עזרה: אני בדילמה קשה,אשמח אם תכנסו.... (בעניין מטפלות)

  • הוסף לסימניות
  • #1
אני בעז''ה בימים הקרובים (כנראה) מתחילה להיות מטפלת לתינוק בן חודשיים
אך יש לי דבר אחד שמונע ממני להיות מטפלת והוא:
שבוע שעבר קרו 2 מקרי ''מוות בעריסה'' ל''ע אצל מטפלות , יום אחרי יום...
אחרי ששמעתי את שני המקרים , נוצר לי פחד מאד גדול :eek:
להיות מטפלת , אפילו שמדובר בתינוק אחד ולא בחמש , בכל זאת
אני קצת פסימית בעניין אשמח שתפתחו לי ת'עיניים ,או לחילופין
לפחות להרגיע אותי ש''הדוב'' לא כזה נורא..

**כמה נהוג לקחת היום לשעה על תינוק בן חודשיים??**

תודה רבה והרבה נחת!!!
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
נכון מאד.
גם אני שמעתי את המקרים ונורא הצטערתי
אישית הזהרתי את המטפלת שלנו וספרתי לה על המקרים.
ה' שומר
אבל צריך לשים לב יותר.
גם בשעות השינה
ו...להתפלל שלא תצא תקלה תחת ידנו!
 
  • הוסף לסימניות
  • #3
שמעתי שיש מזרן שמרגיש נשימות וברגע שלא, הוא מתריע.
אם את ממש מפחדת אולי תבדקי אותו.
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אף אחד לא ירגיע אותך פה שהדוב לא כזה נורא.
הוא נורא ואיום!!!

אלא אם כן לא ניסחת נכון את השאלה.
ואת מוזמנת לתקן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
נכתב ע"י חלף עם הרוח;1490488:
אף אחד לא ירגיע אותך פה שהדוב לא כזה נורא.
הוא נורא ואיום!!!

אלא אם כן לא ניסחת נכון את השאלה.
ואת מוזמנת לתקן.

זהו אז חשבתי שיש ''חיה'' כזאת שתרגיע אותי
אבל אני באמת רואה לפי התגובות שלכן שזה מפחיד כל אחת ואחד...
(מה לתקן , לא הבנתי)
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
ברור שזה מפחיד- ובאותה מידה מפחיד גם לאם לשלוח את ילדה למטפלת.....
בכל אופן mn המליצה לך על מוניטור נשימתי והוא באמת יכול לעזור לך להיות יותר רגועה.
אבל תמיד תפילה וצדקה מועילים
בהצלחה ובשורות טובות.
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
זה אכן מפחיד מאוד!
אבל אסור לנו לתת לזה לנהל את החיים שלנו.

אני עד היום עבדתי מהבית ובס"ד בעוד שבועיים מתעתדת להתחיל עבודה חדשה, בינתיים השכנה ביקשה שאשמור על הבן שלה בן שלושה וחצי חודשים, אחת הסיבות שהתלבטתי מאוד, זו הסיבה שציינת.
פחדתי. פשוט פחדתי לקחת אחריות.

אבל אחר כך אמרתי לעצמי, אם הייתה סיבה אחרת לומר לה לא, הייתי אומרת. אם זו רק הסיבה הזאת, אני אעבוד על עצמי ואומר לה כן כי ה' שומר והוא בטח לא רוצה שננהל את החיים שלנו תחת פחד קבוע.

תכל'ס כמה זה קורה, אחת ל..... אז למה לחשוב שדווקא אצלנו זה יקרה?
ואם זה יקרה, יש לנו דרך למנוע את זה...?
לאחת מן המטפלות הייתה דרך למנוע את זה?

שה' לא ינסה אותנו וירחיק מגבולנו דברים כאלו ודומים להם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #8
נכתב ע"י רותי בן שימול;1490507:
זה אכן מפחיד מאוד!
אבל אסור לנו לתת לזה לנהל את החיים שלנו.

אני עד היום עבדתי מהבית ובס"ד בעוד שבועיים מתעתדת להתחיל עבודה חדשה, בינתיים השכנה ביקשה שאשמור על הבן שלה בן שלושה וחצי חודשים, אחת הסיבות שהתלבטתי מאוד, זו הסיבה שציינת.
פחדתי. פשוט פחדתי לקחת אחריות.

אבל אחר כך אמרתי לעצמי, אם הייתה סיבה אחרת לומר לה לא, הייתי אומרת. אם זו רק הסיבה הזאת, אני אעבוד על עצמי ואומר לה כן כי ה' שומר והוא בטח לא רוצה שננהל את החיים שלנו תחת פחד קבוע.

תכל'ס כמה זה קורה, אחת ל..... אז למה לחשוב שדווקא אצלנו זה יקרה?
ואם זה יקרה, יש לנו דרך למנוע את זה...?
לאחת מן המטפלות הייתה דרך למנוע את זה?

שה' לא ינסה אותנו וירחיק מגבולנו דברים כאלו ודומים להם.

כמה שאת צודקת...
ואם אני יתחיל לעבוד בזה זה רק בזכותך... (נתחלק עם המשכורת ;))
אני באמת חושבת שאם הפחד היה מנהל לנו ת'חיים נראה לי שנשים גם לא
היו יולדות ולא היו מגדלות ילדים....
כמו שאמרת נקווה שבעז''ה אתגבר על הפחד וישתיק אותו..
וכמו שמגה כתבה נתפלל שיעבור בשלום...
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
אמונה אמונה אמונה....
היום לצערינו הרב מכל דבר בעולם אפשר לפחד,
ללכת להתפלל בבית כנסת כבר נהיה משהו מפחיד,
אסור לנו ללכת למקומות האלו שהפחד יפריע לנו בחיים,כי אז לא נעשה כלום...וזה גם לא המטרה!

בן אדם צריך פשוט להאמין שהכל מכוון..וכל אחד צריך לנסות ולהשתדל להתחזק בכל דבר אפשרי,

כתוב שכאשר בן אדם שומע משהו שמצער אותו זה לא סתם-זה על מנת שיתחזק ויתקדם בחייו...

אז בואו נשים דגש על הדברים האמיתים בחיים שלנו,ונאמין ונתחזק במה שאנו יכולים!!!

כי"אין עוד מלבדו"
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
האמת זה קרה הרבה מאוד גם בבית לצערנו!
תחת אפם של ההורים, שמעתי כמה סיפורים מקרוב.

מה שכן, שד' גורם צער למישהו, כל הסובבים שיצטערו ביחד נלקחים בחשבון
ולכן אם זה קרה אצל המטפלת כנראה שגם עליה נגזר לעבור צער כזה.
בקיצור זה גזירה משמים, צריך להשתדל במה שאפשר, אבל בד"כ זה לא משהו שניתן למנוע.
שלא נדע!
 
  • הוסף לסימניות
  • #11
אנחנו שמנו לילדה מוניטור.
זה עולה משהו בסביבות ה500 שקל
זה שווה לרוגע הנפשי!
בהצלחה
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
כמטפלת לילדים אין לי מה לייעץ לך זולת
תפילות
תפילות
תפילות
ועוד פעם: תפילות!
האם כל המקרים הללו נגרמו רק אצל המטפלות?
לאו דווקא
ועם הזמן נרכש הנסיון
הצלחה רבה!
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כנ"ל
היתה לי תינוקת עם ריפלוקס,
ופחדתי נורא שתפלוט ולא תצליח לשחרר ח"ו
קניתי בייביסנס- עלה כ500 ש"ח,
והיה שווה את הרוגע והידיעה שזו ההשתדלות המירבית -שהצילה תינוקות רבים,
ובאופן אישי אני חושבת,
שמשקיעים בכ"כ הרבה מוצרים לתינוק,
עגלה
סלקל
טרפולינה
מיטה
עריסה
צעצועים
וכו וכו
וכזה דבר חשוב,
אין מספיק מודעות להשקיע בו
תמיד טוב שיהיה בבית, גם לתינוקות שלך בעזרת השם.
 
  • הוסף לסימניות
  • #14
קודם כל תודה לכולן!!!
התרגשתי לקרוא את האמונה שיש בכלאחת מאיתנו שבלי זה כמובן
לא היינו פה היום....
דבר שני האם יש מצב שאני דורשת מהאמא לקנות המוניטור, בשביל השקט הנפשי שלי??
או שמשהו שאם אני רוצה אני צריכה לקנות??
ועוד שאלה אחת קטנה (סליחה על מטר השאלות :))
כמה מקובל לקחת היום לשעה?
תודה רבה !!
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
אני לא מכירה את הסיפורים הנ"ל. לעניות דעתי, השעות שילד נמצא אצל מטפלת, אלו שעות היום, כך שהמטפלת יכולה לגשת אחת לכמה דקות כאשר התינוק ישן ולבדוק שהכול בסדר, או אפילו להשאיר אותו ישן בקרבתה. הייתה לי מטפלת שסיפרה שאת הבת שלי ועוד ילד שהתרגלו לישון על הבטן היא הייתה בודקת לעתים קרובות.
אני מבינה את החששות, האחריות היא גדולה ולא פשוטה, אבל יתכן שזה כמו נהיגה במכונית. כל זמן שחושבים על זה, יש פחדים של מה יכול לקרות ח"ו וכמה נהיגה זה מסוכן. אבל כאשר יושבים ונוהגים במכונית, אין את הפחדים האלו.
"שֹׁמֵר פְּתָאיִם ד' דַּלּוֹתִי וְלִי יְהוֹשִׁיעַ"
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
אני משלמת בירושלים 6.5 אבל זה ל-12 חודשים, כשבפועל המטפלת לא עובדת בחודש אב + חופשות כמו בית יעקב בחנוכה, בערב פסח וכו'.
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
אפשר להשאיל בייבי-סנס מעזר מציון, כמה שידוע לי.
אני משלמת 8 ש"ח לשעה (הבת שלי בת חצי שנה)

עוד משהו, אף אחד לא יודע ממה נובע מוות העריסה.
יש כמה הנחיות שאנו פועלות לפיהם על מנת להקטין את הסיכון. אבל אין 100%.
הקב"ה שומר.
וחלילה אם נגזר שזה יקרה, זה יכול לקרות גם בבית.

מקרים אחרים כמו חנק מפליטות או שמיכה וכו לא נקראים בכלל מוות בעריסה, ושם צריך ערנות וזהירות כפי שציינו....
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
האם כדאי לשים מכשיר בייבי סנס במיטת התינוק?
יש הורים שלא יניחו את התינוק במיטה בלי המכשיר הפלאי ויש הורים שלא מבינים למה צריך אותו, בעיקר בגלל הקפצות השווא המלחיצות שהוא גורם. מה אתם אומרים? לא תצליחו להירדם בלעדיו או שלא תצליחו לישון איתו? נימוקים בעד ונגד בייבי סנס במיטת התינוק
סוף סוף הוא נרדם. כבר הבנתם שלישון זה לא הצד החזק שלו, אבל הנה זה קרה. אתם נכנסים למיטה, חיוך קל, עיניים כבדות נעצמות, מרפים קצת את השרירים העייפים. ואז: אזעקה. אתם מבוהלים, מזיעים, הלב דופק בהיסטריה: פורץ? טילים? שען מעורר? אז זהו שלא: הבייבי סנס. שוב.

ממש כמו "טיטולים", "מטרנה" ו"אולטרסול", גם "בייבי-סנס" הוא מותג אחד בקטגוריה של מוצרים, שלאט לאט הפך לשם המזוהה איתה. אבל בניגוד למוצרים ידועי השם האחרים, הדיון על בייבי-סנס נושא עמו חשיבות של חיים ומוות, ונוגע בנקודה המפחידה, הכואבת ומעוררת הפלצות מכולן: מוות בעריסה.
תומכי המכשיר מטיפים בלהט על הסיכוי שיצליח להתריע בזמן ולמנוע אסון, מתנגדיו מפקפקים ביכולותיו, טוענים שהוא מתכון מהיר להתקף לב להורים ואפילו מדברים על קרינה שקטה.
אז לצייד את מיטת התינוק במכשיר בייבי סנס? קבלו טיעונים בעד ונגד. ההחלטה? כרגיל, כולה שלכם.
בעד: כי זה ייתן לכם שקט נפשי
1. ואין מחיר לשקט נפשי שלכם. עם כל חוסר הוודאות והדאגות סביב גידול התינוק, אם מישהו היה אומר לכם שלפחות בתחום אחד אתם יכולים לקנות, תמורת מאות בודדות של שקלים, שקט נפשי – לא הייתם הולכים על זה? גיהוץ של האשראי, כמה סוללות והופ – גם אתם יכולים לישון בשקט.
2. כי זה יעזור לכם אם תחליטו להשכיב על הבטן.מצד אחד, ההוראות ברורות: אסור להשכיב את התינוק על הבטן. מצד שני, מבקשים מכם להשכיב את התינוק על הבטן, אבל רק בהשגחה. מוזר, כי כולם גם אומרים לכם שהתינוק ישן גם אתם צריכים לישון. אין מה לעשות, התינוק ישן הרבה יותר טוב על הבטן, כשהידיים שלו לא מתנפנפות ומעירות אותו כל רגע. הבייבי סנס יכול לעזור לכם להשגיח, ואם יצפצף, הוא לא יעיר אתכם כי גם ככה אתם ערים.
3. כי אפשר לשלב את המכשיר עם אינטרקום, ואפילו עם מצלמה. כן ,כן, ממש אח גדול סטייל. בדגמים משוכללים במיוחד, אפשר להוסיף למוניטור גם אינטרקום, שיאפשר לכם לשמוע כל פיפס גם אם אתם בחדר אחר, ואפילו מצלמה (עם ראיית לילה, כמובן. אף אחד לא מצפה שתשאירו את התינוק לישון באור) – וליצור מערכת אבטחה שלמה, שתאפשר לראות אם הקיטור ששמעתם באמת מצדיק יציאה מהמיטה או שמדובר במלמול מתוך שינה.


?
4. כי קניית המכשיר מדרבנת הורים לעשות קורס החייאה. וזה חשוב. כשרוכשים בייבי-סנס, וגם בהוראות המצורפות למכשיר, שומעים וקוראים אזהרה חד משמעית: אין טעם להפעיל את המכשיר אם לא עוברים קורס עזרה ראשונה. הקורס, שהוא פשוט חובה לכל הורה – בין אם רכש בייבי סנס או לא – ילמד אתכם להתמודד עם מצבי חירום, ואם רכישת הבייבי-סנס היא זו שתשלח אתכם לקורס, הרי שיצאתם מורווחים.
5. כי ככה תרגישו טוב יותר כשתוציאו אותו לחדר משלו. ההחלטה היכן למקם את העריסה - בחדר ההורים או בחדר הילדים, היא דילמה מוכרת. רוב ההורים, מעדיפים להשאיר את העריסה בחדרם לפחות בשלושת החודשים הראשונים ואז להעביר את הבייבי לחדר הילדים. המרחק שנוצר, גם אם מרחק של שני צעדים בלבד בין חדר לחדר, יכול להלחיץ והבייבי סנס במקרה זה יוכל להקל ולהשלים לכם את החסר.
נגד: כי עד מתי תקומו בהיסטריה בגלל אזעקת שווא?
1. כי יש מצב שהמכשיר פולט קרינה. נכון, אין הוכחות חותכות, ובחברות המייצרות כמובן מכחישים מכל וכל, אבל שמועות עקשניות טוענות שהבייבי-סנסים, כמו כל מכשיר אלחוטי אחר, פולטים סוג מסויים של קרינה. אין ספק שלא מדובר בטיגון מאסיבי, וזה לא שנתתם לו אייפון בלי אזניות, אבל עדיין – את רוב היום הקטנטן מבלה במיטה, ולא נעים לחשוב שיש סיכוי שהוא מוקף אלקטרונים מעופפים שם.
2. כי זה לא לבעלי לב חלש. סוללה שנגמרת פתאום, תינוק גמיש שנודד בשנתו לקצה השני של המיטה או סתם תקלה רגעית יכולים להקפיץ אתכם חסרי נשימה מהמיטה, ולהעביר אתכם שניות מייסרות שבהן תהיו בטוחים שהנורא מכל קורה.
3. כי הבייבי-סנס מכבה את האינסטינקט ההורי.חשוב לזכור שהבייבי-סנס הוא המצאה של השנים האחרונות, ולטבע יש דרכים משלו למזער את הסיכון למוות בעריסה. נשימות האם והתינוק מסתנכרנות כאשר הם ישנים באותו חדר, והאם מתוכנתת להתעורר מכל רשרוש שהוא משמיע. הבייבי-סנס "מכבה" לאט לאט את הדיאדה הטבעית הזו, וההסתמכות על המכשיר מחלישה את האינסטינקט האמהי.
4. כי קיומו של המכשיר יכול לגרום לזלזל בהוראות הבטיחות האחרות. יש הורים (לא אתם, ברור) שבטוחים שהבייבי-סנס הוא תעודת ביטוח, וכאשר הם מתקינים אותו מוותרים על הנחיות הבטיחות הבסיסיות: שמירה על חדר מאוורר בטמפרטורה של סביב 22 מעלות, הימנעות מעישון, הנקה במידת האפשר, השכבה על הגב והקפדה על מזרן קשיח וסדין מתוח, ללא שמיכות כבדות או צעצועים במיטה. הוא לא.
5. כי לא תמיד המכשיר עובד. למרבה הצער, לא כל האסונות מתרחשים בצורה דומה. המכשיר מכויל לזהות הפסקה של מספר שניות בתנועות, אבל לעתים כאשר מתרחש אסון התינוק מפרכס – ולכן המכשיר לא קולט שיש בעיה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
לא הוכח שבייבי סנס מסייע למנוע מוות בעריסה.
כמו שכתבו, א"א לחיות כשהפחד מנהל את חיינו.
אולי גם לא נלד ילדים כי הם עלולים למות? מקרים של מוות בעריסה אירעו בד"כ בבית ההורים.
עוד משהו להרגעה: הרופאים נוטים לומר שילדים שנפטרו ל"ע במוות שמוגדר כמוות עריסה הם ילדים שהיה להם מום פנימי שלא עלו עליו. א"א לדעת אם זה נכון, אבל בכל אופן חשוב מאוד להיזהר לפי האזהרות של משרד הבריאות (זו ההשתדלות שלנו) ומכאן ואילך להיות סמוכים ובטוחים שהכול בידי שמים.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
נכתב ע"י esti1;1490678:
אפשר להשאיל בייבי-סנס מעזר מציון, כמה שידוע לי.
אני משלמת 8 ש"ח לשעה (הבת שלי בת חצי שנה)

עוד משהו, אף אחד לא יודע ממה נובע מוות העריסה.
יש כמה הנחיות שאנו פועלות לפיהם על מנת להקטין את הסיכון. אבל אין 100%.
הקב"ה שומר.
וחלילה אם נגזר שזה יקרה, זה יכול לקרות גם בבית.

מקרים אחרים כמו חנק מפליטות או שמיכה וכו לא נקראים בכלל מוות בעריסה, ושם צריך ערנות וזהירות כפי שציינו....

זהו שגם לי אמרו 8 ש''ח לשעה.
אבל זה לא קצת מידי?? הרי תינוק קטנטן צריכים הרבה יותר ערנות
ואחריות ..
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה