מידע שימושי משרד החינוך מודיע על קיצור היום במעונות בתשפ"ה

  • הוסף לסימניות
  • #2
הורים לילדים במעון? שימו לב להודעת משרד החינוך. החל משנה הבאה, פתיחת המעון תאוחר מ-7:00 בבוקר ל-7:30 בבוקר, וביום שישי יום הלימודים יסתיים ב-12:00 במקום ב-13:00
לפני שיתחחילו כאן אשכול הדעות בעד ונגד
ברור שלכל אחד יש מעלות וחסרונות ואין כאן מה להתווכח ו2 צדדים למטבע
למי שמביא את ילדו בלאו הכי אחרי 7.30 אין ספק שזה מעלה שהמטפלת תזכה לחצי שעה נוספת של מנוחה
ומי שמביא לפני אז זה אכן חסרון
וכנ''ל לגבי ימי שישי
שיהה לכולם ויכוח מהנה בעד ונגד
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
  • הוסף לסימניות
  • #6
מסיימים ב12
אבל חייבת להשאר מטפלת עד 13.00 להורים שצריכים
כמו שמייסמים ב3.45 ונשארים עד 16
ביום שישי צריך עד 13 ובתכלס ברוב המקומות החרדים מסיימים ב12
ולכן התמת הוריד את החצי שעה המיותרת הזאת בכדי להוריד את התקצוב שלו....
ולגבי כל יום השעה שמסיימים היא 16
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
רחמנות על בעלי המעונות שעד היום החזירו את הילדים ביום שישי שעה יותר מוקדם וחסכו במשכורות, ובינתיים הרויחו את התקצוב מהתמ"ת כאילו עבדו עוד שעה.
עכשיו הם יתחילו לחפש איך לעקוץ את ההורים בצורה אחרת
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מקווה שהמחירים להורים ירדו בזכות זה.
ומקווה בשביל ההורים שזקוקים לזה
שהמעונות (במקומות שיש יותר מעונות מילדים)
יתנו אופציה להביא מ 7, כמו שיש מקומות שנותנים עד 16:30 או 17:00 בתשלום
(כמו שהיום אצלנו זה סוג של אופציה, כי יש בחורה אחת בכל המעון ששומרת על 8 ילדים שמגיעים ב 7)
והמטפלות באות ב 8 (במצב הטוב, בדר"כ זה 8:10)

בכל מקרה בגנים/ חיידר לא נפתח לפני 7:30-7:45,
כך שממילא צריך פתרון עד השעה הזאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
מקווה שהמחירים להורים ירדו בזכות זה.
ומקווה בשביל ההורים שזקוקים לזה
שהמעונות (במקומות שיש יותר מעונות מילדים)
יתנו אופציה להביא מ 7, כמו שיש מקומות שנותנים עד 16:30 או 17:00 בתשלום
(כמו שהיום אצלנו זה סוג של אופציה, כי יש בחורה אחת בכל המעון ששומרת על 8 ילדים שמגיעים ב 7)
והמטפלות באות ב 8 (במצב הטוב, בדר"כ זה 8:10)

בכל מקרה בגנים/ חיידר לא נפתח לפני 7:30-7:45,
כך שממילא צריך פתרון עד השעה הזאת.
המחירים רק יעלו
בסוף צריך לשלם מהיכן שהוא את כל עלויות המלחמה....
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
בשורה טובה בעיקר ביום שישי רק לחשוב על אשה שגומרת לעבוד בימי שישי של חורף ב13:00
אין נשים כאלה במעונות.
המעונות סגרו ב-12.00 בכל מקרה לפחות הם לא יקבלו תקצוב על השעה שהם היו אמורים לעבוד ולא עבדו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אין נשים כאלה במעונות.
המעונות סגרו ב-12.00 בכל מקרה לפחות הם לא יקבלו תקצוב על השעה שהם היו אמורים לעבוד ולא עבדו.
רישמית המעונות אמורות להיות פתוחות ביום שישי עד 13:00 רק שבהרבה מקומות חרדים מעשית קיצרו את זה ל12:00 אבל בהרבה מקומות זה עד 13:00
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
אין מצב.. בשעון חורף יסיימו ב 11.30 ? אני כבר לא אשלח אותם!
יש למישהו את המקור לחוק החדש?
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
בכל מקרה בגנים/ חיידר לא נפתח לפני 7:30-7:45,
כך שממילא צריך פתרון עד השעה הזאת.
לא לכל משפחה יש ילדים גם בגילאי חיידר
והפתיחה ב7 היה מעולה להמון אמהות שצריכות להיות ב7.05 באוטובוס/בעבודה


בשורה טובה בעיקר ביום שישי רק לחשוב על אשה שגומרת לעבוד בימי שישי של חורף ב13:00
ואם היא מסיימת ב12 ולוקח לה דרך חזרה למעון שעה?
יש אנשים שעובדים בכל מיני שעות והיו צריכים את השעה הנוספת הזו
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
לא לכל משפחה יש ילדים גם בגילאי חיידר
והפתיחה ב7 היה מעולה להמון אמהות שצריכות להיות ב7.05 באוטובוס/בעבודה



ואם היא מסיימת ב12 ולוקח לה דרך חזרה למעון שעה?
יש אנשים שעובדים בכל מיני שעות והיו צריכים את השעה הנוספת הזו
שתמצא פתרון זה לא הגיוני להשאיר אשה שגם היא צריכה להתארגן שלבת עד אחד בגלל אולי בשביל אמא אחת שלוקח לה שעה מהעבודה לגן יש בעל שיכול לקחת ולא חסר פטרונות ואותו הדבר בבוקר מילא אם המטפלות במעון היו מקבלות שכר תואם לעבודה שלהם ניחא אבל כשזה לא כך לא למה שתעבוד בשעות פחות הגיוניות
ועוד דבר מעון זה לא ביביסיטר לסדר לכל אמא את השעות שמתאים לה קשה לה שתסדר לעצמה ביביסיטר לשעות הללו
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
רחמנות על בעלי המעונות שעד היום החזירו את הילדים ביום שישי שעה יותר מוקדם וחסכו במשכורות, ובינתיים הרויחו את התקצוב מהתמ"ת כאילו עבדו עוד שעה.
עכשיו הם יתחילו לחפש איך לעקוץ את ההורים בצורה אחרת
דווקא אצלינו במעון(בבית שמש)
הם ממש הוגנים ובמקום השעה של יום שישי הם הוסיפו כל יום 10 דקות
כלומר המעון עד 16:10
המטפלות עוזבות ב16:00 אבל יש מטפלת אחת שנשארת עד 16:10 וזה ללא גביית תשלום כנ"ל בשישי עד 12:10
אז גם יש כאלו...
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
שתמצא פתרון זה לא הגיוני להשאיר אשה שגם היא צריכה להתארגן שלבת עד אחד בגלל אולי בשביל אמא אחת שלוקח לה שעה מהעבודה לגן יש בעל שיכול לקחת ולא חסר פטרונות ואותו הדבר בבוקר מילא אם המטפלות במעון היו מקבלות שכר תואם לעבודה שלהם ניחא אבל כשזה לא כך לא למה שתעבוד בשעות פחות הגיוניות
ועוד דבר מעון זה לא ביביסיטר לסדר לכל אמא את השעות שמתאים לה קשה לה שתסדר לעצמה ביביסיטר לשעות הללו
נראה ש אף פעם לא ניסית לסדר ביביסטר לילדים,
מעון זה לא ביביסיטר,זה הרבה יותר מזה , מעון נועד לתת לאמהות עובדות פתרון קבוע ומסודר ,בלי לרוץ כל יום ולחפש פתרון אחר, לא בערב פסח ולא בחופש הגדול ,ויש נשים שבשבילם האפשרות היחידה זה מעון שניתן להשאיר את הילדים בו מ7 בבוקר כדי שהאמא תוכל להגיע לעבודה שלה מוקדם.
עד 1 בצהריים ביום שישי מאמינה שזה דבר יותר נדיר ,ולא ידעתי שיש כיום כזה פתרון, אבל מ7 בבוקר נצרך להרבה נשים שעובדות מחוץ לעיר..
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
נראה ש אף פעם לא ניסית לסדר ביביסטר לילדים,
מעון זה לא ביביסיטר,זה הרבה יותר מזה , מעון נועד לתת לאמהות עובדות פתרון קבוע ומסודר ,בלי לרוץ כל יום ולחפש פתרון אחר, לא בערב פסח ולא בחופש הגדול ,ויש נשים שבשבילם האפשרות היחידה זה מעון שניתן להשאיר את הילדים בו מ7 בבוקר כדי שהאמא תוכל להגיע לעבודה שלה מוקדם.
עד 1 בצהריים ביום שישי מאמינה שזה דבר יותר נדיר ,ולא ידעתי שיש כיום כזה פתרון, אבל מ7 בבוקר נצרך להרבה נשים שעובדות מחוץ לעיר..
אם זה יותר מביביסיטר אז גם התשלום צריך להיות בהתאם וכל עוד וזה לא כך אלא רחוק מכך אני לא חושב שיש למישהו זכות לדרוש זאת
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
זה לא עניין של לדרוש, זה ענין שהמדינה שרוצה לתמוך בנשים העובדות ולספק להן מסגרות חינוך מתאימות לילדים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

מחר- יום ראשון בשעה 12:00


*משרד העבודה פותח את המערכת להגשת בקשות לסבסוד במעונות היום לשנת הלימודים תשפ״ו*

משרד העבודה פותח ביום א׳ הקרוב 21.9.25 בשעה 12:00 את המערכת המקוונת להגשת בקשות לסבסוד שכר הלימוד במעונות היום והמשפחתונים המוכרים לשנת הלימודים תשפ"ו.

הסבסוד יינתן להורים העומדים בתנאי הסף, שילדיהם שוהים במעונות היום והמשפחתונים המוכרים על-ידי משרד החינוך. במסגרות אלה שוהים כ-130,000 ילדים.
גובה הזכאות נקבע על בסיס חישוב רמת ההכנסה לנפש במשפחה ובהתאם לגיל הילד ולמסגרת בה הוא שוהה.
המשרד ממשיך במאמצים להקל על הנטל הביורוקרטי על ההורים ופועל להרחיב את המידע המתקבל מהמוסד לביטוח לאומי, ובכך לצמצם את המסמכים שההורים נדרשים להגיש.
השנה, בעקבות פעולות נוספות להפחתת הנטל הביורוקרטי על ההורים, הופחתו חלק מהמסמכים שההורים נדרשו בעבר להגיש. להלן מספר דוגמאות:
1. טופס הצהרת הורים יחידים בוטל והוטמע במערכת המקוונת.
2. טופס הצהרת הורים לומדים בוטל, וזאת לאור המידע המתקבל מביטוח לאומי.
3. טפסים שונים של הורים עצמאים אוחדו או בוטלו, ובמקביל המשרד פועל להרחבת המידע מביטוח לאומי גם על הכנסות העצמאים באופן שיבוטל הצורך בהגשת מסמכים כלל.
בנוסף, מבחני התמיכה לשנה"ל תשפ"ו נוסחו מחדש וקוצרו באופן משמעותי.

המשרד ממשיך לשפר את הממשקים הממוחשבים עם ביטוח לאומי, וגם השנה שני ההורים נדרשים לאשר שימוש בנתוני הביטוח הלאומי.
מהלך פורץ דרך זה הביא לשיפור משמעותי במשך הטיפול בבקשה לסבסוד, יותר הורים קיבלו דרגה מבלי שנדרשו להשלים מסמכים, וחלקם מבלי שנדרשו כלל להגיש מסמכים.

יתרון משמעותי נוסף של ממשק זה הוא באימות הנתונים והדיוק שלהם.

להלן מספר נתונים הממחישים את השינויים שהורגשו במשקי הבית שילדיהם שהו במעונות היום והמשפחתונים בשנת הלימודים החולפת:
בשנת הלימודים תשפ"ה, המשרד הביא בשורה משמעותית להורים ומקל עליהם בהתמודדות עם הוצאות גידול הילדים. מדרגות ההכנסה לנפש עודכנו. כפועל יוצא מכך גם אם בעבר משפחות שהשתכרו מעל רף מסוים לא היו זכאיות לסבסוד, הרי שמעתה, עם העלאת הרף, משפחות נוספות תהיינה זכאיות. בנוסף, עדכון המדרגות מגדיל את סכומי הסבסוד להורים שכבר היו זכאים. שינוי זה שיפר את מצבם של למעלה מ-13,000 משקי בית.
בנוסף, עודכן הסבסוד בתשפ"ה למשרתי מילואים. משפחה העומדת בתנאי שבמבחני התמיכה ובה אחד ההורים השירת למעלה מ-60 יום במילואים בשנת 2024 קיבלה סבסוד מוגדל או הפכה לזכאית לסבסוד. למעלה מ־10,000 משקי בית של משרתי מילואים זכו להטבה זו.
ההגדלה בסבסוד עבור מי שכבר סובסד מסתכמת בכ-1,000 עד 3,500 ש"ח לשנה. כניסה למעגל הזכאים לסבסוד משמעותית אף יותר ויכולה לחסוך עד 19 אלף ש"ח בשנה למשפחה.

להגשת בקשה לסבסוד ולעיון במבחני התמיכה היכנסו לקישור:

https://www.gov.il/he/departments/topics/daycare-tuition-subsidy/govil-landing-page

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה