מתכון למרק אפונה חם ומשביע ...

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש למישהו???
תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
רק אפונה? יש לי עם עוד דברים, אפונה / גזר / שעועית לבנה / שעועית ירוקה
רוצה מתכון מדוייק?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כן תודה !!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
מרק קטניות
שמים בסיר 5 כוסות מים
1.5 כוס שעועית לבנה
3/4 כוס אפונה ירוקה יבשה
מלח
מבשלים שעתיים.

עכשיו מכינים בנפרד, מטגנים במחבת
1 בצל חתוך לקוביות קטנות לטגן עד להזהבה
מוסיפים
2 גזרים מגורד דק
1 שורש פטרוזליה מגורד דק
1 גבעול סלרי קצוץ עדיף בלי עלים (זה פשוט יותר יפה)
1 פלפל אדום חתוך לקוביות קטנות
נותנים לטגן עוד 5-10 דקות בערך, תוך כדי ערבוב....

אחרי שעתיים של בישול השעועית והאפונה מוסיפים לסיר את הירקות המטוגנים
+
1 כוס שעועית ירוקה (קפוא)
2 כוסות אפונה וגזר (קפוא) או לחלופין 1 כוס אפונה קפואה + 3 גזרים טריים חתוך לקוביות
מלח
פלפל
מים לפי הצורך
ממשיכים לבשל חצי שעה עד שעה.

בהצלחה
 

קבצים מצורפים

  • מרק.png
    KB 729 · צפיות: 62
  • תודה
Reactions: RRL
  • הוסף לסימניות
  • #5
יש גם מרק אפונה מצפורה קרייזמן ע"ה.
ניחוחות שבת וחג.

שהעלה את המתכון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
אם את יכולה...
תודה !!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מרק אפונה יבשה [מניחוחות שבת וחג - צפורה קרייזמן ע"ה]
250 גרם אפונה יבשה
2 גזרים בינוניים
2 קישואים בינוניים
1 בצל
1 כף מלח
1 כף אבקת מרק פרווה
8 כוסות מים
100 גרם נקניקיות יבשות - לבחירה

בררי ושטפי היטב את האפונה. קלפי ושטפי את הירקות וחתכי בראשם חתך אלכסוני. שימי הכל בסיר עמוק. הוסיפי מלח, אבקת מרק ומים. הביאי לרתיחה והמשיכי לבשל על להבה נמוכה כשעתיים וחצי. בסיר לחץ יתקצר משך הבישול והאפונה תתרכך בשלמות. טעמי ותקני את התיבול.
הוציאי את הירקות ושימי בממחה. הפעילי עד לקבלת מחית אחידה. החזירי את המחית למרק ובחשי היטב. הגישי מרק חם, מעלה ניחוח.
אם את רוצה להעשיר את המרק בנקניקיות, חתכי אותן לקוביות קטנות והוסיפי לסיר כ-10 דקות לפני תום הבישול. זה גם הזמן לצקת למרק נטיפי בצק, אם את בוחרת בגיוון זה. קרומיות לחם קלויות, המרוחות בשן שום מוסיפות טעם למרק.

המרק טוב בהקפאה.

[אם את ממהרת, אני לפעמים במקום אפונה שמה עדשים ירוקים וזמן הבישול הוא 3/4 שעה ואף פעם לא ניסיתי עם נקניקיות]
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מרק אפונה יבשה - מרק סמיך ומשביע
כמות האפונה תלויה במידת הסמיכות הרצויה, אנחנו אוהבים מרק מאוד סמיך, לכן אני שמה כמעט חבילה שלמה.

שוטפים את האפונה ומסננים את המים
מבשלים את האפונה עם מים על אש בינונית כשעה שעתיים
עד שהאפונה מאבדת את צורתה ומתרככת
לקראת סוף הבישול מוסיפים 1-3 שיניי שום חצויות ומלח
טוחנים במקל בלנדר ואוכלים בתאבון
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אם את מתכוונת למרק טחון ומהיר אז בבקשה
שקית אפונה יבשה מושרית 3 שעות
2 גזר
בצל גדול
5 כפות קמח
3 עלי סלרי
1 תפוח אדמה
מלח ופלפל שחור

תחילה מטגנים בצל עד להזהבה מוסיפים את הקמח עד שנהיה רביחה
מוסיפים את שאר הירקות
מוסיפים את האפונה ואחר כך מים
ותבלינים לפי הטעם
מבשלים במשך שעה וחצי או עד שרואים שהתרככה .טוחנים ומגישים חם עם פרעצלס-בייגלה מושלמים(מצורף בתמונה)
מי שרוצה מתכון בשמחה..
 

קבצים מצורפים

  • 20161213_223057.jpg
    2.2 MB · צפיות: 79
  • תודה
Reactions: RRL
  • הוסף לסימניות
  • #10
.טוחנים ומגישים חם עם פרעצלס-בייגלה מושלמים(מצורף בתמונה)
מי שרוצה מתכון בשמחה..[/QUOTE]

אני רוצה:)
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
4.5 כוסות קמח
2 כפות שמרים
כוס מים חמימים
כפית וחצי מלח
2כפות סוכר
ביצהה אחת
רבע כוס שמן לקראת הסוף


לשים לבצק נעים נותנים לו לתפוח שעה
אחר כך מחלקים ל16 חלקים
יוצרים רצועות באורך 15 סמ כל רצועה יוצרים עיגול
בסיר קטן מרתיחים מים
כל בייגל מכניסים לתוך המים לדקה
מעבירים לתבנית עם ניר אפיה
מפזרים מעל מה שרוצים:מלח גס.קצח זעתר אורגנו וכו...
מכניסים לתנור בחום 170
בתאבון

ממליצה להכין כמות כפולה אחרת לא ישאר מה להקפיא...
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
4.5 כוסות ???
שכחת לכתוב...
אני מנחשת שקמח אבל למען הסר ספק תאשרי זאת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
עוד משהו -
לא מתפיחים אחרי שעושים צורות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
רק אנחנו מכינים מרק אפונה מעולה ב-3/4 שעה?

(משתמשת באפונה קפואה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
ברור קפואה זה מהרר, אפונה יבשה דורשת זמן!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
הטעם באפונה קפואה נחמד.הטעם באפונה יבשה מיוחד...
ניסיתי שניהם ואין מה להשוות למי שמבין בטעמים..
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
פרסמתי בשנה שעברה סידרה של מתכוני מרקים.
כאן המתכון של מרק אפונה:
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
לחסומים:
בשבועות הבאים אני מתכננת להגיש סידרה של מתכונים להכנת מרקים, שיחממו לכם את החורף שבפתח.

נתחיל עם מרק אפונה: תוספת הבצל המטוגן לאחר הבישול משדרגת את המרק.

המרכיבים:

500 גר' אפונה יבשה מושרת 12 שעות

בצל חתוך לקוביות

2 שיני שום

2 ליטר מים

פלפל שחור גרוס

מלח

איך מכינים:

מבשלים את כל המרכיבים למעט הבצל והמלח, בסיר מכוסה על להבה בינונית למשך 30 דקות.

לאחר מכן מערבבים ומנמיכים את הלהבה, מבשלים כשעה נוספת עד לריכוך תוך כדי בחישה מדי פעם.

מטגנים את הבצל עד להשחמה ומניחים בצד.

בסיום הבישול מרסקים את המרק במעבד מזון למחית אחידה, טועמים ומתקנים תיבול.

לבסוף מוסיפים לסיר את הבצל המטוגן ומערבבים.

*טיפ בריא: בישול יתר פוגע בערכים התזונתיים של המזון. ומכיוון שמלח הוא חומר שמעכב בישול קטניות, הקפידו להוסיף את המלח לקראת סוף הבישול.

בתיאבון!

צפה בקובץ המצורף 328881
 

קבצים מצורפים

  • מרק אפונה.jpg
    KB 242 · צפיות: 84

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה