התייעצות סקר מה לדעתכם תהיה העיר החרדית הבאה ?

טוב שהדגשתם שהוא חוצניק, אכן הערבים בהשוואה לגוי מגושם מטקסס מתחוכמים וערמומיים הרבה יותר.
אבל אנחנו בארץ ישראל ובארצות ערב אם ניסיון של מאות שנים איך להתעסק איתם ובדרכי המלחמה מולם ובהחלט יודעים להתמודד איתם מעולה, עיין ערך כל הקבלנים הבני דודים שמשפצים אצלינו ובמקרים רבים היהודי הוא זה שמסובב אותם על האצבע.
אז יתכן שאמריקאי תם עם תרבות אמריקנית מרובעת יתקשה להתעסק עם ישמעאלי והערבי יאכל אותו בלי מלח, אבל בשביל זה יש אותנו , שנלמד אותו להחזיר מלחמה....
כנראה שלא דברת עם אנשים שעבדו איתם אף פעם
 
כנראה שלא דברת עם אנשים שעבדו איתם אף פעם
אני אישית עובד עם ערבים. צריך פשוט להחזיר להם במטבע החנפני שלהם, לקנות אותם בכמה מילים יפות, ולדעת שאין שום משמעות למילים שיוצאת להם מהפה אין להם ערך בכלל למושג אמת.
למעשה אחרי למעלה מ100 שנות סכסוך ביננו אנחנו חיים כבני מלכים והם בפחונים במחנות פליטים (לא כולם...אבל גם לא לא כולם...).
אז לא צריך לחשוש מהם יותר מידי כנראה שאתם דור ראשון/שני בארץ.
וכמו שכתבו פה ברמת שלמה ביתר נווה יעקב פסגת זאב ועוד רבות חיים ממש בתוך הערבים ומעולם לא שמענו שבציבור שלנו קרו בעיות רוחניות משמעותיות , אולי במקרה קיצון של משפחות רווחה וגם שם מיעוט שבמיעוט, מה שאתם כותבים פה ממש לא מתכתב עם המציאות. ב"ה. ובכל זאת כמובן שתמיד צריך עין פקוחה על הצעירים , ולתת להם המון חמימות בבית שלא יחפשו זאת במקומות אחרים וזה תמיד עיצה כללית טובה וחשובה מאד.
 
אחוזי נשירה נמוכים?????????
מאיפה המידע=חוסר מידע
אין לי נתונים רשמיים בענין הזה, אבל אני עוסק בתחום החינוך עם בני נוער (מגזר ליטאי), וקצת מתמצא בשטח, ומה שאני רואה זה שדווקא בחורים שגדלים בערים/שכונות מעורבות יוצאים על פי רוב מאד בריאים בנפשם וחזקים מבחינה רוחנית (ויש הרבה סיבות לדבר, ביניהן: גאוות יחידה, פחות שיפוטיות של הסביבה, יותר גמישות במוסדות הלימוד, ועוד).
אגב, לא ממש בנושא הזה ישירות, אבל בהחלט קשור לענין: ידוע הסיפור על הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל שפנה אליו אבא של בחור שסיים ישיבה קטנה ושאל אותו אם הוא מכיר ישיבה גדולה שכל ההורים אברכים, כי זה מה שהוא מחפש לבנו. אז ענה לו הרב שטיינמן ברוב פיקחותו: "כן, אני מכיר ישיבה כזו: ישיבת רש"י"... ודו"ק.
 
בבחירות האחרונות באלעד אגודת ישראל+ דגל התורה קיבלו יותר קולות מש"ס אלא שקהילה גדולה מאד מאגודת ישראל הצביעה למועמד ש"ס לראשות העיר ולא למעומד אגודת ישראל ולכן הוא נבחר, אבל היום באלעד יש יותר ציבור ליטאי-חסידי מאשר ספרדי.
עובדות בשטח.
ש"ס 6 מנדטים (ויזניץ הצביעו אגודת ישראל)
אגודת ישראל 4 מנדטים
דגה"ת 3 מנדטים
דת"ל 2 מנדטים, כך שאין יותר חסידי לטאי מאשר ספרדי - מזרחי.
 
בבחירות האחרונות באלעד אגודת ישראל+ דגל התורה קיבלו יותר קולות מש"ס אלא שקהילה גדולה מאד מאגודת ישראל הצביעה למועמד ש"ס לראשות העיר ולא למעומד אגודת ישראל ולכן הוא נבחר, אבל היום באלעד יש יותר ציבור ליטאי-חסידי מאשר ספרדי.
ממליץ לך להכנס ולבדוק את נתוני ההצבעה בבחירות הארציות
אתה מאד תופתע...
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:
אין לי נתונים רשמיים בענין הזה, אבל אני עוסק בתחום החינוך עם בני נוער (מגזר ליטאי), וקצת מתמצא בשטח, ומה שאני רואה זה שדווקא בחורים שגדלים בערים/שכונות מעורבות יוצאים על פי רוב מאד בריאים בנפשם וחזקים מבחינה רוחנית (ויש הרבה סיבות לדבר, ביניהן: גאוות יחידה, פחות שיפוטיות של הסביבה, יותר גמישות במוסדות הלימוד, ועוד).
אגב, לא ממש בנושא הזה ישירות, אבל בהחלט קשור לענין: ידוע הסיפור על הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל שפנה אליו אבא של בחור שסיים ישיבה קטנה ושאל אותו אם הוא מכיר ישיבה גדולה שכל ההורים אברכים, כי זה מה שהוא מחפש לבנו. אז ענה לו הרב שטיינמן ברוב פיקחותו: "כן, אני מכיר ישיבה כזו: ישיבת רש"י"... ודו"ק.
אתה פוגש רק את אלה ששרדו והגיעו למוסדות חרדיים טובים,
כנגדם יש אלפים שלא הצליחו.

אגב, היתרונות של החיים החברה מגוונת נכונים למי שגדל בשכונה עם חסידים ספרדים וליטאים יחד, ולא למי שגדל עם ערבים/חילונים.
 
ברור שלא נמצא בכל עיר את כל הקהילות החסידיות, זה נוגד את ההיגיון הבסיסי שהחסידים חיים בקהילה שלהם, ומה לעשות, אנחנו עדיין במצב שאין חסידות שיכולה לפתוח קהילה משמעותית בכל עיר בארץ, ולכן, כשכותבים שעפולה היא ללא חסידים כי רק ויזניץ שם או חריש ללא חסידים כי רק תו"א שם, וכו', זה קצת מגוחך...
 
ברור שלא נמצא בכל עיר את כל הקהילות החסידיות, זה נוגד את ההיגיון הבסיסי שהחסידים חיים בקהילה שלהם, ומה לעשות, אנחנו עדיין במצב שאין חסידות שיכולה לפתוח קהילה משמעותית בכל עיר בארץ, ולכן, כשכותבים שעפולה היא ללא חסידים כי רק ויזניץ שם או חריש ללא חסידים כי רק תו"א שם, וכו', זה קצת מגוחך...
זה לא מדיוק.
בהר יונה טבריה וחיפה יש מבחר גדול של קהילות חסידיות,
אז גם מי שהוא לא משתייך לאחד מהם זה יהיה לו בסדר כי "יש שם חסידים".

מנגד עפולה בולטת בעובדה שיש שם רק את קהילה חסידית אחת והיא ויזניץ.

ההגדרה היותר נכונה של עפולה ש"יש שם ויזיניץ",
ולא ש"יש שם חסידים".
 
בהר יונה טבריה וחיפה יש מבחר גדול של קהילות חסידיות,
אז גם מי שהוא לא משתייך לאחד מהם זה יהיה לו בסדר כי "יש שם חסידים".
לא בהכרח שמי שלא משתייך לקהילות הקיימות שם, ירגיש בנוח להיכנס לקהילה אחרת.
 
אז גם מי שהוא לא משתייך לאחד מהם זה יהיה לו בסדר כי "יש שם חסידים".
משפט המבליט את חוסר ההבנה בנעשה במגזר החסידי.

אין כמעט סיכוי, שאברך חסידי רגיל, שהיה חי בקהילה חייה ותוססת שיחליט לעזוב אותה, לטובת דיור,
לדוג' אין אברך אחד חסיד דארג, אלכסנדר וכדו' שקנה דירה בהר יונה.
 
משפט המבליט את חוסר ההבנה בנעשה במגזר החסידי.

אין כמעט סיכוי, שאברך חסידי רגיל, שהיה חי בקהילה חייה ותוססת שיחליט לעזוב אותה, לטובת דיור,
לדוג' אין אברך אחד חסיד דארג, אלכסנדר וכדו' שקנה דירה בהר יונה.
מעניין
דווקא יש לי חברה חסידת אלכסנדר שגרה בהר יונה
ולפי מה שאני יודעת יש שם בהחלט משפחות מחסידויות שונות גם ללא קהילה מסודרת
 
איזה חסידויות יש בחיפה? סערט ויזניץ ו...
[גור עזבו, כידוע...]
יש שם גם את ביאלה וצאנז
אגב צפת היא לכאורה העיר שהכי הצליחה מבחינת כלל הקהילות, מלבד 2 הקהילות החסידיות הגדולות (גור בעלז) שלא הגיעו לשם
 
עדכון משמח!

עם תחילת האכלוס]בשבועות הקרובים[ בשכונת המושבה.

פונים אנו לכל אחד ששוקל מעבר דירה או שמתעניין בשדרוג לדירה חדשה ומרווחת,

לשקול מעבר לבניינים החדשים.

תחילה יפתחו 4 בניינים הממוקמים בסוף שיכון ד במקביל לרחוב לוי אשכול ומול הגנים של

קרלין, ]12 דקות הליכה ליש חסד[.

מדובר בדירות גדולות ומרווחות ]כ 140 מ"ר[, בשל העובדה שמדובר באזור חדש שעדיין
נמצא בתהליך בניה מחירי השכירות אינם גבוהים ]בין 2500 ל 3500 ש"ח[
חשוב לציין שרוב בעלי הדירות בבניינים החדשים הינם חרדים.
החשיבות בהגעת החרדים ראשונים לשכונה ברורה לכל,.. והיא זו שתקבע את צביון

השכונה והאזור.

]שכונת המושבה משתרעת במקביל לכל שיכון ד' )מתחרדים(,והיא מחולקת לשני חלקים
)א1 וא2( והיא במרחק של 10 דקות הליכה לפורייה, ו מספר דקות לשיכון צאנז והבי"כ של

קרלין, בכל השכונה נבנות 2,000 דירות.[

בעז"ה בשבועות הקרובים נפרסם פרטים של מתווכים ע"מ לסגור חוזי שכירות.

בתפילה לסייעתא דשמיא.

איגוד המשפחות בשכונת המושבה בעיה"ק טבריה.

]להערות הצעות עזרה ורעיונות ניתן ליצור קשר במייל <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>

או להשאיר הודעה למנהל בקו: 0733-02-67-29[
 

קבצים מצורפים

  • מודעה 2 כלל הקהילות.pdf
    KB 138.4 · צפיות: 14
הפספוס הגדול זה קרית אתא דרום המכונה שכונה האבוקדו
קרית אתא צמודה לרכסים וחיפה ויש שם 2 קהילות חרדיות 1.מרכז 2. חדשה -שביט
הפרויקט החדש הוא המשך של שביט ובניה של עד 7 קומות וכ-4000 יח"ד במחירים זולים
האם מישהוא שיוכל לפעול בענין?(אפי' שהרה"ע מתנגד)
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה