקים אתר/ערוץ שלשם יעלו את כל התיעודים לחוסר צדק/אפליה/אלימות וכו' שנעשו כנגד הציבור החרדי, בהפגנות/תחבורה וכו' וכך כל מי שיראה סרטונים בכמות אדירה אחד אחרי השני שכל סרטון יותר מקומם מהשני, אז ודאי יתעוררו האלו שימצאו את הפיתרון לזה

בנוסף יארגנו אירגון שיממן מצלמות איכותיות שיהיו בכל אירוע מתפתח
ויעברו קורס מקצועי מה לתעד ואיך לתעד בכדי שיהיה קביל בבית משפט ולתבוע ככה את התוקפים
ולאט לאט למצוא עורכי דין ברמה גבוהה שיקבלו הרבה תיקים לנהל

אגב (מאויביי תחכמני) הפלשתינים (להבדיל בין הרע והטוב ובין החושך לאור) עושים קורסים לבנות שלהם עם מצלמות במטרה לתעד תקיפות ש'לטענתם' מהווה דיכוי וכו', ולצעריגו רואים שזה מצליח להם

צריך להרים את הכפפה והמצלמה בכדי שנוכל לעשות רעש ולהגיע לכל מקום בתקשורת וזה הדבר היחיד שיפחיד את חסרי הרסן כנגד הציבור החרדי
האתר נשמע רעיון מעולה. צריך מישהו שינהל אותו.
אבל מצלמות איכותיות, איפה בדיוק ישימו אותם? בהפגנות השוטרים ישברו אותם, וביום יום אף אחד לא ילך עם מצלמה רק כדי לתעד אולי אירוע שיקרה. היום יש טלפונים ובד"כ אלימות מייד תתועד ע"י הסובבים ותעלה לרשת.
נשאר רק לרכז את התיעודים, למנות עו"ד טובים שמתמקצעים בנישה הזאת (אולי חוננו), ולתבוע.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
זה לא יעזור כל עוד אנחנו חרדים ישנאו אותנו
מי שקשה לו עם זה כבר פוזל החוצה
ועדיף שנפסיק לריב בינינו
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לדעתי, כלום לא יעזור! אנחנו נמצאים בגלות בו "האמת תהא נעדרת" כלשון חז"ל.
מה אפשר לעשות לשנאת עמי הארצות שהיא השנאה הגדולה ביותר???
הדבר המועיל ביותר זהו החינוך. כן, החינוך החרדי. צריך לחנך על כך ולהוקיע את כל יושבי הקרנות, 'נערי הברזלים' שפשוט עושים נזק תדמיתי הכי גדול.
כן, "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו...!"
די להפרות סדר ולאלימות! אנחנו לא הם!!!!

אנחנו מייצגים משהו נאצל יותר!
לא נרד לרמה של אלימות מלוכלכת ולגרימת נזק תדמיתי חמור לכלל הציבור החרדי. צריך להוקיע מקרים כאלו ולוודות שמקרים כאלו לא ישנו יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
ואז יתחילו מחלוקות בין הקהילות והמפלגות,
שכל אחד ירצה ייצוג בעמותה הזאת,
יהיו חייבים להכניס אחד עם ספודיק ואחד עם שטריימל עם שפיצים ואחד דווקא עם מצה שטריימל,
אחד עם קסקט ואחד קנייטש וכו'.
צודק. לא מעשי בעליל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לדעתי, כלום לא יעזור! אנחנו נמצאים בגלות בו "האמת תהא נעדרת" כלשון חז"ל.
מה אפשר לעשות לשנאת עמי הארצות שהיא השנאה הגדולה ביותר???
הדבר המועיל ביותר זהו החינוך. כן, החינוך החרדי. צריך לחנך על כך ולהוקיע את כל יושבי הקרנות, 'נערי הברזלים' שפשוט עושים נזק תדמיתי הכי גדול.
כן, "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו...!"
די להפרות סדר ולאלימות! אנחנו לא הם!!!!

אנחנו מייצגים משהו נאצל יותר!
לא נרד לרמה של אלימות מלוכלכת ולגרימת נזק תדמיתי חמור לכלל הציבור החרדי. צריך להוקיע מקרים כאלו ולוודות שמקרים כאלו לא ישנו יותר.
תפסיק לסכסך אנשים, יש עוד דעות בעולם
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אני חושבת שיש מקום להקים גוף שייצג את הציבור החרדי
הבעיה שכל דבר טוב שמקדמים בציבור החרדי ישר מתחילות פוליטיקות ואנשים שמנסים לנצל את השמנת כדי ללקק ממנה.
והמיזמים לא נשארים נקיים וטהורים למטרה לשמה הם נועדו
ככה החינוך העצמאי, בתיה, העיתונות החרדית, וכו'

מה שכן, נראה לי שאפשר בתור התחלה להקים אתר שבו אנשים יוכלו להעלות תגובות לאירועים שקרו
כתבות ותגובות מוסרטות
ותגובות טובות וראויות שיעלו לשם ישמשו את אתרי התקשורת החרדית
ואולי גם יוכלו לשמש בפלטפורמות אחרות.

מה שקורה היום שהדוברים ה"חרדים" הקיימים הם
או בעלי שנאה עצמית
או שהם בכלל לא חרדים
או לא חכמים
או מדברים מהבטן ולא מהשכל.

ויש ביננו המון אנשים ממש טובים שיש להם תשובות טובות מאוד
וגם כושר רטורי, וגם חיבור חזק לערכים והם ממש לא בקטע להיות דוברים
אבל דעתם יכולה לעזור מאוד לדיברור של הציבור החרדי
ומספיק שיהדהדו איזה תגובה חזקה של הרב ברוך רוזנבלום
או של הרב ישראל גולדווסר
או של איזה משגיח באחת הישיבות
או של "סתם" אברך שיש לו יכולת שיכנוע באתרים שונים
שיביאו את הקול החרדי בצורה מכובדת וישרה, נאמנה לדעת גדולי ישראל מחד, ומתקבלת על לבבות אחינו מאידך
בלי שיהפכו לדוברים

כי כשאנחנו מדברים אחד על אחד עם אנשים מהציבור הכללי יש לפעמים שיחות שממש משכנעות וטובות
וחבל שהן תשארנה במעגלים מצומצמים ולא יעשו הדים נרחבים וישרתו את המטרה של הורדת הלהבות ויצירת שיח מכבד ומסביר.

אגב- מי שעשה לנו שירות הכי טוב לרצח ביום שלישי הם אתרי החדשות הערבים ושונאי ישראל
שכתבו שרצחו ילד בהפגנה נגד גיוס בכפיה בישראל
תארו את המצב הנוראי שבישראל מנסים לגייס בכפיה ציבור שמרני, ועוד רצחו מפגין שנאבק נגד מעשה האכזרי הזה של גיוס בכפיה...
נשמע כמו לקוח ממחוזות אפלים בהסטוריה...


זאת האמת, אבל אין מי שיגיד אותה
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
האתר נשמע רעיון מעולה. צריך מישהו שינהל אותו.
אבל מצלמות איכותיות, איפה בדיוק ישימו אותם? בהפגנות השוטרים ישברו אותם, וביום יום אף אחד לא ילך עם מצלמה רק כדי לתעד אולי אירוע שיקרה. היום יש טלפונים ובד"כ אלימות מייד תתועד ע"י הסובבים ותעלה לרשת.
נשאר רק לרכז את התיעודים, למנות עו"ד טובים שמתמקצעים בנישה הזאת (אולי חוננו), ולתבוע.
יש המון תיעודים אבל כמעט ואין סרטון שהושלמו בו כל הראיות לתביעה משמעותית
צריך ללמוד את זה
ראיתי באתר של שמאלנים כל מיני כללים איך לתעד תקיפות ואירוע שיצא משליטה
איפה למקם את המצלמה, ואיזה פרטים אסור לפספס בהסרטה

ולגבי מצלמות - פשוט - יש מצלמות נסתרות קומפקטיות ואיכותיות שאפשר לשאת אותם כל הזמן בכיס של החולצה או בכיס המכנס, הרבה יותר קל וקטן מאקדח לדוג'

ולגבי מי יבוא לתעד בצורה כזו - אקביל את זה להצלה שיש אונועים שצ'יק צ'ק מגיעים לכל אירוע ותיעוד אלימות לא גרע מהצלה של פצוע (כי זה ימנע הרבה פצועים בעתיד...)

ואם יהיו שוטרים שיתקפו וישברו מצלמה (להזכיר - המצלמה אמורה להיות נסתרת, כך שלא אמור להתפתח כזה אירוע) אז יהיו עוד שנים שיתעדו כזו תקיפה ויווצר מצב שהכל מתועד בצורה מקצועית ותביעות אישיות על השוטרים/נהגים הסוררים ירתיעו את הבאים בתור
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
לדעתי, כלום לא יעזור! אנחנו נמצאים בגלות בו "האמת תהא נעדרת" כלשון חז"ל.
מה אפשר לעשות לשנאת עמי הארצות שהיא השנאה הגדולה ביותר???
הדבר המועיל ביותר זהו החינוך. כן, החינוך החרדי. צריך לחנך על כך ולהוקיע את כל יושבי הקרנות, 'נערי הברזלים' שפשוט עושים נזק תדמיתי הכי גדול.
כן, "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו...!"
די להפרות סדר ולאלימות! אנחנו לא הם!!!!

אנחנו מייצגים משהו נאצל יותר!
לא נרד לרמה של אלימות מלוכלכת ולגרימת נזק תדמיתי חמור לכלל הציבור החרדי. צריך להוקיע מקרים כאלו ולוודות שמקרים כאלו לא ישנו יותר.
חן חן,
מירב בן ארי, קריב ועוד כמה חברי כנסת מהשמאל בטח ישמחו לשמוע שגם במגזר החרדי מצטרפים לדעתם.
הדם של הילדים שלנו לא הפקר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני חושבת שיש מקום להקים גוף שייצג את הציבור החרדי
הבעיה שכל דבר טוב שמקדמים בציבור החרדי ישר מתחילות פוליטיקות ואנשים שמנסים לנצל את השמנת כדי ללקק ממנה.
והמיזמים לא נשארים נקיים וטהורים למטרה לשמה הם נועדו
ככה החינוך העצמאי, בתיה, העיתונות החרדית, וכו'

מה שכן, נראה לי שאפשר בתור התחלה להקים אתר שבו אנשים יוכלו להעלות תגובות לאירועים שקרו
כתבות ותגובות מוסרטות
ותגובות טובות וראויות שיעלו לשם ישמשו את אתרי התקשורת החרדית
ואולי גם יוכלו לשמש בפלטפורמות אחרות.

מה שקורה היום שהדוברים ה"חרדים" הקיימים הם
או בעלי שנאה עצמית
או שהם בכלל לא חרדים
או לא חכמים
או מדברים מהבטן ולא מהשכל.

ויש ביננו המון אנשים ממש טובים שיש להם תשובות טובות מאוד
וגם כושר רטורי, וגם חיבור חזק לערכים והם ממש לא בקטע להיות דוברים
אבל דעתם יכולה לעזור מאוד לדיברור של הציבור החרדי
ומספיק שיהדהדו איזה תגובה חזקה של הרב ברוך רוזנבלום
או של הרב ישראל גולדווסר
או של איזה משגיח באחת הישיבות
או של "סתם" אברך שיש לו יכולת שיכנוע באתרים שונים
שיביאו את הקול החרדי בצורה מכובדת וישרה, נאמנה לדעת גדולי ישראל מחד, ומתקבלת על לבבות אחינו מאידך
בלי שיהפכו לדוברים

כי כשאנחנו מדברים אחד על אחד עם אנשים מהציבור הכללי יש לפעמים שיחות שממש משכנעות וטובות
וחבל שהן תשארנה במעגלים מצומצמים ולא יעשו הדים נרחבים וישרתו את המטרה של הורדת הלהבות ויצירת שיח מכבד ומסביר.

אגב- מי שעשה לנו שירות הכי טוב לרצח ביום שלישי הם אתרי החדשות הערבים ושונאי ישראל
שכתבו שרצחו ילד בהפגנה נגד גיוס בכפיה בישראל
העמידו את המצב שבישראל מנסים לגייס בכפיה ציבור שמרני, ועוד רצחו מפגין שנאבק נגד מעשה האכזרי הזה של גיוס בכפיה...
נשמע כמו לקוח ממחוזות אפלים בהסטוריה...


זאת האמת, אבל אין מי שיגיד אותה
יש הבדל בין שיחה אחד על אחד שהמטרה היא להקשיב, בערוצי התקשורת לפעמים המטרה זה לצאת נגד החרדים, שם צריך אדם עם פה חד שיידע לענות כמו שצריך.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת
מצב
הנושא נעול.

אשכולות דומים

ביקורת ספרות "פרי פלסטין"
ברצוני לשתף אתכם בסיפור נפלא שקראתי כאן. קיבלתי את אישורו של ידידי הכותב להעתיק אותו לקהילת כתיבה. ובנוסף לסיפור, צרפתי בסופו את ההתרשמות שלי הן מבחינת סגנון הכתיבה והן מבחינת התוכן והמשמעויות שלו. אשמח לקבל את חוות דעתכם על הסיפור ועל הניתוח.

איך הפך חכמולוג מהישיבה לבוגד בכנס הבוגרים

מאז ומתמיד הוא נחשב לטיפוס חריג בנוף הישיבה. בעל דעות חריגות, רחוק מהקונצנזוס שאהב לאתגר את הסביבה הקרובה. מין חכמולוג כזה, עוף מוזר.
אבל אז לא ייחסו לכך חשיבות, ידעו שהוא כזה, כבדו אותו והניחו לו במוזרותו. אבל לא עכשיו. עשרים שנה חלפו מעת חבשו את ספסלי הישיבה, ובכנס בוגרים שנערך לו אי שם בפאתי בני ברק הלחה, הנייעס שהתגלגל בין שולחנות מפוארים, נרות בוהקים, ודפי הוראת קבע, היה על החכמולוג שהפך לבוגד.

הם דסקסו עליו כל האירוע. העלו אותו על המוקד. וכל המרבה הרי זה משובח. אבל אם נרצה לסכם את השיג ושיח 'ההגיוני' שהופגז בין הדגים למנה העיקרית, הייתה זו שאלה אחת שחזרה על עצמה - "איך הוא הדרדר לדיוטה תחתונה, כל כך תחתונה שמנהרות עזרה הקבורות חמישים מטר במעבה האדמה או מקבלו הפרסי בפורדו זו תקרה גבוה של המקום שהוא כעת עומד עליו?".

"למה בעיניכם הוא בוגד?", שאל רובי המתמיד שעלילות העולם הנפתל והמסואב שבחוץ - היו רחוקים ממנו כמרחק הרצועה העזתית לעזרת תורה הירושלמית.

"מי שבחר לדאוג יותר מכל לפלסטינים ביו"ש עזה ושאר כוכים, ומכפיש את עם ישראל, הוא בוגד. חד וחלק!". טען ישעיה הבנברקי בטון נחרץ. והמתגודדים מסביב הנהנו בראשם לאות הסכמה. אפילו הירושלמים שביניהם.

"בזיון. מה שהוא גורם למשפחה שלו, ולנו חברי הילדות מהישיבה המפוארת!!". התפוצץ משה השתקן בעצבנות לא אופיינית. ושוב חזרו על עצמם הנהוני הראש.

"גדלנו התבגרנו, להכפיש את חברינו לספסל הלימודים, בלי לברר אחת ולתמיד מה גרם לו לבחור בדרך הזו - לשנות תפיסת עולם ולהחזיק בדעות אחרות, זה לא הוגן". הציע מישהו מהצד. היה זה נפתלי. זה שאפילו את הטבח בישיבה שהיה מקדיח צ'ולנטו לעיתים קרובות, דן לכף זכות.

"מה יש לברר?", ישעיה הזדעק שוב. "הוא בוגד שפל ונאלח שממיט בושה וחרפה על הציבור החרדי. נקודה". סיים את טיעונו בהנפת יד קמוצה לעבר הרצפה, כמו בא לסמן סוף פסוק ולחתום את הדיון.

מהשולחן הסמוך היישר לנייעס התוסס והמבעבע, "חיימי הנמוך" כפי שכינו אותו בני הישיבה ומאז תפס גובה לא רע, שמע את משפט הסיכום של שעיה, והחליט להרביץ בפני הנכוחים את משנתו הפסיכולוגית.

"חברים, אולי ננסה לדמיין את עצמנו במקום שלו, אולי נאתגר לרגע את התפיסה הציבורית שגדלנו עליה, ונעמת אותה עם 'אידאלים' אחרים שהבוגד מאמין בהם. ולא, לא כדי לדון אותו לכף זכות", קרץ לעבר נפתלי והמשיך. "אלא ראשית כל לדון אותנו, לברר היכן אנחנו כציבור יהודי חרדי שלא שותף לדעות השמאל, ולא דוגל בלאומנות הימין, אלא יונק את השקפתו מתורת ישראל, בוחר להתייחס לסוגיית הכיבוש ושליטה בעם אחר?!". חיימי סיים את דבריו, והרגיש שהוא גבה בעוד סנטימטר כשכולם האזינו לטיעוניו בשקט.

"מה זה אידאלים? סוג של חלות?". שוב היה זה רובי המתמיד. שבעולם תורני אידאלי, היה מקבל דירה קומפלט בבית וגן, לו ידעו ערכו. ולא ידעו.

"זו מילה שמאלנית". צעק נוחם הג'ינג'י בבוז ניכר.

"לא נכון. אידיאל זה רעיון מופתי שמייצג שלמות. בדרך כלל מתייחס לסט ערכים הומניים שחברנו החכמולוג לשעבר והבוגד בהווה אימץ לעצמו בלילה קודח". היה זה שמעון שהתנדב במילים מתקתקות ובארשת חשיבות להסביר למתמיד המושלם ולג'ינג'י הזועם את פירוש המילה הלועזית.

הם המשיכו לדסקס עליו. ובין הרבים שבזו וגידפו אותו, היה גם מיעוט שניסה לערוך דיון אובייקטיבי. לפחות ניסה.
אחד מהם היה אשר שלמה.
"אתם כותשים אותו בזים לו ומלגלגים עליו ובגלל מה? הדעות שלו?! זה מצדיק להדביק כינויי גנאי של בוגד למי שבחר לכפור ברעיון הלאומנות הישראלית. הציונית ולא עבר על שום איסור ולאו מהתורה?".

בנימין הפיקח שאימץ עד כה את פלך השתיקה - אל מול קולות ההתלהמות והאמוציות הלוהטים, החליט שהגיע הזמן. הגיע הזמן להרביץ בחבר'ה מעט תבונה מלווה בהשקפה ברורה והרבה שכל. אבל הכרוז באולם הכריז על ברכת המזון. ובנימין הוכרח לשמור בבטן את המלים שכמעט נפלטו מפיו.

רגע לפני שהחבר'ה התפזרו, התרומם בנימין מכיסאו. קולו היה שקט אך נוקב. "חברים", פתח, "שמעתי את דבריכם, את הכעס והאכזבה, את תחושת הבגידה. אבל האם עצרנו לרגע לחשוב מהי באמת בגידה?".

הוא השתהה לרגע, עיניו סורקות את פני הנוכחים. "האם בגידה היא לחשוב אחרת? האם בגידה היא להחזיק בדעות שאינן תואמות את שלנו? או שמא, בגידה אמתית היא לבגוד בערכים שלנו עצמנו ערכי התורה?".

האוויר נעשה דחוס. ישעיה הבנברקי הסתודד עם משה השתקן, ניכר היה שהמילים של בנימין מטלטלות אותם.

בנימין הביט ישירות אל אשר שלמה, והמשיך. "חברינו משכבר הימים שהחליט לייצג את הציבור החרדי, בחזות שלו, בנפנופים בפסוקים מהתורה וחזלי"ם מהגמרא וטוען שמדינת ישראל היא כובשת, וזה סותר ליהדות. האם הוא בר הכי לדברר את היהדות?!" בנימין הגביר את קולו, נימת הזעם החלה לצוץ. "יש גדולי ישראל. יש להם דעה מוצקה בכל עניין, והם מעולם לא הורו לנו ללחום בכיבוש, על אף שהם מחזיקים בדעות שמתנגדות לרעיון הלאומני במתכונת הציונית - מעולם לא יצאו חוצץ בציבור נגד מדינת ישראל וצבאה בנקודה הזו, מעולם לא הורו לשליחי דרבנן להטיף מוסר לצבא והעם!".

בנימין הרים את קולו מעט. "ולכן! מי שמחליט על דעת עצמו שעמדת היהדות מתנגדת לכיבוש הפלסטיני, מי שבעת מלחמה בוחר להכפיש ולהאשים את מדינת ישראל שכוללת בתוכה חרדים וחילונים, משרתי צבא וחובשי ספסלי בית המדרש - הוא בוגד! הוא בוגד לא בגלל ההתנגדות לרעיון הלאומני, אלא בגלל שהוא בוגד בגדולי ישראל, בהנהגת הגדולים!". סיים לפרוס את משנתו בפני הנוכחים.

השקט השתרר. קולות נקישות בקנקן התה נשמעו כמו תופים מהדהדים. משפטיו של בנימין ריחפו באוויר, עוטפים את הנוכחים בשכבה דחוסה של מחשבה.

ואז זאבי הגבוה נשען קדימה, קולו כמעט לחש:
"אני עדיין תוהה איך הוא הגיע לשם, לקרוא תגר על גדולי ישראל. איך הוא הדרדר לאותם מחוזות זרים, רחוקים מכל מה שלמדנו, רחוקים מהעולם החרדי התורני, איך?".

"תשומת לב. ריקנות מבעבעת, שגורמת לו להבליט את עצמו בדעות חריגות...". זרק משה שאיבד מכבר את שתיקתו.

"כשהלב ריק - אתה ממלא אותו ברעיונות. לפעמים מבריקים לפעמים אפורים, מתוך דרישה נואשת להרגיש. להיראות", השלים אותו זאבי.

"גם", אמר בנימין, "אבל נדמה לי שזה עמוק יותר". משה הנהן. שפתיו קמוצות.

"מעבר לתשומת לב", אמר בטון רגוע "יש אנשים שאוהבים להרגיש את עצמם חכמים, שלא נגררים אחרי העדר. אנשים שהלאומנות, מדינה ועם זרים להם, כי העיקר זה האובייקט, הפרסונה". הוא פלט בזלזול את המושגים הלועזיים.
"הוא לא באמת בעד הפלסטינים, הוא בעד עצמו. הוא לא בעד ערכי צדק הוא בעד הנגיעות' שלו... להיות החכם שבחבורה. המקורי. המבריק. זה שתמיד יודע טוב מכולם. אפילו מגדולי ישראל!".

כולם הנהנו בראשם מלבד אשר שלמה שעדיין פקפק בדברים. "במה הוא שונה מדעות סאטמר?", מלמל לעצמו.

***

למחרת התפרסם דיווח חדשותי על עיתונאי "חרדי" שנעצר בעקבות פוסט שהעלה אמש... בו הביע שמחה על מותם של חמישה חיילים שנפלו בקרב בבית חנון.

"העולם טוב יותר הבוקר, ללא 5 צעירים שהשתתפו באחד הפשעים האכזריים נגד האנושות… זוהי קריאה לכל אמא ישראלית: אל תהיי הבאה לקבל את הבן בארון כפושע מלחמה. סרבו".

כתב בפוסט המחליא שעורר סערה ציבורית וזכה לגינויים נרחבים. וגם אשר שלמה שנדהם מחברו לשעבר, הצטרף לגינוי.
"מי שביום בו נופלים חיילים - מטיף מוסר למולדתו בשם 'ערכי היהדות', אינו רק תועה. הוא בוגד.
לא בנו - אלא בגדולי ישראל כולם!".

מאז עברו חמשה ימים. חברם לשעבר השתחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. ובסרטון התיאטרלי שפרסם זמן קצר לאחר שחרורו הצהיר החכמולוג: "רק בימים אלה הבנתי כמה חשוב החופש ששווה למענו לשבת בכלא. הגיע זמן חופש לעזה. הגיע זמן חופש לחטופים ולאסירים. הגיע זמן חופש ליהדות. חופש מפשיזם, מעליונות גזע, משליטה בעם אחר. תודה לכל אחד ואחת שעמדו לצידי".

נפתלי... שצפה בסרטון מלמל לעצמו. "זה לא התחיל עכשיו. תמיד הוא היה כזה. עוד בישיבה. רק שהפעם יש לזה מיקרופון".


עד כאן הסיפור.

ממש צמרמורת אחזה בי כשקראתי את המילים של בנימין. הוא היטיב לתאר את התחושה שרבים מאיתנו חשים.

ה"עיתונאי" הזה, אוי לו ואבוי לנפשו, עשה חילול ה' נורא. איך אפשר לשמוח על מותם של חיילים? איך אפשר להשתמש ב"ערכי היהדות" כדי להצדיק דבר כזה? הרי אפילו לגוי אסור לשמוח לאיד!

כל מי שגינה אותו (כולל אשר שלמה שהשתכנע לבסוף), צדק לגמרי. זה לא רק עניין של דעות פוליטיות. זה עניין של יושר, של מוסר, של אהבת ישראל.

והסרטון הזה? "חופש ליהדות"? איזה חילול שם שמיים! הוא משתמש ביהדות כדי להצדיק את השנאה שלו? הוא חושב שהוא יותר חכם מגדולי ישראל?

הדברים של זאבי ומשה יש בהם הרבה מן האמת. לפעמים אנשים מחפשים תשומת לב בכל מחיר, אפילו אם זה אומר להיות חריגים ושונים. אבל זה לא תירוץ. אסור לנו לתת להם במה.

השאלה על סאטמר מעניינת. יש כאלה שיגידו שהם עושים אותו דבר כפי שסבר בהתחלה אשר שלמה, אבל אני חושב שיש הבדל גדול. סאטמר חולקים על הציונות מסיבות אידאולוגיות, אבל הם לא שמחים על מותם של יהודים. הם לא תומכים באויבים שלנו.

וכמובן אני מסכים עם נפתלי. זה לא התחיל עכשיו. האנשים האלה תמיד היו קיצוניים, אבל עכשיו יש להם פלטפורמה להפיץ את השנאה שלהם.

בשורה תחתונה:
הסיפור מעורר מחשבות ונוגע בנקודות רגישות. חופש מחשבה, נאמנות, בגידה. מה המניע של הבוגד. הסכנה שבהקצנה. והשאלה המרכזית "איך הוא הדרדר לדיוטה תחתונה" שמעסיקה את כולם ומעוררת דיון נוקב בין דמויות הסיפור.

התייחסותי לגבי סגנון הכתיבה.
הכתיבה קולחת ומשלבת הומור, ביקורת ואמפתיה. הדמויות מגוונות ומייצגות קשת רחבה של דעות. רובי המתמיד, ישעיה הבנברקי, משה השתקן, נפתלי הסנגור, חיימי הפסיכולוג, נוחם הג'ינג'י, שמעון המלומד, זאבי הגבוה, אשר שלמה, וכמובן בנימין הפיקח - כל אחד מהם תורם את נקודת המבט שלו לדיון.

גם אהבתי את השימוש בשפה עשירה ובביטויים ייחודיים שמוסיפים צבע וחיים לסיפור ומעבירים את האווירה בצורה חיה.

אם שואלים אותי מה אנחנו צריכים לעשות במקרה כזה? התשובה היא חד משמעית. להוקיע אחד כזה.

אז תודה רבה על הסיפור והנמשל. זה גרם לי לחשוב הרבה.

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה