התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

הר יונה ג'

מקום חרדי נטו

קהילות חסידי ליטאי ספרדי

עתודות בנייה גדולות

ונוף מרהיב
 
אני ירושלמי (טוב, אולי לא ממש ירושלים, אבל נווה יעקב... :))
ובעיני יש לחריש יתרונות מטורפים, שלא ברור למה זה לא נהיה עיר חרדית.
גם לרכסים יש עתיד, אבל באמת יותר כקרית ספר של הצפון הרחוק (זה עוד חצי שעה מחריש...)
 
אחרי קריאת כל האשכול המסקנה שלי.
1. קשה להיות נביא, אבל הנתונים כרגע בשטח, כמו שכתבו כאן כמה - שאין עתיד לריכוז חרדי חדש ענק. בוודאי לא בית שמש מספר 2. אין.
2. מנגד יש כמה וכמה מקומות שצפוי בהם התפתחות גדולה, ומריכוז חרדי קטן [באזור ה1000 משפחות] הם יהפכו לריכוז חרדי גדול יותר שימנה כמה אלפי משפחות, משהו מעין אשדוד [מה שמביא למקום את כל הצרכים הנדרשים]. יש גם כמה ערים חילוניות שיש בהם ריכוז של אלפי דירות של חרדים משקיעים.
3. כתבו כאן כמה על הכלל שדורש מקום שיש בו משלושת המגזרים. אבל לא יודע מאיפה זה בא. מודיעין עילית רובה המוחלט ליטאי [או ספרדי בסגנון ליטאי]. ירושלים בשכונות החדשות ג"כ הרוב המוחלט ליטאי וספרדי. כך שלא באמת נראה שהכלל הזה תקף. גם באשדוד אין הרבה מהמגזר הליטאי והיא הצליחה מאד במגזר החסידי. ברור שעיר שיש בה משלושת המגזרים - הפונטציאל שלה עולה.
4. ככל הנראה יש גם ירידה אדירה בהיקף רכישות הדירה בציבור החרדי. משתי סיבות. א'. המחירים היקרים אפילו בפירפרייה. ב'. האפשרות של מחיר למשתכן/דירה בהנחה, גורמים להרבה מאד אנשים לחכות על הגדר עד שיזכו במשהו טוב [אגב, בעיני זה תוכנית מטופשת. במקום לעזור להרבה, עוזרים למעט אנשים בסכומי עתק. זה מאד כיף לקבל פיס של מיליון שקל, אבל זה לא פותר את המצוקה הציבורית של עשרות אלפי משפחות צעירות. ואדרבה זה רק יוצר אי שיוויון בין האנשים. את המילראדים שהיא עולה היה צריך להזרים למקומות אחרים, בהוזלת מחיר הקרקעות, בשחרור חסמים, והטבות לקבלנים שיתחייבו על מחירי מטרה].
5. כל הפרויקטיים החדשים לא מוכרים דירות כמו לחמניות. מאופקים ועד רכסים. מהדרום ועד הצפון. הפירסום הוא מאסיבי, המבצעים נמשכים, וכנראה שהמכירות לא בקצב מהיר מידי.
6. המקומות שיתפתחו ויגיעו לכמה אלפי משפחות בציבור החרדי - רכסים [ספרדי, ליטאי] / חיפה [ליטאי, חסידי, ספרדי] / עפולה [ליטאי, ספרדי, חסידי] / אופקים [ליטאי, ספרדי] / נתיבות [ספרדי, ליטאי]. טבריה [חסידי, ספרדי, ליטאי]. צפת [חסידי, ליטאי]. קרית גת [חסידי].
7. מה שלא יצליח לענ"ד יותר מידי זה: עמנואל / חריש / הר יונה / ירוחם.
לגבי הדיבורים הרבים על חריש. אין ספק שזה ההחמצה הגדולה ביותר. אבל העיר כבר לא בידי החרדים. וצריך נס כדי שהיא תחזור בחזרה. רוב העיר חילונית, ודת"ל. והחרדים מפוזרים ברחבי העיר. בבחירות האחרונות לכנסת מתוך 17000 מצביעים, רק 2500 למפלגות החרדיות [ואני יודע שיש שם קהילה קטנה של תולדות אהרן. זה מתקזז עם מצביעי ש"ס הלא חרדים]. זה בערך 15% אחוז מהעיר. קצת מידי. כרגע, להגיע לגור בעיר זה להגיע אל מקום לא חרדי שיש בו מיעוט חרדי מפוזר. לא מתאים לרוב הציבור החרדי. האופציה היחידה שמשהו יזוז הוא אם תגיע קבוצה מאורגנת ותרכוש אפילו ארבעה בניינים יחד, וזה יתחום אזור מסוים, אולי אז משהו יזוז.
 
מספיק שחסידות אחת גדולה תכנס ברצינות לחריש (יש מישהו כזה..)
אף אחד לא יסתכל על החור הזה שקוראים לזה עמנואל....

הכל זה רק עניין של הלך רוח ומצב'

זהו שיש כבר קהילה אחת (תולדות אברהם יצחק) וזה לא שכנע אף אחד וכמו ששום חסידות לא חושבת על עפולה אפילו שיש שם קהילה חסידית (ויזניץ) כך יהיה בחריש
נ.ב זה הסיבה שלבעלז אלעד לא רלוונתית דהינו חסיד בעלז שיציאו לו דירה בעלז ודירה בחיפה שניהם באותו מחיר הוא ילך לחיפה כי שמה יש לו קהילה
 
זהו שיש כבר קהילה אחת (תולדות אברהם יצחק) וזה לא שכנע אף אחד וכמו ששום חסידות לא חושבת על עפולה אפילו שיש שם קהילה חסידית (ויזניץ) כך יהיה בחריש
נ.ב זה הסיבה שלבעלז אלעד לא רלוונתית דהינו חסיד בעלז שיציאו לו דירה בעלז ודירה בחיפה שניהם באותו מחיר הוא ילך לחיפה כי שמה יש לו קהילה
גם בהר יונה יש לבעלזער את הקהילה הכי גדולה שטחי ציבור הכי גדולים
בקריה חרדית ענקית ונפרדת מהעיר
הכל חדש חדש דירות ענק במחיר מגוחך,
וובכל זאת הוא מעדיף חורבות חיפאיות של 60 מ"ר ברחוב מעושן צפוף מלוכלך עם פריצות ברחוב
מישהו יכול להבין את ההגיון???
התשובה פשוטה הנתון הכי חשוב במגזר שלנו זה הקירבה להורים שום פרוייקט מגה גדול לא ימריא
בטבריה/ אופקים / כסיף / תילה / הר יונה וכדו' בכל אחד מהם צריך להתפלל לאלפים
חריש כן ! עוד פוש קטן וזה יכול לקרות אפי' שכונה צדדית של כמה מאות חרדים יכולה לשנות את הדינמקה של העיר הזו
 
אחרי קריאת כל האשכול המסקנה שלי.
1. קשה להיות נביא, אבל הנתונים כרגע בשטח, כמו שכתבו כאן כמה - שאין עתיד לריכוז חרדי חדש ענק. בוודאי לא בית שמש מספר 2. אין.
2. מנגד יש כמה וכמה מקומות שצפוי בהם התפתחות גדולה, ומריכוז חרדי קטן [באזור ה1000 משפחות] הם יהפכו לריכוז חרדי גדול יותר שימנה כמה אלפי משפחות, משהו מעין אשדוד [מה שמביא למקום את כל הצרכים הנדרשים]. יש גם כמה ערים חילוניות שיש בהם ריכוז של אלפי דירות של חרדים משקיעים.
3. כתבו כאן כמה על הכלל שדורש מקום שיש בו משלושת המגזרים. אבל לא יודע מאיפה זה בא. מודיעין עילית רובה המוחלט ליטאי [או ספרדי בסגנון ליטאי]. ירושלים בשכונות החדשות ג"כ הרוב המוחלט ליטאי וספרדי. כך שלא באמת נראה שהכלל הזה תקף. גם באשדוד אין הרבה מהמגזר הליטאי והיא הצליחה מאד במגזר החסידי. ברור שעיר שיש בה משלושת המגזרים - הפונטציאל שלה עולה.
4. ככל הנראה יש גם ירידה אדירה בהיקף רכישות הדירה בציבור החרדי. משתי סיבות. א'. המחירים היקרים אפילו בפירפרייה. ב'. האפשרות של מחיר למשתכן/דירה בהנחה, גורמים להרבה מאד אנשים לחכות על הגדר עד שיזכו במשהו טוב [אגב, בעיני זה תוכנית מטופשת. במקום לעזור להרבה, עוזרים למעט אנשים בסכומי עתק. זה מאד כיף לקבל פיס של מיליון שקל, אבל זה לא פותר את המצוקה הציבורית של עשרות אלפי משפחות צעירות. ואדרבה זה רק יוצר אי שיוויון בין האנשים. את המילראדים שהיא עולה היה צריך להזרים למקומות אחרים, בהוזלת מחיר הקרקעות, בשחרור חסמים, והטבות לקבלנים שיתחייבו על מחירי מטרה].
5. כל הפרויקטיים החדשים לא מוכרים דירות כמו לחמניות. מאופקים ועד רכסים. מהדרום ועד הצפון. הפירסום הוא מאסיבי, המבצעים נמשכים, וכנראה שהמכירות לא בקצב מהיר מידי.
6. המקומות שיתפתחו ויגיעו לכמה אלפי משפחות בציבור החרדי - רכסים [ספרדי, ליטאי] / חיפה [ליטאי, חסידי, ספרדי] / עפולה [ליטאי, ספרדי, חסידי] / אופקים [ליטאי, ספרדי] / נתיבות [ספרדי, ליטאי]. טבריה [חסידי, ספרדי, ליטאי]. צפת [חסידי, ליטאי]. קרית גת [חסידי].
7. מה שלא יצליח לענ"ד יותר מידי זה: עמנואל / חריש / הר יונה / ירוחם.
לגבי הדיבורים הרבים על חריש. אין ספק שזה ההחמצה הגדולה ביותר. אבל העיר כבר לא בידי החרדים. וצריך נס כדי שהיא תחזור בחזרה. רוב העיר חילונית, ודת"ל. והחרדים מפוזרים ברחבי העיר. בבחירות האחרונות לכנסת מתוך 17000 מצביעים, רק 2500 למפלגות החרדיות [ואני יודע שיש שם קהילה קטנה של תולדות אהרן. זה מתקזז עם מצביעי ש"ס הלא חרדים]. זה בערך 15% אחוז מהעיר. קצת מידי. כרגע, להגיע לגור בעיר זה להגיע אל מקום לא חרדי שיש בו מיעוט חרדי מפוזר. לא מתאים לרוב הציבור החרדי. האופציה היחידה שמשהו יזוז הוא אם תגיע קבוצה מאורגנת ותרכוש אפילו ארבעה בניינים יחד, וזה יתחום אזור מסוים, אולי אז משהו יזוז.
אתה כנראה לא מכיר את חריש

כי בחריש יש כמה קבוצות כאלו של בניינים שהם רק של חרדים

יש בשכונת אבני חן 10 בניינים רק של חרדים
יש בשכונת הפרחים
עוד נדמה לי 4 בניינים רק של חרדים

ובאבני חן יש עוד 6 שעומדים לקבל טופס 4 שהם רק של חרדים

מעבר לזה יש את עוד פרויקטים שבתהליכי בנייה שהם רק של חרדים או רוב חרדי

מעבר לזה כמו שכתבת יש פיזור מאוד נרחב בעיר של תושבים חרדים

ולכן אדם שמגיע לגור
יכול לבחור אם הוא רוצה לגור בפרויקט חרדי או בבניין מעורב
 
גם בהר יונה יש לבעלזער את הקהילה הכי גדולה שטחי ציבור הכי גדולים
בקריה חרדית ענקית ונפרדת מהעיר
הכל חדש חדש דירות ענק במחיר מגוחך,
וובכל זאת הוא מעדיף חורבות חיפאיות של 60 מ"ר ברחוב מעושן צפוף מלוכלך עם פריצות ברחוב
מישהו יכול להבין את ההגיון???
התשובה פשוטה הנתון הכי חשוב במגזר שלנו זה הקירבה להורים שום פרוייקט מגה גדול לא ימריא
בטבריה/ אופקים / כסיף / תילה / הר יונה וכדו' בכל אחד מהם צריך להתפלל לאלפים
חריש כן ! עוד פוש קטן וזה יכול לקרות אפי' שכונה צדדית של כמה מאות חרדים יכולה לשנות את הדינמקה של העיר הזו

למה חריש יותר מהר יונה? בעיני בני ברקי חסידי סטנדרטי אם כבר רחוק עדיף משהו הכי חרדי שיש
 
למה חריש יותר מהר יונה? בעיני בני ברקי חסידי סטנדרטי אם כבר רחוק עדיף משהו הכי חרדי שיש
נראה לי שהסברתי עצמי הייטב
חריש נמצאת מרחק של 40 ד' נסיעה מבני ברק ואלעד כשהכביש זורם
הר יונה זה 1:15 ביום טוב
אחיסמך יקרה כבר וללא עתודות רציניות
 
אתה כנראה לא מכיר את חריש

כי בחריש יש כמה קבוצות כאלו של בניינים שהם רק של חרדים

יש בשכונת אבני חן 10 בניינים רק של חרדים
יש בשכונת הפרחים
עוד נדמה לי 4 בניינים רק של חרדים

ובאבני חן יש עוד 6 שעומדים לקבל טופס 4 שהם רק של חרדים

מעבר לזה יש את עוד פרויקטים שבתהליכי בנייה שהם רק של חרדים או רוב חרדי

מעבר לזה כמו שכתבת יש פיזור מאוד נרחב בעיר של תושבים חרדים

ולכן אדם שמגיע לגור
יכול לבחור אם הוא רוצה לגור בפרויקט חרדי או בבניין מעורב
אכן כבר הרבה זמן לא ביקרתי,
השאלה היא לא כמה בניינים חרדיים יש אלא יותר אזור מוגדר עם קופ"ח נטו חרדית מרכז מסחרי נטו חרדי
עם אוטובוס פנימי ולא קוים שמחברים את כל העיר ומביאים את כל הטינופת לשכונה
וכדי שזה יקרה צריך מסה יותר רצינית
לא שחיפה יותר טובה מזה אבל שם הם התרגלו, ובני ברקי קשה לו להתרגל לחיות בעיר מעורבת עדיין
אבל יש נתון אחד מעודד בחריש ש50% מהחילונים הם שוכרים
שברגע שהם ירגישו שהרחוב מתמלא בחרדים הם יעזבו לכאורה
 
נראה לי שהסברתי עצמי הייטב
חריש נמצאת מרחק של 40 ד' נסיעה מבני ברק ואלעד כשהכביש זורם
הר יונה זה 1:15 ביום טוב
אחיסמך יקרה כבר וללא עתודות רציניות
זה נקרא כבר מספיק רחוק עדיף עוד קצת רחוק וזה יהיה מקום יותר חרדי
אני מציע לך לפתוח סקר מה עדיף חריש או הר יונה התוצאה תהיה לטאי -חריש , חסידי- הר יונה
 
לדעתי צריך לשנות הכותרות
מה תהיה העיר החרדית הבאה
לא מה תהיה בית שמש כי אין כזה בטווח הנראה לעין
מי שחושב שאני צודק ילחץ על הכפתור של תודה
ומי שרוצה שישאירו ככה ללחוץ על אחד מהכפתורים העצובים

תצביעו ותשפיעו
 
אני נועל את את האשכול עד לסיום ההצבעה
ההצבעה נסגרת ביום ראשון בערב בהצלחה
 
ההצבעה נסגרת היום בערב
נשאר שעות אחרונות
 
פתחתי בחזרה
לשמור על שיח מכבד בהצלחה
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה