- הוסף לסימניות
- #281
כוונת הפסוק היא פשוטה מאד. ה' הבדיל בין הזמן שבו יהיה אור לזמן שבו יהיה חושך, שלא יהיה רגע אור ורגע חושך, וזהו שנאמר בפסוק הבא 'וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לָאוֹר יוֹם וְלַחֹשֶׁךְ קָרָא לָיְלָה', שלזמן שבו יש רק אור הוא קרא 'יום', ולזמן שבו יש רק חושך הוא קרא 'לילה'.
אמנם, כנראה שכוונתו לפסוק בישעיהו (מה ז) שאותו אנו אומרים מדי בוקר 'יוֹצֵר אוֹר וּבוֹרֵא חֹשֶׁךְ עֹשֶׂה שָׁלוֹם וּבוֹרֵא רָע אֲנִי ה' עֹשֶׂה כָל אֵלֶּה'.
ובאמת הרמב"ם במורה נבוכים (ח"ג פ"י) מתייחס לזה, ואומר שלמרות שהחושך הוא העדר אור, ולא שייך ליצור או לעשות העדר, מכל מקום נקט בחושך וברע שהם העדרים את המילה 'בורא חושך' ולא 'עושה חושך', משום ש'בורא' היא מילה ששייכת לגבי העדרים, עיי"ש.
החלוקה לזמנים קרתה בשלב בריאות המאורות, לא?
הנושאים החמים


Reactions: ilan p ו-בעיקר להודות2 //