התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

ואני חשוב שלגבי הציבור הלטאי הישיבתי-
עמנואל אין בכלל מה לדבר
אולי מישהו ירים את הכפפה ויארגן קבוצה ליטאית בעמנואל במיוחד עכשיו עם המחיר למשתכן (יש כבר בית כנסת ליטאי בעמנואל אבל ממש בסיסי...)
אם בנחליאל אפשר להביא קבוצה של 80 משפחות ליטאיות ליישוב דתי לאומי בגוש טלמונים, כמעט בלי תחבורה ציבורית
בוודאי אפשר להביא 80 משפחות ליטאיות לעמנואל. עיר חרדית! במרכז עם אוטובוסים כל 45 דק' לבני ברק, ובתדירות נמוכה יותר לכל הערים החרדיות (ירושלים בני ברק אלעד! מו"ע! בית שמש! ביתר! מדי יום!)
 
אם ככה אולי נארגן 80 משפחות שיבואו לחריש
זה עיר אם יותר פוטנציאל?
 
עיר חרדית! במרכז עם אוטובוסים כל 45 דק' לבני ברק, ובתדירות נמוכה יותר לכל הערים החרדיות (ירושלים בני ברק אלעד! מו"ע! בית שמש! ביתר! מדי יום!)
נראה לי שזה קצת טיפלה' יותר קל ומהיר
לתגבר את התחבורה הציבורית בחריש
מאשר להפוך את עמנואל שבלב השומרון לעיר...
 
בחריש יש 706 דירות יד 2 על המדף למכירה נתון עצום לעיר קטנה
במקום לבזבז זמן בהגרלות ולחכות 4 שנים עד הכניסה לדירה = כ160000 ש"ח שכירות
יכולת מוגבלת בבחירת הדירה בניה בסיסית ועוד חסרונות
פשוט התארגנו כקהילה וקנו מקבלן -או מקבץ דירות יד שניה באזור מסויים בחריש
עוד כמה קבוצות כאלו וחריש מוכרעת כחרדית
 
לדעתי הציבור החרדי יותר הולך לכיוון הדרום
אני לא חושב שיהיה עוד עיר כמו ב"ש אם כן ק"ג
אבל לפי התוכניות ק"ג תילה כסיף שהם עתודות לחרדים הכיוון הולך יותר לדרום
 
לדעתי עפולה היא עיר הבא..
קצת נתונים
יש בגבעת המורה 550 משפחות חרדיות
עפולה עילית 250 ליטאים 150 ספרדים 350 חסידים
יש כמה מאות דירות חדשות ששווקו רק לחרדים
וחרדים הכוונה לבוגרי ישבות
 
לדעתי הציבור החרדי יותר הולך לכיוון הדרום
אני לא חושב שיהיה עוד עיר כמו ב"ש אם כן ק"ג
אבל לפי התוכניות ק"ג תילה כסיף שהם עתודות לחרדים הכיוון הולך יותר לדרום
אני גם חושב כמוך שהכיוון הוא דרומה.
לדעתי, הערים הבאות לחרדים הן קרית גת, אופקים ונתיבות.
 
בחריש יש 706 דירות יד 2 על המדף למכירה נתון עצום לעיר קטנה
במקום לבזבז זמן בהגרלות ולחכות 4 שנים עד הכניסה לדירה = כ160000 ש"ח שכירות
יכולת מוגבלת בבחירת הדירה בניה בסיסית ועוד חסרונות
פשוט התארגנו כקהילה וקנו מקבלן -או מקבץ דירות יד שניה באזור מסויים בחריש
עוד כמה קבוצות כאלו וחריש מוכרעת כחרדית
באמת חריש היא פוטנציאל אדיר לציבור החרדי
אבל כרגע רק פוטנציאל
 
לדעתי הציבור החרדי יותר הולך לכיוון הדרום
אני לא חושב שיהיה עוד עיר כמו ב"ש אם כן ק"ג
אבל לפי התוכניות ק"ג תילה כסיף שהם עתודות לחרדים הכיוון הולך יותר לדרום
הכיוון של משרד השיכון
אבל הציבור עדיין רחוק מזה
בכל אופן מדובר על משהו לעוד 5-10 שנים וזה מבורך
צריכים כ8-10K דירות בשנה וכל יוזמה מבורכת
אנחנו מדברים לטווח הקצר ובטווח הזה חריש היא האופצי' העדיפה
 
כל השכנועים על עמנואל וחריש מזכיר לי סיפור
של שדכן שהציע שידוך מאוד יפה ומתאים אבל היה בעיה אחד קטנה
שצד אחד לא רצה בשום אופן
אני באתי לכתוב שאתה צודק
ובאמת זה טיפשי לכתוב כל הזמן על חריש
ושזה רק גורם לאנשים לחשוב שהקהילה הליטאית בחריש נואשת לקצת חברה שיבואו ויגאל אותם מהשעמום בשממה

ואז ראיתי את מה שניק אחר פה כתב
ואני מצטט
"בחריש הבנתי שהקהילה שם לא להיט"

אז עכשיו אני מבולבל מה עדיף לעשות

לענות לאנשים? ואז לגרום להם לחשוב שאנחנו נואשים למרות שזה לא נכון?

או לא לענות ואז לגרום לאנשים להאמין שהקהילה הליטאית לא משהו

לא משנה
אני יענה וזהו

הקהילה הליטאית היא לא משהו ולא לא משהו רק בגלל שהיא לא קהילה קטנה ויחידה כמו עפולה עילית או הר יונה וכו

אלה מדובר בעיר עם 5 שכונות שבכל אחת מהם גרים ליטאים במפוזר
וב3 שכונות מהם יש סה"כ 4 קהילות ליטאיות

באופן רוחבי אפשר לומר שבכל אחת מהקהילות יש מקום לכמעט כל אחד מהציבור הליטאי
גם מבחינת הסגנונות של הציבור שגר פה

שמתחיל מישיבות כמו תפרח עד ישיבות כמו חברון וכו

ונא מאברך שמעולם לא נכנס לפרוג עד ההוא שהוא תולעת אתרוג וותיקה

באמת שאפשר לומר שזה עיר מגוונת מאוד
ולמרות זאת שמורה

והסיבה השניה שיש לכל אחד פה מקום
זה בגלל שהאווירה שנוצרה פה זה אווירה מכילה אווירה שמקבלת גם את האברך וגם את העובד
גם את הגבוה וגם את הנמוך
בקיצור כל עוד זה יחסית אותו ראש
מקומו של כל בן הציבור הליטאי הישיבתי בחריש
לא פחות מכל עיר אחרת

ודבר אחרון לכל מי שחושב שחריש תהיה מתי שהוא חרדית
צר לי לאכזב אבל לא
חריש לעולם לא תהיה חרדית
כמו שמסתמן עכשיו
זה נראה שהיא הולכת לכיוון של רוב מוחלט שומר תורה ומצוות
עם עדיפות קלה לדתיים לאומים
על החרדים
ובשוליים תמיד ישארו 20% של חילונים

שמחתי לעזור
 
אני גם חושב כמוך שהכיוון הוא דרומה.
לדעתי, הערים הבאות לחרדים הן
קריית גת בבניה חדשה היא כמעט בית שמש.

והחרדים תמיד יהיו שם מובלעת בעיר חילונית מבוקשת עם שכונות גדולות עם מגדלים רבי קומות
אופקים ונתיבות.
אופציות טובות, אבל הם רחוקות.

חריש לעומת זאת היא 40 דקות מבני ברק (35 דקות בלבד לבני ברק בעתיד עם חיבור ישיר לכביש 6)
ס"ה עוד 20 דקות נסיעה יותר מאלעד
באותו מחיר של דירה באופקים...
בתכלס' לציבור חשוב מאד להישאר במרכז...
(עוד 18 חודשים יהיה אפשר להגיע מתחנת רכבת חדרה מזרח למגדלי בס"ר בבני ברק ב 35 דקות גם ב 8 בבוקר)

הציבור הכללי בחריש לא אוהב את העיר,
50 אחוז מהתושבים שם בכלל גרים בשכירות (מקום שני! בארץ אחרי תל אביב לפי הלמ"ס)
והחצי השני שגר בבעלות גם שם ס"ה 3-6 שנים שמטבע הדברים לא מרגיש כל קשר כלשהו לעיר...
כבר היום ניכרים סמני התחרדות מאוצים מהציבור הספרדי ה"עמך"...

בנוסף לעובדה שלהפך
אזור הצפון תמיד יותר קורץ לציבור החרדי, ובמיוחד לציבור האשכנזי...
 
קריית גת בבניה חדשה היא כמעט בית שמש.

והחרדים תמיד יהיו שם מובלעת בעיר חילונית מבוקשת עם שכונות גדולות עם מגדלים רבי קומות

אופציות טובות, אבל הם רחוקות.

חריש לעומת זאת היא 40 דקות מבני ברק (35 דקות בלבד לבני ברק בעתיד עם חיבור ישיר לכביש 6)
ס"ה עוד 20 דקות נסיעה יותר מאלעד
באותו מחיר של דירה באופקים...
בתכלס' לציבור חשוב מאד להישאר במרכז...
(עוד 18 חודשים יהיה אפשר להגיע מתחנת רכבת חדרה מזרח למגדלי בס"ר בבני ברק ב 35 דקות גם ב 8 בבוקר)

הציבור הכללי בחריש לא אוהב את העיר,
50 אחוז מהתושבים שם בכלל גרים בשכירות (מקום שני! בארץ אחרי תל אביב לפי הלמ"ס)
והחצי השני שגר בבעלות גם שם ס"ה 3-6 שנים שמטבע הדברים לא מרגיש כל קשר כלשהו לעיר...
כבר היום ניכרים סמני התחרדות מאוצים מהציבור הספרדי ה"עמך"...

בנוסף לעובדה שלהפך
אזור הצפון תמיד יותר קורץ לציבור החרדי, ובמיוחד לציבור האשכנזי...
באופן אישי אני מסכים שחריש היא כנראה העיר הכי כדאית כלכלית - לאור היחס בין המרחק למחיר.
אבל, למרות שאני סבור שהיא אכן תתחרד יותר מהיום, אני עדיין לא רואה אותה אבן שואבת לציבור, וזאת מכמה סיבות.
בקרית גת/אופקים/נתיבות, לעומת זאת, אני יותר מאמין, ואני חושב שתוך כמה שנים נראה חלק גדול מהציבור החרדי נוהר לשם.
 
באופן אישי אני מסכים שחריש היא כנראה העיר הכי כדאית כלכלית - לאור היחס בין המרחק למחיר.
אבל, למרות שאני סבור שהיא אכן תתחרד יותר מהיום, אני עדיין לא רואה אותה אבן שואבת לציבור, וזאת מכמה סיבות.
בקרית גת/אופקים/נתיבות, לעומת זאת, אני יותר מאמין, ואני חושב שתוך כמה שנים נראה חלק גדול מהציבור החרדי נוהר לשם.
אתה מתעלם מהטענה הצודקת לכאורה,
שאין שום סיבה שקריית גת תצליח אחרי שהמחירים שם כמעט כמו בית שמש.
זו הטענה שהכי מטרידה אותי בעניין העיר קריית גת ועד עתה לא מצאתי תשובה על טענה ניצחת זו.
מלבד החלום של תושבי ודוברי העיר בית שמש שקריית גת הקרובה אליהם תצליח.
 
נתיבות בקרתי היום כמויות של פרויקטים בבניה
 
אתה מתעלם מהטענה הצודקת לכאורה,
שאין שום סיבה שקריית גת תצליח אחרי שהמחירים שם כמעט כמו בית שמש.
זו הטענה שהכי מטרידה אותי בעניין העיר קריית גת ועד עתה לא מצאתי תשובה על טענה ניצחת זו.
מלבד החלום של תושבי ודוברי העיר בית שמש שקריית גת הקרובה אליהם תצליח.
דבר ראשון, יש את כל הזוכים החרדים בקרית גת מערב (ואולי גם קצת בצפון) שירכשו דירות מוזלות מאד בהנחה.
חוץ מזה, יש את התושבים שירכשו דירות ישנות בעיר, שהן זולות יחסית (ואולי יקבלו בהמשך פינוי בינוי).
אחרים שיש להם יותר אפשרויות, ירכשו בקרית גת מערב בשוק החופשי, במחירים מעט זולים יותר מבית שמש שמחות להישג ידם.
בסופו של דבר, אני צופה שבעוד מספר שנים מפת ההתישבות החרדית העיקרית החדשה תתפרס מקו בית שמש - אשדוד ודרומה, כאשר ככל שמדרימים יותר המחירים כמובן יהיו זולים יותר.
וכך, יהיו 4 איזורי התיישבות עיקריים:
1. בית שמש/אשדוד - לחרדים בעלי יכולת גבוהה.
2. קרית גת - למעמד ביניים +.
3. אופקים/נתיבות - למשפחות ממוצעות.
4. דימונה/ירוחם - לבעלי הכנסה נמוכה.
 
דבר ראשון, יש את כל הזוכים החרדים בקרית גת מערב (ואולי גם קצת בצפון) שירכשו דירות מוזלות מאד בהנחה.
חוץ מזה, יש את התושבים שירכשו דירות ישנות בעיר, שהן זולות יחסית (ואולי יקבלו בהמשך פינוי בינוי).
אחרים שיש להם יותר אפשרויות, ירכשו בקרית גת מערב בשוק החופשי, במחירים מעט זולים יותר מבית שמש שמחות להישג ידם.
בסופו של דבר, אני צופה שבעוד מספר שנים מפת ההתישבות החרדית העיקרית החדשה תתפרס מקו בית שמש - אשדוד ודרומה, כאשר ככל שמדרימים יותר המחירים כמובן יהיו זולים יותר.
וכך, יהיו 4 איזורי התיישבות עיקריים:
1. בית שמש/אשדוד - לחרדים בעלי יכולת גבוהה.
2. קרית גת - למעמד ביניים +.
3. אופקים/נתיבות - למשפחות ממוצעות.
4. דימונה/ירוחם - לבעלי הכנסה נמוכה.
הנקודה הוא שבבית שמש הולך להיות הרבה דירות במחיר מטרה
רמה ה2 רמה ו1 ו2 ו3 וכן הלאה וכן רמה ז רמה ח וכן הלאה שזה אלפים רבים
וזה נותן לאנשים עדיין תקווה לזכות שם ואנשים לא בקלות רוצים לוותר על זה
אני מכיר הרבה זוגות צעירים מקהילות היותר סגורות של הציבור הירושלמי/הקנאי
שלא מוכנים לשמוע על להירשם לעוד מקום

לגבי דימונה אני חושב שיקח עוד דור בערך עד שהציבור ילך לשם לגור בגדול

עוד נקודה הציבור שלנו מאוד מפונק בהרבה חסידיות בית שמש היה נחשב לפרפריה עד שרמה ד
נכנס חזק על המפה קשה מאוד להוציא את הציבור מהמרכז ועכשיו כולם עושים חישוב שיזכו בהגרלות ויעשו רווח של 700 לפחות פלוס ההון עצמי שהם שמו שזה אומר שבמכירה שלהם יהיה להם לפחות מיליון שקל ביד
ויקנו אז בבית שמש אנשים לא נרתעים ממשכנתאות גדולות גם 8 אלף גם 10 אלף כי הם יודעים שעוד כמה שנים זה יהיה השכירות הבעיה היחידה זה ההון עצמי
הפתרון הוא שזוכים בהגרלות וזה מגדיל לך את ההון עצמי אני בסביבה שלי יש לי חברים שזכו בכל מקום בגדול אפילו בטבריה וצפת ב9 למטר והשוק כבר עומד על 15 וודאי אם זכו במרכז נתתי יעוץ עכשיו לאברך חסידי ממש צעיר שזכה בגבעת המטוס ב18 אלף למטר והשוק שם הוא לפחות 30
וכולם מתכננים למכור ולקנות בבית שמש אף אחד מהם לא שוקל בכלל ללכת לגור שם
מצד אחד התוכנית משאיר את הציבור במרכז כי אפילו אם לא כולם זוכים מספיק ש30 אחוז זוכים ואתה כבר לא מצליח לאגד את הציבור לצאת לפרפריה
 
נערך לאחרונה ב:
אולי אני מדמיין קשות, אבל כבר תקופה רץ לי בראש התרחיש הבא:
מייד אחרי המעריב המרכזי בק"ק חריש הגבאי דופק ומכריז את שמות האשכולות החדשים שנפתחו היום בפרוג אודות הדיור החרדי, ומעודד את האברכים והמתפללים לצאת ולהשפיע על הציבור הרחב, למען לא יטעו ח"ו לחשוב שבחריש אין קהילה/מוסדות/עתיד/ווטאבר.(אל תמחק את המיותר - כי אין)
דמיוני? אולי, אבל אין לי שום הסבר אחר לעובדה שבכל אשכול שקצת נוגע לדיור איכשהוא. לפחות 6 ניקים (ויותר!) ידבררו את חריש ויגנו עליה בכל הכח. וידפיסו מפות ויכנסו לוויז ויורידו מיד2 וירעישו עולמות.
למה רק משם?! למה מאופקים בחיים לא יתווכחו, למה מאחיסמך בקושי ישמעו, למה מקרית גת יציגו בקושי 2 נציגים, למה קרית מלאכי לא יוכיחו שהם קרובים, למה מעפולה לא יסבירו לנו שיש אחלה של תחבורה ציבורית, למה החיפאים לא יבואו ויוכיחו שיש שם חיים אחרי 21:00. ורק מחריש יבואו כוווולם לדבר ולהסביר. מה הפשט?
 
גם קריית גת, עפולה, טבריה, חיפה, הם ערים מעורבות.
אגב בחריש יש למעלה 50 אחוז תושבים שתמו"צ!!!!
יותר מכל הערים הנ"ל!

ועוד נקודה הכי חשובה
החרדים בחריש מפוזרים בכל חלקי העיר,
אין בחריש כלל שכונה חילונית למהדרין,
מה שמאד מפריע לחילונים שמצביעים ברגליים
וכתוצאה מכם חריש רשמה ירידת מחירים מאד חדה...

וזה בשונה מעפולה, טבריה ,נוף הגליל,
שהחרדים מתרכזים בשכונה צדדית ומרכז העיר הוא מקום חילוני מובהק!!!


אדרבה!!!
בדיוק להפך!
50 אחוז מהדירות בעיר עם בפוטנציאל למכירה!!!
ההשקעה בחריש עד כה לא כ"כ הוכיחה את עצמה
במוקדם או מאוחר הכל יוצא למכירה..
עוד מעט הולכים להשתחרר 1000!!! דירות של מחיר למשתכן!!!

תחשבו על זה,
עיר חדשה ללא תושבים וותיקים כלל.....
עיר ש 50 אחוזים מהדירות שם בכלל של משקיעים ולא של בעלי דירות..
עיר שהחרדים שם מפוזרים בכל חלקי העיר....
עיר ללא מרכזי תרבות ובילוי לחילונים...

אין עוד עיר בארץ עם פוטנציאל התחרדות כמו חריש!!!.

וכל זה עוד במרכז הארץ 40 דקות מבני ברק!!!

וזה בנוסף לקירבה לחיפה. נתניה, למרכזי ההתיישבות החרדים החדשים המבוקשים,
כמו עפולה ,הר יונה, טבריה...
על כביש 6' ממש!
וגם ממש סמוך למסילה המזרחית החדשה!!!
שמגיעה במהירות שיא עד מגדלי בס"ר בבני ברק!!!
מה המחירים שם כיום?
 
ההשוואה מוצר למוצר-תפוחים לתפוחים....

אתה אולי מדבר על דירות ישנות,
ואפילו דירות חדשות בעיר בשכונה החרדית שהוא אזור קטן ומוגבל,
המחיר לדירת 4 חדרים זה 1,900,000!!!
בשכונות החדשות, שזה הציפיה של הציבור החרדי המחירון של דירת 4 חדרים זה זה 2.000.000!

לעומת זאת בחריש המחיר ההזוי של 4 חדרים הזוי זה 1.500.000 בלבד!
כמו דירה בהר יונה...
וכאמור, חריש אפילו יותר קרובה למרכז מאשר קריית גת ב10 דקות!!!
אבל אין תחבורה מסודרת....
בשונה מקרית גת שהתחבורה שם ממש מצויינת...
??
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה