דרוש מידע עזרה באיתור בעיה\תקלה - חשבון מים מנופח

  • פותח הנושא szn
  • פורסם בתאריך
  • הוסף לסימניות
  • #1
בעקבות האשכול הזה: https://www.prog.co.il/threads/כמה-עולה-לכם-מים-בחשבון-הדו-חודשי.627832/page-2

הבנתי שאני שהחשבון מים שלי ממש מנופח ביותר אנחנו 4 נפשות בבית בסה"כ, ויוצא לנו חשבון מים לחודשיים בערך 400 ש"ח
כבר תקופה ארוכה אני מנסה לבדוק כל האופציות ולא מצאתי כלום, לא נזילות ולא פיצוץ, בדקתי גם אולי משהו גונב לי מים, ולא הצלחתי לעלות על שום דבר.

אני צריך המלצה על איש מקצוע שיבדוק ויאתר לי את הבעיה.

תודה
 
  • הוסף לסימניות
  • #2
פניתם לחברת המים?
והאם החשבון מעודכן למס' הנפשות?
 
  • הוסף לסימניות
  • #4
אולי רוב המים שבחשבון הם צריכה משותפת?
יכול להיות שבבנין ישנה איזו נזילה נסתרת והסכום הכולל נופל על דיירי הבניין?
 
  • הוסף לסימניות
  • #5
בעקבות האשכול הזה: https://www.prog.co.il/threads/כמה-עולה-לכם-מים-בחשבון-הדו-חודשי.627832/page-2

הבנתי שאני שהחשבון מים שלי ממש מנופח ביותר אנחנו 4 נפשות בבית בסה"כ, ויוצא לנו חשבון מים לחודשיים בערך 400 ש"ח
כבר תקופה ארוכה אני מנסה לבדוק כל האופציות ולא מצאתי כלום, לא נזילות ולא פיצוץ, בדקתי גם אולי משהו גונב לי מים, ולא הצלחתי לעלות על שום דבר.

אני צריך המלצה על איש מקצוע שיבדוק ויאתר לי את הבעיה.

תודה
בדיקה מאוד פשוטה:
אם יש לכם הזדמנות שאתם לא בבית ליום יומיים (נוסעים לשבת), תוודאי שהברזים בבית סגורים, ותרשום את קריאת המונה המדוייקת, ואם אחרי יום זה לא זז אז זה לא גניבת מים, (וודאי שלא נזילה - אבל נזילה הבדיקה פשוטה הרבה יותר - רק לראות שהשעון מפסיק להסתובב)
ניתן גם לנסות לעשות את הבדיקה חלקית, חצי יום וכד' אבל אז היא פחות אמינה.

וכמו שהזכיר itsuvit תבדוק בחשבון מים שהחריגה היא ב"צריכה הפרטית" ולא במשותפת.
 
  • הוסף לסימניות
  • #6
בדיקה מאוד פשוטה:
אם יש לכם הזדמנות שאתם לא בבית ליום יומיים (נוסעים לשבת), תוודאי שהברזים בבית סגורים, ותרשום את קריאת המונה המדוייקת, ואם אחרי יום זה לא זז אז זה לא גניבת מים, (וודאי שלא נזילה - אבל נזילה הבדיקה פשוטה הרבה יותר - רק לראות שהשעון מפסיק להסתובב)
ניתן גם לנסות לעשות את הבדיקה חלקית, חצי יום וכד' אבל אז היא פחות אמינה.

וכמו שהזכיר itsuvit תבדוק בחשבון מים שהחריגה היא ב"צריכה הפרטית" ולא במשותפת.

זה פרטית ולא משותפת
 
  • הוסף לסימניות
  • #7
שאלי את השכנים האם הם קיבלו גם תשלום גבוה
יכול להיות שהקריאה הקודמת לא הייתה ממש קריאה אלא השערה
אני יודע שקוראים לא רצו להגיע לאזורים חרדים בגלל הקורונה
ולכן חיפפו את זה איך שהוא
ולכן עכשיו במצטבר החשבון מנופח
 
  • תודה
Reactions: szn
  • הוסף לסימניות
  • #8
אולי רוב המים שבחשבון הם צריכה משותפת?
יכול להיות שבבנין ישנה איזו נזילה נסתרת והסכום הכולל נופל על דיירי הבניין?
אצלנו זה קרה
וכמה מהשכנים קיבלו חשבון ממש מנופח
בעיקרון אם מוכיחים נזילה
העיריה מחזירה את הכסף
 
  • הוסף לסימניות
  • #9
בעיקרון אם מוכיחים נזילה
העיריה מחזירה את הכסף
לא מחזירים שום כסף.
אלא רק במקרה שעל הצריכה החריגה שילמתם בתעריף הגבוה (כי עברתם את הקצבה שלכם) אז מזכים אתכם על ההפרש לתעריף הנמוך.
 
  • הוסף לסימניות
  • #10
גם אנחנו בבעיה דומה 8 נפשות וצריכה של 750 ש"ח
לאחר שבדקנו את כל האמור לעיל נותרו לנו 2 אופציות ממבינים:
1. מונה המים תקול צריך לבקש מהגיחון להחליף (קרה לשכן בבנין)
2. יש לנו לחץ מים חזק במיוחד כדאי להתקין מקטין לחץ.
 
  • תודה
Reactions: szn
  • הוסף לסימניות
  • #11
לא מחזירים שום כסף.
אלא רק במקרה שעל הצריכה החריגה שילמתם בתעריף הגבוה (כי עברתם את הקצבה שלכם) אז מזכים אתכם על ההפרש לתעריף הנמוך.
לא ניסיתי
ככה אמרו לי
והכוונה היתה על נזילה בצריכה המשותפת
 
  • הוסף לסימניות
  • #12
גם אנחנו בבעיה דומה 8 נפשות וצריכה של 750 ש"ח
לאחר שבדקנו את כל האמור לעיל נותרו לנו 2 אופציות ממבינים:
1. מונה המים תקול צריך לבקש מהגיחון להחליף (קרה לשכן בבנין)
2. יש לנו לחץ מים חזק במיוחד כדאי להתקין מקטין לחץ.

כמה עולה להחליף מונה?
כמה זה מוריד המקטין לחץ?
 
  • הוסף לסימניות
  • #13
כמה עולה להחליף מונה?
כמה זה מוריד המקטין לחץ?
מונ המים במידה ותקול הוא באחריות הגיחון.
אבל לא בטוח שזאת הבעיה כך שיתכן ולא יסכימו להחליף או שיחייבו במחיר גבוה.
האם זה באמת יעזור ובכמה-
אני לא יודעת.

גם אני אשמח לתשובות ברורות
 
  • הוסף לסימניות
  • #15
מקטין לחץ מתקינים בצנרת הראשי והוא מקטין את לחץ המים בכל הבית.
לטענת המבינים עוזר לשמור על הצנרת לאורך זמן.
 
  • הוסף לסימניות
  • #16
היום היה כתבה על הנושא ברשת ב'
הם טוענים שיש המון מוני מים תקולים ואם קיבלתם צריכה חריגה ועקבתם על הנתונים
תדרשו בוררות על מונה המים זה עולה 150 ש"ח.

יש בעיה במקומות כמו לחץ מים חזק ואז יש בעיה לפעמים של מים חוזרים וכד'
 
  • הוסף לסימניות
  • #17
תבדקו שאין לכם נזילה סמויה באסלה.
נזילה כזו מבזבזת המון מים ועלות תיקונה כעלות גומיה למניעתה - שקלים בודדים

איך בודקים:
מייבשים היטב את האסלה בחלק שמעל המים.
מניחים טישו יבש באזור ששם נשטפים המים.
לאחר כמה זמן, בודקים אם הוא נשאר יבש (כמובן לא משתמשים בינתים באסלה)
 
  • הוסף לסימניות
  • #18
תבדקו שאין לכם נזילה סמויה באסלה.
נזילה כזו מבזבזת המון מים ועלות תיקונה כעלות גומיה למניעתה - שקלים בודדים

איך בודקים:
מייבשים היטב את האסלה בחלק שמעל המים.
מניחים טישו יבש באזור ששם נשטפים המים.
לאחר כמה זמן, בודקים אם הוא נשאר יבש (כמובן לא משתמשים בינתים באסלה)
ואיך בודקים באסלה סמויה?
 
  • הוסף לסימניות
  • #19
אותו דבר. את הטישו שמים בחלק הפנימי של האסלה מתחת למקום שממנו ניגרים המים ששוטפים אותה.
 
  • הוסף לסימניות
  • #20
היום היה כתבה על הנושא ברשת ב'
הם טוענים שיש המון מוני מים תקולים ואם קיבלתם צריכה חריגה ועקבתם על הנתונים
תדרשו בוררות על מונה המים זה עולה 150 ש"ח.

יש בעיה במקומות כמו לחץ מים חזק ואז יש בעיה לפעמים של מים חוזרים וכד'

באמת לא רחוק מביתי יש מאגר מים אזורי של הגיחון, האם בגלל זה יש לחץ מים חזק?

איך דורשים בוררות?

אני מצרף את חשבון המים שתבינו במה מדובר:
מים 1.JPG
 

פרוגבוט

תוכן שיווקי
פרסומת

הצטרפות לניוזלטר

איזה כיף שהצטרפתם לניוזלטר שלנו!

מעכשיו, תהיו הראשונים לקבל את כל העדכונים, החדשות, ההפתעות בלעדיות, והתכנים הכי חמים שלנו בפרוג!

לוח מודעות

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

אלְדָוִד אֵלֶיךָ יי נַפְשִׁי אֶשָּׂא:באֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:גגַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:דדְּרָכֶיךָ יי הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ההַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:וזְכֹר רַחֲמֶיךָ יי וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:זחַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יי:חטוֹב וְיָשָׁר יי עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:טיַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:יכָּל אָרְחוֹת יי חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יאלְמַעַן שִׁמְךָ יי וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יבמִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יי יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יגנַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:ידסוֹד יי לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טועֵינַי תָּמִיד אֶל יי כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טזפְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יזצָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יחרְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יטרְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כשָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כאתֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כבפְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  2  פעמים
למעלה