דרוש מידע נפש אדם - הכרת האדם את עצמו.

  • הוסף לסימניות
  • #21
שלום ר' רובי הארט.
אמנם אתה זה ששאלת בפתיחה והעלית את הנושא
אבל מבין שורותיך נשמע שגם לך יש יד ורגל בעניין...

אם אתה מכיר ספרים ומרצים
אשמח לשמוע ממך.


ישר כח

(באופן כללי: כל ספר מוסר נותן עוד היכרות עם ה'אני' הפנימי. אך זה לא בדיוק מה ששאלת).
תבורך!
תודה רבה . והאמת שהייתי רוצה לפתוח את הסוגריים שלך הרבה בעלי מוסר נגעו בענייני הנפש אך ברמה גבוה יותר
בדורנו אנו צריכים להביא פנים חדשות לעולם המוסר כך שנוכל לנגיש זאת לחפצים בעבודה מוסרית מוצלחת ומרשימה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #22
יש כמה אתרים מומלצים מאוד להיכרות עצמית עמוקה שיכולים לעזור הרבה בחיים, אני יעלה אחד לדוגמא ואם יהיה ביקוש מהציבור - אני יעלה עוד, ואולי אפילו יכתוב על זה מאמר

VIA24 - מומלץ מאוד לקרוא בעיון את הערך בויקפדיה https://he.wikipedia.org/wiki/גישת_החוזקות

ואחר כך לעשות את המבחן - https://www.viacharacter.org/character-strengths

למרות שהאתר באנגלית כשמגיעים לעמוד של האבחון עצמו יש אותו בעברית



בהצלחה רבה
 
  • הוסף לסימניות
  • #23
יש את הספרים "חכמת הנפש היהודית" של הרב יצחק לורינץ
בדרכו של רבי שלמה זלמן אוירבך זצ"ל
ספרים עם הרבה תוכן אך קלילים ונעימים לקריאה
מומלץ מאוד!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #24
הרב רפאל גריינמן - יש סדנאות רגשיות עמוקות וחזקות מאוד
ויש גם קו טלפון של שיעורים בהשקפה מוסר חינוך, דף היומי ועוד
לא חידושים כמו ליישב ולקרב אל הלב אמיתות וחיבור פשוט לעצמי ולקוני
שמעו ותחי נפשכם
03-6240070
קישור לצפייה ממפגש/שיעור הכנה מיוחד לראש השנה תשפ"ו הבעל"ט
מרומם, פותח לב, ומעמיד את הטעויות על מקומם
 
  • הוסף לסימניות
  • #25
למי יש מספר להירשם לקורסים של הרב גריינמן ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #26
יש את הספר "בוחרים להרגיש טוב" מתורגם מאנגלית של דוד ברנס.
אמנם לא נכתב ע"י רב (או מישהו שמגדיר את עצמו ככזה) אך מומלץ ע"י גדולי המשגיחים.
ניתן להשיג ביפה נוף
 
  • הוסף לסימניות
  • #27
בעלי שור בחלק א' פרק שלישי מערכת האדם- יש הרבה חומר על זה וגם מפנה שם ללימד שערי קדושה של הרב חיים ויטאל, בשביל עבודת האדם על פי הכרת עצמו, ואיזו יסוד הוא העיקרי בו וכו'
 
  • הוסף לסימניות
  • #28
יש את הספר "בוחרים להרגיש טוב" מתורגם מאנגלית של דוד ברנס.
אמנם לא נכתב ע"י רב (או מישהו שמגדיר את עצמו ככזה) אך מומלץ ע"י גדולי המשגיחים.
ניתן להשיג ביפה נוף
תודה על העזרה.

אשמח לדעת, איך ספר שמדבר דיבורי "צניעות", מאושר ע"י גדולי המשגיחים.
אשמח לשם של משיח.

ואם יגידו: שיש אותו בחנויות החרדיות... אז נענה: שיש בחנויות חרדיות גם ספרים שבעליל לא חרדים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #30
אשמח לדעת, איך ספר שמדבר דיבורי "צניעות", מאושר ע"י גדולי המשגיחים.
אשמח לשם של משיח.

ואם יגידו: שיש אותו בחנויות החרדיות... אז נענה: שיש בחנויות חרדיות גם ספרים שבעליל לא חרדים.
הספר הזה לא מדבר דיבורי צניעות, ייתכן שלא קראת אותו?
הוא כן מקנה מודעות וחוסן נפשי שבהחלט עוזרים בעבודת ה' גם בענייני קדושה.
הספר הזה לא רק מאושר על ידי משגיחים אלא מומלץ על ידם!

אני לא חושב שנכון לכתוב כאן שמות של של משגיחים כדי להימנע מדיונים שעלולים לפגוע בכבודם או להביא לנעילת האשכול, מי שמעוניין לדעת יכול לפנות אלי באישי או לשאול את רבותיו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #32
אם כל הכבוד שאני רוכש לכל אחד ואחד. צר לי... יש שם התבטאויות ודוגמאות מהעולם החילוני.
במחילה מכת"ר.

אשמח לדרך ליצירת קשר איתך להבין יותר...
אכן הספר נכתב לא על ידי אנ"ש ומטבע הדברים יש דוגמאות מעולמות אחרים, אבל הוא ספר נקי, גם ביחס לספרים שנכתבו לפני 50 שנה.
בחור ישיבה יודע שהגויים חיים אחרת מאיתנו ומבין שעליו לעשות הסבה לדוגמאות אל העולם שלו, זה חלק מפיתוח החוסן הנפשי.

כותב לך באישי
 
  • הוסף לסימניות
  • #33
תודה על העזרה.

אשמח לדעת, איך ספר שמדבר דיבורי "צניעות", מאושר ע"י גדולי המשגיחים.
אשמח לשם של משיח.

ואם יגידו: שיש אותו בחנויות החרדיות... אז נענה: שיש בחנויות חרדיות גם ספרים שבעליל לא חרדים.
אולי יש לך בלבול עם ספר אחר
הספר יחסית ממש נקי (עכ"פ בסטנדרטים של ספרים כלליים)

הספר הזה ממש מומלץ
רק שזה פחות קשור לנושא האשכול
כי הספר הוא על CBT דהיינו להסביר שהרגשות שלנו תלויות במחשבה וע"י שנשנה את המחשבות המעוותות, הרגשות ישתנו ממילא
אך הספר פחות מדבר על עומק נפש האדם וזה חלק מהדגש שם בספר שלטיפול לדוגמה באחד שסובל מדיכאון זה פחות רלוונטי וחשוב לדעת את הסיבות השורשיות שגרמו לדיכאון (פרויד וכו') אלא יותר איך למגר את עיוותי החשיבה וע"י כך הדיכאון יעלם
 
  • הוסף לסימניות
  • #35
אולי יש לך בלבול עם ספר אחר
הספר יחסית ממש נקי (עכ"פ בסטנדרטים של ספרים כלליים)

הספר הזה ממש מומלץ
רק שזה פחות קשור לנושא האשכול
כי הספר הוא על CBT דהיינו להסביר שהרגשות שלנו תלויות במחשבה וע"י שנשנה את המחשבות המעוותות, הרגשות ישתנו ממילא
אך הספר פחות מדבר על עומק נפש האדם וזה חלק מהדגש שם בספר שלטיפול לדוגמה באחד שסובל מדיכאון זה פחות רלוונטי וחשוב לדעת את הסיבות השורשיות שגרמו לדיכאון (פרויד וכו') אלא יותר איך למגר את עיוותי החשיבה וע"י כך הדיכאון יעלם
החלק אליו התייחסתי הוא המודעות של האדם לגבי עצמו, זיהוי תהליכי ועיוותי חשיבה.
נראה שאל זה כיוון פותח האשכול
 
  • הוסף לסימניות
  • #36
אמרת את הכל!
כל אחד וסף הרגישות שלו..
אני לא זוכר שום דבר שלילי בספר וודאי שלא בזה הוא עוסק
וגם אם (אולי) הביא דוגמה עניינית מהעולם 'שלהם' זה לא הופך את הספר לבעייתי
כמובן בהנחה שמדובר בבחור ישיבה רגיל (ולא מאלו שמדלגים סוגיות בש"ס וכדומה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #37
הרב רפאל גריינמן - יש סדנאות רגשיות עמוקות וחזקות מאוד
ויש גם קו טלפון של שיעורים בהשקפה מוסר חינוך, דף היומי ועוד
לא חידושים כמו ליישב ולקרב אל הלב אמיתות וחיבור פשוט לעצמי ולקוני
שמעו ותחי נפשכם
03-6240070
למי יש מספר להירשם לקורסים של הרב גריינמן ?
בקו הזה יש פרטים על קורסים טלפוניים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה