נקודות שחורות בקיר

  • הוסף לסימניות
  • #1
מה זה???
בחדר שינה שלי (זה חדר ממד) כל הקירות בעיקר מאחורי הריהוט (עץ אורן) נהיה מלאאאאאאאר נקודוצ שחורות כמו עובש :eek:
אני בקושי פותחת חלון מרוב הקור אבל רק בחדר הזה זה נהיה אז לא בטוח שזה קשור
הנקודות יורדות לרוב בניקוי אבל מה זה הדבר הזה ממה הוא נובע??
מהקור? קרה למישהו?
התינוקת שלי ישנה גם בחדר ובזמן האחרון נהיה לה נקודות שחורות כאלה מתחת לכרית
יש מה לעשות לזה???
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
ברור שזה מלחות ומזה שהחדר סגור כל היום
זה אכן עובש גם לי היה את זה במזרונים של החדר שינה וזה חדר לא ממד דווקא
וזה יכול לקרות בחדר אחד כן ובחדר אחר לא
פשוט להקפיד לפתוח חלון במשך היום לאוורור וגם סתם כך תמיד טוב להשאיר סדק קטן לאוורור אם אפשר
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
מן הסתם זה עובש,
ועובש מסוכן לבריאות!
בחדר ממד זה קורה יותר ,בגלל האיטום.
צריך יותר לאוורר
וכדאי לנקות את הקיר עם חומר נגד עובש, כדי להרוג את העובש.
כמו כן, אולי כדאי לכם לסייד את החדר עם צבע נגד עובש(כמו סופרקריל אקרינול)
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
נכתב ע"י OR_Design;1478946:
אוי ואבוי והתינוקת עוד איתי בחדר ..
מה זה החומר נגד עובש? מאיפה אפשר להשיג?
למה זה יכול לגרום? הצלחתם להפחיד אותי

:eek::eek:

חומץ עושה את העבודה מצוין!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
אקונומיקה גם יעיל נגד עובש,
אבל יש חומרים מיוחדים(בחנויות טמבור)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
א. להקפיד לא לתלות כביסה בחדר, או להצמיד כביסה רטובה לרדייטור.
ב. לאוורר מדי פעם.
ג. לנקות עם אקונומיקה לא מהולה במים.
ד. למרוח שכבה אחת של "פרמה ווייט" ועליו צבע אקרילי כל שהו, רק לא
זבל, ובשום פנים לא סיד! (יתכן ויש לכם סיד בקירות (בית חדש? צביעה של קבלן?) ולכן
הקיר סופח את העובש).
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
תבדקי האם יש על הקיר הזה התקנת מזגן,
יתכן והצינור בקיר התחורר...
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
לנו היתה את הבעיה הזו בדירה הקודמת (ברוך שפטרנו)
זה נובע מבידוד לא טוב פלוס לחות וקור.
מגיע בעיקר בחורף גשום, שהקירות סופגים מבחוץ הרבה מים.
יש גם את הלחות הביתית - לדוגמה - כשאת מכינה מרק או פסטה - האדים נספגים בקירות, ובגלל המבנה של הדירה יש חדרים שהאדים מגיעים אליהם יותר (אצלנו זה היה החדר בקצה המסדרון)
השילוב של לחות פלוס קור מבחוץ, וחום מבפנים - גורמת לתופעה.
זה קורה מאחורי ריהוט כי שם יש יותר לחות.
יכול להיות גם כתוצאה מצינור מים\מרזב שנוזל בתוך הקיר, בעיקר אם זה במקום אחד מסויים.

דבר ראשון להרחיק את הבת שלך מכל הנקודות השחורות,
זה נכנס לדרכי הנשימה, ממש לא טוב לה, והיא קטנטונת.
לזרוק מצעים\בגדים עם עובש.
אם זה מזרון צריך לוודא שאין בתוך המזרון - בספוג - עובש. אם כן חובה לזרוק.
לאוורר היטב את החדר בשעות הבוקר, ולפתוח חלונות כשמבשלים.

יש צבע נגד עובש, ויש גם שכבת בידוד שאפשר להוסיף.
השאלה אם זו דירה שלכם - אם כן - תשקיעו בבידוד טוב.
קבלנים בימינו חוסכים בנושא הזה...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
גם לנו יש את זה...
אני מדי פעם מנקה עם אקונומיקה, ומקפידה מדי בוקר לפני שיוצאים מהבית לפתוח חלונות לאוורור.
גם אצלנו הבידוד מאוד גרוע וחייבים לחמם כל הזמן, אבל לא שווה להשקיע - דירה שכורה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

אשכולות דומים

כשמייבש בקומה 7 מרעיד חדר מנותק בקרקע (ולמה "בידוד רגיל" לא יעזור לכם)​

חשבתם שבטון עוצר רעש? תחשבו שוב. על "גשרים אקוסטיים", תדרים נמוכים, וסיפור אישי אחד שממחיש למה אסור למהר להדביק ספוגים על הקיר.

כמתכנן אקוסטי, אני רגיל לנתח גרפים של דציבלים ולתכנן חסמים לרעש עבור לקוחות. אבל השיעור הכי חזק שקיבלתי לאחרונה, הגיע דווקא אצלי בבית, ב-2 בלילה.

בניתי לעצמי את מה שכיניתי "הבונקר" – חדר חמישי, מנותק לחלוטין מקו הבניין. על הנייר? זה אמור להיות המקום הכי שקט בעולם. מעליי אין דיירים, למעט מרפסת שירות מרוחקת שתי קומות מעל. אבל אז הגיע הזמזום.

לא סתם רעש. זה היה Low Frequency Noise (LFN) – רעש בתדר נמוך. מי שמכיר את הספרות המקצועית בנושא, יודע שמחקרים מצביעים על כך שרעש בתדר נמוך הוא המטריד ביותר למוח האנושי בזמן מנוחה, כיוון שהוא מייצר תחושת "לחץ" פיזי באוזן ולא רק צליל.

הטעות הנפוצה: בטון הוא לא חוסם, הוא מוליך!כדי להבין מה קרה אצלי, צריך להכיר נתון פיזיקלי מפתיע:מהירות הקול באוויר היא כ-340 מטרים לשנייה.מהירות הקול בבטון היא כ-3,700 מטרים לשנייה!

כשהתקשרתי לשכן שגר שתי קומות מעליי, גיליתי את המקור: מייבש כביסה שהונח ישירות על מכונת הכביסה, ללא שום חצץ.

כאן אנחנו נכנסים למושג המקצועי Structure-Borne Noise (רעש הולם/מבני):כשהמייבש רועד, הוא לא רק מרעיש לאוויר. הוא מכה פיזית ברצפה. האנרגיה הזו לא "נעלמת". היא נכנסת לשלד הבניין. הבטון המסיבי, שאמור להגן עלינו, הופך ברגע אחד למה שאנחנו מכנים באקוסטיקה "גשר קול" (Flanking Path).הוויברציות הללו טיילו במהירות עצומה דרך העמודים, עקפו את כל הבידודים הסטנדרטיים, והרעידו את החדר המנותק שלי למטה.

למה זה קריטי לכיס שלכם?אני רואה המון אנשים שעושים טעות יקרה: הם שומעים רעש מהשכן, ורצים להדביק ספוגים אקוסטיים או לבנות קירות גבס עם צמר סלעים.במקרה של רעש הולם (גרירות, מכונות, צעדים) – זה זריקת כסף לפח.כל עוד לא ניתקנו את המגע (Decoupling) במקור הרעש או ביצענו ניתוק צף בחדר המקבל, הקירות החדשים פשוט ירעדו יחד עם הקירות הישנים.

הפתרון המקצועי: שיטת ה"מסה-קפיץ-מסה"לו הייתי יכול להיכנס לדירת השכן (הוא סירב, לצערי), הפתרון היה עולה שקלים בודדים ופותר את הבעיה ב-100%: הנחת גומיות שיכוך ייעודיות תחת רגלי המייבש. הגומי משמש כ"קפיץ" שבולע את האנרגיה לפני שהיא מגיעה לבטון.במקרה הזה נאלצנו להסתפק בפתרון התנהגותי (כיבוי המכשיר בלילה), אבל הלקח המקצועי ברור.

טיפ זהב לבדיקה עצמית:שומעים רעש לא מוסבר? הצמידו את האוזן לקיר, ואז לרצפה. אם הרעש נשמע חזק וברור דרך האלמנט הקשיח (הבטון) יותר מאשר באוויר החדר – יש לכם בעיה של רעש הולם/מבני. שום חלון כפול לא יעזור כאן.

בשורה התחתונה שקט הוא לא מותרות, הוא בריאות נפשית.אם אתם מתכננים בניה, שיפוץ, או סובלים מרעש "בלתי מוסבר" שהשכנים טוענים "אנחנו בקושי זזים" – אל תנהשו. תכנון אקוסטי נכון, שלוקח בחשבון את התדרים הנמוכים ואת מעטפת המבנה, יכול לחסוך לכם עוגמת נפש רבה והוצאות מיותרות על פתרונות שלא עובדים.

אני כאן כדי לעזור לכם למצוא את השקט.
לכל שאלה ניתן לפנות אלי
ecocare
דואגים לשקט שלך

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה