דרוש מידע סקר חשוב לנו מאד: כמה זמן לקח לכם למכור את הדירה שלכם בב"ב

  • הוסף לסימניות
  • #1
אודה מאד לכל מי שיענה בשרשור.
כמה זמן לקח והאם נמכר במחיר המקורי שתכננתם. אבל המחיר הריאלי, לא המחיר שפורסם בשביל לרדת.
אנחנו פשוט בתקופה של מכירת דירה עבור קניית דירה אחרת, וכעת יש צד שנקנה לפני שנמכור. וחוששים שבסוף יקח זמן רב יותר מהמתוכנן ונהיה בלחץ של כספים.
וזה המקום גם לשאלה נוספת-
האם מכרתם לפני שקניתם או קניתם לפני שמכרתם ואיך זה הלך
תודה מראש לכל העונים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
השאלה מאוד לא ממוקדת. כי זה תלוי בהרבה משתנים כגון:
מיקום
כיוונים
קומה
אפשרות בניה וכו'
וכמובן שמכל אלה נגזר המחיר.
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
אל תקנו לפני שאתם יודעים בוודאות שאתם מוכרים
אלא אם כן מדובר בעסקה ממש משתלמת, וגם אז - צריך לשקול.
בכל מקרה, מה שמאוד עוזר במכירת הדירה: דירה צבועה, מאווררת, כמה שפחות חפצים, כמה שפחות עמוסה (פשוט תוציאו מהבית כל דבר שלא ממש חייב להיות בו. וגם אם יש דברים שחייבים להיות, אפשר להצניע אותם בארון לפני שהקונים הפוטנציאלים מגיעים), וכמוב: נקיה ומטופטפת ברמת על.
עוד דבר, כדאי לפרסם עם תמונות של הדירה (תמונה אחת גדולה ומרשימה, ועוד כמה קטנות) ולהוסיף את השרטוט שלה.
בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
קודם למכור ורק אח"כ לקנות, מניסיון שקרה במשפחה,
קודם קנו דירה ואח"כ היו לחוצים על הכסף ולא מצאו קונה במחיר שרצו
לא הייתה ברירה וירדו משמעותית במחיר.
אם יש אפשרות עדיף לסכם מראש עם הקונה שייכנס בתום תקופה של חודשיים שלוש ואז יש עוד קצת זמן לחיפוש דירה.

בהצלחה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בגלל שאין מחירון יציב לדירות בבני ברק
וזה עניין של ביקוש והיצע על בסיס ריגעי
אם ירגישו שלחוצים למכור אז מנסים להוריד במחיר - ולהיפך.
יש המון פסיכולוגיה בשוק הדירות בבני ברק (מי שהתעסק בזה מבין מה אני מדבר)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
קודם למכור ורק אח"כ לקנות, מניסיון שקרה במשפחה,
קודם קנו דירה ואח"כ היו לחוצים על הכסף ולא מצאו קונה במחיר שרצו
לא הייתה ברירה וירדו משמעותית במחיר.
אם יש אפשרות עדיף לסכם מראש עם הקונה שייכנס בתום תקופה של חודשיים שלוש ואז יש עוד קצת זמן לחיפוש דירה.

בהצלחה!

זה לגמרי עניין של סיעתא דשמיא, כי אצלינו קרה בדיוק הפוך. מכרו ולא מצאו דירה אחרת בשום דרך.
שבוע(!) טרם הפינוי נמצאה הדירה המיוחלת, ובמחיר גבוה משמעותית ממה שחשבו למצוא.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
דווקא אנחנו קודם קנינו ואח"כ מכרנו.
השיקול שלנו היה שלא כדאי לקנות דירה מתוך לחץ, ואז יהיה צורך להתפשר.
בכל מקרה את הדירה מכרנו תוך שבוע מאז שפרסמנו, היו הרבה מתענינים, זו היתה דירה + יחידה
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
ממליצה כמו שכתבו מעלי לעשות שיפוץ קטן לפני המכירה
זה מעלה את ערך הדירה בצורה משמעותית
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
המצב היום בבני ברק של דירות יד שניה - זה שהשוק מוצף וקשה מאוד למכור
המלצה שלי : קודם למכור ואח"כ לקנות (מניסיון!!!)
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
קנינו ואח"כ מכרנו.
שמענו בשם ר' חיים קנייבסקי שכדאי לקנות קודם כי אז יש סייעתא דשמיא למכור כי מתפללים על זה
לקח לנו חודשיים למכור. ובאמת הייתה סייעתא דשמיא.
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אל תקנו לפני שאתם יודעים בוודאות שאתם מוכרים
קודם למכור ורק אח"כ לקנות,
המלצה שלי : קודם למכור ואח"כ לקנות
גם ר' חיים קנייבסקי שליט''א וגם להבל''ח מרן הגראי''ל זצ''ל הורה כך.
קודם לקנות ורק אחר כך למכור.
שלא יהיה מצב שאדם יישאר בלי נכס.
וברוך ה' נהגנו כך וראינו ישועות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
מאוד מאוד תלוי מה המצב בשוק בתקופה זו.
(תיכננו לבנות כמה שכנים יחד, עמדנו בחדר המדרגות והתחלנו לתכנן ולחשוב איך מתקדמים. בשלב מסויים קלטתי לפי המבטים שלהם שכל העול עומד ליפול על כתפיי.
למחרת בבוקר התקשרתי לרוזנטלר המתווך, באותו ערב חתמתי זכרון דברים פעמיים. על מכירה ועל קניה. שילמתי על הדירה שקניתי פחות ממה שדרשו וקיבלתי על מה שמכרתי יותר ממה שחשבתי....)
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
השאלה מאוד לא ממוקדת. כי זה תלוי בהרבה משתנים כגון:
מיקום
כיוונים
קומה
אפשרות בניה וכו'
וכמובן שמכל אלה נגזר המחיר.
הענין הוא שאני רוצה לדעת מה הממוצע.
הרי לא כל הדירות עם כיוונים מקסימליים ומיקום הכי טוב שיש וכו'.
(במקרה שלי אם בכל זאת יעזור: המיקום הוא בבני ברק, לא פ.כץ/ ק. הרצוג, אבל לא בתוך העיר אלא קרוב לגבולות. (של זבוטינסקי), קומה נוחה עם מעלית ואפשרויות בנייה קיימות)
ולכן ללא הכרת הנתונים זה עוזר לקבל תמונת מצב אם יהיו אכן הרבה תגובות.
תודה לכל העונים.
לגבי ההמלצה של ר' חיים שליטא והגראי"ל זצוק"ל- לא הכרתי. מעניין.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
הענין הוא שאני רוצה לדעת מה הממוצע.
הרי לא כל הדירות עם כיוונים מקסימליים ומיקום הכי טוב שיש וכו'.
(במקרה שלי אם בכל זאת יעזור: המיקום הוא בבני ברק, לא פ.כץ/ ק. הרצוג, אבל לא בתוך העיר אלא קרוב לגבולות. (של זבוטינסקי), קומה נוחה עם מעלית ואפשרויות בנייה קיימות)
ולכן ללא הכרת הנתונים זה עוזר לקבל תמונת מצב אם יהיו אכן הרבה תגובות.
תודה לכל העונים.
לגבי ההמלצה של ר' חיים שליטא והגראי"ל זצוק"ל- לא הכרתי. מעניין.
הענין הוא שאני רוצה לדעת מה הממוצע.
הרי לא כל הדירות עם כיוונים מקסימליים ומיקום הכי טוב שיש וכו'.
(במקרה שלי אם בכל זאת יעזור: המיקום הוא בבני ברק, לא פ.כץ/ ק. הרצוג, אבל לא בתוך העיר אלא קרוב לגבולות. (של זבוטינסקי), קומה נוחה עם מעלית ואפשרויות בנייה קיימות)
ולכן ללא הכרת הנתונים זה עוזר לקבל תמונת מצב אם יהיו אכן הרבה תגובות.
תודה לכל העונים.
לגבי ההמלצה של ר' חיים שליטא והגראי"ל זצוק"ל- לא הכרתי. מעניין.

ממליצה לך לברר טוב טוב וכמובן ללכת לשאול את ר' חיים (שאחרי ברכתו תוך יומיים מכרנו את הדירה ב"ה)
והמצב היום בפירוש לא טוב, אני אומרת את זה מידיעה ,מנסיון אישי ומהכרות של כמה אנשים שקנו דירה ולא הצליחו למכור!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני בבני ברק- מחיר רצפה- לנו לקח 7 !!!חודשים למכור, ואחי - פ.כץ- מחיר יפה- מכר תוך שבועיים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אודה מאד לכל מי שיענה בשרשור.
כמה זמן לקח והאם נמכר במחיר המקורי שתכננתם. אבל המחיר הריאלי, לא המחיר שפורסם בשביל לרדת.
אנחנו פשוט בתקופה של מכירת דירה עבור קניית דירה אחרת, וכעת יש צד שנקנה לפני שנמכור. וחוששים שבסוף יקח זמן רב יותר מהמתוכנן ונהיה בלחץ של כספים.
וזה המקום גם לשאלה נוספת-
האם מכרתם לפני שקניתם או קניתם לפני שמכרתם ואיך זה הלך
תודה מראש לכל העונים.
אל תקנו לפני שתמכרו,זה יגרום לכם למכור בהרבה פחות ממה שתכננתם
בכל מקרה אנחנו מכרנו תוך שנה,עם הרבה תפילות והרבה הרבה פחות ממה שחשבנו
כי יש מחיר,ויש מחיר שוק
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
חשבתי שכולם יענו כמוני, כי זה ממש ברור לי שלא מוכרים קודם :)
אנחנו חיפשנו דירה במשך שנתיים וחצי! ברור שאם היינו מוכרים קודם - היינו חייבים להתפשר אחרי שחיפשנו כ"כ הרבה...
וב"ה מכרנו כשבועיים אחרי הקניה.
הטיפים שכתבו למעלה לגבי מכירת דירה - חשובים ממש!
דירה נקיה ומאווררת זה בסיס למכירת דירה בשווי שלה ולא הרבה פחות
(אלא אם כן מדובר במשהו שמלכתחילה דורש שיפוץ...)
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מנסיון אישי של אנשים קרובים.
אחד מכר קודם ואחד קנה קודם, ושניהם נקלעו למצב לחוץ.
הראשון- לא מצא דירה מתאימה אחרי שמכר, ונאלץ לשלם שכירות עד שבלית ברירה קנה דירה יותר יקרה ופחות אידיאלית ממה שתכנן.
השני- לא הצליח למכור מהר כפי שציפה והיה צריך לקחת הלוואות יקרות כדי לממן את חוזה הקניה. ובסוף מכר כמעט במחיר הפסד, מרוב לחץ.
כשמדברים עם אנשים שהיו ב"פרשה", הרבה פעמים שומעים שכל אחד ממליץ לעשות ההיפך ממה שהוא עצמו עשה, וכאן מגיע סיפור ההרפתקאה והעוגמת נפש שליוותה את הקניה/מכירה או מכירה/קניה...
לכן אני חושבת שאין נוסחה מנצחת (בדרך הטבע. לא מדברת על תפילות וברכת צדיק שכמובן מועילות תמיד ומלכתחילה)
כשמקבלים החלטה למכור צריך להיכנס לזה מתוך מודעות שמן הסתם לא הכל ילך בדיוק כמו בחלומות... ולהצטייד בהרבה גמישות ופתיחות למצבים שונים שיצוצו.
והעיקר שיהיה עם רוב ס"ד והארה מלמעלה.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה