התייעצות עדיף ללמוד בבית????

  • הוסף לסימניות
  • #1
רעיון נוסף
אשמח לחוות דעת
A5_page-0003.jpg
A5_page-0004.jpg
A5_page-0005.jpg
A5_page-0006.jpg
A5_page-0007.jpg
A5_page-0008.jpg
A5_page-0009.jpg
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
שנים חלמתי על רעיון כזה. מבחינתי זן הצורה האידיאלית.
כל הכבוד לראש כולל שמוכן לקבל פחות כבוד העיקר שיוכלו ללמוד בבית.
הלואי שזה יהיה דבר שמתפשט ויהיו כמה וכמה כאלו כוללים, כך גם תהיה בחירה לאברכים מה ללמוד.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
רעיון מקסים, אך למען האמת יותר מתאים להשיק את זה בחורף שאז מתפללים ערבית אחרי סד"ב, ואין צורך לצאת עוד מהבית, בקיץ שממילא יוצאים לערבית באזור שמונה וחצי, אז כבר הרבה יותר קל להישאר עוד שעה וחצי לסד"ג.
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
רעיון מקסים, אך למען האמת יותר מתאים להשיק את זה בחורף שאז מתפללים ערבית אחרי סד"ב, ואין צורך לצאת עוד מהבית, בקיץ שממילא יוצאים לערבית באזור שמונה וחצי, אז כבר הרבה יותר קל להישאר עוד שעה וחצי לסד"ג.
אתה צודק, אבל בקיץ יש אפשרות לאחר את זה קצת, ומצד שני המטרה היא שימשיך ללמוד גם אחרי הסדר, מה שלפעמים לא קורה כשהולכים לבית המדרש ואח"כ חוזרים לבית.. כנ"ל
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
רעיון מצוין!!!
הציבור כל כך זקוק לרפורמות שכאלו במערכת הכוללים, אשריכם!
והלואי שתצליחו!

לגבי נושאי הלימוד אולי אפשר לעשות גם מסלול לאלו שפחות מתחברים לסגנון הלכה וכדו' אלא יותר סגנון גמרא (כמצוי אצל ליטאים).
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
רעיון מצוין!!!
הציבור כל כך זקוק לרפורמות שכאלו במערכת הכוללים, אשריכם!
והלואי שתצליחו!
תודה רבהה
לגבי נושאי הלימוד אולי אפשר לעשות גם מסלול לאלו שפחות מתחברים לסגנון הלכה וכדו' אלא יותר סגנון גמרא (כמצוי אצל ליטאים).
חשבנו גם על זה, ויכול להיות שיגיע הזמן נעשה שני מסלולים
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
רעיון מעולה שיש בו הרבה יתרונות אבל גם חסרונות

בלימוד בבית אין אוירה של בית מדרש
אין חברותא (שזה חיסרון בפני עצמו ויש בזה עוד חיסרון שאפשר להירדם יותר בקלות אם כי יש נרדמים גם עם חברותא :))
תלוי בסגנון- לפעמים הילדים או האישה באים לשאול שאלות ומפריעים לרצף

האבא יכול לההיפך לביביסיטר אם כי ייתכן שזה יתרון שהאישה מידי פעם תוכל לצאת להתאורר
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
רעיון נוסף, לבקש מכל אברך בתחילת חודש שיתן תוכנית מה ברצונו ללמוד (הספק) ובסוף החודש לדווח כמה הוא הספיק מתוך זה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
סיפר לי יהודי ת"ח גדול זללה"ה שלפני הרבה שנים שעדיין לא היה מושג של כולל ערב הלך למרן הגרא"מ שך זי"ע עם רעיון לפתוח כולל ערב. הוא אמר שהרב שך הזדעזע, ואמר לו אתה רוצה לקטוע את המשך הדורות. אשה וילדים צריכים לראות אבא לומד בבית. אם תרצה תוכל לפתוח כולל יום שישי בבוקר. וכך אכן עשה. אח"כ מחמת מצוקה כספית של אברכים קמו אנשים טובים ופתחו כוללי ערב.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
מצטרף למברכים.
אני זוכר שכשנפטר מרן הרב שך ערכו עצרת מספד מרכזית בכולל חזון איש. ומרן הגרמ''י ליפקוביץ זצ''ל דיבר שם חזק מאד על הלימוד בבית.
אם מעניין אותך יש לי מסתמא דרך להשיג תמלול הדברים, וכן מעוד גדולי ישראל.
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
מצטרף למברכים.
אני זוכר שכשנפטר מרן הרב שך ערכו עצרת מספד מרכזית בכולל חזון איש. ומרן הגרמ''י ליפקוביץ זצ''ל דיבר שם חזק מאד על הלימוד בבית.
אם מעניין אותך יש לי מסתמא דרך להשיג תמלול הדברים, וכן מעוד גדולי ישראל.
אשמח תודה רבה לכם
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
רעיון מעולה שיש בו הרבה יתרונות אבל גם חסרונות

בלימוד בבית אין אוירה של בית מדרש
אין חברותא (שזה חיסרון בפני עצמו ויש בזה עוד חיסרון שאפשר להירדם יותר בקלות אם כי יש נרדמים גם עם חברותא :))
תלוי בסגנון- לפעמים הילדים או האישה באים לשאול שאלות ומפריעים לרצף

האבא יכול לההיפך לביביסיטר אם כי ייתכן שזה יתרון שהאישה מידי פעם תוכל לצאת להתאורר
ואם אני אומר לך שהמשכורת שאני מתכנן הוא בערך 1200 עד 1500 ש"ח לחודש,
האם בכל זאת תרדם או תהפוך לבייביסיטר??? :unsure:
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה