עוגת סולת

  • הוסף לסימניות
  • #1
יש למשהו מתכון פשוט וטעים לעוגה טובה מסולת?
תבואו על הברכה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
מהאתר של ניקי ב, יוצא מצוין!



עוגת סולת עסיסית
מצרכים:
4 ביצים
200 ג` סוכר (כוס)
140 ג` קמח (כוס)
שקית א. אפיה
כוס סולת
כוס שמן

סירופ:
כוס סוכר
כוס מים
1/4 כוס סירופ מייפל



אופן ההכנה:
1.להקציף ביצים וסוכר. להוסיף את שאר המצרכים (בלי מצרכי הסירופ)

2. להכניס לתנור שחומם בחום בינוני, בסביבות 35 – 40 דקות או עד שהעוגה זהובה, לצנן.

3. לבשל תוך כדי עירבוב את מצרכי הסירופ כמה דקות, לצקת את הסירופ על העוגה כשהיא קרה. להקפיד שהעוגה תיהיה ספוגה היטב בסירופ.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
קופצת על האשכול...
איך מנפים את זה?? (
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י estigr;1514037:
קופצת על האשכול...
איך מנפים את זה?? (

סולת לא מנפים,
סולת בוררים באור.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
תודה!
כמו אורז? שכיח? לא שכיח?
בטעות פתחתי במחשבה שזה קמח...
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
לברור סולת יותר מסובך מאורז. צריך מומחיות ו/או נסיון.
וכמובן שתמיד אפשר להתחיל- חובה גם למנוסות - לעיין בספר של הרב ויא.
ו... אני באופן אישי מעולם לא עשיתי זאת. השוויגער - אלופה. כבר אמרתי.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נשמע מסובך :(
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
וכך כותב הרב ויא בספרו - העתקתי:

סולת - לעתים נגוע.
1. לוקחים כמות של כוס אחת מהסולת ושוטחים על כל שטחו של נייר לבן (נייר מחשב) המונח על גבי מגש. מניחים במקום חמים ולאחר כעשר דקות מגביהים את הנייר בעדינות, מעבירים את הסולת למגש ומתבוננים אם נותרו על הנייר זחלים קטנים.

2. מסננים את כל כמות הסולת שרוצים להשתמש בה דרך מסננת לפיזור אבקת סוכר באופן שפרורי הסולת יעברו בדוחק. שופכים את הנותר במסננת לצלחת לבנה ומתבוננים אם יש חרקים, זחלים או קורי משי דביקים.

3. שוטחים שכבה דקה של סולת על גבי משטח לבן ומתבוננים אם יש נגיעות כנ"ל.

בודקים בצורה זו את כל הכמות המיועדת לשימוש.
בתוך הסולת מצויות חתיכות חומות ויש לעיין היטב אם אלו קליפות או חלקי חרקים. במקרה של ספק יש להיעזר בזכוכית מגדלת.
אם נמצאה נגיעות באחד משלבי הבדיקה, אין להשתמש בסולת.

עכ"ל.

בהצלחה ושומר פתאים ה'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
זה המתכון שיש לי, מאישתו של אברך מהכולל של בעלי.
הוא אומר שזה יותר טוב מהמתכון של חמותי ...
:D:D:D

6 ביצים
כוס קוקוס
חצי כוס שמן
חצי כוס מים או מיץ תפוזים
כוס סולת ברורה
אבקת אפיה 1
סוכר וניל 1
כוס קמח
אחד וחצי כוס סוכר

להקציף חלבונים וסוכר
להוסיף קוקוס , שמן, חלמונים, סוכר וניל ,להמשיך להקציף ולהוסיף מיץ תפוזים או מים.
לשפוך לאא את הסולת, אבקת אפייה ובסוף את הקמח.
לאפות על 150 עד שמוכן
אחרי שהעוגה יבשה והתקררה מעט לסמן למעלה ריבועים,
להכין סירופ: (אל תוותרי על השלב הזה.. )
חצי כוס סוכר עם לימון סחוט
לבשל עד שנהיה דבש ולשפוך מעל כל העוגה.
לפזר קוקוס מעל.

מאז שיש לי את המתכון הזה אני לא מנסה שום עוגת סולת אחרת :):)
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
אור, לעוגה הזאת יש שם!
המתכון במקורו מצרי ושם העוגה 'ביסבוסה'
אמא שלי קיבלה לפני שנים רבות בעבודה ממישהי מצריה
ומאז הוא נהיה חלק מהמשפחה :)

יש לי אותו בגרסא טיפה יותר פשוטה (לדעתי. בגלל שזה כוס כוס כוס. או אולי כי זה רשום טיפה אחרת??)

בהצלחה!!


לערבב:
1 כוס סולת
1 כוס קמח
1 כוס קוקוס
1 כוס סוכר

להוסיף:
1 שקית אבקת אפיה
1 שקית סוכר וניל
1 כוס שמן
4 ביצים (בזו אחר זו)
1/3 כוס מים

לשפוך לתבנית, לאפות בחום בינוני עד שהעוגה מזהיבה (סורי, לזה אין לי זמנים מדויקים)

אחרי שמכניסים את הבלילה לתנור, מכינים סירופ:
2 כוסות סוכר (אני שמה כוס וחצי כי זה יוצא ממש מתוק לדעתי)
1 כף דבש (אם רוצים)
1/3 1 כוס מים
להרתיח ואז להנמיך את האש עד שמסמיך לכעין סירופ.

כשהעוגה מוכנה, חותכים מיד למעויינים (פסים ישרים, ואח"כ פסים אלכסוניים) ויוצקים את הסירופ.

טעים! טעים! טעים!!
(יו!! אני חושבת שאכין אותה השבת :))
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כן
היא אוורירית.
אולי לא 'טורט', אבל בהחלט לא דחוסה.

אולי זה גם תלוי באיזה גודל ביצה משתמשים.
אני משתמשת בL
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה