התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?



חברה!
זה כבר קורה וזה אמיתי!!!
דירות חדשות!
40 דקות מבני ברק,
30 דקות מכפר סבא,
60 דקות מירושלים,
30 דקות מנתניה,
35 דקות מחיפה,
20 דקות מחדרה,
(גם 35-30-40 דקות מעפולה עילית/הר יונה/רכסים)

4 חדרים 1.370.000!!!!
5 חדרים 1.520.000!!!
אין דברים כאלה!!!!

מי הוא זה, ואיזה הוא
שיקנה ביותר יקר באופקים, הר יונה, טבריה
בכפול זמן נסיעה?????
 


חברה!
זה כבר קורה וזה אמיתי!!!
דירות חדשות!
40 דקות מבני ברק,
30 דקות מכפר סבא,
60 דקות מירושלים,
30 דקות מנתניה,
35 דקות מחיפה,
20 דקות מחדרה,
(גם 35-30-40 דקות מעפולה עילית/הר יונה/רכסים)

4 חדרים 1.370.000!!!!
5 חדרים 1.520.000!!!
אין דברים כאלה!!!!

מי הוא זה, ואיזה הוא
שיקנה ביותר יקר באופקים, הר יונה, טבריה
בכפול זמן נסיעה?????
יאיר היקר!
אתה ללא ספק צודק!
חריש בהחלט אמורה להיות העיר החרדית הבאה
וליבי באופן אישי באמת חם לחריש
אבל אנו הגולשים בפרוג מאד סולדים מקמפיינים!
ולמרות שאיני חושד בך שאתה קמפיין - התחושה המתקבלת היא בהחלט קמפיין...
ואני באמת חושב שטובת ההתיישבות החרדית בחריש היא הימנעות מהודעות כאלה.
גוט שאבעס
 
יאיר היקר!
אתה ללא ספק צודק!
חריש בהחלט אמורה להיות העיר החרדית הבאה
וליבי באופן אישי באמת חם לחריש
אבל אנו הגולשים בפרוג מאד סולדים מקמפיינים!
ולמרות שאיני חושד בך שאתה קמפיין - התחושה המתקבלת היא בהחלט קמפיין...
ואני באמת חושב שטובת ההתיישבות החרדית בחריש היא הימנעות מהודעות כאלה.
גוט שאבעס
גם אני מצטרף להנ"ל
 
אני הייתי הרבה זמן בבירורים על חריש
נסעתי לשם לא מזמן, ובאמת מצד מרחק זה לא רחוק
ומצד יופי של עיר זה עיר יפה וחדישה
אבל החיסרון הענק שיש שם שאין מקום מסודר שהליטאים גרים שם שהסתובבתי שם ראיתי שם רק בעלי תשובה
או חרדים לא מהמינסטרים [ והסתובבתי שם עם שני מתווכים שלקחו אותי כמה שעות לכל המקומות]
ובתור אברך מישיבה טובה וכולל טוב הפריע לי נורא שאין אנשים בסגנון הנ"ל כ"כ
וגם שיש הם מפוזרים נורא
מה עוד שהמחירים לא כ"כ זולים ביחס לחיסרון הזה שאנשים רוצים קהילה בסגנון שלהם
מסקנא שלי שיש לחריש פוטנציאל אבל צריך שיבואו לגור שם מאסה של ליטאים בוגרי ישיבות טובות
ולנסות להביא עוד כוללים טובים וכו' ולנסות שיתרכזו באזור מסוים, רק ככה יש סיכוי,
אם לא, אין סיכוי שזה יתקדם כי שכל אחד מגיע לבד להתרשם הוא רואה את החסר הזה שאין מינסטרים חרדי ממש שם
והרוב שם זה בעלי תשובה ולא מינסטרים ממש
 
אני הייתי הרבה זמן בבירורים על חריש
נסעתי לשם לא מזמן, ובאמת מצד מרחק זה לא רחוק
ומצד יופי של עיר זה עיר יפה וחדישה
אבל החיסרון הענק שיש שם שאין מקום מסודר שהליטאים גרים שם שהסתובבתי שם ראיתי שם רק בעלי תשובה
או חרדים לא מהמינסטרים [ והסתובבתי שם עם שני מתווכים שלקחו אותי כמה שעות לכל המקומות]
ובתור אברך מישיבה טובה וכולל טוב הפריע לי נורא שאין אנשים בסגנון הנ"ל כ"כ
וגם שיש הם מפוזרים נורא
מה עוד שהמחירים לא כ"כ זולים ביחס לחיסרון הזה שאנשים רוצים קהילה בסגנון שלהם
מסקנא שלי שיש לחריש פוטנציאל אבל צריך שיבואו לגור שם מאסה של ליטאים בוגרי ישיבות טובות
ולנסות להביא עוד כוללים טובים וכו' ולנסות שיתרכזו באזור מסוים, רק ככה יש סיכוי,
אם לא, אין סיכוי שזה יתקדם כי שכל אחד מגיע לבד להתרשם הוא רואה את החסר הזה שאין מינסטרים חרדי ממש שם
והרוב שם זה בעלי תשובה ולא מינסטרים ממש
אולי הפיתרון זה להתאגד כמה עשרות אברכים ולקנות בכמה בניינים ביחד.
לדעתי בכל מקרה - לקנות עכשיו בחריש זה השקעה מצוינת, כי או שהחרדים [ישיבתיים כמו שציינת. אחרים יש כבר הרבה] יצליחו להקים שם אזור חרדי, ואז וודאי המחיר יעלה. או שאלו לא יצליחו, ואז חריש תהיה כמו עוד עיר בארץ, עם הרבה דתיים ומסורתיים [וכמובן עם קבוצה חרדית לא מאד ישיבתית], והמחירים ישתוו לערים שסביבה [חדרה, אור עקיבא]. כיום עדיין המחירים בעיר שם זולים בפער של כמה מאות אלפים מכל העיר שסביבה.
כרגע גם יש שם בעיית תעסוקה ותחבורה קשה, וסביר להניח שאלו אמורים להסתדר תוך כמה שנים, אלו לא בעיות כרוניות.
@עו"ד נתן רוזנבלט , אשמח לשמוע את חוות דעתך על חריש כהשקעה מצד ההיביטים שכתבתי.
 
הבעיה של חריש שהשיווק שלה לחרדים התחילה על רגל שמאל,
קודם כל הנפילה המשפטית של החרדים במכרזים הגדולים ואח"כ המריבות בין ראש העיר החרדי לבין תושביה החרדים,
ולכן חריש דומה יותר לעמנואל ותל ציון שאחרי הכישלון הראשון שלה אף אחד לא רץ לרכוש שם דירה.
 
הבעיה של חריש שהשיווק שלה לחרדים התחילה על רגל שמאל,
קודם כל הנפילה המשפטית של החרדים במכרזים הגדולים
אם זה הבעיה אשרינו.
כי בתכלס' זה עדיף עשרת מונים מכל מקום אחר.

ההבדל הענק בין חריש לתל ציון לעמנואל
שחריש היא עיר שבנויה לתפארת על תלה.
היא יותר גדולה לשם הדוגמא מביתר עילית או מודיעין עילית.

אמממה,
שחצי מהדירות שם של משקיעים שמשכירים בשכירות אפסית ולא ריווחית
והחצי השני של בעלי דירות שמחכים להזדמנות הראשונה לעבור משם.
וזה הזדמנות פז,
לקנות עיר דירות חדשות,
במיקום פצצה,
על כביש 6'. רכבת ישירה לירושלים ובני ברק
במחיר בדיחה...

עמנואל ותל ציון (שזה בכלל שכונה בכוכב יעקב:) )
הם ישובים, והם נבנו לפני עידן ההקפאה.
אולי עוד 15 שנה הם יגיעו לכדי עיר כמו חריש.
וגם המיקום המרכזי של חריש בכלל לא דומה לעמנואל
(שממנה יש רק כיוון אחד שנוסעים לעולם החיצון...)

ורכבת של 50 דקות לירושלים
ו 35 דקות לבני ברק
20 דקות לאלעד לעולם לא יהיה להם.
אא"כ יקרה שני ניסים...
טראמפ הפעם יספח סופית את יהודה ושומרון,
והם יהיו על עורק מרכזי וראשי כמו כביש 6':)
 
נערך לאחרונה ב:
ואח"כ המריבות בין ראש העיר החרדי לבין תושביה החרדים,
למה נראה לך שדווקא הוא רב איתם
אפילו שהוא חרדי
וחצי מתושבי העיר דתיים/חרדים ורוב מסורתי?

ולמה זה לא קרה בעפולה, חיפה, טבריה, קריית גת ועוד מקומות?
למה זה קרה דווקא בחריש, בית שמש, ערד וכאלה מקומות?
יוכל להיות שדווקא במקומות האלו הם פחדו ממשהו???
 
למה נראה לך שדווקא הוא רב איתם
אפילו שהוא חרדי
וחצי מתושבי העיר דתיים/חרדים ורוב מסורתי?

ולמה זה לא קרה בעפולה, חיפה, טבריה, קריית גת ועוד מקומות?
למה זה קרה דווקא בחריש, בית שמש, ערד וכאלה מקומות?
יוכל להיות שדווקא במקומות האלו הם פחדו ממשהו???
אני לא הולך להתעסק עם פרשנות,
אני מדבר על עובדות,

אני עונה כחרדי ממוצע למה אני נרתע מחריש על אף כל המעלות שיש בעיר החדשה,
וזה תשובתי.
 
לא ידעתי שיש באלעד תחנת רכבת,

תחנת אלעד​

בחודש יוני 2023, פורסם מכרז נוסף להקמת תחנת אלעד החדשה, המוקמת בסמוך למחלף נחשונים, מצפון לישוב "אלעד" ומדרום לפתח תקווה.
תחנת אלעד - המבנה המרכזי

תחנת אלעד - המבנה המרכזי​

תחנת אלעד - המבואה המזרחית

תחנת אלעד - המבואה המזרחית​



ושהרכבת בבני ברק במקום ריאלי.
תלוי למה.
אם חשוב להיות קרובים לבני ברק באופן יומיומי
לאזורי התעסוקה החרדים החשובים בצפון העיר,
אז התחנה היא במיקום מצוין.
 
קודם שיתקצבו את בניית המסילה והתחנה בחריש ואחר כך נדבר.
בינתיים בכלל לא בטוח שתוקם אי פעם תחנת רכבת בחריש.
כמו כן המחלף הדמיוני של חריש גם כן לא בטוח שיוקם אי פעם.
 
קודם שיתקצבו את בניית המסילה והתחנה בחריש ואחר כך נדבר.
בינתיים בכלל לא בטוח שתוקם אי פעם תחנת רכבת בחריש.
כמו כן המחלף הדמיוני של חריש גם כן לא בטוח שיוקם אי פעם.
המחלף ("הדמיוני") כבר בבניה צפי לסיום 2026.
מסילת מנשה ותחנת הרכבת באמת עדין לא נכנסו לרשימת הפרויקטים המתוקצבים, אבל התוואי והתחנה אושרו סופית בוועדה הארצית.

ובלי קשר לכל הנ''ל - אין קשר בין הנתונים והקירבה למרכז או לרכבת או למחלף לבין הנידון של האשכול מה תהיה העיר החרדית הבאה.
אפשר לשנות את הכותרת, כמה העיר חריש באמת קרובה למרכז.
 
המחלף הדמיוני המדובר, הוא המחלף שמחבר את חריש ישירות לכביש 6, שבגללו בכל החשבונות של המרחק מערים אחרות, הנציגים של חריש מחשבים את חריש מאמצע כביש 6 בנקודה הצמודה לחריש, על זה אמרתי שלא בטוח שיוקם אי פעם מחלף שיחבר את חריש ישירות לכביש 6.
 
המחלף הדמיוני המדובר, הוא המחלף שמחבר את חריש ישירות לכביש 6, שבגללו בכל החשבונות של המרחק מערים אחרות, הנציגים של חריש מחשבים את חריש מאמצע כביש 6 בנקודה הצמודה לחריש, על זה אמרתי שלא בטוח שיוקם אי פעם מחלף שיחבר את חריש ישירות לכביש 6.
גם לפני המחלף הישיר לכביש 6'
אחרי סיום בניית הכביש החדש
בנסיעה דרך כביש 574 לכביש 9 וחזרה לכביש 6'
אז הדרך מבני ברק למרכז חריש זה 38 דקות בלבד!!!
לשם השוואה מודיעין עילית לבני ברק היא 28 דקות!
אלעד לבני ברק היא 20 דקות!

אם הבדל של 18 דקות זה כל כך דרמטי ששווה לשלם על דירה באלעד עוד 800,000 ש"ח מינימום מדירה בחריש,
אז הר יונה שרחוקה בעוד 27 דקות! וטבריה שרחוקה בעוד 33 דקות!
והם אותו מחיר כמו דירה בחריש!
בוודאי ובוודאי שחריש היא מציאת המציאות שאין כמותה!!!

אגב,
מה שיפה שגם לחיפה
אפילו שהר יונה יותר צפונית מחריש
חריש היא שווה בזמן הנסיעה לחיפה
וטבריה אפילו עוד יותר רחוקה לחיפה מאשר חריש..
ותוסיף לזה את המיקום שזה על כביש 6' מסילת הרכבת.

נראה לי שזה וויכוח עקר לדבר על המיקום האסטרטגי של חריש...
כל בר דעת מבין את זה...
 
אם הבדל של 18 דקות זה כל כך דרמטי ששווה לשלם על דירה באלעד עוד 800,000 ש"ח מינימום מדירה בחריש,
מעולם לא הבנתי את הנחת היסוד הזו של תושבי חריש שמחיר דירה נגזר מהמרחק מבני ברק (או גוש דן).
 
קודם שיתקצבו את בניית המסילה והתחנה בחריש ואחר כך נדבר.
בינתיים בכלל לא בטוח שתוקם אי פעם תחנת רכבת בחריש.
כמו כן המחלף הדמיוני של חריש גם כן לא בטוח שיוקם אי פעם.
גם לפני התחנה בחריש
אפשר לנסוע לתחנות של המסילה המזרחית חדרה מזרח/טייבה

אף אחד לא אומר שהרכבת תהיה מחר,
אבל מי שקונה דירה וחושב על ההמשך
אז חריש היא תהיה העיר שיש בה חרדים לבני ברק נגישה אחרי אלעד ופתח תקווה!!!
התחנה בחריש בוודאי שתהיה,
ובוודאי המקטע של עד חריש שהוא אסטרטגי ביותר
יהיה עוד יותר מהר, בכדי לחסוך את הסיבוב של תושבי הגליל לירושלים והדרום!!!
 
מעולם לא הבנתי את הנחת היסוד הזו של תושבי חריש שמחיר דירה נגזר מהמרחק מבני ברק (או גוש דן).
נכון, זה לא משנה באיזה מרחק גרים.
סתם בנו את מודיעין עילית וביתר עילית ואלעד ועוד בתוך מעבר לקו הירוק בין הערבים...
באמת מוזר שלא הלכו לגור באופקים או טבריה.
 
אז חריש היא תהיה העיר שיש בה חרדים לבני ברק נגישה אחרי אלעד ופתח תקווה!!!
חריש תקועה מאחורי כביש 6. תמיד יצטרכו לעבור את כל הפקקים של המדינה כדי להגיע אליה. יכול לקחת שעות בשעות העומס.
 
נכון, זה לא משנה איפה גרים.
סתם בנו את מודיעין עילית וביתר עילית ואלעד ועוד בתוך השטחים בין הערבים...
באמת מוזר שלא הלכו לגור באופקים או טבריה.
לא אמרתי שאין משמעות למרחק מבני ברק
אבל זה לא הפרמטר למחיר הדירה.
תושב מודיעין עילית לא גר שם כי זה מרחק מסוים מבני ברק, אלא כי הוא רוצה לגור במודיעין עילית! וכנ"ל ביתר/בית שמש/ירושלים/אשדוד/אלעד. אם חריש עיר טובה אז מצוין. אבל אם לא, לא יעזור שהיא "קרובה" לבני ברק.
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה