דרוש מידע ספרים שאפשר דרכם להכיר את הווי החיים בישיבות

  • הוסף לסימניות
  • #1
אחיין שלי בן בכור בשיעור ג' ישיבה קטנה ליטאית.
מאוד מעוניין לקרוא ספרים על חיי הישיבות הגדולות. על ההווי. על ההתחבטויות. על שאיפות. העיקר שישקף דרך זה את חיי הישיבות.
הוא לא מכיר מספיק לעומת חביריו, וזה חסר לו.

יש לכם המלצות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
יש את הספר 'בין הסדרים' - שממחיש בצורה יפה מאוד ומצחיקה בהחלט את עולם בחורי הישיבות [כישיבוחע'ר לשעבר]. מומלץ מאוד!!
%D7%91%D7%99%D7%9F-%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%99%D7%9D-216x325.gif
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אחיין שלי בן בכור בשיעור ג' ישיבה קטנה ליטאית.
מאוד מעוניין לקרוא ספרים על חיי הישיבות הגדולות. על ההווי. על ההתחבטויות. על שאיפות. העיקר שישקף דרך זה את חיי הישיבות.
הוא לא מכיר מספיק לעומת חביריו, וזה חסר לו.

יש לכם המלצות?
לדעתי לא לקרוא ספרים
במקום להיות פתוח להרגיש לבד מה זה 'בחור ישיבה', הוא יקבע לעצמו הלך חיים כמו שכתוב בספר.
פשוט להגיע לשם ולהחיל לחוות, זה הכי טוב!!
קצת קשיים שמחשלים וזה עובר בגדול!!!
אף אחד לא באמת מכיר עד שהוא מגיע לשם, זה רק נראה ככה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
לדעתי לא לקרוא ספרים
במקום להיות פתוח להרגיש לבד מה זה 'בחור ישיבה', הוא יקבע לעצמו הלך חיים כמו שכתוב בספר.
פשוט להגיע לשם ולהחיל לחוות, זה הכי טוב!!
קצת קשיים שמחשלים וזה עובר בגדול!!!
אף אחד לא באמת מכיר עד שהוא מגיע לשם, זה רק נראה ככה.
אלף לייקים
לפעמים כשמישהו מצייר לעצמו איך נראה משהו הוא נועל את עצמו על משהו מאוד מסוים, ולפעמים יכול לפספס את העיקר
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
אלף לייקים
לפעמים כשמישהו מצייר לעצמו איך נראה משהו הוא נועל את עצמו על משהו מאוד מסוים, ולפעמים יכול לפספס את העיקר
לדעתי לא לקרוא ספרים
במקום להיות פתוח להרגיש לבד מה זה 'בחור ישיבה', הוא יקבע לעצמו הלך חיים כמו שכתוב בספר.
פשוט להגיע לשם ולהחיל לחוות, זה הכי טוב!!
קצת קשיים שמחשלים וזה עובר בגדול!!!
אף אחד לא באמת מכיר עד שהוא מגיע לשם, זה רק נראה ככה.
לכן הייתי ממליץ על הספר 'בין הסדרים' שהוא משקף את הלך הרוח בעולם הישיבות בצורה מצחיקה במיוחד, לדוג' הבחור שמתחיל לעשן והוא משתעל ונישנק...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
לדעתי לא לקרוא ספרים
במקום להיות פתוח להרגיש לבד מה זה 'בחור ישיבה', הוא יקבע לעצמו הלך חיים כמו שכתוב בספר.
פשוט להגיע לשם ולהחיל לחוות, זה הכי טוב!!
קצת קשיים שמחשלים וזה עובר בגדול!!!
אף אחד לא באמת מכיר עד שהוא מגיע לשם, זה רק נראה ככה.
הסברא שלך נכונה.
אבל הבחור לא מחפש ללמוד מזה מה יהיה, או מה הוא הולך לפגוש.
הוא רוצה להרגיש בעניינים. לעומת החברים. להכיר קצת מושגים מההווי הישיבתי.
לא נראה לי שהוא רוצה ליצור לעצמו איזה תפיסה איך הישיבה שלו תיראה.
תודה על שימת הלב, כי כן אדגיש לו את זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
אחיין שלי בן בכור בשיעור ג' ישיבה קטנה ליטאית.
מאוד מעוניין לקרוא ספרים על חיי הישיבות הגדולות. על ההווי. על ההתחבטויות. על שאיפות. העיקר שישקף דרך זה את חיי הישיבות.
הוא לא מכיר מספיק לעומת חביריו, וזה חסר לו.

יש לכם המלצות?
יש את הספר "ישיבע בוחער". גם ספר נחמד של צבי ארלבוים. (התפרסם בטורים בעיתון קטיפה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
את הספרים 'ישיבע בוחער' ו'בין הסדרים' אפשר להשיג בחנויות יפה נוף או אור החיים?
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
יש בזרקור מדור קבוע שנקרא "אחרי השיעור"- מיומנו של ר"מ.
חמוד.
לא יודעת לומר עד כמה מספר באמת על הווי...
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
בעיקרון כמה שידברו על זה שום בחור מישיבה קטנה לא יבין מה זה ישיבה גדולה!!!
(כמו שאי אפשר להסביר לבחור על ההווי בסמינר, לליטאי על ה'מצב' אצל החסידים ולבחור/ה על איך זה להיות אבא/אמא)
רק אפשר להבין את התחושה שלו שהוא מרגיש שכל החברים מספרים ומדברים על הישיבה גדולה ורק הוא לא יודע מה לומר, אין בחור בכל המשפחה המורחבת? אין לו שכנים? אין לו מכרים מהבית כנסת? אין לו דודים שזוכרים את החיים בישיבה????
רק לקחת בחשבון שכל הנ"ל יכולים לעשות הרבה נזק כי הרי אף אחד לא מספר שבישיבה ישבנו ולמדנו, ואח"כ נכנסו לשיעור והתפללנו מנחה וכו' וכו' כי זה לא מעניין, הסיפורים זה על ה'קטעים' שקורים בפנימיה, על השטויות שעשו בבין הזמנים (במקרה הטוב......) וכדו' ולפעמים נוצר מצב שבו נדמה כי החיים בישיבה הגדולה זה סוג של קעמפ ארוך שלוקח 6 שנים בערך.

ולמעשה כדאי לחדד מה מציק לו בדיוק שהוא לא יודע, ההווי הרוחני, הגשמי או הטכני ואולי פשוט הכי טוב בשבילו זה "לא לעשות כלום" ולחוות את זה כמו כולם.
לא תמיד למלאות משאלות של אחיין (חמוד ככל שיהיה) זה הדבר הכי טוב בשבילו.

נ.ב. ברוב ערי וקהילות ישראל יש היום "איגוד בני הישיבות" ניתן לפנות לאחראי באזור מגוריו בעניין ולשאול אותו אם הוא יכול לעזור.

בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
הסברא שלך נכונה.
אבל הבחור לא מחפש ללמוד מזה מה יהיה, או מה הוא הולך לפגוש.
הוא רוצה להרגיש בעניינים. לעומת החברים. להכיר קצת מושגים מההווי הישיבתי.
לא נראה לי שהוא רוצה ליצור לעצמו איזה תפיסה איך הישיבה שלו תיראה.
תודה על שימת הלב, כי כן אדגיש לו את זה.
גם לא כדאי.

לי זכור שדווקא הבחורים שפחות ידעו את ה"כללים" של ישיבה גדולה, הצליחו יותר.

בלי שהפחידו אותם קודם על הדיסטנס מהרמים והראש ישיבה.
שבגלל זה פחות מעיזים לדבר בלימוד אתם.
ובלי שהפכו להם קודם את חיי החברה לעיקר ואת הלימוד לטפל.
אחד סיפר לי פעם שחטף משבר כשראה שנשאר לו בחדר רק הקומה העליונה במיטת הקומותיים,
וזה לאחר ההדרכה המסורה שלא יעיז לישון שם.
הכנה מיותרת יכולה לגרום יותר נזקים מתועלת.
הבחור רק צריך לדעת שבא ללמוד ולנצל כל מה שאפשר.
ולא כלום מעבר לזה.
יום יומיים ויראה לבד בדיוק מה ההוואי בישיבה. [רצוי שיהיה בחור מבוגר שמכיר אותו וזה מספיק.]
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
הספרים 'בין הסדרים' ו'ישיבע בוחער' אזלו מהמלאי ביפה נוף מישהו יודע איך אפשר להשיג אותם?
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
אחיין שלי בן בכור בשיעור ג' ישיבה קטנה ליטאית.
מאוד מעוניין לקרוא ספרים על חיי הישיבות הגדולות. על ההווי. על ההתחבטויות. על שאיפות. העיקר שישקף דרך זה את חיי הישיבות.
הוא לא מכיר מספיק לעומת חביריו, וזה חסר לו.

יש לכם המלצות?
רק שהספרים הללו משקפים כמו בערך ספרים על שלום בית
משקפים את מציאות החיים - לא בדיוק
חשוב לקרוא - בהחלט
קורא את הספרים הללו רק חבל שכולם חוזרים על אותם דברים
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה