מתכוני קטניות

  • הוסף לסימניות
  • #1
מרקים, תבשילים...
רק מנסיון טוב,
יתקבלו בברכה!
תודה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
היום בישלתי מרק שעועית. יצא טעים!!
מעניין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
ברור, זה מה שאמרתי - לא? :)
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
בכיף
משרים את הקיטניות לילה. בוררים.

יש לטגן די הרבה בצל עד להזהבה.
טיפ-לחתוך בצל אך שישאר שלם, לפזר בתוכו פלפל שחור, ולשים בתוך הסיר על הבצל המטוגן.
להוסיף את השעועית, להוסיף מים, ולהמשיך לבשל כ-3 שעות על אש קטנה.
ברבע שעה האחרונה להוסיף מלח.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
מרק עדשים מוצלח

אפשר להכניס עדשים ירוקות או אדומות:

רכיבים:

עדשים ירוקות/אדומות - כוס. שהושרו שעתיים במים
שיני שום - 3
תפוח אדמה - 1
גזר - 1
כמון - חצי כף
קינמון - שמינית כפית
פפריקה מתוקה - כף מחוקה
מלח - לפי הטעם
פלפל שחור גרוס - לפי הטעם
שמן זית - 2 כפות
מים - 3 ליטר

הוראות הכנה

קוצצים את הבצל.
מועכים את שיני השום (לא לכתוש - רק למעוך).
חותכים את תפוחי האדמה לקוביות.
גוררים את הגזר בפומפיה דקה.
מחממים את שמן הזית בסיר גדול.
כשהשמן חם מוסיפים את הבצל, השום והגזר ומטגנים עד שהבצל נהיה שקוף.
מוסיפים את קוביות תפוח האדמה וממשיכים בטיגון תוך ערבוב.
מוסיפים את העדשים והתבלינים.
מוסיפים את המים ומביאים לרתיחה.
מבשלים כשעה עד שהעדשים ותפוחי האדמה מתרככים מאוד מאוד.
מורידים מהאש.
טוחנים את המרק בעזרת בלנדר מוט טחינה חלקית עד לקבלת מרק סמיך.
זהו! מוכן!
להגיש עם קרוטונים או לחם טרי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מרק שעועית בלי שום ורביכה- זה לא זה.

מרק עדשים כתומים:
טגני בצל
הוסיפי מים מלח פלפל ופפריקה בשביל הצבע.
כשרותח הוסיפי את העדשים
הוסיפי עגולי גזר בשביל המצב רוח
משך הבישול כ-3/4 שעה.
ואל תשכחי להגיש בשבוע של פרשת תולדות ולקרוא לו:"נזיד עדשים".


מרק אפונה:
הרתיחי מים
הוסיפי אפונה יבשה, מלח ופלפל
בשלי כשעתיים לפחות עד שהאפונה תימס לגמרי
הוסיפי לקראת סוף הבישול שום קצוץ גס.
מממ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
מרק עדשים - טעים, מזין וקל להכנה:

מעט עדשים (כחומש חבילה) - לשטוף אותם, להוסיף מים ולבשל.
תוך כדי להוסיף מלח לפי הטעם ובצל מאודה / מטוגן.
לקראת סיום הבישול - להוסיף אורז בכמות פרופורציונאלית.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
מרק עדשים קל פשוט וטעים.
טעם עדין מעט מתובל
עם 'קרטונים' בכלל..

חב' עדשים אדומות (500 גר')
דווקא אדומות.
15 כוסות מים גדולות (לא חד פעמי) או יותר לפעמים זה מידי סמיך אז מוסיפים עוד קצת מים.
5 שיני שום חתוכות (נגיד ל-3)
4 כפות שמן
מלח (אחרי הבישול מתקנים תיבול של המלח)

מערבבים
ומרתיחים (זהירות, כשרותח זה גולש בשניה)
מבשלים בערך חצי שעה (אפשר יותר)
עד שהעדשים נמסות לגמרי.
(יש חברות עדשים שלא ממש נמס לגמרי. מי שמפריע לו יכול לרסק בבלנדר יד)

מצוין בהקפאה. במקרר בסביבות 3 ימים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
קיטניות

אני מבשלת קיטניות גם בתור מרק אבל לא רק...
עדשים כתום או ירוק וגם אפונה, לבשל במים עם מלח עד שמתרכך, להוציא נוזלים מיותרים, להוסיף בצל מטוגן, פלפל שחור אפשר כמון אם אוהבים.
מגישים על קוסקוס או אורז , הילדים שלי משוגעים על זה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
מבשלת כמעט כל שבוע-
מרק ירקות עם גריסי פנינה:
1 בצל קצוץ
ירקות שונים: קישוא, גזר, תפו"א.
ירק כמו: פטרוזיליה/ סלרי (מוסיף מאוד)
חצי כוס גריסים
מרק עוף
מלח, פלפל

הכנה:
לטגן את הבצל בשמן. לחתוך את הירקות לקוביות קטנות (ס"מ*ס"מ בערך) לגרד את הגזר, להוסיף לסיר את כל הירקות. לברור גריסים ולהוסיף לסיר. לטגן דקה. להוסיף אבקת מרק עוף לפי הטעם, ומל"פ.
למלא מים שיהיה הרב מים כי הגריסים מתנפחים, לתת למרק לרתוח, להנמיך אש, ולתת להתבשל עוד כ-20 דקות עד שהירקות מתרככים.
מעולה!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י Art Studio;1478586:
מרק עדשים - טעים, מזין וקל להכנה:

מעט עדשים (כחומש חבילה) - לשטוף אותם, להוסיף מים ולבשל.
תוך כדי להוסיף מלח לפי הטעם ובצל מאודה / מטוגן.
לקראת סיום הבישול - להוסיף אורז בכמות פרופורציונאלית.

מה היחס בין העדשים לאורז?
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י תקוה;1478677:
מה היחס בין העדשים לאורז?

אין לי כמות מדוייקת, אולם בערבול של שניהם עם כף - בתחילת בישול האורז - יש פחות או יותר אותה כמות. אולי מעט יותר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
קופצת על האשכול- בעבר הייתי מכינה מרקי ירקות עשירים, מוסיפה עדשים בשביל החלבון וגריסים בשביל הפחמימה, כך יצא שבמרק אחד יש את כל המרכיבים החשובים.
עקב רגישות לגלוטן הורדנו את הגריסים. מישהי יודעת מה יכול להיות תחליף לפחמימה מלאה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
מרקי קטניות ואפונה - עושה בסיר לחץ:) הרבה יותר מהר, לדוג! שעועית 20 דק' וכן אפונה ועדשים, יוצא מעולה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
לשם שינוי דוקא תבשיל- אצלי זה האוכל הכי נחשב לארוחת צהריים. מועדף על ילדי יותר מפיצה!

מטגנים בצל קצוץ, כ-2 גדולים, אח"כ מוסיפים עליו חצי קילו בשר טחון, אפשר גם בשר הודו. מתבלים קלות.
אפשר להכפיל כמויות ואז לשמור חלק לארוחה נוספת. מאד מומלץ!

בתבנית פיירקס או ח"פ מניחים 2 חב' שעועית לבנה ברוטב משימורים, או לחילופין שעועית לבנה מבושלת היטב עם רסק(לדעתי השימורים ממש לא מורגשים וחבל על הזמן להכין לבד) + מעט יין אדום + תבלינים (מלח, פלפל, סוכר)+ הבשר שטוגן עם הבצל ואופים כחצי שעה.

מגישים עם אורז.
הפלוס בארוחה הזו שאם יש לך בשר מטוגן בפריזר - זה סיפור של כמה דקות לארגן ארוחת צהריים מושלמת!
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
מרק חומוס וגריסים, ועוד מלא דברים טובים, עם נטיפים מקמח מלא.
מרכיבים למרק:
2 בצלים קצוצים
4 שיני שום כתושות
2 פטריות פורטובלה פרוסות
3 עגבניות קלופות וקצוצות
צרור פטרוזיליה קצוצה
1 וחצי כוס גרגירי חומוס (רצוי מבושל)
1/4 כוס גריסי פנינה
6-8 כוסות מים
מלח, פלפל שחור, כפית פפריקה מתוקה.

מרכיבים לנטיפים:

4 ביצים
3/4 כוס קמח מלא
מלח פלפל.

הכנה:
מטגנים את הבצל עד להזהבה קלה
מוסיפים את השום והפטריות, מטגנים 2 דקות
מוסיפים את שאר המרכיבים ומבשלים כשעה.

מערבבים את כל החומרים לנטיפים עד שהתערובת חלקה ללא גושים
כשהמרק כבר מבושל, מביאים אותו לרתיחה, ומזלפים את הנטיפים פנימה.
מבשלים עוד כעשר דקות, ומגישים חם. (אפשר להגיש עם פיסות גבינת ברי פקאן)
attachment.php

__________________
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מרק שעועית בשרי
2 כוסות שעועית לבנה - לברור ולהשרות במים כשעתיים.
1 בצל קצוץ דק - מטגנים בסיר עמוק וגדול.
בשר חתוך לקוביות (בשר של החמין או בשר מס' 8 מומלצים ביותר) - מוסיפים לסיר ומטגנים עם הבצל וממלאים את הסיר במים.
מוסיפים לסיר את השעועית שהשרנו וירקות לפי הצורך והטעם. הבסיס הוא תפו"א וגזר אבל כמובן שאפשר להוסיף עוד ירקות מרק אם אוהבים.
מוסיפים כ-5 כפות רסק עגבניות ותבלינים לפי הטעם: מלח, פלפל שחור, תבלין קציצות, מרק עוף ומעט כרכום.
לאחר הרתיחה, מנמיכים ומבשלים כשעתיים ואז על אש נמוכה מאוד עוד כ-4 שעות (אפשר לקצר זמן בשימוש בסיר לחץ או להעביר לפלטה חשמלית ללילה או ל-6 שעות).

מכינים אורז לבן עם אטריות בסמוך לארוחה.

אופן ההגשה:
שמים במרכז הצלחת חופן אורז ומעל יוצקים את המרק הרותח.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מג'דרה
בוררים כוס וחצי עדשים ומבשלים כעשרים דק'. מסננים.
בוררים 3 כוסות אורז.
מטגנים במעט שמן 2 בצלים גדולים חתוכים לרצועות - על אש נמוכה - עד לשקיפות.
מוסיפים לסיר את האורז, את העדשים המבושלות, מלח ופלפל שחור (בנדיבות) ו-5 ורבע כוסות מים (כוס ושלושת רבעי על כל כוס אורז).
מבשלים כמו אורז (מרתיחים ומנמיכים) - עד שמזלג "מגרד" את תחתית הסיר.

מומלץ בתום הבישול לכסות את הסיר במגבת ולסגור עליה את המכסה לכ-10 דק' - כך היא סופגת את האדים והתבשיל יוצא טעים יותר.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה