מתנה כספית לחתונה

  • הוסף לסימניות
  • #1
חברה טובה מתחתנת. בחורה בת 26.5, ואנחנו כולנו כמעט נשואות, אברכיות, מגיעות לחתונה. בתור רווקה מגיעים לשולחן חברות ולא מביאים מתנה, מקסימום מתנה קטנה (לא כסף), אבל בתור נשואה, שיושבת, אנחנו נוראה מתלבטות מה לעשות? האם לשים כסף במעטפה מרוכזת של כולנו, כל אחת תשים משהו, ונרשום את השמות? אי אפשר לשים מחיר מנה..... זה קצת הרבה, ועוד לחשבן את הנסיעות....
יש לכן רעיון?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
אצלנו- לא מקובל שחברות מביאות משהו לחתונה.
רק מה שכן- קבוצת החברות הקרובות קנו יחד לאחר האירוסין מתנה יפה, וכמובן כתבו שמות.


(מתנות כיתתיות- היה מקובל שכל בת שהתארסה קיבלה מתנה מזו שהתארסה לפניה. לראשונה בתור קנינו כל הכיתה יחד. זה החזיק עד שנה אחרי שסיימנו ללמוד יחד. אחר כך זה נתקע איפה שהוא.)
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
לענ"ד לא כדאי לחשבן בכלל, זה לא נותן הרגשה טובה לשום צד.

אפשר להביא מתנה גדולה מכולכן, דבר שיצא לכם יותר זול ולכלה יועיל מאוד. הנה כמה דוגמאות:

מיקרוגל (תמיד שימושי)
טוסטר
בלנדר מוט
מאוורר/מפזר חום
פמוטים
חנוכיה
קערה של ליל הסדר
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
חשוב לציין שבני עדות המזרח נוהגים לפרגן בכסף....
לכן אני שואלת האם לשים סכום מכובד או שאפשר להסתפק בסכום סמלי וזה לא יהיה "פדיחה"??
להביא מתנה זה לא לעניין כי אין מי שיסחוב את זה עד לתלפיות כשכל אחת מגיעה מקצה אחר בארץ...
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
הכי נח שבארוע עצמו תשאלי מי רוצה להשתתף במתנה
תקחי מכל אחת סכום קטן תכניסי במעטפה ותרשמי בברכה את השמות
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
נכתב ע"י לאה ורחל;1499551:
הכי נח שבארוע עצמו תשאלי מי רוצה להשתתף במתנה
תקחי מכל אחת סכום קטן תכניסי במעטפה ותרשמי בברכה את השמות

לא בטוח שזה כ"כ נח:
א. תמיד יהיו כאלה שירצו להשתתף ולא יהיה עליהן מספיק כסף לזה.
ב. נראה לי פחות מכובד לתת מעטפה עם כל מיני שטרות , שקים, וכו'. עדיף שמישהי אחת תאסוף מראש, תיקח אליה את כל הכסף שמגיע ותוציא שק אחד גדול או כמה שטרות גדולים משלה, אם גרים בכל רחבי הארץ אז מסכמים מראש בטלפון: אני מכניסה בשמך סכום כזה וכזה ותחזירי לי בחתונה
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אם זה סכום נמוך זה נראה לי סתם מגוחך - קבצני,
עדיף לקנות משהו
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י bason1661;1499548:
חשוב לציין שבני עדות המזרח נוהגים לפרגן בכסף....

לדעתי, מאד תלוי היכן היא למדה ומה המנטליות שלה. אם היא למדה במקום אשכנזי, זה מקובל שלא משלמים. החברות הטובות מביאות מתנה, אבל לרוב רק לאירוסין.
אם היא למדה במקום ספרדי- יש לדון (בל נשכח שכל אחת שהגיעה שילמה נסיעות+ בייבי סיטר+ שעות שינה/ ארגון בבית וכד'...).
מה שכן- זה אמור להיות מפגש כיתתי, אבל ובעיקר- חתונה של חברה. לרוב אין מאד הרבה מי שירקוד, וצריך לשים לב אף לכך. אם הגעתן ואתם מפטפטות בצד אחת עם רעותה, לא הועלתן כלום.... יש מצוות שמחת חתן וכלה (וכתוב דברים חמורים על הנהנה מסעודת חתן וכלה ולא משמח)
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אצלנו עשו דבר כזה:
כל אחת משלמת על מתנה לחברה ששמ מופיע לפני'ה ביוצן, והראשונה ביומן לאחרונה.
ככה כל אחת דואגת פעם אחת למתנה, וזה נקרא שכולן הביאו
וכמובן, אם תוכלי להביא משהו סכום סמלי (לא פחות ממאה, כן?:) זה י'הי'ה יפה מאד, ומי שתוכל להוסיף - כנ"ל
אצלנו נהוג ההסדר הזה רק לאירוסין, אבל מי שמגיעה לחתונה פשוט שמה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אני חושבת שאם כולן שמות מעטפה ביחד, זה בסדר שכל אחת תשים סכום סימלי (50 ש"ח) ולא מחיר מנה (120 ומעלה) בסוף יצטבר סכום מכובד יחסית. וזה יפה
רק שבאמת כדאי שתתארגנו מראש, ותשימו צ'ק אחד / כמה שטרות גדולים, שיהיה מכובד.

מזל טוב!
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה