קורונה סגר שלישי - בבקשה: עידכונים, ידיעות בלבד

  • פותח הנושא שרות
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
ועדת החוקה התפזרה מבלי לאשר את תקנות הסגר שיכנס לתוקף בשעה 17:00 • צפו

חברי האופוזיציה זעמו ונטשו את הדיון, למרות דחיית ההצבעה על תקנות הסגר הבהיר יועמ"ש הועדה כי הסגר יכנס לתוקפו מיד ובכפוף לשינויים בדיעבד אותם יכולים לשנות חברי הועדה עד להצבעה מחר


דיון ועדת החוקה שהתקיים היום במטרה לאשר את תקנות הסגר הכללי שעבר בממשלה ננעל ללא הצבעה על תקנות הסגר, לאחר שמ"מ היו"ר ח"כ מלכיאלי הודיע כי במשרד הבריאות לא סיפקו תשובות ראויות לשאלות החכי"ם ההצבעה תיערך מחר לאחר שבמשרד הבריאות יענו על השאלות, חברי האופוזיציה נטשו את הדיון בזעם.
ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו תקף את מ"מ יו"ר הועדה ח"כ מלכיאלי ואמר "אתה מוביל פה מהלך לא דמוקרטי. תביא את התקנות להצבעה או שתסגור את הישיבה אחרת אתה מבזה את הוועדה. אתה צובע את הוועדה בשחור. כשאתה לא מצביע על התקנות אתה כופה על מדינת ישראל סגר בלי לאפשר לנציגי הציבור הנבחרים להביע את דעתם".


ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד תל"ם): "בד"כ הכנסת מחוקקת והממשלה מיישמת ואנחנו פה בהיפוך יוצרות. אחרי ששמענו את גורמי המקצוע אנחנו דורשים להצביע, זהו צורך דחוף דמוקרטי. יש יותר מספקות לכך שהסגר פוליטי ויש טעם לפגם בכך שחברי הכנסת לא יכולים להצביע ולהכריע עליו. חייבים להצביע היום ולבטא את רצון הציבור. זו לא דמוקרטיה, זה לא מכובד"
ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת): "באי העמדה להצבעה אתה כופה החלטה שמבטלת את הסמכות של הרשות המחוקקת. אין שום סיבה שלא להביא את הנושא להצבעה לאחר שאמרת שתצביע היום. אתה פוגע בהתנהלות התקינה של הכנסת. אם התקנות לא עולות להצבעה אני לא רואה שום סיבה שנישאר כסטטיסטים".

יועמ"ש הוועדה ד"ר עו"ד גור בליי הבהיר כי התקנות מתפרסמות ברשומות בשעה זו ונכנסות לתוקף ב-17:00 וכי לפי החוק גם אחרי כניסתן לתוקף הוועדה יכולה להצביע על התקנות ולהחליט שלא את כולן או את חלקן, או לשנות את תוקפן.
מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): עדיין ל קיבלנו תשובות על חלק מהדרישות שעלו, היה לי רוב כשחברי האופוזיציה יצאו מהדיון אך לא הצבעתי, יש לי אחריות למצות את הדיון. אבקש שמשרד הבריאות ישקול מחדש את נושא הטייקאווי, את נושא הרפואה המשלימה, את חנויות כלי הכתיבה כמצרך חיוני למורות וגננות, את טקסי הבר/בת מצווה- לאפשר 10 אנשים במקום סגור מעבר למגבלת היציאה מ-1000 מ'. אין אדם שלא זוכר את הבר מצווה שלו, זה טקס חשוב".
יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר שהשתתף בישיבה באמצעות הזום הגיב לעזיבתם של חברי האופוזיציה: "אנחנו לא נוהגים לקיים הצבעות כשלא כולם יכולים ולא קיימתי הצבעות כאלו כשהאופוזיציה לא נוכחת. לא צריך ללכת על רוב מקרי שנמצא כדי לקבל החלטות מסוג כזה, זה קל לקבל החלטות כאלו ואפילו פופולארי ויש הבונים על כך קריירה פוליטית אך לבוא היום ולהשאיר את המצב כמו שהוא זה גובל בחוסר אחריות. האופוזיציה עושה את תפקידה אבל לקואליציה יש אחריות שלא נגיע לאנרכיה או כאוס כשהמספרים מזנקים".
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
12 המחסומים שיוצבו הערב ובכל ערב מ-19:00 עד חצות בכבישים הבין-עירוניים:

צפון:
• כביש 70 צומת אחיהוד.
• כביש 65 מחלף נטופה.
• כביש 65 צומת מנחת מגידו.
• כביש 65 צומת נחל חדרה

מרכז:
• כביש 2 מחלף ינאי.
• כביש 1 מחלף חמד.
• כביש 431 מחלף ראשונים.
• כביש 5 מחלף גלילות.


דרום:
• כביש 4 מחלף אשדוד.
• כביש 25 צומת גילת.
• כביש 25 צומת ערוער.
• כביש 90 צומת יוטבתה.

בכירים במשטרה מבטיחים ביממה האחרונה שלא יהיו הנחות לאף מגזר. הסגר ייראה פחות בכבישים. לא יתבצעו חסימות כבישים בשעות היום, בעקבות ההבנה שממילא לחלק גדול מהציבור יש אישור לנוע ממקום למקום ובמטרה למנוע פקקי תנועה גדולה. בשעות היום יפטרלו ניידות המשטרה בכבישים בין-עירוניים ויבצעו אכיפה אקראית תוך כדי נסיעה. מ-18:30 ועד חצות יוצבו מחסומים בכניסה לערים, בתוכן ובכבישים בין-עירוניים.

האכיפה תתמקד בארבעה תחומים: מניעת התקהלויות, מניעת מסיבות טבע, מניעת אירועי סוף השנה האזרחית ואכיפה בנושא המבודדים. במשטרה מתכוונים להתמקד תחילה בהסברה ובמניעה, תוך מתן אזהרות למפרי ההגבלות. רק בשלב השני תעבור המשטרה לאכיפה הדוקה וקשוחה יותר שתכלול מתן קנסות ואפילו פתיחה בחקירה.

נדגיש כי הסגר הנוכחי יהיה דומה במתכונתו לסגר יום הכיפורים, ובמהלכו תחול הגבלת תנועה עד 1,000 מטרים מהבית ואיסור שהייה בבית של אדם אחר. לצד זאת, מקומות המסחר, הבילוי והפנאי ייסגרו והמסעדות יפעלו במתכונת משלוחים בלבד – ללא טייק אווי. בניגוד לסגרים הקודמים, הפעם מערכת החינוך תפעל חלקית. כיתות א'-ד' וי"א-י"ב, ילמדו כרגיל בהתאם למצב שהיה עד עכשיו ולאורך כל היום (ולא רק עד 13:00). כל שאר הכיתות – ילמדו מרחוק ולא יגיעו לבתי הספר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
כיתות א'-ד' וי"א-י"ב, ילמדו כרגיל בהתאם למצב שהיה עד עכשיו ולאורך כל היום (ולא רק עד 13:00). כל שאר הכיתות – ילמדו מרחוק ולא יגיעו לבתי הספר.
לא מעודכנת
קראתי שיחזירו את כיתות ה'-י'
זה אומר עכשיו שלא?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
במשרד התחבורה מעדכנים כי התחב"צ תמשיך לפעול במתכונת מורחבת, כפי שפעלה בימים האחרונים. תפוסת הנוסעים באוטובוסים תצומצם ל-50%, בעוד שהיקף השירות בתחבורה הציבורית, ימשיך לפעול במתכונת מלאה ויכלול תגבורים בקווים בעלי ביקוש גבוה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
פרוייקטור הקורונה פרופ' נחמן אש מסר הערב (ראשון) תדרוך לכתבים לקראת הסגר שנכנס כעת לתוקף. בהצהרה התייחס פרופ' אש לסגר, אך התחמק משאלת כתבנו לגבי האפליה נגד המגזר החרדי.

הוא התייחס גם לאפשרות של חיסון המורים ואמר כי "בימים הקרובים נחליט על המועד המדויק שבו נרחיב את החיסונים גם לאוכלוסיית המורים. זה יהיה בהקדם. זה לא ישפיע על תעדוף החיסונים. אנחנו שוקלים בימים אלה על הרחבת אוכלוסיית המתחסנים, והמורים בהחלט יהיו בראש הקדימויות".

פרופסור אש התחמק משאלת כתבנו מדוע אצל הנוצרים ניתן להתפלל עד למאה איש בעוד שאצל היהודים רק 10 בקפסולות ואמר כי "זה נקבע על פי הסגר הקודם שהיה בראש השנה", תוך שהוא לא מסביר את האפליה הזועקת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
ח"כ יעקב טסלר לגלסנר ובלום ב׳ערוץ הכנסת׳: ״מה שגדו"י הבינו לפני מספר חודשים, משרד החינוך מבין היום. יש אלפי נפגעים נפשית ורוחנית מהקורונה, ובשקלול ניהול סיכונים החליטו גדו"י על פתיחת מוסדות החינוך, והמציאות אכן הוכיחה שלא הייתה התפרצות לאחמ"כ. לאורך כל הדרך מי שהנחה אותנו איך להתנהל הם גדו"י, כל חוג וכל חסידות לפי הוראות רבו, וזאת גאוותנו״.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
גבר כבן 70 מת שעתיים אחרי שהתחסן – מ' הבריאות מעריך שאין קשר לחיסון
על פי הדיווח הגבר קיבל את הזריקה בשעה שמונה וחצי בבוקר, המתין במרפאה ולאחר שהרגיש טוב שוחרר לביתו. זמן מה לאחר ששהה בביתו, הוא איבד את ההכרה ולאחר מכן נקבע מותו כתוצאה מאי ספיקת לב. במשרד הבריאות מעריכים שאין קשר בין החיסון למוות
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
על חודו של קול: אושרו תקנות הקורונה בוועדת החוקה

אחרי מבוכה גדולה למשרד הבריאות: ועדת החוקה אישרה את תקנות הסגר ואת המגבלות השונות במרחב הציבורי. שמונה הצביעו בעד מול שבעה נגד. טייק אווי יאושר החל מעוד שבוע אם תהיה ירידה בתחלואה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מישהו נסע ממודיעין עילית לירושלים בשעות הערב ויכול לעדכן מה קורה בכבישים?
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה