כללי נא חוות דעתכם על עצוב האתר

  • פותח הנושא s976
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
זה אתר חדש שעשיתי,
לחלק מהאחראים על הפרויקט העיצוב נראה משעמם, ויש כאלה שאמרו שדווקא האתר נראה יפה כמו שהוא עכשיו.
מה אתם אומרים?
האם ראוי לשפר את העיצוב או להשאיר כמו שהוא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
בעיקרון זה יפה אבל עדיין כשאורים משהו בשפה אחרת קשה לשפוט, מה שכן הייתי מציע להוסיף קצת יותר צבע יותר אלמנטים בשביל שלא יהיה ריק \ משעמם מדי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
למרות שלא הבנתי מילה ממה שכתוב שם, העיצוב מוצא חן בעיני: אני אוהב אתרים נקיים ונרתע מאתרים מלאי גרפיקה, צבע ובלגן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אתה כנראה מתכוון "בנית אתר" (על שינוי הצבע של התבנית מכתום לכחול לא קוראים "עיצוב").
לגבי העיצוב, נראה נקי ומסודר. הבעיה היא שלא כולם מתחברים לעיצוב נקי (וזה מעצבן) וכדי לרצות את כולם אולי כדאי להכניס קצת צבע עם אייקונים.

אגב בכמה מקומות האתר בשפה אנגלית, כמו "להשאיר תגובה", "חיפוש".
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
העיצוב נועד לשרת את התוכן. כדי לשפוט את טיב העיצוב צריך להבין מה סוג התוכן של האתר. אם תוכל בכמה מילים לתאר את מהות האתר.

ובכל זאת חוות דעת כללית, בלי לדעת פרטים על מהות האתר-
נקי ואלגנטי, משדר מקצועיות, בשביל לדעת עד כמה הוא ידידותי ומזמין צריך להבין את התוכן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
זה נראה כמו תבנית מוכנה (גם אם זה במקרה לא) ואני מניחה שזה מה שמפריע לאחראים על הפרוייקט.
חסר להם - גם אם הם לא יודעים לשים על זה את האצבע ולכן הם משתמשים במילה "משעמם" - אופי אישי, זהות חזותית ייחודית שמאפיינת את המוסד/אירגון. כרגע האתר היה יכול להתאים באותה מידה לעוד 20 מוסדות/אירגונים אחרים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
נכתב ע"י naamah;1010088:
זה נראה כמו תבנית מוכנה (גם אם זה במקרה לא) ואני מניחה שזה מה שמפריע לאחראים על הפרוייקט.
חסר להם - גם אם הם לא יודעים לשים על זה את האצבע ולכן הם משתמשים במילה "משעמם" - אופי אישי, זהות חזותית ייחודית שמאפיינת את המוסד/אירגון. כרגע האתר היה יכול להתאים באותה מידה לעוד 20 מוסדות/אירגונים אחרים.

טוב, זה לא סוד שכמעט כל מי שעוסק בעיצוב אתרים, חושב כמוך....
אני מכבד את דעתכם, אבל איני חושב כך...

דוגמא קטנה: זה אתר נוסף שהקמתי כעת (במחילתכם, במקרה גם הוא בלע"ז), הוא נראה טוב, וכולם מרוצים, למרות שאיני יודע לגבי 'זהות חזותית....'
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י s976;1010112:
טוב, זה לא סוד שכמעט כל מי שעוסק בעיצוב אתרים, חושב כמוך....
אני מכבד את דעתכם, אבל איני חושב כך...

דוגמא קטנה: זה אתר נוסף שהקמתי כעת (במחילתכם, במקרה גם הוא בלע"ז), הוא נראה טוב, וכולם מרוצים, למרות שאיני יודע לגבי 'זהות חזותית....'

ניתן ליצור אתר שגם ייראה טוב ויהיה נקי ואלגנטי,
וגם יהיה מאופיין בזהות חזותית אישית וייחודית למוסד.

משתלם לך להעמיק בעניין הזה מכיוון שכרגע אתה מייצר תוצרים שהלקוח לא צריך אותך בשבילם. הוא יכול לקנות תבנית מוכנה לבד.
דווקא בעידן של היום כשתבניות מוכנות הולכות ומתפתחות, מעצבי אתרים צריכים לדאוג שיהיו להם יתרונות משמעותיים פני התבנית המוכנה, אחרת הם לא ישרדו בשוק.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נכתב ע"י naamah;1010119:
משתלם לך להעמיק בעניין הזה מכיוון שכרגע אתה מייצר תוצרים שהלקוח לא צריך אותך בשבילם. הוא יכול לקנות תבנית מוכנה לבד.
עכשיו הצחקת אותי...
נגיד, באתר הראשון שהזכרתי, הלקוח צריך זמני הלכה כאשר מיקום הגולש נקבע בצורה אוטומטית (מופיע שם למעלה. האתר עוד לא גמור דרך אגב). איך בדיוק הוא יעשה את זה לבד?
יש עוד המון פרטים קטנים ופשוטים, שאילו הלקוח היה מנסה להתמודד אתם לבד, היתה מתקבלת תוצאה עלובה ביותר (וזה עוד בהנחה שהוא עבר קורס של בנייה בוורדפרס, אחרת בכלל אין על מה לדבר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
נכתב ע"י s976;1010136:
עכשיו הצחקת אותי...
נגיד, באתר הראשון שהזכרתי, הלקוח צריך זמני הלכה כאשר מיקום הגולש נקבע בצורה אוטומטית (מופיע שם למעלה. האתר עוד לא גמור דרך אגב). איך בדיוק הוא יעשה את זה לבד?
יש עוד המון פרטים קטנים ופשוטים, שאילו הלקוח היה מנסה להתמודד אתם לבד, היתה מתקבלת תוצאה עלובה ביותר (וזה עוד בהנחה שהוא עבר קורס של בנייה בוורדפרס, אחרת בכלל אין על מה לדבר)

אתה מדבר איתי על טכניקה.
והטכניקה, כחלק מהאינטרס העיסקי של חברות הענק שרוצות להיות נגישות לקהל כמה שיותר רחב, הולכת והופכת יותר פשוטה וידידותית למשתמש.
בניגוד למה שאתה חושב, רוב האנשים שבונים אתר בוורדפרס לא למדו שום קורס, וורדפרס היתה קורסת כלכלית אם היתה מחכה לאנשים שילמדו קורסים... הם פשוט רוכשים תבנית ומתחילים "לשחק", מי יותר בכישרון ומי פחות.
אם היכולות שלך מתמצות בענייני טכניקה, אתה ממקם את עצמך בתחתית "שרשרת המזון" של השוק, וברגע שיצאו גרסאות ידידותיות יותר שלא מצריכות את התיווך של "איש הטכניקה" אתה תהפוך למיותר.
בעידן של היום מעצבים צריכים לחתור כמה שיותר לראש הפירמידה, לרכוש לעצמם יכולות שהן הרבה מעבר לטכניות וכאלה שהמשתמש הממוצע לעולם לא יוכל להגיע אליהן לבד.
וכמובן שמעבר לשאלת השרידות, ככל שאתה מציע ללקוח תוצרים טובים ויחודיים יותר בפרמטרים 'חכמים' (עיצוב, איפיון, אסטרטגיה, קונספט, יצירת זהות חזותית וכו') ולא בפרמטרים 'טיפשים' (הזנת תכנים לתוך תבנית מוכנה) אתה גם יכול לתמחר גבוה יותר.

בכל מקרה, אין לי שום עניין להתווכח איתך וכל מה שכתבתי כאן הוא ממש לא אישי כלפיך. ביקשת חוות דעת על העיצוב (שלמעשה לא אתה עיצבת, למיטב הבנתי) וזה מה שהיה לי להגיד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
נכתב ע"י naamah;1010155:
אתה מדבר איתי על טכניקה.
והטכניקה, כחלק מהאינטרס העיסקי של חברות הענק שרוצות להיות נגישות לקהל כמה שיותר רחב, הולכת והופכת יותר פשוטה וידידותית למשתמש.
בניגוד למה שאתה חושב, רוב האנשים שבונים אתר בוורדפרס לא למדו שום קורס, וורדפרס היתה קורסת כלכלית אם היתה מחכה לאנשים שילמדו קורסים... הם פשוט רוכשים תבנית ומתחילים "לשחק", מי יותר בכישרון ומי פחות.
אם היכולות שלך מתמצות בענייני טכניקה, אתה ממקם את עצמך בתחתית "שרשרת המזון" של השוק, וברגע שיצאו גרסאות ידידותיות יותר שלא מצריכות את התיווך של "איש הטכניקה" אתה תהפוך למיותר.
בעידן של היום מעצבים צריכים לחתור כמה שיותר לראש הפירמידה, לרכוש לעצמם יכולות שהן הרבה מעבר לטכניות וכאלה שהמשתמש הממוצע לעולם לא יוכל להגיע אליהן לבד.
וכמובן שמעבר לשאלת השרידות, ככל שאתה מציע ללקוח תוצרים טובים ויחודיים יותר בפרמטרים 'חכמים' (עיצוב, איפיון, אסטרטגיה, קונספט, יצירת זהות חזותית וכו') ולא בפרמטרים 'טיפשים' (הזנת תכנים לתוך תבנית מוכנה) אתה גם יכול לתמחר גבוה יותר.

בכל מקרה, אין לי שום עניין להתווכח איתך וכל מה שכתבתי כאן הוא ממש לא אישי כלפיך. ביקשת חוות דעת על העיצוב (שלמעשה לא אתה עיצבת, למיטב הבנתי) וזה מה שהיה לי להגיד.

א. ידידנו כאן אינו מעצב ואינו מתיימר להיות כזה.

ב. סט הכישורים הטכניים של ידידנו הוא מצרך חשוב ונחוץ עבור לקוחות רבים. יש לא מעט לקוחות שיעדיפו להיעזר בשירותיו של איש טכני מצויין עם יכולת עיצובית מוגבלת מאשר איש עיצוב מצויין עם יכולת טכנית מוגבלת.

ג. הקמת אתר מקצועי בוורדפרס, היא בשום אופן לא עבודה לחובבנים.

ד. וורדפרס היא לא גוף כלכלי שיכול לקרוס, אלא מערכת בקוד פתוח שאיש אינו מרוויח ממנה באופן ישיר.

ה. הוא ביקש חוו"ד על עיצוב ואת נתת לו השקפה עסקית.

ו. בעניין העיצוב, גם אני מסכים שיש חיסרון בשימוש בתבניות מוכנות. ואת דעתי זו הבעתי גם באשכול הזה: http://www.prog.co.il/showthread.php?t=132639
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
נכתב ע"י Shia;1010171:
א. ידידנו כאן אינו מעצב ואינו מתיימר להיות כזה.

ב. סט הכישורים הטכניים של ידידנו הוא מצרך חשוב ונחוץ עבור לקוחות רבים. יש לא מעט לקוחות שיעדיפו להיעזר בשירותיו של איש טכני מצויין עם יכולת עיצובית מוגבלת מאשר איש עיצוב מצויין עם יכולת טכנית מוגבלת.

ג. הקמת אתר מקצועי בוורדפרס, היא בשום אופן לא עבודה לחובבנים.

ד. וורדפרס היא לא גוף כלכלי שיכול לקרוס, אלא מערכת בקוד פתוח שאיש אינו מרוויח ממנה באופן ישיר.

ה. הוא ביקש חוו"ד על עיצוב ואת נתת לו השקפה עסקית.

ו. בעניין העיצוב, גם אני מסכים שיש חיסרון בשימוש בתבניות מוכנות. ואת דעתי זו הבעתי גם באשכול הזה: http://www.prog.co.il/showthread.php?t=132639

בקשה לחוות דעת בפורום הזה בד"כ מתייחסת לתוצר שהמשתמש עיצב בעצמו.
מבחינתי מי שמעלה עבודות לחוות דעת בפורום הזה רואה את עצמו כמעצב וזו העמדה שממנה הוא מבקש חוות דעת - על מנת להשתפר בעיצוב.
אם המשתמש הוא מתכנת/איש טכני/איש קוד שמבקש חוות דעת על תבנית מוכנה, יש לציין זאת במפורש בהודעה הפותחת.

שים לב שתגובתי הראשונה נגעה נטו לעניין העיצובי ורק בהמשך משהובעה אי הסכמה הבאתי גם את השקפתי העסקית מתוך נסיוני, שלענ"ד מביאה תובנה שחשוב לשים לב אליה. ואפשר גם לשלול ולהמשיך הלאה, זאת מדינה דמוקרטית...

ההערה לגבי וורדפרס נכונה, אני לא מעצבת לפלטפורמה הזו ולכן לא היה לי מידע על המודל העסקי שלה.

המצב המתואר בסעיף ב' שלך אינו מצב של או-או, הדבר הטוב ביותר עבור הלקוח הוא להיעזר באיש עיצוב מצויין עבור העיצוב ובמפתח מצוין עבור הפיתוח. יש בודדים שמסוגלים לעשות בצורה מצויינת את שני הדברים, ביניהם למשל אברהם קורנפלד המוכשר. אבל אלה מקרים חריגים. ככלל עדיף שכל איש מקצוע יתעסק במה שהוא יודע לעשות הכי טוב. וזוהי, למותר לציין, השקפה שלי שלא מחייבת אף אחד אחר (ובתור מעצב שגם עוסק בכתיבת קוד אין לי ספק שלך יש השקפה אחרת).
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
יש פה לדעתי סתם סוג של וכחנות כלפי דבריה של נעמה.
הייתי ממליץ לקבל את הביקורת כפי שנאמרה, בלי להיכנס לקטעים של "אתה מצחיק אותי" וכדו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
נכתב ע"י אוהב0ישראל;1010359:
יש פה לדעתי סתם סוג של וכחנות כלפי דבריה של נעמה.
הייתי ממליץ לקבל את הביקורת כפי שנאמרה, בלי להיכנס לקטעים של "אתה מצחיק אותי" וכדו'.

אני לא חושב שיש כאן "וכחנות" כלפי דבריה של נעמה.
אני חושב שיש כאן חוסר הבנה מצידה.

כשהיא כותבת
נכתב ע"י naamah;1010119:
משתלם לך להעמיק בעניין הזה מכיוון שכרגע אתה מייצר תוצרים שהלקוח לא צריך אותך בשבילם. הוא יכול לקנות תבנית מוכנה לבד.

כל מי שהקים אתר רציני בוורדפרס, יודע כמה המשפט הזה מגוחך.
הקמת אתר וורדפרס, גם אם זה על בסיס תבנית מוכנה, זו מלאכה מורכבת ותובענית שדורשת מיומנות, בפרט אם ישנם התאמות ושינויים מיוחדים עבור צרכי הלקוח.

כשבא מישהו ופוטר את זה בלא-כלום במשפט "כרגע אתה מייצר תוצרים שהלקוח לא צריך אותך בשבילם", אי אפשר להתייחס לזה ברצינות. התגובה ההגיונית היחידה היא במקרה הטוב "אתה מצחיק אותי". או במקרה הפחות טוב, "אתה מעליב אותי".
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני חושב שהיא התכוונה יותר לצד העיצובי של האתר מאשר לצד הטכני שלו. כוונתה ודאי לטובה כשהיא ממליצה (ואני מסכים עמה) שכדאי לו להשקיע יותר בעיצוב נכון ופחות שבלוני, כי באמת בסה"כ עיצובי אתרים כמו שלו (שהם יפים ונקיים) יש לאלפים ולעשרות אלפים בלי נקודת ייחוד משלו.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה