מידע שימושי נהגים, זה בשבילכם ! כללי מתן זכות קדימה בצומת

  • הוסף לסימניות
  • #1
שמתי לב שכללי מתן זכות קדימה בצומת לא ממש ברורים לי ולשכמותי. וזאת, על אף שלמדתי תיאוריה בעיון רב ועברתי בהצלחה, ואני כבר נוהג תקופה לא קצרה. ‎‎‎השתדלתי להתמודד עם זה. ע"פ רוב בשיטת 'כל דאלים גבר', כמנהג המדינה.
אתמול עזרתי לחבר שלומד כעת תיאוריה והחלטתי לעשות סדר ברור בעניין, ואני שמח לשתף אתכם בסיכום הכללים כפי שבניתי אותו, ולשמוע את הערותיכם והארותיכם.

בלימודי התיאוריה כתוב בקצרה שבצומת מתומרר יש לנהוג על פי התמרורים, ובצומת שאינו מתומרר יש תמיד זכות קדימה לרכב הבא מימין, ובפניה שמאלה אף לרכב הבא ממול.
למעשה, כשאתם מתקרבים לצומת - בפרט צומת לא מוכרת, עד שאתם מצליחים לחשבן מי קודם למי לפי הכללים, כבר אין מי שיתן לכם זכות קדימה... והצפירות מאחור מוסיפות למבוכה. בפרט לא מודגש שיש לחפש גם את התמרורים של 'יריביך' בצומת, שזה מאד חשוב.


לכן אני מסכם זאת כך:

בהגיעך לצומת,

במידה ויש לך תמרור ('תן זכות קדימה' או 'עצור'):

הכי קל... עליך לתת זכות קדימה לכל רכב מכל כיוון.

במידה ואין לך תמרור:

רכב הבא מימין: הבט, אם יש לו תמרור* אתה קודם לו, אם לא, הוא תמיד קודם לך.

רכב הבא משמאל: תמיד אתה קודם לו.

רכב הבא ממול: אם יש לו תמרור* אתה קודם לו, אם לא: כשאתה פונה ימינה - אתה קודם לו. כשאתה פונה שמאלה - הוא קודם לך.


*תמרור: 1. 'תן זכות קדימה' - צורתו היחודית משולש הפוך, כדי שתוכל לזהותו גם כשהוא לא מותקן בנתיב שלך אלא של 'יריבך' ולדעת שהזכות קדימה שלך. 2. 'עצור' - צורתו היחודית משושה, וכנ"ל.



זהו. פשוט לשנן את זה היטב, וזה בידיים שלכם. בהצלחה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
נ.ב. מצאתי בעירי כמה תמרורי זכות קדימה שלדעתי הם מיותרים.
ממוקמים בצומת T שהפניה שמאלה היא לרחוב חד סטרי - הרי רכב שמגיע מימין ממילא קודם לי גם בלי תמרור, ומשמאל כלל לא יכול להגיע רכב (חד סטרי אמרנו)...
מי יכול ללמד עליהם זכות (קדימה) ?...
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
רכב הבא מימין: הבט, אם יש לו תמרור* אתה קודם לו, אם לא, הוא תמיד קודם לך.
כמדומני שכמעט ואין כזה מציאות שאין תמרורים,וזה רק בתיאוריה (ואולי בתוך יישוב)
לכן - (עפ"י המורה שלי) כשאין לך תמרור, זאת אומרת שלאלה מהצד יש, ולך אין (ולנתיב הנגדי ג"כ אין בד"כ, כי אתם מוגדרים כאותו כביש),ואתה קודם לכולם, אא"כ אתה פונה שמאלה (שאתה חותך את הנתיב הנגדי, ולכן הוא קודם),
כשיש לך תמרור -בד"כ גם להוא ממול יש תמרור, ולכן כולם קודמים לך חוץ מהנגדי, ומי שקדם זכה גם בפניה שמאלה!
הכי קל... עליך לתת זכות קדימה לכל רכב מכל כיוון.
טעות- במקרה כזה, בד"כ לנתיב ממול גם יש תמרור!!!
ולכן אין לו זכות קדימה כלפיך גם בפנייה שמאלה!, ולאלה מהצד יש זכות קדימה לשניכם
תקנו אותי אם אני טועה
@דג סלומון
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #5
אגב לחידוד העניין של כיכרות,

אם אתה נכנס לכיכר באותו הרגע כשמישהו משמאלך נכנס לכיכר אין לך כל מניעה לעכב אותו,
רק אם הוא היה בתוך הכיכר בשעה שנכנסת אסור לך להאט אותו,


ותפסיקו לצפור לנהג שנכנס לכיכר לפני שהייתם בו--גם אם הוא מאט אותכם...
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
מה קורה בצומת שבכל ה4 כניסות יש רכבים כ''א יחכה שהרכב מימינו יתחיל ואף אחד לא יזוז?
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
זה לא דבר קיים שיש בארבע צדדים תמרורים בד"כ אמור להיות כביש שבו אין תמרורים וזה כוון הנסיעה, ולבאים מהצדדים יש תמרורים או שיש רמזור
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
אגב לחידוד העניין של כיכרות,

אם אתה נכנס לכיכר באותו הרגע כשמישהו משמאלך נכנס לכיכר אין לך כל מניעה לעכב אותו,
רק אם הוא היה בתוך הכיכר בשעה שנכנסת אסור לך להאט אותו,


ותפסיקו לצפור לנהג שנכנס לכיכר לפני שהייתם בו--גם אם הוא מאט אותכם...

לא ממש הבנתי מה כתוב כאן, אבל רק שואל כדי להבין, כתבתם על צומת או כיכר?
מעגל תנועה זה משהו אחר לגמרי, באופן כללי מדברים כאן באשכול על צומת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
נ.ב. מצאתי בעירי כמה תמרורי זכות קדימה שלדעתי הם מיותרים.
ממוקמים בצומת T שהפניה שמאלה היא לרחוב חד סטרי - הרי רכב שמגיע מימין ממילא קודם לי גם בלי תמרור, ומשמאל כלל לא יכול להגיע רכב (חד סטרי אמרנו)...
מי יכול ללמד עליהם זכות (קדימה) ?...
תמרור הוא סימן ולא סיבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
לא ממש הבנתי מה כתוב כאן, אבל רק שואל כדי להבין, כתבתם על צומת או כיכר?
מעגל תנועה זה משהו אחר לגמרי, באופן כללי מדברים כאן באשכול על צומת.
הם אכן דיברו על כיכר - מעגל תנועה
בד''כ במעגל תנועה יש לתת זכות קדימה לרכב שנמצא משמאלך במעגל ואין להכנס לפניו באופן שיגרום לו להאט, מסתבר שהם צודקים שאם הוא עדיין לא בתוך המעגל אפשר להכנס גם אם זה יגרום לו להאט.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
הם אכן דיברו על כיכר - מעגל תנועה
בד''כ במעגל תנועה יש לתת זכות קדימה לרכב שנמצא משמאלך במעגל ואין להכנס לפניו באופן שיגרום לו להאט, מסתבר שהם צודקים שאם הוא עדיין לא בתוך המעגל אפשר להכנס גם אם זה יגרום לו להאט.
תודה על השוטנשטיין,- סליחה ,יותר 'מתיבתא'
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
ישנם הרבה מקומות ללא תמרורים
על כל רמזור ישנו תמרור
המיועד לזמנים שהמערכת קורסת
והרבה פעמים הרשויות המקומיות ובמיוחד רשות ידועה שגם אינה מקפידה על סימוני כביש כחוק
באורח פלא אבל גם זה נחשב לתמרוור
ואם כבר למה רק בב''ב הסימונים נמחקים יומיים אחרי
ובר''ג ותל אביב הכל מסומן תמיד ויפה ומדוייק
אולי מי שזכה במכרז לא מערב די דבק בצבע
אולי לא מקפידים שלא יעברו עד שייתייבש
למי יש אינטרס בזה
ולמי יש כח לטפל בזה
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
טעות- במקרה כזה, בד"כ לנתיב ממול גם יש תמרור!!!
ולכן אין לו זכות קדימה כלפיך גם בפנייה שמאלה!, ולאלה מהצד יש זכות קדימה לשניכם
תקנו אותי אם אני טועה
@דג סלומון
אם לשניכם יש תמרורים למה אתה קודם לו אפילו בפניה שמאלה ?
שוב חוזר הכלל שבפניה שמאלה הוא קודם לך. כך אני חושב.
 
נערך לאחרונה ב:
  • הוסף לסימניות
  • #16
במידה ויש לך תמרור ('תן זכות קדימה' או 'עצור'):

הכי קל... עליך לתת זכות קדימה לכל רכב מכל כיוון.
לא מדוייק.
מכיון שאם אתה רוצה לפנות ימינה, והרכב שנמצא בנתיב הנגדי מאותת שמאלה, כלומר לאיפה שאתה רוצה לפנות - אתה קודם!
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
כשאני למדתי נאמר לי שהמשנה מנתיבו הוא זה שצריך להמתין ולתת זכות קדימה למי שנשאר בנתיב שלו. דהיינו הפונה לשמאל נכנס לנתיב חדש ולכן חייב לתת זכות קדימה לאחרים לעומת זאת הפונה ימינה או ממשיך ישר יש לו זכות קדימה להמשיך במסלול שלו.
ועל זה אמרו חכמינו: "כל המשנה ידו על התחתונה"
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
כלומר זה מקובל לשים תמרור זכות קדימה גם במקום שאף בלעדיו היית צריך לתת זכות קדימה ?
ברור, לשון החוק הוא ש'אם אין תמרור' אז כך וכך..
אבל לכתחילה יש תמרור.

ולגבי כל הפלפולים כאן, אני רוצה להזכיר לכם שהשוטרים לא עד כדי כך חכמים בלשון המעטה, ולא כדאי להתחכך בשולי החוק גם אם אתם צודקים.
ראיתי הרבה שוטרים בשעה שהם נותנים קנס, לא זכור לי שגלגלי המוח שלהם הסתובבו לפני כן
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
כשאני למדתי נאמר לי שהמשנה מנתיבו הוא זה שצריך להמתין ולתת זכות קדימה למי שנשאר בנתיב שלו. דהיינו הפונה לשמאל נכנס לנתיב חדש ולכן חייב לתת זכות קדימה לאחרים לעומת זאת הפונה ימינה או ממשיך ישר יש לו זכות קדימה להמשיך במסלול שלו.
ועל זה אמרו חכמינו: "כל המשנה ידו על התחתונה"
אם אני ממשיך ישר ויש רכב שבא מימין והוא גם רוצה להמשיך ישר ?....
ההנחיה היבשה היא שרכב הבא מימין קודם.
מה שאני נוכח בכל אופן שאכן יש חוסר בהירות בנושא.
נשמח אם מישהו יעלה את לשון החוק בעניין זה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

עברתי טסט בחסדי ה׳ טסט 6 ואשמח לתת כמה סגולות וטיפים:

א. עשיתי את סגולת ר' מתיא בן חרש והבטחתי לפרסם ונושעתי בס"ד!
ב. עשיתי את סגולת האדמור מזוויעל
ג. קיבלתי קבלה ׳׳קטנה׳׳ בצניעות
4. סעודה רביעית והדלקת נרות ל4 צדיקים

סיכום קטן:
מעגל תנועה:
-מעגל תנועה עם שני נתיבים - נתיב חיצוני לישר וימינה
נתיב פנימי לשמאלה ופרסה , נכנסים רק כשאין מכוניות בשתי הנתיבים!!
-לאותת ימינה לפני כיכר גם ביציאה מהכיכר
-לפני שמגיעים לכיכר -בדרך כלל הכביש מצר ונתיב אחד מצטצמם אז כבר מרחוק לאותת שמאלה כדי שיהיה קל להשתלב זה נראה הרבה יותר מקצועי!!
ביציאה מהכיכר לצאת במהירות איטית מהכיכר
בכיכר 3 תחנות :
1 לפני הכיכר יש מעבר חציה -לבדוק הולכי רגל
2 לנטרל מעבר חציה ולהסתכל שמאלה
3 בסוף הכיכר לאותות ולהתכונן להולכי רגל במעבר חציה שאחר הכיכר


זכות קדימה:
1 אם פונים ימינה ללא תמרורים הזכות היא שלי!!!
2 אם אני רוצה להמשיך ישר אני מביאה זכות קדימה לרכב הבא מממול ומימין(לרוב מי שבימין יש לו תמרור מתן זכות קדימה)
3 אם אני רוצה לפנות שמאלה או לעשות פרסה הזכות קדימה למי שבא מימין וממול-חשוב לזכור שצד שמאל לא מקבל זכות קדימה בצומת כזאת.

פניות שמאלה
הכביש בו אני נמצאת
-לראות אם אני בחד אז להיות בצד השמאלי בכביש אם אני בדו להיות במרכז (הכל במידה לפני הכביש אם צר או רחב)

הכביש אליו נכנסים : אם לחד אז להיכנס לצד שמאל ואם לדו אז להיכנס לצד ימין

נקודות חשובות ודיוקים:

זכות קדימה:

- בעלייה לרכב העולה
- ברחוב צר למי שהגיע ראשון לא להידחף!!
-תמרור משלוש הפוך לתת זכות קדימה לכולם לא משנה אם הוא בצד ימין או שמאל

נתיבים:
-לבדוק אם יש שני נתיבים לשמאלה/ימינה ולהיות בימני מבינהם

רמזורים:
-אם רואים רמזור ירוק מרחוק להתכונן לעצירה

תזכורות/דיוקים קטנים אך חשובים:

-אם רכב עושה רברס לעצוֿר

-כשעוקפים רכבים חונים לאותת ולהסתכל

-בחניה להסתכל גם על הרכבים ממול אם יש רכב לעצור (הפקת מניפה)

-נתיב לתחובורה ציבורית השעות שרשומות אלו השעות שאסור לנסוע בהם

-כשיוצאים מחניה מאותתים ומסתכלים במראות לראות שאין רכבים

--לא עושים עקיפה לפני מעבר חציה

-ברגע שאומר לפנות ימינה /שמאלה לאותת מייד!

-כשמשהו חוצה לחכות שיגמור לעבור את כל המעבר חציה ורק אז לעבור

-בסוף כל רחוב לפני פניה להסתכל על הקו בכביש אם זה על חצי כביש זה אומר שזה היה רחוב דו סטרי ולכן לפני הפניה יש להגיע לאזור של החצי פס ומשם לבצע את הפניה

-אם הרמזור הירוק מהבהב זה אומר שנשאר 3 שניות אור הירוק ולכן להאט להתכונן לעצירה

-מהירות כתובה בשני צידי הדרך של הכביש

--תמרור עצור אם אין קו ויש מעבר חציה עוצרים אחרי המעבר חציה.

בהצלחה רבה לכולם והכי הכי חשוב להתפלל ולסמוך רק על ה׳ יתברך ולהבין שהטסטר רק ׳׳בובה׳׳ של ה׳ והכל נקבע מאיתו יתברך בשורות טובות לכל עם ישראל!!
תופעת החרדי המכוער

טביאל עיר יפה, כעיקרון. כיכרות, צמחים, ובעיקר יופי פנימי.
המוני יהודים יראי שמיים, משפחות ובתים של תורה, מוסדות לימוד מכל הסוגים, רובם ככולם במבני קבע ראויים לשמם.

בתי כנסת גדולים ונהדרים, מחופים באבן ומצויידים במדרגות שיש וארונות קודש מגולפים, והמוני מנייני תפילה בכל שעות היממה, כולל גם פינת קפה לשירות הציבור.

אה! אשרינו!




אלא שיש קוץ מעצבן באליה:

תופעת הטביאליסט המכוער. כפראפראזה על "הישראלי המכוער" הידוע בכל העולם.
הטביאליסט המכוער. אינו התושב הקלאסי של העיר, אך לעיתים נדמה כי יש רבים ממנו.


קווים לדמותו.
הט"מ יחתום על הוראת קבע ענקית לקהילה שלו, כדי שהיא תוכל לבנות בית כנסת אדיר ויפהפה יותר מבית הכנסת ממול, אך לא יטרח לומר שלום חם ונעים לזר כי ייקלע בטעות לארמון הקהילתי שלו.
שירגיש לא נעים, עדיף. כך לא יתנחל פה. פה מתפללים ורצויים רק אנ"ש.

הט"מ לא יתרה בילדיו שאסור להם לגרור עד הבית עגלת מכולת, כיוון שהיא, מה לעשות, רכוש הסופרמרקט. התוצאה? ניתן לראות לא מעט עגלות מכולת מונחות בכניסה לבנייני מגורים, ממתינים לעובד הסופרמרקט שאולי יקח אותם ואולי לא.

הט"מ לא יאמר שלום לשכנים החדשים המתגוררים ביחידת הדיור על הגג. הוא יסתכל עליהם – ומבטו יעבור דרכם. בייחוד אם הם לא לבושים בדיוק בדיוק כמו הצורה והצבע שלו עצמו.

הט"מ ילביש את משפחתו בבגדים הכי עדכניים ויקרים שיש בנמצא, כך שיראו כאילו נגזרו מתוך פרסומת משובבת נפש של קידי קיש. אז מה אם אין קשר בין ההכנסות המזעריות שלו ובין הצורך הכפייתי לנקר את עיני השכנים-גיסים-חברים.

הט"מ מקפיד להחזיק בבעלותו ולנהוג ברכב יקר. רצוי חשמלי ועדיף עם שכבת לקס + ווקס + פוליש נוצצת ומרשימה. הוא אוהב במיוחד, משום מה, רכב גבוה עם גריל ענק מקדימה, המשרה את יראת הכבוד הרצויה.

מה הקשר בין אברך צעיר, פעמים רבות מלמד בחיידר או בעל תפקיד זוטר בחנות טמבור, או סתם איש אחזקה במוסד – ולרכב מנהלים כזה? אין לדעת.


הט"מ יקפיד לזעום אם עובר אורח יתפוס לו את החניה הפרטית המחושמלת שלו, אך לעולם לא יעשה מאמץ מיוחד להחנות רכבו בצורה מסודרת במקום שבו יש להתחשב בנוספים. בייחוד הוא לא יטרח לחנות באופן שמאפשר לאם עם עגלה לעבור בנחת בלי להסתכן בחייה ולרדת לכביש.

ואגב הסעיף הקודם; נדמה כי יש לט"מ הנאה מיוחדת לחנות כמו פריץ הכפר, ולחסום את מרבית המדרכה - העיקר שהוא עצמו לא ייאלץ ללכת יותר מעשרים שניות מפתח רכבו עד פתח השטיבלאך או מחוז חפצו...

אך כל אלו עניינים זניחים. זכותו של כל אדם לרכוש כל כלי תחבורה שעולה על דעתו, כל זמן שהדבר מסב לו הנאה ונחת.



מה שהופך את הנהג הטביאליסט המצוי למכוער, היא התנהגותו בכביש.

הט"מ ינהג בעירו ברוכת הילדים במהירות גבוהה. למה חמישים. אולי שישים, אולי שבעים או תשעים. הוא לא דואג, הרכב החשמלי המוגזם שלו יודע לעצור ממש בנגיעה על דוושת הגז. מה זה משנה אם פה ושם הוא כמעט דורס עוברי אורח?

הט"מ מפגין זלזול מוחלט בשאר הנהגים בעיר שלו.

כאשר נהג של רכב חונה מתחיל לצאת מהחניה, הטביאליסט המכוער יקפיד להגביר מהירות ולעקוף אותו, כדי שחס וחלילה לא ייאלץ להתעכב בנסיעתו לשטיבלך בעוד חצי דקה. מה אכפת לו שהרכב המסכן ייתקע בחניה עוד 5 דקות בגלל ט"מ נוספים.



הט"מ חסר סבלנות באופן קומי כמעט. כאשר לפניו נוהג אוטובוס עירוני, הב"מ לעולם ינסה לעקוף אותו. הוא לא יתן לאוטובוס את "מנת החסד" ויסכים להמתין 10 שניות. לא. הוא מייד ינסה לעקוף – וכמעט יתנגש ברכב הבא ממולו הנוסע במהירות, כזכור, מעל החמישים המותרים בחוק...



הטביאליסט המכוער לא ירחם על ילדה קטנה שרק רוצה לחצות במעבר חציה. הצחקתם אותו! הוא עסוק בשיחה נרגשת מלאת פוליטיקה באמצעות אוזנית הבלוטות' התלויה על אוזנו, אותה קנה במכירה הסמוכה לשטיבלאך. הוא יתן גז עוד לפני שהיא תספיק להציב את כף רגלה הקטנה והמפוחדת על מעבר החציה. שתפחד, מה זה משנה. היא לא הילדה שלו.


יש בעיר טביאל נהגים רבים זהירים, מכבדים את הזולת, חונים בצורה מסודרת, מאפשרים לרכב לצאת מהנחיה, ועוצרים לבטח מול הולכי רגל המבקשים לחצות את הכביש. ברור שיש כאלו. אבל הם לא מורגשים. בכלל.

אין בעיר אווירה של "מענטש". של:
את רוצה לחצות את הכביש? תחצי, בשמחה, אחכה לך בנחת.
אין לי חניה מתחת השטבילאך? אז מה אם יש תו נכה שחבר השיג לי. בגלל זה אחנה כמו פסיכי ואצער את כל העוברים ושבים? לא. אחנה במרחק 4 דקות הליכה בצורה מסודרת.
אני מטעין את הרכב החשמלי שלי מידי לילה? אציב שלט מסודר ונעים, ולא שלט אזהרה צהוב מאיים נבחני.
אני ממילא נוסע החוצה מהעיר? אתקרב לתחנות אוטובוס בדרכי, אציע לאברים הסעה לכניסה לעיר.
אני מתקרב למחסום? אמתין בסוף התור, לא אעקוף את כולו ואגרום צער וכעס לכל 10 הרכבים שלפניי.

כשאתה פוגש את הט"מ אחד על אחד, אתה מגלה בתשעים ותשע מהמקרים אברך עדין נפש, ירא שמיים, תורני, ממש אדם נהדר. מותק אפילו.

מישהו שלעולם לא יגזול מרעהו שקל, יקפיד להשיב כל אבידה, יעשר ממונו ויתרום לקהילתו סכומים נכבדים.

מה גורם לו להיות ב"מ? מהו הסוד?

ובכן -

אני לא יודע.

(אתם יודעים איזה חילול ה' מחריד קורה בכל פעם שאורח זר מגיע לטביאל? הוא יוצא מדעתו! לא חבל עליו? לא חבל עלינו? למה אנחנו לא מחנכים את עצמנו? קודם כל אתהמבוגרים? לתת כבוד זה לזה, לכבד, להאיר פנים, להיות מענטש?

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה