מתכון עוגיות תמרים

  • הוסף לסימניות
  • #1
לאחר חיפוש בפורום....

מחפשת מתכון טוב לעוגיות תמרים פריכות- בלי מרגרינה!!


תודה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
יש לי מתכון פצצה. אבל רק אם תחכי לערב כי זה בבית :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
בלי מרגרינה.
עכשיו עשית לי חשק :) נראה לי אני גם אכין את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י OR_Design;1509021:
למה כולם נגד מרגרינה?
שמן באמת יותר טוב? זה גם לא מי יודע מה בריא..
אני באמת לא יודעת אז אל תתנפלו. :)

המרגרינה מכילה שומן טרנס-שומן מוקשה,
לא טוב מבחינה בריאותית-
לחומצות שומן טרנס יש השפעה שלילית על פרופיל השומנים בדם: הן מעלות את רמות הכולסטרול LDL ("הרע") ומורידות את רמות הכולסטרול HDL ("הטוב"), וקשורות לעלייה בסיכון למחלות לב.

ולא טוב מבחינת שומנים- נדבק למעיים, וקשה מאוד להסירו, עדיף שמן או חמאה כתחליף.
ברור ששמן לא הדבר הכי בריא, אבל א"א להתנזר מכל הדברים הלא בריאים,
לכן מעדיפים להשתמש במוצרים שהם כמה שפחות שומן טרנס וכד'.

להעשרת הידע -
http://www.clalit.co.il/he/lifestyle/nutrition/Pages/butter_vs_margarine.aspx

https://www.google.co.il/search?q=מ...57.3583j0j7&sourceid=chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
עוגיות תמרים:

1 כוס מים רותחים
1 כוס שמן קנולה
4 כוסות קמח מלא (או חצי מלא וחצי רגיל)
1. אבקת אפיה.

למילוי:
1 חב' תמרים (200 גר')
לפחות 1/2 כוס מים רותחים.
לטחון בבלנדר.
לחילופין:
ממרח תמרים קנוי+מעט מים רותחים+חצי כפית קפה נמס

אופן ההכנה:
הכניסי את החומרים כפי הסדר לקערה, לושי ועבדי בצק נוח לעבודה.
אם הבצק מידי יבש או מתפורר-הוסיפי עוד כמה כפות מים עד ל לקבלת בצק טוב.
חלקי את כמות הבצק ל-2.
רדדי עלה מלבן ארוך דק וצר, מרחי מלית, וגלגלי לרולדה.
הניחי בתבנית. חתכי לרצועות עם סכין - כמעט עד הסוף.
(אפשר במקום זה לגלגל לרוגאלך קטנטנים)
אפי כ-20 דקות להזהבה יפה. הזהרי לבל ישרפו.

לבחירה: אבקת סוכר לזריה על הרוגאלך לאחר האפיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י מיכל101;1509072:
עוגיות תמרים:

1 כוס מים רותחים
1 כוס שמן קנולה
4 כוסות קמח מלא (או חצי מלא וחצי רגיל)
1. אבקת אפיה.

למילוי:
1 חב' תמרים (200 גר')
לפחות 1/2 כוס מים רותחים.
לטחון בבלנדר.
לחילופין:
ממרח תמרים קנוי+מעט מים רותחים+חצי כפית קפה נמס

אופן ההכנה:
הכניסי את החומרים כפי הסדר לקערה, לושי ועבדי בצק נוח לעבודה.
אם הבצק מידי יבש או מתפורר-הוסיפי עוד כמה כפות מים עד ל לקבלת בצק טוב.
חלקי את כמות הבצק ל-2.
רדדי עלה מלבן ארוך דק וצר, מרחי מלית, וגלגלי לרולדה.
הניחי בתבנית. חתכי לרצועות עם סכין - כמעט עד הסוף.
(אפשר במקום זה לגלגל לרוגאלך קטנטנים)
אפי כ-20 דקות להזהבה יפה. הזהרי לבל ישרפו.

לבחירה: אבקת סוכר לזריה על הרוגאלך לאחר האפיה.
א"א 4 כוסות קמח לבן?
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
יש לי מתכון מהמם- אבל עם מרגרינה
מענין אותך?
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י אולפן הפקות;1509073:
א"א 4 כוסות קמח לבן?
לא ניסיתי
אבל מסתבר שאפשר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מיכל, תודה על המתכון
אין בו סוכר?
זה יוצא מספיק מתוק וטעים?
כי אם כן זה ממש פצצה, נורא בריא!
ועוד שאלה - את הבצק ביד או במיקסר?
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י מיכל101;1509072:
עוגיות תמרים:

1 כוס מים רותחים
1 כוס שמן קנולה
4 כוסות קמח מלא (או חצי מלא וחצי רגיל)
1. אבקת אפיה.

למילוי:
1 חב' תמרים (200 גר')
לפחות 1/2 כוס מים רותחים.
לטחון בבלנדר.
לחילופין:
ממרח תמרים קנוי+מעט מים רותחים+חצי כפית קפה נמס

אופן ההכנה:
הכניסי את החומרים כפי הסדר לקערה, לושי ועבדי בצק נוח לעבודה.
אם הבצק מידי יבש או מתפורר-הוסיפי עוד כמה כפות מים עד ל לקבלת בצק טוב.
חלקי את כמות הבצק ל-2.
רדדי עלה מלבן ארוך דק וצר, מרחי מלית, וגלגלי לרולדה.
הניחי בתבנית. חתכי לרצועות עם סכין - כמעט עד הסוף.
(אפשר במקום זה לגלגל לרוגאלך קטנטנים)
אפי כ-20 דקות להזהבה יפה. הזהרי לבל ישרפו.

לבחירה: אבקת סוכר לזריה על הרוגאלך לאחר האפיה.
תמרים יבשים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י ביקי;1509165:
מיכל, תודה על המתכון
אין בו סוכר?
זה יוצא מספיק מתוק וטעים?
כי אם כן זה ממש פצצה, נורא בריא!
ועוד שאלה - את הבצק ביד או במיקסר?

אני עושה את זה המון.
שמה מלית בנדיבות, ואם מגזימה יוצא מידי מתוק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
תודה! ננסה..
את הבצק לשה ביד?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י HGO;1509196:
תמרים יבשים?
אני אישית עושה עם מלית קנויה+מים רותחים+קפה
בפעמים הבודדות שניסיתי עם תמרים השתמשתי במג'הול,
ובישלתי בסיר עם מים רותחים, ואז מעכתי עם מזלג.
אבל במתכון (שרובו הועתק ממתכון של מירי וקסברגר) לא מצוין איזה תמרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני שמה מילוי של ממרח תמרים קנוי+מעט ברנדי+קינמון+ציפורן.
גם מקסים לדעתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
נכתב ע"י chayasl;1508996:
יש לי מתכון פצצה. אבל רק אם תחכי לערב כי זה בבית :)


עדיין מחכה :rolleyes:


נכתב ע"י מיכל101;1509072:
עוגיות תמרים:

1 כוס מים רותחים
1 כוס שמן קנולה
4 כוסות קמח מלא (או חצי מלא וחצי רגיל)
1. אבקת אפיה.

למילוי:
1 חב' תמרים (200 גר')
לפחות 1/2 כוס מים רותחים.
לטחון בבלנדר.
לחילופין:
ממרח תמרים קנוי+מעט מים רותחים+חצי כפית קפה נמס

אופן ההכנה:
הכניסי את החומרים כפי הסדר לקערה, לושי ועבדי בצק נוח לעבודה.
אם הבצק מידי יבש או מתפורר-הוסיפי עוד כמה כפות מים עד ל לקבלת בצק טוב.
חלקי את כמות הבצק ל-2.
רדדי עלה מלבן ארוך דק וצר, מרחי מלית, וגלגלי לרולדה.
הניחי בתבנית. חתכי לרצועות עם סכין - כמעט עד הסוף.
(אפשר במקום זה לגלגל לרוגאלך קטנטנים)
אפי כ-20 דקות להזהבה יפה. הזהרי לבל ישרפו.

לבחירה: אבקת סוכר לזריה על הרוגאלך לאחר האפיה.
איזה בצק יוצא- פריך או כמו של עוגיות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
נכתב ע"י OR_Design;1509021:
למה כולם נגד מרגרינה?
שמן באמת יותר טוב? זה גם לא מי יודע מה בריא..
אני באמת לא יודעת אז אל תתנפלו. :)

מי שרוצה לדעת מה קורה למרגרינה בגוף שלנו, שיראה מה קורה למרגרינה כשהיא מתקשה לאחר שהומסה
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
היום נכנס מאד להשתמש בשמן קוקוס במקום מרגרינה
לא יודעת אם זה ממש בריא או רק ביחס למרגרינה זה יותר טוב
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י OR_Design;1510092:
עדיין מוזר כי אני מכירה המון אנשים שאכלו ואוכלים די הרבה דברים עם מרגרינה והם לא צעירים וב"ה אין להם שום בעיות כמו שציינו..
אין מרגרינה ללא החומרים המזיקים האלה?
מסתמא צריך לוותר על הטעם בשביל זה.. (בטוח עם מרגרינה זה יותר טעים...)
ניסיתי דווקא להכין סופלה עם שמן במקום מרגרינה.. והיה.. אוהו איזה הבדל.
זה משהו אחר לגמרי!!

:(:(:(

בכ"א אשמח גם אני לקבל את המתכון :)
יש היום מחמאה- שיחסית זה פחות כולסטרול ושומן טראנס
אישית אני לא חושבת שמרגרינה מוסיפה טעם, אלא למרקם, ואפשר להמיר את זה בחמאה.

לגבי סופלה- בהרבה יותר טעים בלי מרגרינה גם בגלל המרקם- יותר נוזלי, וגם שהשוקולד המריר תופס את כל הטעם,
אבל כל אחת והטעם שלה, וזה גם עניין של הרגל.....
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה